11 Haziran 2010 Cuma

Ford Mondeo


Sonunda beklenen açıklama geldi ve Ford'un Mondeo modeli yeni motor seçeneklerine kavuştu. Daha önce Galaxy ve S-Max'te tanıtılan motor seçeneklerinin yanında yeni Focus'ta sunulacak olan çift kavramalı şanzımanın da Mondeo'da görev yapacağı açıklandı.

Tanıtılan motorlardan benzinli olanı 2.3 litre hacimli ünite yerine geçerken hem tüketim değerlerini düşürüyor hem de performansı çok daha iyi. 2 litre hacimli motor turbo besleme yardımıyla 203 beygir güç, 300 Nm tork üretebiliyor. Sedan versiyon için 230 km/s maksimum sürat ve 7.9 saniyelik 0-100 km/s hızlanma süresini mümkün kılan motor station wagon modellerde 227 km/s maksimum sürat ve 8.2 saniyelik 0-100 km/s deparını mümkün kılıyor.

2.3 litre hacimli motordan %25 daha güçlü olan ünite bu motordan %19 daha az yakıt tüketiyor. 100 km mesafede kaydedilen ortalama yakıt tüketim değeri 7.72 litre olan aracın CO2 emisyon değeriyse 179 gram/km olarak açıklandı.

Motor seçeneklerinin ikincisiyse ülkemizde daha çok tutulacak gibi görünüyor. 2 litre hacimli yeni turbo Diesel motor EURO 5 emisyon standartlarını karşılıyor ve üç değişik güç seviyesinde sunuluyor. En güçsüz versiyonu 113 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen motorun orta güç seviyesi sunan versiyonu 138 beygir güç, 320 Nm tork sunarken en güçlü ünite 161 beygir güç, 340 Nm tork sunuyor.

Ortalama yakıt tüketim değerleri 5.3 litre/100 km olarak açıklanan turbo Diesel motorların CO2 salınım değerleriyse 139 gram/km olarak belirlenmiş.

Benzinli motorla birlikte standart olarak sunulan 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman 138 ve 161 beygir güç üretebilen TDCI motorların opsiyonel donanımında. Turbo Diesel motorların tamamı standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunuluyor.

Şimdilik sadece İngiltere pazarı için tanıtımı yapılan yeni motorlarla donatılmış Mondeo modellerinin fiyatları benzinli versiyonlarda 22.095, Diesel versiyonlardaysa 19.895 Sterlin seviyesinden başlıyor.

Mondeo'nun yeni benzinli motoru yeni Volvo S60'ta da görev alırken Turbo Diesel motor Peugeot 407 ve Citroën C5'in kaputunun altında da bulunuyor.

Smart Fortwo Brazilian Edition


2010 Dünya Kupası maçları başlarken bu organizasyonu fırsat bilerek otomobil satmaya çalışan markaların sayısı da artıyor. Vauxhall ve Opel'in ardından şimdi sıra Smart'ta.

Brazilian Edition adlı model sarıya boyanan gövde panelleri ve güvenlik kafesi üzerinde bulunan Brezilya bayrağıyla dikkatleri üzerine çekiyor. Sadece 300 örneği üretilecek olan otomobilin donanımında alaşım jantlar, Start&Stop sistemi, merkezi kilitleme, klima, MP3 çalarlı müzik sistemi ve sis farları bulunuyor.

1 litre hacimli motoru 71 beygir güç üretebilen otomobilin fiyatıysa 49.900 Real (Yaklaşık 43.000 TL) olarak belirlendi.

Bentley Continental GT Bullet


İşte Rus modifikasyon firması TopCar tarafından Bentley Continental GT için sunulan gövde kiti.

25.000 Euro karşılığında sunulan kit tasarımı yenilenen ön tamponla başlıyor. Hava girişleri büyütülen ve LED gündüz farları eklenen tamponun yan kısmında da hava çıkış yarıkları bulunuyor. Continental GT Speed'in 20 inç çaplı jantlarıyla donatılan otomobilde yine bu araçtan alınan ön panjur kullanılmış. Kaputunun üstinde iki adet hava deliği açılan otomobilin ön tamponunun altına ince bir splitter eklenmiş.

Yan kısımda, arkasına hava girişleri açılmış yan etekler dikkat çekerken stop lambaları karartılmış. Bagaj kapağı üzerine ince bir spoiler eklenirken yenilenen arka tamponun yan kısımlarında, ayı ön tamponda olduğu gibi ek hava çıkışları bulunuyor. Far zeminleri ve camları koyulaştırılan otomobilin egzoz sistemi yanilenirken arka tampon altına küçük bir difüzör eklenmiş.

30.000 Euro karşılığında bütün gövde eklerini karbon fiberden üretebilen TopCar mat siyah gövde boyası için 7.000 Euro ek bedel istiyor.

Peugeot 107 Millesim


Peugeot 107'nin Sweet Years versiyonuna bir kardeş geldi. 207 ve 308 Millesim modellerinin ardından bu seriye dahil olan üçüncü otomobil olan 107 Millesim, markanın 200. yaş günü kutlamaları dahilinde satılacak.

Urban Plus donanımını temel alan otomobilin dış görünümünde gövde rengi yan ayna muhafazaları, 14 inç çaplı alaşım jantlar ve özel 200. yıl logoları bulunurken iç mekanda mavi şeritli koltuk döşemeleri, klima, devir sayacı, mavi çerçeveli havalandırma çıkışları ve 200. yıl logoları dikkat çekiyor.

Diğer Millesim modelleri gibi şimdilik sadece İngiltere'de satılacak olan otomobil 1 litre hacimli, üç silindirli motorla donatılmış. Üç ve beş kapılı versiyonları bulunan aracın başlangıç fiyatı 9.495 Sterlin olarak açıklandı. Diğer Millesim modellerinde olduğu gibi bu aracı da Haziran ayı içerisinde alanlar bir adet Nokia 5230'a sahip olacak.

MEC Mercedes-Benz S Serisi


Alman modifikasyon ifrması MEC Design, W221 kodlu Mercedes S serisi modellerinin makyaj öncesi versiyonları için S65 AMG replika gövde kiti sunmaya başladı.

AMG stininde bir ön tamponla başlayan tasarım yenilemesi aynı stile sahip yan etekler ve arka tamponla devam ediyor. Dört çıkıştı egzoz sistemi, genişleyen çamurluklar ve bagaj kapağı üzerinde bir spoiler ile gövde modifikasyonu tamamlanırken 20 inç çaplı jantlar ve aracı 65 mm'ye kadar alçaltabilen süspansiyon sistemi yol tutuşu daha da iyileştirmiş.

İç mekanında yeni bir direksiyon simidi ve paspaslar dikkat çeken otomobilin motoru içinse modifikasyon çalışması sunulmuyor.

Aznom Land Rover Defender


İtalyan tasarım firması Aznom, modifikasyon firması Romeo Ferraris ile ortaklaşa geliştirdiği Land Rover Defender modelini tanıttı.

Siyah ve beyaz gövde renginin yanına kırmızı ve gri eklememeler yaparak hoş bir görünüm elde eden Aznom far çerçevelerini yenilerken stopların rengini değiştirmiş. Jantları mat siyaha boyanan aracın fren kaliperleri de kırmızı renkte sunuluyor.

Aracın asıl dikkat çeken yanıysa iç mekanı. Direksiyon ve orta konsolda bol bol karbon fiber kullanılırken yarış koltuklarıyla donatılmış ön kısımda deri ve Alcantara'nın birleşimi göze hoş geliyor. Ön konsol, koltuklar, kapı içleri hatta bagaj kapağı iç kısmı deri ve Alcantara ile kaplanan aracın iç mekanında kullanılan ana renklerse turuncu ve siyah.

Motor kaputunun altında da görsel modifikasyon bulunan Defender bu kısımda da kırmızı ve siyaha bürünmüş. 2.4 litre hacimli turbo Diesel motoru Romeo Ferraris tarafından modifiye edilmiş olan araç 152 beygir güç üretebilirken maksimum tork değeri 75 Nm artmış.

Suzuki Swift


Japon üretici Suzuki, küçük hatchback modeli Swift'i yeniliyor. Satışına 2011 yılında başlanacak olan otomobil güncel modelin makyajlanmış hali gibi dursa da aslında yeni bir araç.

Yuvarlak hatlarla keskin çizgileri başarılı bir şekilde birleştiren Swift'in boyutları güncel modelinkinden daha büyük. Boyu 3.850 mm'ye ulaşan otomobilin genişliği 1.695, yüksekliği 1.510, aks mesafesiyse 2.430 mm'ye çıkmış.

Önde 10, arkadaysa 5 mm artırılan iz açıklıkları ve büyüyen jant çapları sayesinde yol tutuşu iyileşen otomobilin motor seçenekleri de yenilenmiş. 1.3 litre hacimli benzinli motorun yerine gelen 1.2 litre hacimli ünite 94 beygir güç, 118 Nm tork üretebilmekte. Yerini aldığı motordan daha güçlü olmasının yanında çevreye de daha saygılı olan 1.2 litre hacimli ünitenin ortalama yakıt tüketimi 5 litre/100 km olarak açıklanırken yaptığı CO2 salınımı 116 gram/km olarak bildirildi.

İkinci yeni motor seçeneği olarak bir turbo Diesel ünite tanıtan Suzuki bu motorun güç ve tork değerlerini açıklamazken ortalama tüketim değerini 4.2 litre/100 km, CO2 salınım miktarınıysa 109 gram/km olarak belirtti.

Her iki motor seçeneği de manuel şanzımanla sunulacak olan otomobilin benzinli motoru için otomatik şanzıman opsiyonu da bulunacak.

10 Haziran 2010 Perşembe

Mercedes-Benz TC 65


BRABUS'un Mercedes SL65 AMG Black Series için hazırladığı T65 RS adlı kitin ardından bir başka Alman modifikasyon şirketi TC-Concepts, standart bir SL65 AMG'yi Black Series versiyonlarına benzeten bir kitle karşımıza çıktı.

Büyük hava girişlerine sahip olan ön tamponun altına bir splitter eklenirken çamurluklar genişletilmiş. Yan etekler de tamponlar ve çamurluklar gibi genişlerken arka tamponun alt kısmına bir difüzör, bagaj kapağının üzerineyse bir spoiler eklenmiş. Araçta kullanılan jantların çapıysa 20 inçe çıkartılmış.

İç mekanında bol bol karbon fiber ve Alcantara kullanılan otomobilin motor kaputunun altında da değişiklikler bulunuyor. Çift turbo beslemeye sahip 6 litre hacimli v12 motoru 700 beygir güç üretebilen araç bu sayede standart bir SL65 AMG Black Series modelinden 30 beygir daha güçlü.

Performans verileri açıklanmayan araç, BRABUS'un VANISH ve STEALTH 65 modelleriyle bu konuda baş edemese de bu araçların aksine açılabilen bir tavan sunarak konforu öne çıkartmayı biliyor.

GTHaus BMW M3


Bir G-POWER M3 Tornado CS veya GT2 S olmayabilir fakat A.B.D. merkezli modifikasyon şirketi GTHaus tarafından hazırlanan bu M3 versiyonu en az bu iki araç kadar etkileyici görünüyor.

Genişletilmiş çamurluklar, ön tamponda bulunan dev hava girişleri, yine ön tamponun alt kısmına eklenen splitter, genişletilmiş dört çıkışa sahip egzoz sistemi, dev bagaj üstü spoiler, yeni arka tampon ve kanatçıklarla donatılmış yan kanallar otomobilin gövdesine oldukça sportif bir görünüm katarken 20 inç çaplı jantlar bu görünümü daha da pekiştiriyor.

Süsüpansiyon sistemi KW, fren sistemiyse Brembo tarafından üretilen parçalarla modifiye edilen otomobilin motoruna kompresör besleme uygulanmış olsa da teknik veriler henüz paylaşılmış değil.

Subaru Legacy 2.5GT tS


Subaru, Japonya pazarına özel versiyonları arasına bir yenisini ekledi. Legacy 2.5 GT temelleri üzerine geliştirilen bu otomobilden sadece 500 adet üretileceği açıklandı.

STI imzalı birçok parçaya sahip olan otomobilin ön tamponunun altına ince bir splitter eklenirken ön ızgarakoyu renkli kromla kaplanmış. Yan etekleri büyüyen otomobilde 18 inç çaplı jantlar, dört çıkışlı egzoz sistemi, arka spoiler ve daha sportif ayarlı bir süsoansiyon sistemi kullanılmış.

İç mekanında deri kaplı direksiyon simidi, devir sayacı 9000 d/d'ya, hız göstergesi de 260 km/s'e uzanan gösterge tablosu ile deri ve Alcantara kaplı sportif koltuklar dikkat çeken otomobilin yol tutuşunun daha da iyileşmesi için yeni dengeleyiciler ve kule gergisi kullanılmış.

Turbo beslemeye sahip olan 2.5 litre hacimli Boxer motoru 265 beygir güç üretebilen otomobil 6 ileri vitesli manuel veya 5 ileri vitesli otomatik şanzımanlarla alınabiliyor. Sedan (B4) ve station wagon (Touring Wagon) olarak ısmarlanabilen otomobilin fiyatıysa 4.029.900 Yen (Yaklaşık 72.000 TL) seviyesinden başlıyor.

JE Design Audi Q7 S Line


Alman modifikasyon firması JE Design, Audi Q7 için sunduğu gövde kitlerine bir yenisini ekledi. Daha önce sunulan kitlerde kullanılan parçaları da içinde barındıran bu takım, aracın görünümünü daha da heybetli kılıyor.

Tamamı siyaha boyanmış ön panjurla başlayan tasarım değişiklikleri ön tampon altına entegre edilen çift parçalı spoiler ile devam ediyor. Genişleyen çamurluklara uyumlu biçimde şişirilen yan etekler yeni arka tampon ek parçalarıyla da uyumlu görünüyor. D sütunu üzerine yerleştirilen ek parçalarla Ferrari 599 GTB Fiorano'da bulunan kemerlerin havası yakalanırken bagaj kapağı üzerine oldukça büyük bir spoiler eklenmiş.

JE Design, otomobilin farları için kaş takımı da sunarken arka kısımda, daha önce tanıtılan kitlerde de sunulan paralelkenar şekilli dört egzoz çıkışı dikkat çekiyor. Araçta sunulan ve dört ayrı renk seçeneğine sahip olan 22 inç çaplı jantlar Volkswagen grubunun büyük SUV modelleri Touareg, Cayenne ve Q7 için özel olarak geliştirilmiş.

9 Haziran 2010 Çarşamba

General Motors


A.B.D. merkezli otomobil üreticileri, Toyota'nın milyonlarca aracını geri çağırmasının ardından satışlarını daha da artırmasını kıskanmış olacak ki kendileri de bu yola doğru kaymaya başladı.

Geçtiğimiz haftalarda Chrysler tarafından yapılan büyük geri çağırma operasyonuna cevap da pek gecikmedi: General Motors, çoğu Kuzey Amerika'da satılmış olan yaklaşık 1.5 milyon aracını geri çağırdı.

Operasyonun sebebi, silecek suyu ısıtma sisteminin kısa devre yaparak yangın çıkmasına sebebiyet verebilmesi olarak açıklanırken bu sistemi üreten firma hatlarını durdurduğundan parçaların geliştirilmesi gibi bir olasılık da ortadan kalkıyor. Bu nedenle silecek suyu ısıtıcısıyla donatılan modellerinde bu sistemi iptal edecek olan GM, kullanıcılara bu donanım kaybından ötürü 100 Dolar ücret ödeyecek.

Geri çağırılan araçların 1.365.070 adedi A.B.D. pazarında satılmışken 98.794 adedi Kanada'da, 22.228 adedi Meksika'da, 38.093 adediyse diğer ülkelere satılmış.

Operasyon dahilinde geri çağırılan araçların listesiyse oldukça kabarık:

2006 - 2009 model yılları arasında üretilmiş Buick Lucerne, Cadillac DTS ve Hummer H2.
2008 - 2009 model yıllarında üretilmiş Buick Enclave ve Cadillac CTS.
2007 - 2009 model yılları arasında üretilmiş
Cadillac Escalade, Escalade ESV, Escalade EXT, Chevrolet Avalanche, Silverado, Suburban, Tahoe, GMC Acadia, Sierra, Yukon, Yukon XL ve Saturn Outlook
2009 model yılında üretilmiş Chevrolet Traverse.

Volkswagen Passat CC Exclusive




Volkswagen, Passat CC ailesini geliştirmeye devam ediyor. R-Line ve üç kişilik arka koltuk opsiyonlarının ardından araca Exclusive donanımı da eklendi. Passat'ın aksine sadece bir donanım paketi olmayan Exclusive aslında özel bir seri.

Metalik lacivert gövde rengiyle satılan otomobilde 18 inç çaplı jantlar ve krom görünüm paketi bulunurken iç mekanda çift renkli deri döşeme, ambiyans ışıklandırması, piyano siyahına boyanmış konsol kaplamaları ve kapı eşiklerinde ışıklandırmalı özel logolar sunulmakta.

Passat CC'nin bütün motor seçenekleriyle birlikte alınabilen paketle donatılan araçların Almanya pazarında başlangıç fiyatıysa 35.225 Euro.

Panoz Abruzzi Spirit of Le Mans




Spor otomobil üreticisi Panoz, 2010 24 saatlik Le Mans yarışının haftasında yeni aracı Abruzzi'yi tanıttı. 2013 yılında Le Mans'da yarışması beklenen otomobil, üç yıl sonra yapılacak olan 81. Le Mans organizasyonunun anısına 81 adet üretilecek.

Genel hatları Panoz Esperante'yi andıran aracın tasarımı oldukça fütüristik. Dikkat çeken keskin çizgilere sahip olan gövdesinin dört ucunda da LED teknolojili aydınlatma grupları kullanılan otomobil elde üretilecek.

Motor hakkında detay vermekten kaçınan Panoz yetkilileri aracın 600 beygir üzerinde güce ve 800 Nm torka sahip olacağını açıkladı.

Jaguar XK Coupé 75th Anniversary


İngiliz üretici Jaguar, lüks coupé modeli XK serisine yeni bir özel versiyon ekledi. 2010 Cenevre otomobil fuarında XKR'ın üç değişik paketini sergileyen üretici, hem markanın 75. yaşını kutlamak, hem de Le Mans'a dönüşün şerefine hazırladığı bu araçtan sadece 10 adet üretecek.

Şimdilik sadece Avustralya pazarında satılacağı açıklanan otomobilin dış görünüşünde krom kaplı yan solungaçlar ve yine krom kaplı egzoz çıkışları haricinde 20 inç çaplı jantlar dikkat çekiyor. Lacivert, siyah ve gri renklerde sunulacak olan otomobilin iç mekanında parlatılmış pedal takımı, "75 Years" logoları, ısıtmalı ve havalandırmalı koltuklar, 525 Watt kapasiteli, Bowers & Wilkins marka ses sistemi, deri döşeme ve döşemeyle kontrast oluşturan dikiş iplikleri sunulmakta.

Kaputunun altında bir yenilik olmayan araçta kullanılan 5 litre hacimli v8 motor 385 beygir güç, 515 Nm tork üretiyor.

Mercedes-Benz ML63 AMG



Mercedes'in sportif SUV modeli ML63 AMG hafif bir makyaj geçirdi.

Aslında makyajdan çok dış görünümün çekiciliğini artırma operasyonu olarak tanımlayabileceğimiz donanım eklemeleri sonucunda LED stoplara kavuşan aracın bi-xenon farlarının da optikleri yenilenmiş. Ön ve arka tamponların altında, tavan raylarında ve ön sis farları çevresinde gördüğümüz krom kaplamaların parlaklığı 20 inç çaplı jantlara da yansımış. Bu jantların yanında opsiyonel olarak 21 inç çaplı modeller de ısmarlanabiliyor.

Motor kaputu da hafifçe makyajlanan aracın motorundaysa bir değişiklik yok. 6.2 litre hacimli v8 motor 510 beygir güç, 630 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılmış olan SUV 0'dan 100 km/s sürate 5 saniyede ulaşabiliyor.

8 Haziran 2010 Salı

Mitsuoka Orochi Premium Gold




Japon otomobil üreticisi Mitsuoka, garip görünümlü spor otomobili Orochi'ye özel bir versiyon ekledi. Sadece 20 örneği üretilecek olan bu versiyon 10.5 milyon Yen (Yaklaşık 190.000 TL) karşılığında satılacak.

Dış görünüşünde kapsamlı yenilikler yapılan aracın ön tamponu yenilenirken bu tamponun yan taraflarına deflektörler eklenmiş. Arka kısmına ikiye bölünmüş bir spoiler eklenen otomobilin egzoz sistemi artık dört çıkışlı.

İç mekana geçildiğinde yolcularını sade bir sportiflikle karşılayan otomobilin koltukları ve direksiyon simidi Alcantara ile kaplanırken konsol, şaft tüneli, tavan ve kapı içleri deriyle kaplanmış.

Motor kaputunun altında bir değişim olmayan Premium Gold'da Toyota'dan alınmış, 3.3 litre hacimli, 231 beygir güç üretebilen v6 motor, 5 ileri vitesli otomatik şanzımanla birlikte kullanılıyor.

Buick Excelle GT


Yeni nesil Astra'nın sedan versiyonu Avrupa'dan önce Çin'de tanıtıldı. Birçok Opel modelini bu ülkede Buick markasıyla satan GM, hatchback Astra'nın ikizi olan aracı Excelle XT olarak adlandırırken bu otomobilin sedan versiyonuna Excelle GT ismini uygun gördü.

Basınla paylaşılan ilk resmi fotoğrafa bakacak olursak otomobilin kapılarının hatchback Astra ile paylaşıldığını görüyoruz. Ön kısmı makyajlanarak Buick'in diğer modellerine benzetilirken arkada kullanılan tasarımın Astra'ya aynen aktarılacağı düşünülüyor.

2.685 mm'lik aks mesafesi değişmemiş olan otomobil için şimdilik iki motor seçeneği sunuluyor. Her ikisini de Opel'den tanıdığımız benzinli motorlardan 1.8 litre hacimli olanı 140 beygir güç üretirken turbo beslemeye sahip olan 1.6 litre hacimli ünite 180 beygir gücünde.

HSV 20 Years of ClubSport




HSV, geçtiğimiz sene makyajladığı sedan modeline, ClubSport isminin 20. yaş günü anısına özel bir versiyon ekledi.

Makyajlanan modelin tasarım özelliklerini alan otomobilin en dikkat çekici yanı siyah renkli ve 20 inç çaplı jantları. Sportif ayarlı bir süspansiyon sistemi ve tamamı deri kaplı koltuklar bu özel versiyonun donanımları arasında yer alırken arka camda bulunan "CS ClubSport R8" logosu bu araca özel olarak tasarlanmış.

Sadece 100 adet örneği üretilecek olan otomobilde kullanılan 6.2 litre hacimli v8 motor diğer ClubSport modellerinde olduğu gibi 425 beygir güç, 550 Nm tork üretebiliyor. Her ikisi de 6 ileri vitesli olan manuel veya otomatik şanzımanlarla sipariş edilebilen aracın fiyatı 66.690 Avustralya Doları (Yaklaşık 90.000 TL) seviyesinden başlıyor.

Jeep Wrangler


Chrysler ve alt markaları, son günlerde geri çağırma operasyonlarını sıklaştırdı. Dodge Grand Caravan ve Chrysler Town & Country'nin ardından geri çağırılan araçsa Jeep'in efsanevi modeli Wrangler oldu.

Fren sisteminin hortumlarının yerleşim hatası nedeniyle araca sürtünmesi ve zamanla delinebilmesi nedeniyle düzenlenen operasyon 2006 ile 2010 yılları arasında üretilmiş toplam 288.968 aracı kapsıyor.

Renault Latitude




Güney Kore'de Samsung SM3 olarak tanıtılan aracın Avrupa pazarında Fluence adıyla satıldığını zaten biliyorduk. Bu otomobilin bir üst sınıfında bulunan SM5'in de Avrupa'da satılacağı kesinleşmiş ve isminin Laguna Sedan veya Safrane ikilisinden birisi olacağı savunulmuştu. İlk haberin doğruluğu kanıtlanmış olsa da isim konusunda yapılan dedikodular gerçeği yansıtmadı ve araç Latitude adıyla tanıtıldı.

Tahmin edildiği gibi en çok değişen yeri ön panjuru olan otomobilin bagaj kapağında bulunan süs çıtasının üzerinde model ismi olan Latitude yazmakta. Boyu 4.89, genişliği 1.83, yüksekliğiyse 1.49 metre olan otomobile kısaca Laguna'nın sedan versiyonu diyebiliriz.

İlk resmi tanıtımı 2010 Moskova otomobil fuarında gerçekleştirilecek olan aracın donanımında panoramik tavan, üç bölgeli otomatik klima, çift parfüm kapsülü, Bose marka müzik sistemi ve masaj fonksiyonlu sürücü koltuğu gibi seçenekler bulunuyor.

İç mekan düzeni Samsung SM5'inki gibi olacağından aracın bu kısmının fotoğrafına da buradan ulaşabilirsiniz.

7 Haziran 2010 Pazartesi

Oakley Ferrari 458 Italia



Türkiye lansmanı geçtiğimiz ay yapılan Ferrari 458 Italia'nın İngiliz Oakley Design tarafından hazırlanan sınırlı üretim versiyonu tanıtıldı.

Sadece 5 örneği bulunacağı açıklanan otomobil üzerinde yapılan hafifletme çalışmaları sonucunda ağırlığı 65 kg azaltılmış. Bu hafifletme çalışmalarının en büyüğünüyse tavan ve motor kaputunun karbon fiberden üretilmesi oluşturuyor.

Ön tamponun altına eklenen splitter ve arkaya eklenen ince spoiler sayesinde 240 km/s süratte önde 45, arkadaysa 25 kg ekstra bastırma elde edilmiş. Yan eteklerinin şekli değiştirilen otomobilin ön tamponunun üzerine ek soğutucu kanallar açılırken arka tamponun altında bulunan difüzörün şekli biraz değiştirilmiş.

19 ve 20 inç çaplı jant seçenekleriyle sunulacak olan otomobilin magnezyum alaşımdan üretilen bu jantları, standart modellerden 8 kg daha hafif. Süspansiyon sistemi elden geçirilen otomobilin frenleri de modifiye edilmiş.

Daha büyük hava filtreleri, yeniden programlanmış elektronik ünite ve yenilenmiş egzoz sistemi sayesinde gücü 627 beygire, torkuysa 567 Nm'ye yükselen 4.5 litre hacimli v8 motor aracı 330 km/s maksimum sürate ulaştırırken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresini 3 saniyeye çekiyor.

MANSORY Panamera Turbo




İsviçreli modifikasyon firması MANSORY tarafından modifiye edilmiş olan Porsche Panamera Turbo modelinin çizimleri yaklaşık üç ay önce yayınlanmıştı. Şimdiyse otomobilin kendisini tanıtan şirket, büyük sedan için ilginç renk seçenekleri sunacağını da göstermiş oluyor.

Tamamı yeniden tasarlanmış olan ön tamponun üzerinde bulunan dev hava girişleri ve LED teknolojili gündüz farları dikkat çekerken karbon fiberden üretilen kaputun ön ve üst kısımlarında hava yarıkları açıldığı gözlerden kaçmıyor. Genişletilen ön çamurlukların arkasına, arka çamurluklarınsa önüne hava girişleri koyan MANSORY, yenilediği yan eteklerin de altına karbon fiberden üretilmiş ince bir parça eklemiş.

Arka tamponun da tasarımının yenilendiği görülürken bu tampon altına eklenen karbon fiber difüzörün ortasında dört köşeli, büyük bir egzoz çıkışı bulunuyor. Arka camın alt kısmına eklenen çift katlı spoiler de yan ayna muhafazaları, far çerçeveleri, ön tampon altı splitter ve ön çamurlukların arkasında bulunan hava ızgarası kapakları gibi karbon fiberden üretilirken renkleri alıcı tarafından belirlenebilen dev jantların çapı 22 inç olarak açıklandı.

Dışarıdan bu kadar renkli görünen bu otomobilin asıl dikkat çekici yanıysa iç mekanı. Diğer modifikasyon firmalarından da alıştığımız gibi direksiyon simidi, vites kolu, orta konsol ve kapılar için karbon fiber kaplama sunan aracın birçok yerinde deri ve Alcantara döşemeler kullanılmış. Asıl ilginç olansa bu döşemelerin renk ve desenlerinin sınırsız bir özgürlükle seçilebiliyor olması.

Motor özellikleri 3 ay önce açıklanan otomobilin çift turbo beslemeye sahip 4.8 litre hacimli v8 motoru 690 beygir güç, 800 Nm tork üretebiliyor. Maksimum sürati 328 km/s olan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4 saniye sürmekte.

Renault F1 Basın Toplantısı




2010 Turkish Grand Prix üzerinden bir haftadan uzun bir süre geçse de bu organizasyonla bağlantılı olan ve sizlerle paylaşmak istediğim bir haber daha bulunuyor.

Hatırlayacağınız gibi Formula 1'in ülkemizde bulunması sayesinde Mercedes-Benz, SLS AMG modelinin Türkiye lansmanına Michael Schumacher ve Norbert Haug ile yapmıştı. Aynı şekilde Scuderia Ferrari de 458 Italia'nın Türkiye lansmanında Fernando Alonso, Felipe Massa ve takım patronu Stefano Domenicali ile birlikte Mustafa Koç ve Ali Pandır gibi isimleri de kullandı.

Fakat bu iki organizasyon, İstanbul'da gerçekleştirilen tanıtımların tamamını oluşturmadılar. Mercedes'in SLS AMG'yi tanıttığı sıralarda Renault, Reina'da R30'u tanıtmaktaydı. Renault F1 takımının pilotları Robert Kubica ve Vitaly Petrov ile birlikte takım patronu Eric Boullier'nin katılımıyla düzenlenen törende Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar da söz aldı.

Türkiye etabının hemen öncesinde Monaco'da çıkılan podyum sayesinde morali yerinde olan takım, İstanbul Park gibi hızlı bir pistte aracın bu derece iddialı olmasını beklemediklerini fakat en ilk 10 sırada start almak istediklerini belirtti. Hatırlayacağınız gibi cumartesi günü atılan sıralama turlarının ardından Kubica 7., Petrov ise 9. sıralarda start alma hakkını kazanmışlardı.

Polonyalı Kubica, yarış günü hakkında temkinli konuşurken Rus Petrov da GP2'den tanıdığı bir pistte yarışmanın büyük bir avantaj olduğunu fakat Formula 1 otomobiliyle aynı pistin çok değişik bir karaktere bürünebileceğini söyledi. Her iki pilot da 8. virajın zorluğuna dikkat çekerken önlerinde bulunan takımlarla başabaş mücadele edebileceklerini de eklediler.

Pazar günü koşulan yarış sonrasında Robert Kubica 6. sırada finish görürken Ferrari pilotu Fernando Alonso ile girdiği mücadeleyi yarışın son turlarında kaybeden Petrov'un lastiği de patlayınca 8.likten 15.liğe kadar düşerek puan alamadı.