2 Mayıs 2010 Pazar

Audi R8 GT



Audi, süperspor otomobili R8'in en güçlü versiyonu olan GT'yi tanıttı. Sadece 333 örneği üretilecek olan GT yaratılırken, Lamborghini'nin Gallardo LP 570-4 Superleggera modeline uyguladığı kürün bir benzeri uygulanmış: Aracın motor gücü artırılırken ağırlığı azaltılmış.

R8 V10 temelli bir otomobil olan GT, 1.625 kg ağırlığında olan bu araçtan 100 kg daha hafif. Bu hafifletme işlemi sırasında ön camı incelten mühendisler süspansiyon kuleleri ve motor bölmesi ayırıcısında karbon fiber kullanmışlar. Ön aksta 380, arkadaysa 356 mm çaplı seramik fren diskleriyle donatılan otomobilde daha hafif bir akü kullanılırken tampon ve yan etekler karbon fiberle güçlendirilmiş plastikten üretilmiş. Araçta bulunan yarış koltukları da güçlendirilmiş plastikten üretilirken egzoz sisteminin alaşımı değiştirilerek hafifletme işlemi tamamlanmış.

Dışarıdan bakıldığında ön tampon altında bulunan karbon fiber splitter, yan kısımlara eklenmiş küçük deflektörler, siyah yan ayna muhafazaları, yeni yan etekler, siyah renkli ve 19 inç çaplı jantlar, karbon fiberden üretilen sabit bir arka spoiler ve çıkışları daha dairesel olan egzoz sistemi dikkat çeken değişiklikleri oluşturuyor.

İç mekanda da yenilikler sunan aracın birçok yerinde R8 GT logoları bulunurken direksiyon simidi Alcantara ile kaplanmış. Vites topuzunun şekli değiştirilirken güçlendirilmiş plastikten üretilen yarış koltukları siyah-gri renk kombinasyonlu deri ve Alcantara ile kaplanmış. 465 Watt kapasiteli Bang&Olufsen marka ses sistemini standart donanımda sunan otomobilin emniyet kemerlerini kırmızı, turuncu veya gri renkli almak isterseniz ekstra ücret ödemeniz gerekmekte.

Superleggera kürü motor bölümünde de devam etmiş. Üst bloğu kırmızıya boyanan 5.2 litre hacimli v10 motorun gücü 560 beygire, torkuysa 540 Nm'ye yükseltilmiş. 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 320 km/ olarak açıklandı. 6 ileri vitesli, yarı otomatik R Tronic şanzımanla donatılmış olan araç 100 km mesafede ortalama 13.7 litre benzin tüketirken Dört tekerlekten çekiş sistemi Quattro için geliştirilen ESP yeniden programlanmış.

Turuncu, füme, gri ve beyaz renklerden oluşan bir gövde rengi yelpazesine sahip olan otomobilin Almanya fiyatı 193.000 Euro olarak belirlenmiş. Bu fiyata ek olarak yarış paketini seçtiğinizde dört noktadan bağlantılı, kırmızı veya siyah renklerde emniyet kemerleri, iç mekana eklenen bir devre kesici, yangın söndürücü ve yine kırmızı veya siyah renklerde takla barlarına sahip olabiliyorsunuz. Dahası, biraz daha yüksek ücret ödemeyi kabul ederseniz Audi sizler için "Cup" adlı jantları da sunuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder