21 Ekim 2009 Çarşamba

Lexus LFA


Nissan'ın GT-R modeli üzerinde yaptığı gençleştirme çalışmasının hemen ardından Lexus süper sporcu modelini tanıttı.

Konsept modelinden çok farklı görünmeyen otomobilin en büyük değişikliği ön kısmında olmuş. Konsept araçtan daha yuvarlak bir burun kısmına sahip olan aracın üçgen bir alan içerisine toplanmış olan 3 egzoz çıkışı ve 20 inç çaplı jantları dışarıda dikkat çeken detaylar arasında.

Kokpitinde tipik Lexus sadeliği bulunan otomobilin altı düzeltilmiş direksiyon simidi, ince yapılı havalandırma ızgaraları ve yarış koltukları kendilerini hemen belli eden detaylar.

4.51 metre uzunluğa, 1.90 metre genişliğe ve 1.22 metre yüksekliğe sahip olan otomobilin ağırlığı, %65'i karbon fiberle güçlendirilmiş plastikten üretilen kabini sayesinde 1480 kg'da tutulabilmiş.

Gelelim otomobilin motor özelliklerine. Atmosferik beslemeli ve 12:1 sıkıştırma oranlı 4.8 litre hacimli v10 motor 8700 d/d'da 560 beygir güç, 6800 d/d'da 480 Nm tork üretiyor. Aracı 0'dan 100 km/s sürate 3.7 saniyede taşıyabilen motor ayrıca 325 km/s maksimum sürate izin veriyor.

6 ileri vitesli sıralı şanzımanla donatılan otomobilin 48:52 ön:arka ağırlık dağılımı oldukça etkileyici bir değer. Etkileyici olan bir başka şeyse otomobilin fren sistemi. Önde 390, arkadaysa 306 mm çapında karbon seramik disklere sahip olan sistemde önde 6, arkada 4 pistonlu kaliperler görev yapıyor.

Aracın ilginç özelliklerinden birisi de istenirse daha hafif bir şekilde alınabilmesi zira Lexus, isteyen müşterilerine otomobillerini standart donanımlardan bazıları (örneğin ses sistemi) çıkarılmış bir şekilde satabiliyor.

2010 Yılının Aralık ayından 2012 yılının Aralık ayına kadar toplam 500 adet örneği üretilecek olan otomobilin İngiltere fiyatı 336000 Sterlin olarak açıklandı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder