28 Kasım 2009 Cumartesi

Subaru Legacy 2.0 Lineartronic


Japon üretici Subaru, orta sınıf modeli Legacy'yi geçtiğimiz yaz başında yenilemişti. İlk olarak A.B.D. pazarında satışa sunulan otomobilin hedef pazarını da bu ülke oluşturuyor. Okyanusun diğer tarafında 2.5 ve 3.6 litre hacimli motorlarla satılan aracın ülkemizde satılmaya başlanan ilk motor seçeneğiyse 2 litre hacimli benzinli ünite. 2010 yılında 2 litre hacimli turbo Diesel motor seçeneğiyle de üretilecek olan otomobil 2011 yılına doğru bu motorda da otomatik şanzımana kavuşacak.

Yeni Legacy'yi ilk gördüğünüz anda otomobilin büyük bir değişim geçirdiğini fark edebiliyorsunuz. Eski modelin sade çizgilerinin yerine tercih edilen tasarım aracı daha kaslı göstermekle birlikte şişirilmiş çamurluklar tekerlek ve jantları olduklarından çok daha küçük göstermekte. 4730 mm uzunluğa sahip olan otomobil, 2750 mm'lik aks mesafesiyle arka koltuk yolcularına geniş bir diz mesafesi sunarken 1505 mm'lik yüksekliği sayesinde baş mesafesinin çok rahat olmasını sağlayabiliyor. Büyüklükler konusunda eleştirilebilecek tek yerse aracın boyutlarına oranla küçük kalan bagaj hacmi. 476 litre yükleme hacmi sunan bagajın küçülmesinin nedenlerinden birisi şüphesiz dört tekerlekten çekiş sisteminin kapladığı ekstra hacim.

Test izlenimlerimi yazmaya devam etmeden önce Legacy'nin A.B.D. pazarına yönelik tasarlandığını hatırlatmam gerekiyor. Aracın içerisine girdiğiniz anda sizi karşılayan onlarca satır uzunluğundaki uyarılar ve kokpitin üst kısmında dahi kullanılan kalitesiz plastik Amerikalı kullanıcıları rahatsız etmeyen detaylar. Hedef pazarı sayesinde iç boyutları başarılı olan otomobilin donanımındaki garip eksikliklerin de sorumlusu A.B.D.. Örnek vermem gerekirse, bütün Legacy modelleri ülkemize park yardımcı sistemsiz ithal edilmekte. İthalat sonrasında takılan sistem A.B.D.'nin geniş şehirlerinde bir zorunluluk olmasa da Türkiye gibi bir ülkede park manevralarını oldukça kolaylaştırıyor.

Otomobilin sürüş karakteristiklerine geçerken süspansiyon sisteminin beni şaşırttığını söylemeliyim. Sportif sertlikte ayarlanmış olan süspansiyon geniş yanaklı lastikler ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte konfor, sportiflik ve güvenliği çok başarılı bir şekilde birleştirebiliyor. Zemin dalgalanmalarından çok etkilenmeyen sistem hızlı çukur geçişlerinde de araç konforunun zedelenmesini engelliyor. Bozuk yol konforunu etkileyen bir başka önemli gelişme de eski modelde çerçevesiz olan camların yeni Legacy'de çerçeveye kavuşması. Burulma direncini artıran bu özellik araç içerisine alınan rüzgar sesinin de azalmasını sağlamış.

Dört tekerlekten çekiş sistemi ve otomatik şanzımana rağmen toplam ağırlığı 1500 kg'ın altında tutulan otomobilde kullanılan 2 litre hacimli motor 150 beygir güç, 196 Nm tork üretebiliyor. Ortalama kullanımda 100 km'de 8 litre civarında benzin tüketen aracı performanslı kullanmak isterseniz 11 ile 12 litre arasında bir ortalamaya hazırlıklı olmalısınız. Subaru'nun yeni nesil sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanı (CVT) Lineartronic ile donatılmış olan test aracı, eski nesil CVT modellerinde görülen, hızlanma sırasında sabit devir korunmasını minimuma indirmiş. Bu şekilde, hızlanmalarda standart bir otomatik şanzımanda olduğu gibi devirlenen motorun devir dalgalanmasına izin veren özelliği maksimum güç ve maksimum tork devirlerinin birbirine olan uzaklığı (3000 ve 6000 d/d). İstenildiği taktirde önceden programlanmış 6 orana sahip bir şekilde direksiyon simidi arkasında bulunan kulakçıklardan kontrol edilebilen şanzımanın bu tip kullanım sırasında vites değişim isteğine cevabıysa "çok çabuk" olarak nitelendirilebilir. Aracın bu motor ve şanzımanla ulaştığı performanssa göz kamaştırma sa da kötü sayılmaz. Maksimum sürati 203 km/s olarak açıklanan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 11.1 saniye sürmekte.

Aracın ferah iç mekanında, daha önce de belirttiğim gibi Amerikan havası fazlaca seziliyor. etrafa serpiştirilmiş büyüklü küçüklü bardaklıkları bir yana koyarsak yaşam alanında kullanımı zor kumandalar bulunmuyor. Direksiyonun sol tarafında bulunan alanda konumlandırılmış yan ayna kumandasının yeri biraz alışkanlık gerektirse de zamanla duruma alışmak zor değil. Asıl alışılmayacak şeyse küçük ekranı orta konsolun en tepesine konulan yol bilgisayarı. Ekrandaki veriler hem gerekenden küçük hem de üzerlerine güneş ışığı vurduklarında görülmeleri imkansızlaşıyor. Arka koltuklarda geniş bir oturma alanı sunulsa da hiçbir camda güneş perdesi bulunmaması bu büyüklükte bir otomobil için eksiklik. Kol dayanağının arkasında bagaja ulaşım için bir göz bulunan aracın arka koltuklarının yatmamasıysa bagajın yeterince verimli bir şekilde kullanılamamasına neden olmakta. Arka koltuk yolcuları için sunulan havalandırma kanallarıysa iyi düşünülmüş bir ayrıntı. Bu arada otomobilin şık vites konsolunun Nissan'ın GT-R modelininkini andırdığını belirtmeden geçmemeliyim.

Ülkemize Comfort ve Elegance adlı iki donanım paketiyle ithal edilen Legacy'nin Comfort paketinde elektrikli cam ve aynalar, ön, yan ve perde hava yastıkları, elektrikli sürücü koltuğu, yokuş kalkış desteği (Hill Holder), Bluetooth bağlantısı, ısıtmalı silecekler ve ön koltuk ısıtıcıları standart donanımda sunulurken Elegance paketinde bu donanıma ek olarak elektrikli açılır tavan, deri döşeme, arka koltuklar için havalandırma kanalları ve sürücü koltuğu hafızası bulunuyor. Her iki modelde de Lineartronic şanzıman standart olarak sunulurken anahtar teslim satış fiyatları Comfort için 70.361, Elegance içinse 71.260 TL olarak açıklandı.

Test yazımı bitirmeden önce sizlere Legacy'nin, asıl pazarı olan A.B.D.'deki durumundan da bahsetmek istiyorum. Öncelikle bu aracın aylık satış rakamı ülkemizde 3.5 yılda ulaşılan satış rakamına eşit. Sayılardan da anlayabileceğimiz gibi Subaru'nun bu ülkede en çok satan aracı Legacy. Bu satış başarısının nedeniyse uygun fiyatı. Ülkemizde satılmayan 2.5 litre hacimli motorla donatılan Legacy modellerinin fiyatları 19.995 Dolar seviyesinden başlarken 3.6 litre hacimli motora sahip modeller 24.995 Dolardan başlayan fiyatlarla satılıyorlar. Direkt bir karşılaştırma isterseniz ülkemizde 105.461 TL fiyatla alıcı bekleyen Outback modelinin A.B.D.'de 22.995 Dolar seviyesinden başlayan fiyatlarla satıldığını söyleyebilirim. Hatta Outback'in 3.6 litre hacimli motora sahip en lüks donanımlı versiyonunun bile fiyatı 31.000 Doların altında.

Testin fotoğraf albümüne buradan ulaşabilirsiniz.

BRABUS E B63 S


2009 Essen Motor Show'un beklenen yıldızlarından birisi de Mercedes modelleri üzerine uzmanlaşmış olan BRABUS. Firma, bu sene fuarda E63 AMG temelli modeli E B63 S'i tanıtacağını duyurdu.

Ön tampon altı splitter, 20 inç çaplı jantlar, dört çıkışlı egzoz sistemi, arka spoiler, ön çamurlukların arkasında bulunan soğutma kanalları, değişik şekilli LED gündüz lambaları ve arka tamponda bulunan difüzör aracın görsel farklılıklarını oluşturmakta.

6.2 litre hacimli v8 motorun modifikasyonu sırasında turbo veya kompresör besleme kullanmayan BRABUS, bir çift hava filtresi, sportif katalizörler ve yenilenen motor yazılımıyla araçtan 555 beygir güç, 650 Nm tork alabilmeyi başarmış. Maksimum sürati 320 km/s'e ulaşan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasıysa 4.3 saniye sürmekte.

27 Kasım 2009 Cuma

ACS1 2.3d Polizei


2009 Essen Motor Show yaklaştıkça fuarda tanıtılacak otomobiller de ortaya çıkmaya başlıyorlar. Birkaç senedir sürdürülen ve halkı güvenli modifikasyona yönlendirmeyi amaçlayan Tune It! Safe! organizasyonu çerçevesinde bu sene Alman polisi için modifiye edilmiş bir BMW 123d Coupé hazırlanmış.

Daha sportif bir süspansiyon sistemiyle donatılan otomobil standart modelden 30 mm daha alçak. Burulma direncinin artması için kullanılan kule gergisiyse hafiflik için alüminyumdan üretilmiş.

Aerodinamik paketinde çift parçalı ön spoiler, yenilenen arka tampon, arka tavan spoileri, bagaj üstü spoiler ve daha aerodinamik aynalar bulunan otomobilin jantları da 19 inç çaplı olanlarla değiştirilmiş.

Egzoz sistemi yenilenen otomobilin iç mekanına geçildiğinde, konsol, kapı kolları ve direksiyon simidinde kullanılan gri renkli karbon fiber kaplama dikkat çekiyor.

Motor modifikasyonunda da etkileyici sonuçlar alınan otomobilde kullanılan 2 litre hacimli turbo Diesel ünite 241 beygir güç, 480 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan otomobilin maksimum sürati 238 km/s olarak açıklanırken 0'dan 100 km/s'e ulaşma süresi 6.7 saniye olarak verilmiş.

Kicherer SLS 63 CP


Resmi tanıtımının üzerinden yaklaşık iki buçuk ay geçen Mercedes SLS AMG'nin modifiye edilmiş versiyonları yavaş yavaş su yüzüne çıkmaya başlıyor. Gullwing-America tarafından hazırlanan Panamericana'nın ardından sıra Kicherher'de.

Otomobilin 6.2 litre hacimli v8 motoru için performans kitleri sunacağını açıklayan Kicherer güç seviyeleri hakkında bilgi vermekten kaçınıyor.

Aracın görünüşünü değiştiren parçalarsa resmi olarak tanıtıldı. SLS için paslanmaz çelikten üretilen yeni bir ön ızgara sunan Kicherer istenirse bu ızgarayı altın renginde de sunuyor. Ön tamponun alt kısmına splitter ekleyen firma tampon üzerinde bulunan hava yarıklarını da genişletmiş. Bu iki parçayla birlikte tavana eklenen hava girişi, yan aynalar ve arka tampon altında bulunan difüzör karbon fiberden üretilmiş.

Standart egzoz sistemini dört çıkışa sahip paslanmaz çelik bir üniteyle değiştiren Kicherer, araca 3 parçadan oluşan 20 inç çaplı jantlar uygulamış.

Wimmer RS Ferrari Scuderia Spider 16M


Alman modifikasyon şirketi Wimmer RS, Porsche 911 GT2 modelinin ardından Ferrari Scuderia Spider 16M modeliyle de dikkat çekmek istiyor.

Aracın tasarımında bir değişiklik yapmayan firma yalnızca otomobilin standart jantlarını 19 inç çaplı BBS jantlarla değiştirmiş. Ayrıca araçta, gerekli durumlarda ön aksın 45 mm yükseltilmesini sağlayan yeni bir hidrolik sistem kullanılmış.

Otomobilin motorunda yapılan modifikasyonlarsa yeni hava filtreleri, yeni egzoz sistemi ve yeniden programlanan elektronik kontrol ünitesinden ibaret. Bu modifikasyonlar sonucunda aracın 4.3 litre hacimli v8 motorunun gücü 540 beygire yükselmiş.

Yükselen güçle birlikte performans verilerinde de iyileşmeler var. 0'dan 100 km/s sürate 3.84 saniyede ulaşabilen otomobilin 0'dan 200 km/s sürate ulaşması 11.03 saniye sürmekte. Maksimum sürati 321 km/s'e yükselen otomobilin 0'dan 300 km/s sürate ulaşmasıysa 34.9 saniyede tamamlanıyor.

26 Kasım 2009 Perşembe

ENCO Lamborghini Gallardo LP 560/4


Almanya merkezli modifikasyon firmalarından birisi olan ENCO Exclusive, Lamborghini Gallardo LP 560/4 için geliştirdiği karbon fiber ekipmanları, performans paketiyle birlikte tanıttı.

Ön tampon (2990 Euro), ön tampon altı splitter (990 Euro), yan etekler (3990 Euro), arka spoiler (1990 Euro) ve bagaj kapağının tamamı (3990 Euro) karbon fiberden üretilirken aynalar, difüzör ve bagaj havalandırma yarıkları için karbon fiber kaplamalar paket halinde (4000 Euro) sunuluyor. İç mekanda da karbon fiber kaplamalar isteyen müşteriler 5000 Euro ile istediklerine kavuşurken aracın dışı için mat siyah kaplamanın fiyatı 3000 Euro olarak açıklandı.

Şirket, istenirse aracın motorunu da modifiye ederek 5.2 litre hacimli v10'un 620 beygir güç, 575 Nm tork üretebilmesini sağlıyor.

Ford GT Geiger HP 790


GeigerCars.de, Ford GT temelleri üzerine geliştirdiği en güçlü otomobilini tanıttı.

Aracın yüksekliğini 60 mm aşağıya çeken yeni süspansiyon sistemi, 110 mm çaplı çift çıkışa sahip egzoz sistemi ve önde 20, arkada 21 inç çaplı jantlar otomobilin performans modifikasyonlarından birkaçı.

Daha büyük bir kompresör beslemeyle donatılan 5.4 litre hacimli v8 motor 790 beygir güç, 863 Nm tork üretirken otomobile dikkat çekici performans verileri kazandırıyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşabilen otomobilin 0-200 ve 0-300 km/s deparları sırasıyla 9.6 ve 22.8 saniye sürmekte. Aracın maksimum süratiyse 360 km/s olarak açıklandı.

Dodge Viper SRT10 ACR


Dodge, öncelikli kullanım alanı pistler olan Viper modeli ACR'ın (American Club Racer) 2010 modellerini tanıttı.

Elden geçirilen aerodinamik paket, kısaltılan 5. vites oranı ve yeni bir vites topuzu ile donatılan otomobilin 8.4 litre hacimli v10 motoru 600 beygir güç, 760 Nm tork üretebiliyor. Maksimum sürati 309 km/s'e ulaşan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4 saniye sürerken 0-160-0 km/s testi 11 saniyede tamamlanıyor.

Hard Core paketi ile 40 kg daha hafifletilebilen otomobil Laguna Seca pistinin tur rekorunu, yol kullanımına uygun otomobiller dalında 1:35:117 lik zamanıyla kırdı.

XTR Porsche Cayman X-Wide


İşte Almanya merkezli modifikasyon firması XTR-CarChip'in Porsche Cayman yorumlarından birisi.

Pistler için tasarlanan otomobil extra geniş gövde kiti ve dev arka spoileriyle ilk anda bakışları üzerine çekiyor. Klima ve ses sistemi aracın donanımları arasında kalırken 18 inç çaplı jantlar ve Recaro marka yarış koltukları sonradan ilave edilmişler.

2010 yılının bahar aylarında çift turbo beslemeye sahip modeli piyasaya çıkacak olan otomobilin yaklaşık 850 beygir gücünde olması planlanıyor.

LOMA Corvette C6.BlackforceOne


Chevrolet Corvette modifikasyonu üzerine uzmanlaşmış Almanya merkezli firma LOMA Performance Corvette C6 temelli otomobili BlackforceOne'ı 2009 Essen Motor Show'da tanıtacağını açıkladı.

Amerikan başkanının uçağı olarak bilinen Air Force One'dan esinlenilerek tasarlanan otomobilde kullanılan gövde kitinin tamamı karbon fiberden üretilmiş. Çamurluk ve yan etekleri genişletmek için kullanılan kit ön tamponun altındaki splitter, arkadaki küçük spoiler ve arka tampon altındaki difüzörle tamamlanmakta.

Önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantlarla donatılmış olan otomobilin karbon fiber-seramik fren sistemi Corvette Z06 modelinin standart fren sistemine oranla ön aksta 15.5, arka akstaysa 10 kg hafifleme sağlamakta.

Otomobilin motor modifikasyonundaysa çift turbo besleme kullanılmış. Bu sayede 794 beygir güç üretebilen v8 motor otomobili 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaştırırken maksimum 330 km/s sürate izin veriyor.

İç mekanında da bolca karbon fiber kaplamayla Alcantara döşeme kumaşı kullanılan otomobilden sadece 25 adet üretileceği açıklandı.

Kia Cadenza


Kia, daha önce resimlerini ve sınırlı sayıda teknik özelliğini paylaştığı büyük sedan modeli Cadenza'yı satışa sundu.

4965 mm uzunluğa sahip sedan yalın çizgileriyle dikkat çekerken önden Ford Mondeo, arkadansa Audi modellerinin havası seziliyor. Yerini aldığı modelden ortalama olarak 130 kg daha hafif olan otomobil bu araçtan daha kısa olsa da 2845 mm'lik aks mesafesiyle iç mekan genişliği konusunda yolculara problem yaşatmıyor.

İç aynaya entegre ekrana sahip geri görüş kamerası ve iç mekanı boydan boya çevreleyen ambiyans ışıkları gibi ilginç donanımlara sahip olan otomobilin orta konsolu bu büyüklükte bir araçtan beklenmeyecek düzeyde ucuz görünüyor. Yakıt deposu 70 litre hacimli olan otomoblin bagajı sadece 451 litre hacim sunuyor.

İlk olarak 3.5 litre hacimli v6 motorunun satışına başlanan otomobile daha küçük benzinli ve Diesel motor seçenekleri yakında eklenecek. 290 beygir güç ve 338 Nm tork üretebilen 3.5 litre hacimli ünite otomobili 230 km/s maksimum sürate ulaştırırken aracın 0'dan 100 km/s'e ulaşması 7.2 saniye sürüyor.

Bu motou fazla güçlü bulanlar için 200 beygir güç üretebilen 2.7 litre hacimli v6 ile 184 beygir güç üretebilen 2.4 litre hacimli benzinli modeller de yoldalar.

Wimmer RS Porsche 911 GT2 Speed


Almanya merkezli modifikasyon firması Wimmer RS (Rennsporttechnik Solingen) Porsche 911 GT2 temelleri üzerine geliştirdiği Speed modelini Essen Motor Show'da tanıtacağını açıkladı.

Dış görünüşünde 20 inç çaplı jantları, karbon fiber yan aynaları ve arkaya eklenen küçük karbon fiber spoileri ile dikkat çeken otomobilin süspansiyon sistemi standart modelinkinden alçak.

Önde 380, arkada 355 mm çaplı fren disklerine sahip yeni fren sistemiyle birlikte egzoz sistemi de yenilenmiş.

Motor üzerinde de birçok modifikasyon yapan Wimmer RS, araca iki adet yeni turbo yerleştirirken kam mili ve pistonlar dahil birçok parça elden geçirilmiş. Bu geliştirme çalışmaları sonunda otomobilin motoru 827 beygir güç, 948 Nm tork üretir hale gelmiş.

Aracın performans verileri de motoru kadar etkileyici: 0'dan 100 km/s sürate 3.38 saniyede ulaşan otomobilin 0'dan 200 km/s'e ulaşması 8.54 saniye sürmekte. 20.2 saniyede 300 km/s'e ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 378 km/s.

Volkswagen CrossFox


Volkswagen, Güney Amerika kıtasında başarılı satış rakamalarına ulaşan küçük otomobili Fox'un ardından bu aracın hafif arazi şartları için hazırlanmış modeli olan CrossFox'u makyajladı.

101 beygir güç üreten 1.6 litre hacimli motorunda bir değişiklik yapılmayan araç Fox'un farlarıyla donatılırken ön ve arka tamponlar makyajın yoğunlaştığı yerler olarak dikkat çekiyor.

Port bagaj çubukları sayesinde bagaja sığmayan yükleri taşıyabilen aracın yerden yüksekliğiyle beraber bagaj hacmini de arttırabilmek için yedek lastik bagaj kapağına sabitlenmiş.

Subaru Impreza WRX STI Special Edition


Subaru, 2009 Los Angeles Auto Show'da Impreza WRX STI'ın özel seri versiyonlarından birisini tanıtacak. Sadece A.B.D. pazarında satılacak olan otomobil 2010 yılının ilkbahar aylarında teslim edilmeye başlanacak.

İlk 125 modeli beyaz gövde ve siyah jant rengine sahip olacak olan aracın bu jantları Japonya pazarına özel Spec-C modelindekilerle aynı. Aracın sahip olduğu süspansiyon sistemi de Japonya'da satılan özel seri versiyonunkiyle aynıyken 2.5 litre hacimli motoru Amerika ve Avrupa kıtasında satılan standart WRX STI motorunun aynısı. Turbo besleme yardımıyla 305 beygir güç, 393 Nm tork üretebilen motor gücünü 6 ileri vitesli manüel şanzımanla dört tekerleğe aktarıyor.

Brembo marka fren sisteminde ABS ve fren gücü dağıtıcısı bulunan otomobilde yokuşlarda geriye kaymayı engelleyici bir sistem de sunulmakta.

MG6


İngiltere merkezli üretici MG, hem anavatanı İngiltere'de hem de Çin'de üretilecek olan 5 kapılı bir hatchback modelin tanıtımını 2009 Guangzhou otomobil fuarında yaptı.

4651 mm boya, 1826 mm genişliğe ve 1480 mm yüksekliğe sahip olan otomobil markanın yeni logosuyla birlikte tanıtıldı.

Araçta kullanılacak olan motor seçenekleri henüz kesinlik kazanmamış olsa da 1.8 litre hacimli MG motorunun atmosferik ve/veya turbo beslemeli modellerinin kullanılması muhtemel görünüyor.

25 Kasım 2009 Çarşamba

Fiat Strada Sporting


İşte Fiat Brezilya'nın yeniliklerinden birisi daha: Strada Sporting.

Standart Strada modelinden 15 mm daha alçak olan bu sportif model dikkat çekici bir gövde kiti ve 16 inç çaplı jantlarla donatılmış.

İç mekanında bulunan alüminyum pedallar, deri direksiyon simidi ve kırmızı renkli ekipmanlar Palio 1.8R modelinden alınmış.

Aracın motoruysa Brezilya'da üretilen Palio modellerinde kullanılan ve 115 beygir güç üretebilen bir ünite.

Renault Twingo Gordini RS


Mavi ve beyaz geri döndü! Renault'nun 8, 12 ve Dauphine gibi modellerinin modifikasyonuyla ününe ün katan eski yarış otomobili üreticisi Gordini uzun bir aradan sonra ismini Twingo RS ile duyurdu.

Fakat Gordini hayranları bu sefer istediklerini tam anlamıyla alamayacaklar, zira aracın 133 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli motoru ve sportif ayarlı süspansiyon sisteminde bir değişiklik bulunmuyor.

Ünlü Malta mavisi seçeneğinin yanında siyah renkli de alınabilen otomobilin üzerinde çift Gordini şeridi bulunmakta. Tampon, spoiler ve yan aynaları üzerinde beyaza boyanmış kısımlar olan otomobilde içleri mavi ie boyanmış jantlar da bulunuyor.

Otomobilin standart donanımı da diğer Twingo RS modellerininkinden zengin. Özel tasarım deri koltuk döşemeleri, otomatik farlar ve silecekler, Cruise Control, Gordini logoları ve devreden çıkartılabilen ESP sistemi otomobilin standart donanımında sunuluyor.

Cadillac SLS


A.B.D. merkezli üretici Cadillac, diğer birçok üretici gibi Çin pazarına özel modeller üretiyor. Bu modellerden biri 2009 Guangzhou otomobil fuarında makyajlı hali tanıtılan SLS.

Makyaj operasyonu ön görünümde yoğunlaşsa da stoplar ve yan etekler de yenilenmiş. Çin'de OnStar hizmetiyle donatılan ilk otomobillerden olan SLS'te MagneRide adıyla bilinen elektromanyetik aktif süspansiyon sistemi de kullanılmakta.

Bu büyüklükteki Amerikan otomobillerinde v8 motorlar görmeye alışmış bünyeler araçta sunulan iki v6 motor seçeneğini gördüklerinde sevinmeyeceklerdir. Motorlardan ilki 3 litre hacimli ve 272 beygir gücündeyken ikincisi 3.6 litre hacimli ve 310 beygir gücünde. Motorların ürettikleri maksimum tork değerleri sırasıyla 300 ve 374 Nm.

Perodua Alza


Malezya merkezli otomobil üreticisi Perodua, 4 metre 20 cm uzunluğa sahip olan ve 7 kişilik oturma kapasitesi sunan mikrovan modelini tanıttı.

Japon otomobilleriyle yakından ilgilenenler bu aracı Daihatsu Boon Luminas veya Japonya'da satılan ismiyle Toyota Passo Sette olarak tanıyacaklardır. Perodua logosunu almasıyla birlikte ön kısmı tamemen yenilenen aracın genelinde de hafif bir makyaj çalışması yapılmış.

İç mekanıysa Japon kardeşleriyle aynı olan otomobilin ikinci sıra koltuğu 60/40 oranında katlanabilirken üçüncü sıra koltuk bagaj zeminine gömülebilmekte.

Araçta kullanılan 104 beygir gücündeki 1.5 litre hacimli motor manüel veya otomatik şanzımanla ısmarlanabiliyor.

Ford KA ST


İşte Ford KA'nın sportif versiyonu ST. Şaşırdığınızı sezer gibiyim. Şaşırmayın, zira bu KA, Avrupa pazarında sunulan model değil Brezilya üretimi olan versiyon.

Avrupa'da bulunan müşteriler aracın eski nesil Fiesta ile olan benzerliğini gözden kaçırmayacaklardır. 1.6 litre hacimli benzinli motoru da bu modelden alınan araç normal benzinle 102 beygir güç sunarken alkol katkısıyla güç 107 beygire yükseliyor.

Motoru ve yürüyen aksamı Brezilya'da üretilen standart bir KA modelininkinden farksız olan araca eklenen splitter, etekler, yeni arka tampon ve spoiler dış görünüşü değiştiren yegane unsurlar olurken ST amblemli deri koltuklar ve alüminyum pedallar iç mekandaki farklılıklar.

24 Kasım 2009 Salı

GAC X-Power


Çin merkezli otomobil üreticisi GAC, 2009 Guangzhou otomobil fuarında hibrit SUV konsepti X-Power'ı tanıttı. Honda, Toyota ve Fiat'ın Çin'deki ortağı konumunda olan şirketin bu konsepti iddialı tasarımıyla dikkatleri üzerine çekiyor.

Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan araçta kullanılan hibrit sistem gerektiğinde sadece elektrik motoruyla harekete izin veriyor.

Fren enerjisi geri kazanma sistemi ve Start&Stop otomatiğini donanımları arasında sunan araç Torino Design tarafından tasarlanmış.

GGR Ford Focus RS 370FR


İngiltere merkezli modifikasyon şirketi Graham Goode Racing (GGR) 340 beygir güç üretebilen versiyonunun ardından ikinci seviye Focus RS modifikasyon kitini tanıttı.

Dış görünüşünde bir değişiklik bulunmayan otomobilin bütün sihiri motor kaputunun altında gizlenmiş. Turbo beslemeye sahip 2.5 litre hacimli motoru yeni intercooler, daha yüksek kapasiteli enjektörler ve elektronik kontrol ünitesi modifikasyonu gibi yeniliklerle 368 beygir güç, 461 Nm tork üretebilmekte.

Şirket yetkilileri, bu güç seviyesinin araç için optimum seviyede olduğunu belirtmekteler. Hatırlatma yapmamız gerekirse, yenilikçi teknolojilerle donatılan bir ön aksa sahip olan Focus RS önden çekişli bir otomobil.

Maksimum tork değerini sınırlandırdıklarını açıklayan GGR yetkilileri bu modifikasyon kitini 1 yıl/48000 km garantiyle vergiler hariç 3750 Sterlin'e sunmaktalar.

speedART PS9


Alman modifikasyon firması speedART, daha önce çizimlerini yayınladığı, Porsche Panamera Turbo bazlı modeli PS9'u tanıttı.

Ön tampon altına eklenen splitter, marşpiye altı etekler ve yenilenen arka tamponla standart modelden farklı görünen araçta kullanılan 22 inç çaplı jantlar da dikkat çekici.

Egzoz, süspansiyon ve fren sistemi yenilenen otomobilin ön aksında 380 mm çaplı fren diskleri 6 pistonlu kaliperlerle birlikte görev yapmaktalar.

Çift turbo beslemeye sahip 4.8 litre hacimli v8 motoru için 520, 550, 600 ve 650 beygirlik dört ayrı modifikasyon paketi sunan speedART en yüksek güçlü modelin maksimum tork değerini 890 Nm olarak açıkladı. Maksimum sürati 320 km/s olan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.5 saniye sürmekte.

Vorsteiner BR9


A.B.D. merkezli modifikasyon şirketi Vorsteiner, Bentley Continental GT için hazırladığı aerodinamik paketi tanıttı.

Üzerinde ek hava yarıkları bulunan ön tamponla başlayan donanım paketinde tampon altında bulunan ve istenildiği taktirde çıkarılabilen karbon fiber splitter bulunuyor. Standart tampondan 39 mm daha alçakta biten yeni tamponun ardından sıra marşpiye altında bulunan eteklere gelmiş. Hava kanallı olarak tasarlanan bu etekler de karbon fiberden üretilmiş.

Otomobilin arka kısmına geçildiğinde standart tampondan 35 mm daha aşağıya uzanan karbon fiber tampon dikkat çekiyor. Alt kısmında difüzör bulunan tampon, bagaj kapağı üzerinde bulunan karbon fiber spoiler ile birlikte aerodinamik paketi tamamlıyor.

İsteyen müşteriler otomobillerini, firmanın opsiyonel olarak sunduğu 22 inç çaplı jantlarla da donatabiliyorlar. Müşterilerin istediği renge boyatabilecekleri jantlar Michelin Pilot Sport2 lastiklerle beraber veriliyor.

Volkswagen Tiguan


Volkswagen, 2009 Guangzhou otomobil fuarında Tiguan modelinin makyajlı versiyonunu tanıttı.

Ön kısmı hafifçe makyajlanan aracın tamamına bakıldığında makyajlı versiyon olduğunu anlamak güç.

Gezegenin en büyük otomobil pazarı olma yolunda emin adımlarla ilerleyen Çin, Volkswagen'in güçlü olduğu bir ülke. Bu nedenle Tiguan'ın sadece bu ülke için mi yoksa bütün pazarlar için mi makyajlanmış olduğunu şu anda bilemiyoruz.

Gelişmeleri yakından takip ediyoruz.

BMW 5 Serisi


Evet, BMW, merakla beklenen F10 kodlu 5 serisi modelini resmi olarak tanıttı. E60 kodlu güncel modellerden daha tutucu bir tasarıma sahip olan otomobilin görünüşü E38 kodlu 7 Serisi ile E39 kodlu 5 Serisinin harmanlanmış bir hali gibi duruyor.

İç mekan tasarımında bir sürpriz olmayan aracın yaşam alanı güncel BMW modellerinden tanıdığımız şekilde sade. Yaşam alanının ön kısımda en dikkat çeken tasarım detayı şaft tüneli ve orta konsol arasının kapaklı bir gözle birleştirilmiş olması.

Beklendiği gibi donanımı zenginleşen otomobilde güncel 7 Serisi modellerinde sunulan ön koltuk arkası televizyon ekranları ve ön tampon yanlarına entegre edilen yola çıkış kameraları gibi donanımlar opsiyonel olarak bulunuyor.

BMW'nin merkezi kumanda sistemi iDrive da iki kademeli olarak sunulmakta. İlk versiyon 7 inç büyüklük ve 800x480 çözünürlüğe sahip bir ekrana sahipken ikincisi 10.2 inç büyüklük ve 1280x480 çözünürlüğe sahip bir ekranla sunuluyor. Bu ekranların ikisi de transreflektif, yani üzerlerine vuran güneş ışığı ekranı daha parlak yapıyor.

Aracın diğer ilginç donanımları arasında Start&Stop sistemi, hatalı şerit değiştirme uyarısı, şeritten çıkma uyarısı, frenleri kullanabilen radarlı hız kontrol sistemi, gece görüş sistemi, park yardımcısı, Head-Up Display ve geri görüş kamerası bulunuyor.

Gelelim BMW'nin en iyi yaptığı işe, yani motorlara.

Serinin en güçlü motoru 550i modelinde bulunan 4.4 litre hacimli v8 ünite. Çift turbo besleme yardımıyla 408 beygir güç, 600 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 5 saniyede ulaşırken maksimum sürati 250 km/s'te elektronik olarak sınırlanmış.

535i modelinde bulunan 3 litre hacimli motor da çift turbo beslemeye sahip ve 306 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Maksimum sürati 250 km/s'te sınırlanan modelin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 6.1 saniye sürmekte.

528i modelinde kullanılan 3 litre hacimli motorsa atmosferik emişli. 258 beygir güç üretebilen motorun maksimum tork değeri 300 Nm. Bu motorla donatılan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 6.7 saniyede ulaşırken maksimum sürati yine 250 km/s'te sınırlı.

523i modelinde kullanılan motor da 528i'de kullanılan 3 litre hacimli ünitenin biraz daha güçsüz bir versiyonu. 204 beygir güç üretebilen motorun maksimum tork değeri 270 Nm. Bu motorla donatılan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 7.9 saniyede ulaşırken maksimum sürati 234 km/s'i buluyor.

Turbo Diesel motor seçenekleriyse 3 litre hacimli motora sahip 530d ile başlıyor. 245 beygir güç, 540 Nm tork üretebilen motor otomobili 0'dan 100 km/s sürate 6.3 saniyede taşırken maksimum sürat 250 km/s'te sınırlanmış.

E60 kodlu modelde ülkemizde en çok alıcı bulan versiyon olan 520d'nin de motoru güçlenmiş. 2 litre hacimli motor artık 184 beygir güç, 380 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 8.1 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 225 km/s olarak açıklandı.

Bütün 5 serisi modellerinde 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı opsiyonel veya standart olarak sunacak olan BMW, bu şanzımanla donatılan 530d'nin 100 km mesafede ortalama yakıt tüketimi 6.2 litre olarak açıklanırken 520d'de bu değer 5.2 litreye kadar düşüyor. 6 ileri vitesli manüel şanzımanla 520d'nin tüketimi 5 litreyi buluyor.

Bu motor seçeneklerine, ilerleyen tarihlerde 525d'nin de 204 beygir güç üretebilen turbo Diesel motorla katılması bekleniyor.

Cadillac CTS Coupé


Cadillac, 2008 yılında tanıttığı CTS Coupé konseptinin tasarımını neredeyse hiç değiştirmeden seri üretime alıyor.

Genel hatları sedan kardeşine benzeyen otomobilin yan görünüşü, dar cam alanları ve geniş metal yüzeylerle dikkat çekici. Arka kısmında oldukça yüksek bir bagaj kapağı ve tamponun ortasına alınmış köşeli çift egzoz çıkışı dikkat çekerken spoiler görevi de yapan üçüncü fren lambası, gizlenmiş kapı kolları ile birlikte ilginç tasarım detayları arasında yerini alıyor.

Sedan kardeşinden 51 mm daha kısa olsa da aynı aks mesafesine sahip olan otomobilde kullanılacak ilk motor seçeneği 3.6 litre hacimli bir v6. 304 beygir güç üretebilen motora sahip olan otomobil arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak ısmarlanabiliyor.

Otomobilde kullanılacak olan ikinci motor seçeneğiyse Chevrolet Corvette ZR-1 modelinde de görev yapan kompresör beslemeli v8. 6.2 litre hacimli motor 556 beygir güç üretebiliyor.

Donanım konusunda da iddialı olan CTS Coupé, navigasyon sistemi, 19 inç çaplı jantlar, geri görüş kamerası ve elektrikli Recaro marka koltuklar gibi donanımlar sunmakta.

Fab Design SL 750 Ultra Wide Body


Mercedes-Benz modelleri üzerinde yaptığı modifikasyon çalışmalarıyla tanınan İsviçre merkezli şirket Fab Design SL600 temelli aracını tanıttı.

Adından da anlaşılacağı üzere ekstra genişletilmiş gövde kitiyle donatılan otomobilin tamponları ve ön ızgarası da yenilenmiş. 20 inç çaplı jantlarının arkasında bulunan fren sistemi de modifiye edilen otomobilde bulunan diyagonal çıkışlı egzoz sistemi de yeni.

Çift turbo beslemeye sahip olan v12 motorunun gücü 750 beygire çıkarılan otomobil 1180 Nm maksimum tork üretebilmekte. Maksimum sürati 310 km/s'te elektronik olarak sınırlandırılan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4 saniye sürüyor.

23 Kasım 2009 Pazartesi

Lexus GX460


Lexus, 2009 Guangzhou otomobil fuarında yeni bir SUV modeli tanıtıyor. 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıtılan Toyota Land Cruiser'ın ikizi olan araç, Toyota logolu kardeşinin satılmadığı A.B.D. gibi pazarlara yönelik olacak.

Land Cruiser ile olan benzerlikler tasarıma da yansımış. Yan ve arka kısmı hafifçe makyajlanmış olan aracın sadece ön kısmı Toyota'dan tamamen farklı bir tasarıma sahip.

İç mekana geçerken yeni döşeme renkleri ve ön konsolda kullanılan değişik ahşap kaplama seçenekleri göze çarpıyor. Kumanda düğmeleri Land Cruiser'ınkilerden farklı olsalar da Toyota'nın etkisi iç mekanın tamamında hissediliyor.

Aracın, GS460 modelinde de kullanılan 4.6 litre hacimli v8 motoru 301 beygir güç üretebiliyor. GS modelinde 342 beygir gücünde olan motor, LX570 modelinde kullanılan ve 381 beygir güç üretebilen 5.7 litre hacimli v8 motora yakın güç üretmemesi için güçsüzleştirilmiş.