31 Aralık 2009 Perşembe

Fabspeed Ferrari California


Egzoz sistemleri üzerine yaptığı çalışmalarla tanınan A.B.D. merkezli şirket Fabspeed Motorsports, Ferrari California'yı da yeni bir egzoz sistemine kavuşturdu.

Aracın motor sesini Formula 1 otomobillerininkine daha da yaklaştıran egzoz, 200 hücreli katalitik konvertörlerle birlikte kullanılmış. Motorun elektronik kontrol ünitesinde de yenilenen yazılım kullanılırken 4.3 litre hacimli v8 motor artık 496 beygir güç üretebiliyor.

30 Aralık 2009 Çarşamba

TOM'S Lexus IS-F


Japonya merkezli modifikasyon şirketi TOM'S, Lexus IS serisinin en güçlü modeli olan IS-F için bir gövde kiti sunmaya başladı.

5 litre hacimli v8 motoru üzerinde herhangi bir modifikasyon çalışması yapılmamış olan otomobilin beyaz renkli ve 19 inç çaplı jantları en çok dikkat çeken noktası.

Karbon fiberden üretilmiş ön splitter, marşpiyeler ve arka difüzör, bagaj üzerinde bulunan küçük spoiler ile birlikte otomobilin görsel modifikasyonunu tamamlıyor.

Aracın v8 motorundan çıkan ses üzerinde de çalışmalar yapmış olan Japon firma, otomobilde yeni egzoz çıkışları kullanmış. Ayrıca arzu eden müşteriler için daha güçlü fren ve daha sportif süspansiyon sistemleri de sunulmakta.

WSTO Project 1 v1.2


İşte A.B.D. merkezli firma WheelSTO tarafından modifiye edilmiş bir BMW 135i modeli: Project 1 v1.2.

Dış tasarımında hafif rötuşlar dikkat çeken otomobilde yeni bir bagaj üstü spoiler, ön tampon altında yeni splitter, arka tamponda bir difüzör, 19 inç çaplı jantlar ve her biri 85 mm çaplı dört egzoz çıkışı bulunuyor.

Çift turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli motoru 414 beygir güç üretebilen otomobilin 376 ve 327 beygir gücündeki versiyonları da hazırlanıyor.

Chevrolet Camaro Motorsport SC600


Hollanda merkezli modifikasyon şirketi Camaro Motorsport, Chevrolet Camaro SS temelli otomobili SC600'ü tanıttı.

Dış görünüşündeki değişiklikler yeni bir motor kaputu ile birkaç logo ve çıkartmayla sınırlı olan otomobilin asıl etkileyici yeri motor kaputunun altı. Kompresör beslemeyle desteklenen 6.2 litre hacimli v8 motorun gücü 600 beygire, torkuysa 747 Nm'ye ulaşmış.

Egzoz sistemi, katalitik konvertör ve egzoz manifoltlarıyla birlikte yenilenirken fren sisteminde de 6 pistonlu kaliperler kullanılmaya başlanmış.

29 Aralık 2009 Salı

Mercedes-Benz C Serisi


Mercedes, 2010 yılında, C Serisinin 1.8 litre hacimli motoruna turbo besleme uygulayacağını açıkladı.

Tüketim ve emisyon değerlerini düşürmeye yönelik yapılan modifikasyon sonucunda ortaya C180 CGI ve C200 CGI adlı iki model çıkacak.

Araçların motor güçleri sırasıyla 156 ve 184 beygir olacak. Sadece 5 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulacak olan otomobillerin Avrupa'da fiyatları 33.900 ve 36.500 Euro seviyesinden başlayacak.

Toyota Sai TRD


TRD (Toyota Racing Development), 2009 Tokyo otomobil fuarında tanıtılan hibrit model Sai için sunduğu sportif kiti tanıttı.

Tampon altına yeni uzantılar, sportif süspansiyon sistemi, yeni bir ızgara, TRD logoları ve çapları 16 ile 18 inç arasında değişen jantlardan oluşan set ayrı ayrı da alınabiliyor.

Rossion Q1


İşte A.B.D. merkezli firma Rossion Automotive'in Noble M400 temelli otomobili: Q1.

Görünümü biraz daha rafine bir M400 olarak tanımlayabileceğimiz Q1'ın iç mekan tasarımı da elden geçirilmiş.

Otomobilin Ford raflarından alınan 3.5 litre hacimli v6 motoru çift turbo besleme yardımıyla 450 beygir güç, 530 Nm tork üretebilmekte. 0-60 mil/s (0-96 km/s) hızlanmasını 3.1 saniyede tamamlayabilen otomobilin 160 km/s sürate ulaşmasıysa 7.7 saniye sürmekte. Aracın maksimum süratiyse 303 km/s olarak açıklandı.

28 Aralık 2009 Pazartesi

Ford Mustang BOSS 302R


GT versiyonunun 5 litre hacimli yeni v8 motorunun tanıtılmasının ardından Mustang ailesine, aynı motoru kullanan bir yarış versiyonu eklendi.

Parnelli Jones'un 1970'de Trans-Am şampiyonasını bir Mustang BOSS 302 ile kazanmasının anısına sadece 50 adet üretilecek olan otomobilin başlangıç fiyatı 79.000 Dolar.

Seri üretim modellerde kullanılan 412 beygir gücündeki v8 motorla donatılan araçta Brembo marka frenler, performans verisi toplama ünitesi, 6 ileri vitesli manüel şanzıman, yeni jantlar, roll bar, yarış koltukları ve 5 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri bulunuyor.

Aracın BOSS 302R1 adlı versiyonundaysa güçlendirilmiş motorla birlikte kısa oranlı şanzıman, daha sportif bir süspansiyon sistemi, daha yüksek kapasiteli bir soğutma sistemi ve yarışlar için daha uygun bir egzoz sistemi bulunuyor.

Sadece 5 örneği üretilecek olan bu özel modelin fiyatıysa 129.000 Dolar.

Ford Mustang GT


Ford'un, Mustang GT'yi yeni motoruna kavuşturacağını burada yazmıştım. 2010 Detroit otomobil fuarında tanıtılacak olan otomobilin detayları yavaş yavaş su yüzüne çıkmaya başladı.

Dışarıdan bakıldığında güncel GT modellerinden büyük bir farkı olmayan otomobilin ön çamurluklarının arkasında artık GT yerine 5.0 amblemleri bulunuyor. Yeni jant seçeneklerine de kavuşan otomobilin tamamen yeni bir tasarım olan 5 litre hacimli v8 motoru, triton motor ailesinin aksine silindir başına 4 supap teknolojisini kullanmakta.

412 beygir güç, 529 Nm tork üretebilen motor çapları büyüyen fren disklerini de beraberinde getirirken kaput altında, eski 4.6 litre hacimli motordan çok daha güzel durduğu da bir gerçek. Genelde Avrupalı üreticilerin üzerinde durdukları bir konu olan motor üst kapağının görünümüne A.B.D. merkezli üreticilerin de ilgi göstermeye başlaması sevindirici bir gelişme.

Otomobilin manuel ve otomatik şanzıman seçeneklerinin her ikisi de 6 ileri vitesli.

27 Aralık 2009 Pazar

9ff TR1000


Sade görünümüyle pek dikkat çekmeyen bu Porsche modeli aslında 911 Turbo temelli bir canavar.

Ön tampona eklenen splitter, yenilenen marşpiyeler, yarış tipi arka spoiler ve yeni difüzörü aracın gövde kitimde sunulan değişiklikler. Rengini alıcının belirleyebildiği 19 veya 20 inç çaplı jantlarsa kit dışında opsiyonel olarak alınabiliyor.

Aracın motoru neredeyse tamamen değiştirilmiş. Öncelikle hacmi 4 litreye çıkarılan motor daha büyük iki turbo besleme ve intercooler ile donatılmış. Sportif hava filtreleri, yeni egzoz sistemi, yenilenen kam milleri ve yeni elektronik kontrol ünitesi yazılımı motorla ilgili modifikasyonların bazıları.

Bütün bu çalışmanın ardından 1000 beygir güç, 1040 Nm tork üretebilen motor otomobili 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaştırırken 391.7 km/s maksimum sürati mümkün kılıyor.