15 Temmuz 2010 Perşembe

BMW X3


Alman üretici BMW, haftalardır parça parça tanıttığı SUV modeli X3'ün üzerindeki sır perdesini sonunda kaldırdı. Tasarımında büyük bir sürpriz olmayan araç ilk etapta sadece iki motor seçeneğine sahip olacak.

Ön görünümü diğer X serisi modellerinden daha köşeli olan X3'ün bu kısmı eskisinden çok daha orantılı görünse de geriye kalan yüzeylerle arasında bir uyumsuzluk göze çarpıyor. Yan ve arka kısımda X1'e benzerlik dikkat çekerken aracın büyüyen boyutları da gözlerden kaçmıyor. 4.65 metre boya, 1.88 metre genişliğe ve 1.71 metre genişliğe sahip olan aracın aks mesafesi de 2.810 mm olarak açıklandı.

İç mekan tasarımında da büyük bir sürpriz olmayan X3'ün içerisinde otururken kendinizi, diğer X serisi modellerinin yanında 3 veya 5 serisinde de hissedebilirsiniz. Oturma alanıyla birlikte bagajı da büyüyen aracın opsiyonel olarak sunulan 40/20/40 oranında katlanabilen arka koltukları sayesinde bagaj hacmi 1.600 litreye genişletilebiliyor.

Donanımında, X serilerinde ilk defa kullanılan elektro-hidrolik direksiyon sistemi bulunan aracın süspansiyon sistemi de ayarlanabilir bir ünite. Direksiyon sistemi de sertliğini sportif kullanıma göre ayarlayabilirken Start-Stop otomatiği BMW'de ilk defa 6 silindirli bir turbo benzinli motorla birlikte kullanılmış.

İlk etapta iki motor seçeneği sunacak olan X3'ün xDrive20d modelinde görev yapan 2 litre hacimli turbo Diesel motor 184 beygir güç, 380 Nm tork üretebilirken ortalama yakıt tüketimi, aynı motorla donatılan bir önceki X3 modeline oranla %14'lük düşüşle 5.6 litre/100 km'ye inmiş. Bu üniteyle donatılan X3, 0'dan 100 km/s sürate 8.5 saniyede ulaşırken maksimum sürati 210 km/s'i buluyor.

İkinci seçenek olan xDrive35i'de kullanılan 3 litre hacimli benzinli motor, turbo besleme yardımıyla 306 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Bu motorla birlikte X3'ün 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 5.7 saniyeye gerilerken maksimum sürat 245 km/s olarak açıklandı. Ayrıca bu aracın ortalama yakıt tüketim değeri de 100 km mesafede ortalama 8.8 litre.

2 litre hacimli turbo Diesel motor standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulurken bu modelin opsiyonel donanımında bulunan 8 ileri vitesli otomatik şanzıman xDrive35i'nin tek şanzıman seçeneği.

Geri görüş kamerası, Head up display (HUD) ve kablosuz internet bağlantısı gibi opsiyonlara sahip olan araçta 8.8 inç büyüklüğünde bir navigasyon ekranı kullanılmış.

7 yorum:

  1. "BMW" markasına çok fazla güveniyor sanırım..

    YanıtlaSil
  2. bmw tasarımda geri gitmeye başladı gibi geliyor bana
    şu anki 3 serisinin makyajsız hali
    yenisi...
    bmw 5 gt
    x1-x3-x5
    hepsi mi kötü olur

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten göreceli demek tasarımın beğenilmesi. Bence önü dışında hoş oldu X3. X1 ve X5'i de beğeniyorum. Hatta X6 bile çirkin gelmiyor bana.

    YanıtlaSil
  4. An itibari ile TR'de Kendi sınıfında satılan en verimli, en performanslı araç. Ustelik rakipleri ile aynı fiyata. Ne Q5 ne de XTrail yanına yaklasabiliyor diye düşünüyorum. Sizin düşünceniz nedir?? 2008 Suzuki GrandVitara'mı satıp almayı düşünüyorum..

    YanıtlaSil
  5. Arazi performansıyla olmasa da diğer özellikleriyle oldukça etkileyici bir araç X3. Şahsen Q5'in tasarımını daha çok beğeniyorum fakat 2 litre hacimli turbo Diesel motorun gücü ve tam otomatik şanzımanla donatılıyor olması benim için büyük artıları.

    Zaten bu sınıfta araçlar birbirlerinin önüne çok küçük farklarla geçebiliyor, bu nedenle açık ara birinci gibi bir sıfatı şahsen ben veremiyorum.

    YanıtlaSil
  6. Şahsi fikrim X3 iç tasarım olarak q5 ten daha güzel. Siz ne dersiniz Onur Bey?

    YanıtlaSil
  7. Bence başabaşlar. BMW'nin orta konsol tasarımını aşırı sade buluyorum. İç mekanda bulunan farklı çizgiler de biraz yoruyor beni. Bunun yanında Audi'de de monoton bir tasarım söz konusu. Ayrıca kumanda elemanlarını vites konsolunda toplamaları hoşuma gitmiyor.

    YanıtlaSil