18 Şubat 2010 Perşembe

Volkswagen Polo GTI



2010 Cenevre otomobil fuarının sabırsızlıkla beklenen sporcularından belki de en önemlisi tanıtıldı.

Uzun zamandır hakkında spekülasyonlar yapılan Polo GTI, büyük kardeşi Golf GTI'da olduğu gibi sade görünümünün altında bir performans ustası barındırıyor.

Standart Polo modellerine oranla sertleştirilmiş olan süspansiyon sistemi 15 mm daha alçak bir yapıya sahip. 17 inç çaplı jantlarla donatılmış olan otomobilin arka kısmında bir spoiler bulunurken çift egzoz çıkışları da bu araç için düşünülmüş bir detay. Araca dikkatli bakıldığında ana far komplesinin içerisine alınmış LED gündüz farları dikkat çekmekte. Diğer modellerde tamponda bulunan gündüz farları, sis farları gibi göründüklerinden çevirmelerde sorun yaşamak olasıydı. GTI'da ise tamponda bulunan farlar alışıldığı gibi sis farları olarak görev yapıyorlar.

Aracın iç mekanına geçildiğinde bir sürprizle karşılaşılmıyor. Fren kaliperleri gibi renkleri kırmızı olan dikişler, ekose koltuk kumaşı, altı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve yüksek yan destekli koltuklar Golf GTI'da da karşımıza çıkan unsurlar. Ön ızgarasının üst ve altında kırmızı çizgiler bulunan otomobilde panoramik sunroof opsiyonu da bulunuyor.

Teknik olarak Seat Ibiza Cupra ile ikiz olan Polo GTI'da kullanılan 1.4 litre hacimli TSI motor 180 beygir güç, 250 Nm tork üretebilmekte. Kardeşinde olduğu gibi elektronik diferansiyele (XDS) sahip olan aracın 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanla (DSG) 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 6.9 saniye sürmekte. Otomobilin maksimum süratiyse 230 km/s olarak açıklandı.

1.184 kg boş ağırlığa sahip olan otomobilin 100 km mesafede ortalama yakıt tüketimi 6 litre olarak açıklanırken kilometre başına yapılan CO2 emisyonu 139 gram.

4 yorum:

  1. Ön farlardaki ledler olmasa da olurmuş. Çoktan bu tip farlar ayağa düştü Türkiye'de. Bence ekoseli koltuklar, kırmızı dikişler ve kırmızı çerçeveli panjurun yanında BBS jantlar eksik kalmış.

    YanıtlaSil
  2. LED çok gerekli değilmiş evet. Fakat tampondaki farların sis farına çevrilmiş olması olumlu. Jantları da Golf GTI'dan kopyalamışlar fakat opsiyonel olarak değişik modelleri sunulur diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Benim anlamadığım bu araba neden daha hızlı olmasına rağmen Ibiza Cupra ve Fabia RS'den daha ucuz...

    YanıtlaSil
  4. Ben de dikkat ettim bu duruma. Sanırım Volkswagen bu aracın fiyatıyla oynamayı unuttu son zamanlarda zira 90 beygir güç üretebilen Comfortline donanımlı TDI Polo bile DSG ile alındığında aynı fiyata geliyor neredeyse.

    YanıtlaSil