4 Eylül 2010 Cumartesi

JE Design Volkswagen Touareg

Şubat ayında yeni nesli tanıtılan Volkswagen Touareg için geliştirilen gövde ve performans kitleri yavaş yavaş tanıtılıyor. Bu kitlerden ilki JE Design'dan gelirken üretici hem görünüm hem de motor üzerinde çalışmalar yaptığını açıklıyor.

4.998 Euro karşılığında sunulan gövde kitinde yeni ön panjur, yeni tasarım ön tampon, çamurluk genişletme, arka spoiler, ön tamponun altında bulunan ek hava kanalları ve arka tampon altı koruması bulunan aracın 22 inç çaplı jantlarının takımı 2.760 Euro değerinde.

1.428 Euro ücretle aracı 35 mm alçaltabilen bir elektronik modül sunan JE Design, dört çıkışlı egzoz sistemi içinse 595 Euro talep ediyor. Önde 30, arkadaysa 40 mm genişleme sunan spacer takımının fiyatıysa 409 Euro.

Motor modifikasyonu konusunda öncelikli olarak 4.2 litre hacimli v8 TDI motor üzerinde çalışmayı seçen firma bu ünitenin gücünü 410 beygire, torkunuysa 930 Nm'ye yükseltirken bu çalışma için motor, şanzıman ve yürüyen aksama 1 yıl garanti veriyor. 2.999 Euro karşılığında sunulan bu kite ek olarak 199 Euro ödeme yapıldığında garanti 2 yıla çıkıyor.

Aracın yeni motoruyla ulaşabildiği performans seviyesiyse etkileyici. 0'dan 100 km/s sürate sadece 5.4 saniyede ulaşabilen SUV maksimum 269 km/s sürat yapabiliyor.

Ford F-150 SVT Raptor


Ford, yüksek hızlı off-road yolculuklar için tasarlanmış pick up modeli F-150 SVT Raptor'ı 2011 yılı için güncelledi. Artık yeni bir gövde seçeneği bulunan aracın standart olarak sunulan motoruysa güçlenmiş.

Dayanıklı süspansiyon sisteminin sığdırılabilmesi için standart F-150 modellerinden yaklaşık 18 cm daha geniş olan aracın artık SuperCrew isimli dört kapılı bir versiyonu bulunuyor. İki kapılı modelinkinden yaklaşık 30.5 cm daha uzun bir aks mesafesine sahip olan araç, hacmi 136 litreye çıkarılmış bir yakıt deposuna sahip.

İç mekana geçildiğinde düz konumu işaretlenmiş direksiyon simidi, dokunmatik ekranlı navigasyon sistemi, gövde rengi orta konsol kaplaması, mavi renkli ambiyans ışıklandırması ile hız ve devir göstergeleri arasına eklenmiş 4.2 inç büyüklüğünde, renkli bilgi ekranı dikkat çekiyor.

Donanımına yeni renk seçenekleri ve gövde grafikleri eklenen araçta alarm, tek dokunuşla açılıp kapanabile dört cam, derinliği ayalanabilir direksiyon sistemi, üç adet arka koltuk kafalığı ve 110 Volt soket standart olarak sunuluyor.

Eski modellerde standart motor olarak görev yapan 5.4 litre hacimli v8 ünitenin yerine artık 6.2 litre hacimli v8 sunulacak. Eskiden opsiyonel olarak alınabilen bu motor 411 beygir güç, 590 Nm tork üretebiliyor.

Ford Explorer Police Interceptor


Ford'un Polise teşkilatı için özel olarak hazırladığı araçlarına bir yenisi eklendi. Mart ayında Taurus'un Police Interceptor isimli modelini tanıtan üretici şimdi de Temmuz aında tanıttığı Explorer modelinin aynı eki taşıyan versiyonlarını sergiliyor.

Dış görünüşünde, siyah renkli çelik jantlar, ön tampon koruyucu bar ve ek ışıklardan başka bir değişiklik olmayan aracın iç mekanı polis teşkilatının istekleri doğrultusunda şekillendirilmiş. Ön koltukların arasında tüfek sabitleyici yerleştiren Ford, orta konsola, polis bilgisayarına kolay erişim sağlayacak bir ünite yerleştirirken bu kısımda hareket özgürlüğünün artırılması için vites kolu direksiyon kolonu üzerine alınmış. Konsolun üst kısmına radar ekipmanı yerleştiren Ford, bagaj bölümünü de 360 kg'ın üzerinde ağırlığa sahip tek parça yükü taşıyabilecek şekilde modifiye etmiş.

Aracın, ESP ve ABS gibi güvenlik sistemleri Polis kullanımına uygun şekilde yenilenirken fren disklerinin çapı büyümüş. Kolay kullanım için direksiyon simidi üzerinde bulunan kumandaların fonksiyonları, sürücü tarafından ayarlanabilir duruma getirilirken sirenleri çalıştırmak için sesli kumanda verilmesi yeterli oluyor. Aracın sahip olduğu özelliklerden geri kalanıysa şöyle: Kör nokta uyarı sistemi, park pilot, Ford SYNC sesli kumanda sistemi, geri görüş kamerası ve arka köşe için gelen trafik uyarısı.

Bütün örnekleri 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılacak olan aracın motoru 3.5 litre hacimli ve 280 beygir güç üretebilen bir v6. Crown Victoria modelinde kullanılan 4.6 litre hacimli v8 üniteden %20 daha az yakıt tüketen bu motor E85 ile de çalışabiliyor.

Holden Commodore VE Series II

Holden, Caprice ve Caprice V modellerinin ardından bu araçların teknik ikizi konumundaki Commodore'un yeni versiyonlarını tanıttı. Caprice serisinde olduğu gibi hafif bir makyaj gören araçların dış görünümleri sadeleştirilirken iç mekanda işlevsellik ön planda tutulmuş.

Omega, Berlina, Calais, Calais V, Commodore SV6, SS ve SS V adlı donanım seviyelerine sahip olan aracın sportif versiyonlarında orta konsol üzerinde bulunan hava ızgaraları yuvarlakken diğer modellerde dikdörtgen şeklinde tasarlanmış. Caprice serisinde olduğu gibi Holden iQ sistemiyle donatılmış olan Commodore, bu sayede dokunmatik ekranlı navigasyon sistemi, USB ve iPod soketleri ve Bluetooth bağlantısını donanımında sunuyor. Dört adet yeni gövde rengine sahip olan aracın jant tasarımları da yenilenmiş.

Caprice serisinin iki motoruna ek olarak bir de 3 litre hacimli v6 üniteye sahip olan Commodore'un bu motoru, 6 litre hacimli v8 motoru gibi E85 ile de çalışabiliyor. Bu iki seçeneğin arasındaysa Caprice'ten de tanıdığımız 3.6 litre hacimli v6 bulunuyor.

Daihatsu Move ve Mira


Toyota'nın alt markalarından birisi olan Daihatsu, yaklaşık 600.000 aracını kapsayan bir geri çağırma operasyonu için kolları sıvadı.

Geçtiğimiz yıl boyunca üreticilerin büyük mekanik problemler yüzünden gerçekleştirmek zorunda kaldığı operasyonların aksine Daihatsu modellerinin sorunu, araçların boyutları gibi küçük. Move ve Mira modellerinde kullanılan sinyal lambalarının zamanla solarak turuncudan beyaza döndüğünü ve bunun da, sinyallerin görülmesini zorlaştırdığını belirten Daihatsu, servise çağırılan otomobillerin sinyallerini ücretsiz olarak yenileyecek.

Operasyonun kapsadığı araçlar arasında 1995-2000 yılları arasında üretilmiş 435.423 adet Move ve 1998-2000 yılları arasında üretilmiş 145.769 adet Mira modeli bulunuyor. Araçların büyük çoğunluğunun Japonya'da satıldığını belirten Daihatsu yetkilileri geri kalan otomobillerin Avrupa pazarında olduğunu da açıkladı.

3 Eylül 2010 Cuma

Chevrolet Cruze Hatchback


Chevrolet'nin popüler sedan modeli Cruze'un hatchback versiyon konsepti 2010 Paris otomobil fuarında sergilenecek.

Opel Astra J platformunu kullanan sedan Cruze, bir süredir Astra modelinin daha hesaplı sedan versiyonu olma rolünü oynuyordu. Buick markası altında Astra'nın da sedan versiyonunun tanıtılmasıyla bu rolü kaybetmeye başlayan araç hatchback modeliyle rekabete yeni bir açıdan yaklaşıyor.

Avrupa'da başarılı satış rakamlarına ulaşsa da bu kıtada asıl pazarın hatchback versiyonlara ait olduğunun farkında olan Chevrolet, bu nedenle aracın 5 kapılı versiyonunu da üretecek.

Tasarımında büyük sürprizler bulunmayan konsept versiyonda mavi ışık saçan farlar ve LED teknolojili sis farları dikkat çekerken arka kısım, aracın geri kalanından çok daha yuvarlak hatlı tasarlanmış.

Fiat 500 Arancia


Fiat, ikon haline gelen küçük hatchback modeli 500'ün sadece Japonya pazarında satılacak olan bir modelini tanıttı. İtalyanca turuncu anlamına gelen Arancia isimli versiyondan sadece 300 adet üretilecek.

İsmine yakışır şekilde özel bir turuncu tonuna boyanan aracın donanımında koyulaştırılmış camlar, 15 inç çaplı jantlar, kromajlı aksam ve deri diresksiyon simidi standart olarak sunuluyor.

Start&Stop sistemini de standart donanımında sunan aracın iç mekan renkleri de turuncu, siyah ve krem renginden oluşuyor.

Renault Laguna


Renault'nun, Latitude ile başlayıp Clio ile devam etmesi beklenen yenilikler serisine Laguna da katıldı. 2011 yılına makyajlı bir şekilde girecek olan otomobil 2010 Paris otomobil fuarında sergilenecek.

Dışarıdan bakıldığında genel hatlarında bir değişiklik olmadığı görülen Laguna'nın ilk fotoğraflarından görüldüğü kadarıyla farlar, tampon, kaput ve ön panjur yeniden tasarlanmış.

Donanımına yeni jantlar ve gövde renkleri eklenen aracın iç mekanına geçildiğinde değişimin daha da az olduğu görülüyor. Latitude modelinde tanıtılan Carminat TomTom Live isimli navigasyon sistemi donanıma eklenirken Initiale donanımında ön konsolun üst kısmı da deriyle kaplanmış.

Değişik iç mekan renklerini de seçenekler arasına ekleyen Renault'nun motor kaputu altında yaptığı yeniliklerden ilki 110 beygir güç üretebilen 1.5 litre hacimli turbo Diesel motorun CO2 emisyon miktarının kilometre başına 120 grama indirilmesi olmuş.

Hyundai ix20


Güney Kore merkezli üretici Hyundai, kısa süre önce ülkemizde üretmeye başladığı i20 modelinin crossover versiyonu ix20'yi 2010 Paris otomobil fuarında sergileyeceğini açıkladı.

Henüz sadece bir çizimi basınla paylaşılan aracın standart i20'den biraz daha yüksek olması bekleniyor. Büyük kardeşi ix35 ile birlikte Hyundai'nin yeni crossover tasarım anlayışını benimsemiş ikinci model olan ix20'nin Avrupa pazarlarında kilometre limitsiz 5 yıllık garantiyle satılacağı da açıklandı.

Dodge Durango


İşte Dodge'un SUV modeli Durango'nun yeni nesil modeli. Chrysler firmasının alt markalarından birisi olan Dodge, aracın tasarımında pick up divizyonu Ram ve arazi araçları markası Jeep'in de tasarımlarını yapan ekipten yardım almış.

Genel duruşu yeni nesil Jeep Grand Cherokee'yi andıran aracın dış görünüşünde riskten uzak duran Dodge, aracına fazla dikkat çekmeyen güçlü bir görünüm kazandırmış. Şişkin çamurlukları ve bunları birbirine bağlayan dolgun kapı altı tasarımı aracı oturaklı gösterirken stop lambalarında kullanılan dörtgen şekli sadeliği öne çıkarıyor.

İç mekanında da çılgın tasarımlardan uzak durulan aracın donanımında üç sıra koltuk, kör nokta uyarı sistemi, kaza algılama, adaptif hız sabitleme ve anahtarsız merkezi kilit gibi özellikler bulunuyor.

Motorlarını da Jeep Grand Cherokee'den alan Durango'nun v6 motoru 282 beygir gücünde ve 3.6 litre hacimliyken dört silindirinin ateşlemesini kesebilme özelliği bulunan 5.7 litre hacimli v8 motoru 360 beygir güç üretebiliyor.

2 Eylül 2010 Perşembe

Ferrari 458 Italia


Ve sonunda beklenen oldu; tanıtımı geçtiğimiz yıl yapılan, ülkemiz için lansmanı da Mayıs ayında gerçekleştirilen Ferrari 458 Italia'nın bütün örnekleri geri çağırıldı. Resmi rakamlara göre yaz ayları boyunca 10 adedi alev alan aracın sorununun ne olduğu da sonunda anlaşıldı.

Yapılan araştırmalar sonucunda aracın arka çamurluklarının iç kısmında kullanılan ısı kalkanını sabitlemek için kullanılan yapıştırıcı aşırı sıcaklıkta eriyip daha sonra da alev alabiliyor. Şu ana kadar 1.248 adet satan otomobilin bütün örnekleri geri çağırılırken bu araçlarda kullanılan ısı kalkanı yapıştırıcılarının yerini mekanik sabitleyiciler alacak.

Ferrari, araçları alev alan müşterilerin de otomobillerini yenileyecek.

RENM Porsche 911 Turbo


Porsche'nin, modifikasyon firmaları arasında en popüler modeli şüphesiz 911 Turbo. Bu linkten ulaşabileceğiniz haber sayısı bile bu otomobilin popülerliğini gözler önüne sermekte. Aracın modifikasyona uygun motoruyla zevkli anlar geçirmeye karar veren son firmaysa Avustralya merkezli RENM Performance oldu.

Küçük bir gövde kitine sahip olan aracın 20 inç çaplı jantları ve büyütülen spoileri RENM'in bu kısımda yaptığı yegane değişiklikler. İç mekanda beyaz zeminli göstergeler, özel renkli deri döşeme ve karbon fiber kaplamaları dikkat çeken aracın motor bölümünde de bolca karbon fiber kullanılmış.

RM580 adlı kitle donatılan çift turbo beslemeye sahip motoru 580 beygir güç, 800 Nm tork üretebilen aracın egzoz sistemi de yenilenmiş. 3.8 litre hacimli bu motorla otomobilin 0'dan 100 km/s'e ulaşması için sadece 3.1 saniye gerekirken maksimum sürat 325 km/s olarak açıklandı.

ONYX BMW M3


İngiliz otomobil markaları için hazırladığı modifikasyon kitleriyle isim yapan ONYX Concept, şimdi de Alman marka BMW'nin M3 modeli için iddialı bir kit tanıttı. Görünümünde ciddi değişiklikler yapılan aracın motor gücü de %50 oranında artmış.

Oldukça vahşi bir görünüme sahip olan aracın ön ve arka tamponları yeniden tasarlanırken ön tamponun alt kısmına büyük bir splitter eklenmiş. Üzerinde ek hava yarıkları açılmış yeni motor kaputu gibi karbon fiberden üretilen parça, yenilenen yan eteklerle uyum sağlamış.

19 inç çaplı jantlarla donatılan aracın arka kısmına geçildiğinde yenilenen tampon tasarımının çok daha büyük bir difüzöre yer açtığı görülüyor. Egzoz sistemi de yenilenen otomobilin bagaj kapağı üzerinde büyük, arka camı üzerindeyse küçük birer spoiler bulunuyor. İç mekanda büyük değişikliklerden kaçınan firma değişik renklerde deri döşeme ve karbon fiber kaplamalarla bu kısımda varlığını daha az hissettirmiş.

Süspansiyon ve fren sistemleri modifiye edilmiş olan otomobilin 4 litre hacimli v8 motorunun gücüyse aşırı besleme yardımıyla 630 beygire yükseltilmiş.

Holden Caprice ve Caprice V


GM'in sahip olduğu Avustralya merkezli otomobil üreticisi Holden, Caprice ailesini makyajlarken seriye Caprice V adlı versiyonu ekledi. Uzun süredir kullanımda olan Statesman ismini rafa kaldıran bu modelle birlikte aracın donanımı da zenginleşmiş.

Holden-iQ isimli eğlence sisteminde sunulan dokunmatik ekrandan kontrol edilebilen navigasyon ve ses sisteminde Bluetooth bağlantısı, USB port ve iPod soketleri bulunurken istenildiğinde müzik, aracın sabit diskine de kaydedilebiliyor. Trafik uyarılarının da görülebildiği navigasyon ekranı, geri vitese alındığında geri görüş kamerasının görüntüsünü de paylaşıyor.

Dış görünüşü oldukça sadeleştirilen otomobilin donanımında sunroof, deri döşeme, Bose ses sistemi, 3 bölgeli elektronik klima ve arka koltuklar için DVD oynatıcılı eğlence sistemi bulunuyor.

Standart Caprice modelinde sunulan 3.6 litre hacimli v6 motor 282 beygir güç üretebilirken ortalama yakıt tüketim değeri 9.9 litre/100 km'de kalıyor. Daha fazla güç isteyen müşteriler için Caprice V'de 6 litre hacimli bir v8 motor sunuluyor. 350 beygir güç üretebilen bu ünitenin ortalama yakıt tüketimiyse 12.3 litre/100 km. Araçların her ikisinde de 6 ileri vitesli otomatik şanzıman standart donanımda bulunuyor.

Citroën C4 Picasso ve Grand Picasso


Citroën'in MPV serisi C4 Picasso ve uzun aks mesafeli kardeşi Grand Picasso, 2011 yılı öncesinde makyajlandı. Oldukça hafif bir makyaj operasyonu geçiren araçların motorlarında da büyük bir değişiklik olmamış.

Makyajla birlikte önceleri birbirinden farklı olan ön tasarımlar aynı olurken tamponlara LED gündüz farları eklenmiş. Ön sinyaller, her iki modelde de beyaz renkli üretilirken Citroën amblemleri de yenilenmiş. Stop lambaları da koyulaştırılan araçların kısa aks mesafeli olanına siyah tavan opsiyonu eklenmiş.

İç mekanda da direksiyon üzerinde yeni Citroën amblemi dikkat çekerken Exclusive adlı üst donanım paketinde yeni döşeme renkleri sunulmuş. Arka koltuklar için eğlence sistemi de sunan araca yol yardımı çağırma düğmeleri ve daha rahat takip edilebilen 3 boyutlu bir navigasyon sistemi eklenmiş.

Motor gamında yapılan değişiklik ülkemizi de yakından ilgilendiren 1.6 litre hacimli turbo Diesel ünite üzerinde yoğunlaşmış. Güç ve torkunda bir değişiklik olmayan motorun 6 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanla donatılan versiyonları eHDI adını almış. Donanımlarına tutumlu kullanım modu eklenen bu araçlar aynı zamanda Stop&Start fonksiyonuna da sahipler. Bu sayede ortalama yakıt tüketim değerleri Picasso için 5.3 litre/100 km'den 4.8 litre/100 km'ye, Grand Picasso içinse aynı değerden 5 litre/100 km'ye indirilmiş. Araçların CO2 salınım değerleri de sırasıyla 125 ve 130 gram/100 km olarak gerçekleşmekte.

Nissan March Bolero


Nissan, ülkemizde Micra adıyla bilinen ve Japonya'da March ismiyle satılan küçük hatchback modeline özel bir versiyon ekledi. Markanın çeşitli modelleri için özel versiyonlar hazırlayan Autech'in elinden çıkan otomobil Dualis CrossRider gibi standart modelinden tasarımıyla ayrılıyor.

Büyüyen ön panjuru Bentley modellerindeki gibi parlak metalle kaplanan aracın ön ve arka tamponları da makyajlanmış. Yeni jantlarla donatılmış olan aracın camları koyulaştırılırken iç mekanda çift renkli döşemeler ve kromajlı kapı açma kolları standart donanımda sunuluyor.

Anderson Germany Mercedes-Benz CL65 AMG Black Edition


Mercedes'in büyük coupé ailesi CL serisinin en güçlü versiyonu CL65 AMG, Anderson Germany tarafından modifiye edildi. Görünüşü daha da sportif bir hal alan aracın motoru da güçlenmiş.

İsminden de anlaşılacağı gibi otomobilin öne çıkan yanı siyah rengi. Mat siyaha boyanan gövde, aynı rengo boyanmış 22 inç çaplı jantlar ve koyu stop lambalarıyla uyum içerisinde. Karbon fiberden üretilmiş ön panjur, kapı kolları, ayna muhafazaları, arka spoiler ve bagaj kapağına sahip olan aracın motorunun üzeri de bu malzemeyle kaplanmış.

İç mekanında, direksiyon simidi, ön panel ve tavan gibi yüzeyler çift renkli deri ve Alcantara ile kaplanırken iç dikiz ayna, orta konsol ve kapı içleri gibi birçok yerde karbon fiber kaplamalar sunulmuş.

Otomobilde görev yapan çift turbo beslemeli, 6 litre hacimli v12 motorun hava filtrelerini ve egzoz sistemini yenileyen Anderson Germany, elektronik kontrol ünitesi yazılımını da yenileyerek 670 beygir güce ulaşabilmiş.

1 Eylül 2010 Çarşamba

True Bliss BMW M3


BMW 3 Serisi modellerinin en güçlü versiyonu M3 için geliştirilen gövde kitlerine bir yenisi eklendi. A.B.D. merkezli firma True Bliss Customs, görünümünü değiştirdiği araç üzerinde mekanik değişiklikler de yapmış.

Otomobil için son dönemin modası olan mat siyah renkli kaplama sunan True Bliss, bu kaplamanın üzerine asimetrik bir şerit de çizmiş. Ön tamponunun altında büyütülmüş bir splitter bulunan aracın arka tampon altındaysa bir difüzör bulunuyor.

20 inç çaplı jantlar ve alçaltılmış süspansiyon sistemiyle yol tutuşu iyileştirilen otomobilin Brembo marka fren sistemi de yavaşlama performansını artırıyor. Motorun daha rahat nefes verebilmesi ve daha yüksek bir ses seviyesi yakalamak için egzoz sistemi modifiye edilen aracın camları, farları ve stopları karartılmış.

Toyota Verso-S


Yaris Verso modelinin ardından boyu kısa, iç hacmi büyük aile aracı pazarını Honda Jazz'a bırakan Toyota, Asya'nın çeşitli ülkelerinde satışa sunduğu Ractis modelinin ikinci neslini Avrupa'da Verso-S(mall) adıyla satarak bu pazardan pay almaya çalışacak.

Ön tasarımında sportif bir sertlik bulunan Verso-S'e yandan bakıldığında ilk nesil Honda Jazz'ın çizgilerini görebiliyoruz. Arkadan da ikinci nesil Jazz'ı andıran otomobil 2010 Paris otomobil fuarında tanıtılmasının ardından piyasaya sürülecek.

Henüz teknik verileri açıklanmamış olan otomobilin bilinen tek özelliği boyunun 4 metrenin altında olduğu belirtildi.

31 Ağustos 2010 Salı

Epic Torq


Oldukça çirkin bir görünüme sahip üç tekerlekli ve 0 emisyona sahip bir otomobil arayanların uzağa bakmalarına artık gerek bulunmuyor. Epic Electric Vehicles bu tanıma uyan sportif aracını tanıttı.

İlk nesil Cadillac CTS'in farlarına sahip olan araç oldukça köşeli bir tasarıma sahip. İki kişilik oturma kapasitesine sahip olan otomobilin tavanı bulunmazken minimalist kokpitinde de sadece çok gerekli bilgilerin görülmesini sağlayan dijital göstergeler bulunuyor.

4.115 mm boya, 2.201 mm genişliğe ve 1.219 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.819 mm olarak açıklanırken ağırlığının yaklaşık 775 kg civarında olması planlanıyor.

200 beygirin üzerinde güç üretebilen bir elektrik motoruna sahip olan otomobilde 110 ve 240 voltla şarj olabilen ve kapasiteleri 24 ile 30 kWh arasında değişen piller kullanılıyor. Bu piller iki koltuğun arasındaki şeffaf pleksiglas kaplamanın altında bulunuyor.

De Macross GT1


Süperspor otomobil pazarı kızışıyor. İtalyan ve Amerikan otomobillerinin çoğunlukta olduğu bu pazara giren en yeni firmalardan birisi de Kanada'dan geliyor.

Geçtiğimiz yıl kurulan De Macross Motors, geliştirme çalışmaları süren bu ilk modeline şimdilik GT1 adını vermiş. Gövdesi karbon fiber ve alüminyumdan üretilecek olan otomobilde aşırı beslemeye sahip 5.4 litre hacimli bir v8 motorun görev yapması bekleniyor.

200 örneğinin üretilmesi planlanan otomobilin sipariş alımlarına da 2011 yılında başlanması düşünülüyor.

Maruti-Suzuki Ritz Genus


Avrupa'da Opel Agila olarak tanınan ve bazı pazarlarda Suzuki Splash adıyla da tanınan otomobil Hindistan pazarındaysa Maruti-Suzuki Ritz adıyla pazarlanıyor. Hindistan'da üretilen bu otomobil, üretiminin başlamasının üzerinden geçen bir yılı kutlamak için sınırlı üretim bir versiyona kavuştu.

Ritz Genus isimli araç, fotoğraflarda da görülebilen yeni gövde rengiyle birlikte arka cam sileceği, çift renkli iç mekan, anahtarsız motor çalıştırma sistemi, ayarlanabilir direksiyon simidi, CD çalar ve dış mekanda özel grafikler sunmakta.

Fiyatı, standart bir Ritz'e oranla 17.000 Rupi (Yaklaşık 550 TL) daha ucuz olan otomobilin iki motor seçeneğinden benzinli olanı 1.2 litre hacimli ve 85 beygir güç üretebilirken 1.3 litre hacimli turbo Diesel ünite 75 beygir güce sahip. Standart modellerden hem daha zengin donanıma sahip hem de daha ucuz olan bu versiyondan 5.000 adet üretilecek.