9 Ekim 2010 Cumartesi

Wheelsandmore Audi R8 V10


Alman modifikasyon firması Wheelsandmore, Audi R8 V10 temelli çalışmasını tanıttı. Firmanın diğer birçok çalışmasında olduğu gibi görünümünde büyük değişiklikler yapılmayan otomobilin güç artışıysa dikkat çekici miktarda.

3 parçalı ve 20 inç çaplı jantlarıyla standart modellerden ayrılan otomobilin yükseklik ve sertlik ayarlı süspansiyon sistemi yol tutuşu daha kararlı hale getirmek için araca eklenmiş.

Yeni bir elektronik kontrol ünitesine ve elle üretilen bir egzoz sistemine sahip olan aracın 5.2 litre hacimli v10 motoru 600 beygir güç, 590 Nm tork üretebiliyor.

Chevrolet Corvette Z06-RF


İşte Romeo Ferraris tarafından modifiye edilmiş olan Chevrolet Corvette Z06 modeli. Dış görünüşünde büyük değişiklikler yapılmamış olan otomobil asıl değişimi kaputunun altında yaşamış.

Gövdesi karbon fiber görünümlü bir filmle kaplanan aracın jantları önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı. İç mekana geçildiğinde yüksek yan destek sunan, sabit kafalıklı Recaro marka koltuklar, alüminyum vites topuzu, garip şekilli bir direksiyon simidi ve deri kaplı konsol dikkat çekmekte.

Süspansiyon, egzoz ve fren sistemleri yenilenen aracın ön aksında 380 mm çaplı fren diskleri 6 pistonlu kaliperlerle birlikte çalışırken arka aksta 345 mm çaplı diskler 4 pistonlu kaliperlerle eşleşmiş.

7 litre hacimli v8 motoru kompresör beslemeyle donatan Romeo Ferraris bu sayede üniteden 677 beygir güç, 823 Nm tork alabilmiş. 0'dan 100 km/s sürate 3.3 saniyede ulaşabilen otomobilin 200 km/s'e erişmesiyse 10 saniyenin altında gerçekleşiyor. Aracın maksimum süratiyse 340 km/s olarak açıklandı.

8 Ekim 2010 Cuma

FPV GT E


Ford Avustralya'nın sportif araçlar bölümü FPV (Ford Performance Vehicles), sportif görünümlü GT ve GT-P modellerinin ardından daha "ağır" bir duruşa sahip GT E modelini de tanıttı.

Diğer iki aracın aksine gövdesi üzerinde grafikler bulunmayan bu otomobilin ön panjur ve tamponunda bulunan petekli ızgaralar da mat tonda. Far ve sis farları arasında kalan alanları da siyaha boyanmamış olan GT E'de görev yapan 19 inç çaplı jantlar 10 kollu tasarıma sahip. Arka tamponunun tamamı gövde rengine boyanan aracın bagaj kapağı üzerinde küçük bir spoiler bulunuyor.

İç mekana geçildiğinde yan destekleri biraz daha alçak olan koltuklar haricinde dikkat çeken tek farklılık bu alanda seçilebilen iki döşeme rengi oluyor. Konsol ve kapı üzerinde alüminyum görünümlü kaplamalar bulunan kardeşlerinin aksine bu yüzeylerde ahşap görünümlü kaplamalara sahip olan GT E sanki sonradan modifiye edilmiş gibi duruyor.

Motor, süspansiyon, egzoz ve fren sistemi konularında kardeşlerinden farksız olan otomobilin kompresör beslemeye sahip 5 litre hacimli v8 motoru 455 beygir güç, 570 Nm tork üretebiliyor.

FPV GT ve GT-P


Avustralya'da Ford'un sportif modellerini hazırlayan FPV (Ford Performance Vehicles), yeni GT ve GT-P modellerini tanıttı. Daha sportif bir görünüme sahip olan kardeşler artık daha güçlü.

Far ve sis farları arasında kalan yüzeyleri siyah renkli olan otomobillerin ön panjur ve tamponda bulunan büyük hava girişleri parlak tellerle kaplanırken FPV ve model logoları bu kısımları süslüyor. Gövdeleri için 3 değişik grafik kombinasyonu sunulan araçların yan etekleri yenilenirken arka kısımda bulunan büyük spoiler ve sportif tampon tasarımı dikkat çekiyor. Dört çıkışlı egzoz sistemine sahip olan araçlarda 19 inç çaplı jantlar kullanılıyor.

Deri ve Alcantara döşemelere sahip yüksek yan destek sunan koltuklar haricinde bir aile otomobilinden farksız bir kabine sahip olan araçlarda kullanılan sade orta konsol, göstergeler ve dört kollu direksiyon simidi motor performansı konusunda ipucu vermiyor.

Kaputunun altında Mustang GT'de kullanılan 5 litre hacimli v8 üniteye görev veren FPV, bu motoru kompresör beslemeyle birleştirerek 455 beygir güç, 570 Nm tork elde etmiş. Prodrive ile yapılan çalışmalar sonucunda ortaya çıkan yeni motor eski modellerde kullanılan 5.4 litre hacimli üniteden 47 kg daha hafif.

Süspansiyon ve fren sistemlerinde de iyileştirmelere gidilen araçların egzoz sistemleri, belirli motor devrinin üzerine çıkıldığında elde edilen sesi daha da sportif hale getirebilme özelliğine sahip.

Hennessey HPE700 Camaro Convertible


Hennessey Performance, geçtiğimiz yıl tanıttığı HPE700 isimli performans kitini bu yıl bıraz daha geliştirdi. Artık daha fazla güç sunan modifikasyon çalışması Camaro Convertible için de sunulacak.

Gövde üzerinde bulunan Hennessey, LS9 ve HPE700 armalarından kolayca tanınabilen otomobil için gövde rengine uygun özel grafikler de sunuluyor. Karbon fiberden üretilen ön splitter, yan etekler, arka difüzör ve bagaj kapağı üstü spoiler ile donatılmış olan aracın jantları da 20 inç çaplı.

İç mekanında da motor kaputunun altında olduğu gibi aracın üretimdeki kaçıncı otomobil olduğunu belirten plakalar bulunurken geriye kalan detaylar üzerinde değişiklik yapılmamış.

Ayarlanabilen süspansiyon sistemiyle donatılan otomobilin fren sistemi de modifiye edilmiş. Sistemde kullanılan diskler 380 mm çaplı olanlarla değiştirilirken ön aksta 6, arkadaysa 4 pistonlu kaliperler kullanılmış.

6.2 litre hacimli v8 motoru, birçok değişikliğin yanında kompresör besleme ve yeni bir egzoz sistemine sahip olan otomobilin gücü 755 beygire yükselirken maksimum tork değeri 1.038 Nm'yi bulmuş.

Sportec


İsviçre merkezli üretici Sportec, Volkswagen grubunun 2 litre hacimli TSI ve TFSI motoru için geliştirdiği modifikasyon kitlerini tanıttı. Grubun birçok markasında kullanılan bu motorun iki güç seviyesi için de çalışma yapılmış.

Audi S3, Seat Leon Cupra R, Volkswagen Golf R ve Scirocco R modelleri için geliştirilen modifikasyon kitiyle gücü 323 beygire yükseltilen motor 474 Nm tork üretebiliyor.

Volkswagen Golf GTI, Scirocco 2.0 TSI ve Seat Leon FR gibi araçlarda görev yapan daha düşük basınçlı turbo ile donatılmış motor için de çalışmaları bulunan Sportec, bu üniteden 252 beygir güç, 404 Nm tork alabilmiş.

İsviçreli firma, her iki kitin de manuel şanzıman ve DSG ile donatılan versiyonlarda kullanılabileceğini açıkladı.

Dodge Durango


Eylül ayında yenilenen yüzünü gösteren Dodge Durango'nun ilk iç mekan fotoğrafı da su yüzüne çıktı. Genel olarak kalitesi yükseltilmiş kokpitte Chrysler ailesinin diğer modellerinden izler görülebiliyor.

Dış mekanda olduğu gibi sade bir şıklığa sahip olan kokpitte yeni nesil Jeep Grand Cherokee'nin izleri kolayca görülebiliyor. Eski modelde olduğundan çok daha kaliteli bir görünüm sunan iç mekanda kullanılan malzemeler de çok daha kaliteli.

Açık renkli zemin aydınlatmasına sahip gösterge tablosu ve mavi renkli ambiyans ışıkları güzel bir görünüm sunarken üç koltuk sırası 7 kişiye kadar oturma alanı sağlıyor.

Motorlarını da Grand Cherokee ile paylaşacak olan araçta ilk etapta 3.6 ve 5.7 litre hacimli üniteler bulunacak.

7 Ekim 2010 Perşembe

Volkswagen Eos


Volkswagen, Jetta, Passat, Caddy, Phaeton, Cross Golf ve Touareg'in ardından Golf temelli Coupé-Cabriolet modeli Eos'u da makyajladı. Görünümü ailenin diğer üyelerine benzetilen otomobilin mekanik özelliklerindeyse bir değişim yok.

Tampon, ön panjur ve farları makyajlanan otomobilin arka kısmında da stoplar makyajlanırken bagaj kapağı ve arka tampon bu değişime ayaka uydurabilmek için elden geçirilmiş.

Gövde için yeni renk seçeneklerinin yanı sıra iç mekan döşemelerinde de değişik seçenekler sunmaya başlayan otomobilin bilgi ekranı yenilenirken donanıma yeni bir park asistanı, otomatik olarak kısa-uzun hüzme ayarı yapabilen farlar ve anahtarsız giriş-çalıştırma sistemi eklenmiş.

Motor seçeneklerinde bir yenilik bulunmayan aracın 140 beygir güç üretebilen 2 litre hacimli turbo Diesel motorunda start&stop teknolojisi ve fren enerjisi geri kazanım sistemi kullanılarak ortalama tüketim değeri 4.8 litre/100 km seviyesine çekilmiş.

Anderson Germany GT Supersports Race Edition


İşte Anderson Germany'nin Bentley Continental GT Supersport yorumu. Firmanın tipik görsel modifikasyon kitiyle donatılmış olan otomobil artık daha güçlü.

Alt kısmı büyük bir splitter haline getirilmiş yeni bir ön tampon la donatılan otomobil hava yarıklarına sahip yeni yan etekler ve alt kısmında büyük bir difüzör bulunan arka tamponla daha sportif görünüyor. Yol tutuşun iyileştirilmesi için 22 inç çaplı jantlarla donatılan aracın bagaj kapğı üzerine bir spoiler yerleştirilmiş.

İç mekanda yapılan değişikliklerse daha az dikkat çekiyor. Özel renklerde deri ve Alcantara ile döşenebilen iç mekan için karbon fiber kaplama da sunuluyor.

Aracın çift turbo beslemeye sahip, 6 litre hacimli w12 motorunun elektronik kontrol ünitesi ve hava filtreleri yenilenirken 17 kg daha hafif olan dört çıkışlı egzoz sistemiyle birlikte güç 695 beygire yükseliyor.

Sadece 300 örneği üretilecek olan gövde kiti Continental GT, GTC ve GT Speed modellerine de uyuyor.

Fenice Milano Rolls-Royce Ghost


Rolls-Royce'un en küçük modeli Ghost, İtalyan firma Fenice Milano tarafından makyajlandı. Yapısal değişiklikleri en az seviyede tutan firma asıl değişikliği araç için sunulan renk seçeneklerinde yapmış.

Ön ve arka tampon, yan etekler ve jantlar dışında yapısında bir değişiklik yapılmayan aracın dış mekan renklerinin arasına yenileri eklenirken asıl değişiklik altın kaplama parçalar olarak dikkat çekiyor.

İç mekanda geçildiğinde de birçok yerde karşımıza çıkan altın kaplamalar yeni ahşap kaplama ve değişik renklerde sunulan deri döşemeyle uyumlu olarak seçilebiliyor.

Otomobili yeni bir süspansiyon ve egzoz sistemiyle donatan Fenice Milano aynı zamanda v12 motorun kontrol ünitesini de yeniden programlamış.

Chevrolet Camaro Convertible Neiman Marcus Edition


Lüks mağazalar zinciri Neiman Marcus, 2010 noel kataloğunda yer alacak olan otomobili tanıttı. Geçtiğimiz yıl Jaguar'ın XJL Supercharged modelini aynı şekilde satan mağaza, hakkında ilk resmi veriler açıklanalı daha bir hafta olmayan Chevrolet Camaro Convertible'ı bu yılın kataloğuna koydu.

Işığın geliş açısına göre değişik tonlarda görünen bir gövde rengine sahip olan otomobilin üst kısmını boydan boya geçen çift şerit, 21 inç çaplı jantlar, metalik gri A sütunu ve gövdeye uyumlu renkte tente Neiman Marcus Edition'da sunulan özel donanımlar.

İç mekanda koyu sarı-siyah deri döşeme kombinasyonuna sahip olan otomobilin kapı içleri, direksiyon simidi, el freni ve vites topuzunda kırmızı renkli dikiş iplikleri kullanılırken konsolda dış mekan renginde deri döşeme kullanılmış.

SS donanım paketine ek olarak Pirelli P Zero lastikler, 245 Watt çıkışlı müzik sistemi,  Brembo marka fren sistemi, arka park yardımcısı ve Bluetooth bağlantısına sahip olan otomobil 6 ileri vitesli manuel veya otomatik şanzıman seçeneğiyle satılıyor.

6.2 litre hacimli v8 motoru manuel şanzımanlı versiyonda 426 beygir güç, 571 Nm tork üretebilirken otomatik şanzımanla birlikte bu veriler 400 beygir ve 558 Nm'ye düşüyor. Aracın 75.000 Dolar olarak açıklanan fiyatıysa v6 motorlu standart bir Camaro Convertible'ın iki buçuk katı.

Üretilecek 100 örneği Ekim ayının 19'undan itibaren sipariş edilebilecek olan otomobilin teslimatınaysa 2011'in ilkbahar aylarında başlanacak.

RSC Raptor GT


Günümüzde sadece Mazda'nın RX-8 modelinde görev yapan Wankel motoru bir süperspor otomobile hayat vermeye hazırlanıyor. Yüksek devir çevirebilme özelliğine sahip olan Wankel motorun birim hacimden çıkarabildiği güç etkileyici.

Tasarımını Ferrari 599 GTB Fiorano'dan alan otomobilin gövdesi karbon fiber ve cam elyafı gibi  malzemelerden üretilmiş. Bu sayede ağırlığı 1.100 kg'da tutulabilen otomobilde kullanılan değişken aerodinamik yapı sayesinde yüksek süratlerde yol tutuş daha da iyileşiyor.

İç mekanında da Ferrari'den esintiler taşıyan otomobilin gösterge tablosu da 599 GTB'den alınırken daha fazla veri gösterimi için orta konsola bir ekran daha yerleştirilmiş. Kendisini sürekli ayarlayabilen bir süspansiyon sistemine sahip olan otomobilde karbon-alüminyum alaşımlı şaft ve elektronik olarak kontrol edilen diferansiyel kilidi bulunuyor.

2.6 litre hacimli ve 4 rotorlu Wankel motoru Mazda'nın 90'lı yıllarda Le Mans'da yarıştırdığı araçlarda bulunan ünitelerle parça paylaşan aracın GT-S, RS, RSR ve N-Spec gibi değişik versiyonları bulunacak. Söz konusu modellere göre atmosferik, tek veya çift turbo beslemeyle donatılacak olan motor sırasıyla 500, 800 ve 1.200 beygir güç üretebilecek.

8 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanla donatılacak olan otomobilin vites geçiş zamanlarıysa 25 ile 35 saniye arasında olacak.

Opel Meriva EV


2010 Paris otomobil fuarı hibrit ve elektrik motorlu otomobillerin akınına uğradı. Bu tip araçları standında sergileyen firmalardan birisi de Opel oldu.

Yeni Meriva'nın elektrik motorlu versiyonunu tanıtan Opel, görünüm olarak içten yanmalı motora sahip kardeşlerinden farklı olmayan bu araçta 82 beygir güç, 215 Nm tork üretebilen bir elektrik motoru kullanmış.

16 kWh kapasiteli pilleriyle 64 km menzile sahip olan otomobilin maksimum sürati 130 km/s. 230 ve 400 Voltluk prizlerden şarj edilebilen araç gerektiğinde şebekeye elektrik sağlayabilme fonksiyonuna da sahip. Bu sayede otomobil, elektrikler kesildiğinde büyük bir akü olarak kullanılabiliyor.

6 Ekim 2010 Çarşamba

ROUSH 5XR Mustang


Ford modelleri üzerinde yaptığı çalışmalarla ün kazanan modifikasyon firması ROUSH, Mustang GT temelli 5XR modelini tanıttı. Görünümü daha da sportifleştirilen sınırlı seri üretim aracın motoru da güçlenmiş.

Dışarıdan bakıldığında yeni ön ızgara, orta kısmında büyük bir bombe olan kaput, daha sportif görünümlü ön tampon, splitter, 20 inç çaplı jantlar, yeni yan etekler, arka camlar için solungaç biçimli kapaklar, altına difüzör entegre edilmiş arka tampon ve bagaj kapağı üstünde bulunan spoiler ile farklılık yaratan aracın birçok yerinde ROUSH ve 5XR grafikleri bulunuyor.

İç mekanında sınırlı seri üretim plakasıyla birlikte yeni vites topuzu ve paspaslar dikkat çekerken opsiyonel donanımda deri kaplı sportif koltuklar bulunuyor.

Süspansiyon ve fren sistemi modifiye edilen otomobilin kompresör beslemeyle donatılan 5 litre hacimli v8 motoru 525 beygirgüç, 630 Nm tork üretebiliyor.

150 örneği üretilecek olan otomobilin modifikasyonu için istenen bedelse 15.390 Dolar.

Romeo Ferraris C63 AMG


İşte İtalyan modifikasyon firması Romeo Ferraris'in Mercedes C63 AMG yorumu. Aracın görünümünde büyük değişiklikler yapmayan firma motor gücü konusundaysa bu kadar alçak gönüllü davranmamış.

Dikkatli gözlerin fark edebilecekleri daha aerodinamik yeni ön tampon, siyah Mercedes logoları, bagaj kapağı üzerinde bulunan karbon fiber spoiler, siyah film uygulanmış tavan ve yan aynalar tasarımda yapılan başlıca değişiklikler. 18 inç çaplı jantları da yenilenen aracın bu parçalarından her biri sadece 10 kg ağırlığında.

İç mekan için deri ve Alcantara döşemelerle karbon fiber kaplamalar sunan Romeo Ferraris kumaşların dikişlerinde arzu edilen rengi kullanabiliyor.

Diferansiyeli elden geçirilen otomobilin süspansiyon sistemi, yükseklik ve sertlik ayarına kavuşurken fren sistemi de modifiye edilmiş. Ön aksta kullanılan 380 mm çaplı fren diskleri 6 pistonlu kaliperlerle eşleşirken arka aksta 345 mm çaplı diskleri 4 pistonlu kaliperlerle görüyoruz.

Motor kaputunun altına da el atan firma yeni bir egzoz sistemi ve elektronik kontrol ünitesi modifikasyonuyla 6.2 litre hacimli v8 motorun gücünü 540 beygire yükseltmiş. Maksimum sürati de 300 km/s'in üzerine çıkan araç 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyede ulaşabilirken durağan halden 200 km/s sürate ulaşması 12.5 saniye sürüyor.

Lotus City Car


Elite, Elan, Elise, Eterne ve Esprit konseptleriyle 2010 Paris otomobil fuarında fırtına gibi esen Lotus'un ilgi alanı sadece sportif otomobiller değil. İngiliz üretici aynı fuarda şehir trafiğinde kullanıcısına kolaylık sağlayacak küçük bir hibrit konsepti de tanıttı.

Yanında sergilendiği diğer Lotus konseptlerinin köşeli tasarım anlayışını sürdüren otomobilin merkezi yerleştirilen dörtgen şekilli egzoz çıkışı da yeni konseptlerde rastlanan bir özellik. Büyük jantlarıyla oldukça sportif bir görünüme sahip olan 4 kişi oturma kapasiteli otomobilde panoramik cam tavan da bulunuyor.

Ağırlığı 1.400 kg'ın altında tutulabilen otomobil sadece elektrikli kullanımda 60 km menzile sahip. 46 beygir güç üretebilen 3 silindirli ve 1.2 litre hacimli benzinli motoru sadece elektrik motoruna güç sağlamak için devreye girerken bu ünite  yardımıyla menzil 500 km'ye uzuyor.

Maksimum 220 beygir güç, 240 Nmtork üretebilen elektrik motorunun sürekli üretebildiği güçse 73 beygir. 0'dan 100 km/s sürate 9 saniyede ulaşabilen aracın maksimum süratiyse 170 km/s.

Arkadan itişli bir otomobil olan City Car'ın içten yanmalı motoru etanol ve metanolle de çalışabiliyor. 14.8 kWh kapasiteli pillere sahip olan aracın ortalama CO2 emisyon miktarıysa 60 gram/km.

Dodge Charger


Dodge Charger makyajlandı. Markanın tarihinde önemli bir yere sahip olsa da yeni modelleri, 40 yıl önceki ihtişamın gölgesinde kalan otomobil 2011 model yılına daha şık bir şekilde girecek.

Genel hatları aynı kalsa da ızgarası, farları ve tamponu makyajlanarak daha oturmuş bir yüze kavuşturulan aracın arka kısmında yapılan büyük makyaj sonrasında 69 model Charger ve güncel Challenger modellerini hatırlamamak mümkün değil. LED teknolojisine sahip arka aydınlatma grubu, bagaj üstü spoiler ve dörtgen şekilli egzoz çıkışlarıyla birlikte oldukça sportif birgörünüm sunuyor.

Yan kısımda belirgin hale getirilmiş dalgalı tasarım ve bombe açısı yeniden ayarlanmış tavan dikkat çekerken donanıma yeni jant seçenekleri eklenmiş. İç mekanda kullanılan malzemelerin çok daha kaliteli olduğunu belirten Dodge bu kısma ait fotoğraflarıysa henüz paylaşmadı.

Adaptif hız sabitleme sistemi, kör nokta uyarısı, geri görüş kamerası ve çarpışma uyarısı gibi yardımcı sistemlere sahip olan yeni Charger'ın egzoz sisteminin yaydığı sesin tonu üzerinde de oynanmış. Süspansiyon sistemi de elden geçirilen araca navigasyon destekli bir eğlence sistemi eklenmiş.

İlk etapta iki motor seçeneğine sahip olacağı açıklanan aracın küçük motoru 3.6 litre hacimli bir v6, büyüğüyse 5.7 litre hacimli bir v8. Büyük motorda bir silindir sırasını devre dışı bırakma özelliği bulunurken ek ücret karşılığında dört tekerlekten çekiş sistemi de donanıma eklenebiliyor.

Her biri ayrı ayrı seri numaralandırılacak olan otomobilden toplam 70 adet üretilecek. Araçların başlangıç fiyatıysa 85.512 Dolar olarak açıklandı.

5 Ekim 2010 Salı

Audi TT-RS


Audi, TT model ailesinin en güçlüsü olan TT-RS'i S Tronic şanzımanla sunmaya başladı. Aracın performansını artıran bu yeni şanzımanla birlikte tüketim de düşüyor.

Turbo beslemeye sahip olan 2.5 litre hacimli motorda bir değişiklik görülmezken 6 ileri vitesli manuel şanzıman yerine 7 ileri oranlı, çift debriyajlı bir ünite kullanılmış. 340 beygir güç, 450 Nm tork üretebilen motor yeni şanzımanla birlikte kalkış kontol sistemine de sahip oluyor.

0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.3 saniye süren coupé modelin maksimum sürati elektronik olarak 250 km/s'te sınırlandırılmış. Manuel şanzımanla birlikte 9.2 litre/100 km'lik ortalama yakıt tüketimi sunan aracın S Tronic ileulaşabildiği değerse 8.5 litre/100 km.

Aracın Avrupa pazarı için başlangıç fiyatını 58.300 Euro olarak açıklayan Audi, Roadster model içinse 61.150 Euro bedel istiyor.

BMW


Alman üretici BMW, A.B.D.'de büyük bir geri çağırma operasyonuna imza atıyor. Fren sisteminde meydana gelebilecek sorunlar nedeniyle geri çağırılacak olan otomobillerin sayısıysa yaklaşık 200.000.

Fren sisteminin vakum pompasında meydana gelebilecek bir arıza nedeniyle düzenlenen operasyon tam olarak 198.352 aracı kapsıyor. Fren pompasının içerisinde görev yapan supaplardan birinin sıvı kaçırması ve bu nedenle sistemde istenmeyen maddelerin dolaşması gibi riskler içeren olay fren hidrolik desteğinin tamamen kaybolmasına kadar gidebiliyor.

Şimdilik sadece A.B.D.'de yapılacak olan geri çağırma operasyonu dahilinde servise çağırılacak olan araçlar şu şekilde: 2004-2010 model 545i, 550i, 645i, 650i. 2007-2008 Alpina B7, 2002-2008 745i/Li, 750i/Li, 760i/Li ve 2003-2010 Rolls-Royce Phantom.

NOT: BMW, operasyonu dünya çapına yaydı. Geri çağırılan araç sayısı yaklaşık 350.000 olurken bunların yaklaşık 4.800'ünü Rolls-Royce modelleri oluşturuyor.

Dodge Challenger Drag Pak


Geçtiğimiz Şubat ayında Mopar'ın Challenger için hazırladığı kalkış yarışı paketini tanıtan Dodge, bu pektin geliştirilmiş bir versiyonunu 2011 yılında satışa sunacağını açıkladı.

950 Dolar karşılığında sunulan Mopar grafikleri ve 6.800 Dolar bedel istenen özel gövde renkleriyle dikkat çekici bir otomobil haline gelen bu araç yollara çıkış iznine sahip değil. Yarış için özel olarak seçilmiş jant ve lastik kombinasyonlarına sahip olan bu aracın süspansiyon ve fren sistemleri de hafifletilmiş.

İç mekanda da ciddi hafifletme çalışmaları yapılırken yapısal güçlendirme ve güvenliğe de önem verilmiş. Dodge Viper'dan alınan koltukları, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve ön camlarına gerilen koruyucu ağlarla birlikte bir takla kafesiyle donatılan otomobilin konsoluna yeni göstergeler eklenmiş.

Gereksiz ekipmanların tamamının çıkartıldığı araçta gövde altı ısı kalkanları, silecekler, hidrolik direksiyon ve arka koltuklar bulunmuyor. Camları polikarbonattan imal edilen otomobilin soğutma sistemi de hafifletilmiş.

Sabit arka aksa sahip olan bu Challenger yüksek oktanlı yarış yakıtı kullanabilen bir araç. Pimli sabitleme sistemine sahip kaputunun altına kule gergisi eklenen aracın güç ünitesiyse tamamen yenilenmiş. Dodge Viper'dan tanıdığımız 8.4 litre hacimli v10 motorla donatılan otomobilde sadece ileri vitese sahip bir otomatik şanzıman görev yapıyor.

Maybach 57S Coupé


Mayıs ayında çizimleri paylaşılan Coupé Maybach modelinin ilk fotoğrafları da su yüzüne çıktı. Xenatec tarafından hazırlanan aracın başlangıç fiyatının 675.000 Euro olacağı da açıklandı.

Sedan kardeşine göre daha yatık A ve C sütunlarına sahip olan otomobilin B sütunu 508 mm geriye çekilmiş. Ön ve arka tamponları da makyajlanarak daha sportif görünmesi sağlanan aracın ön kısmına LED aydınlatma, arkasınaysa bir difüzör uygulanmış.

İç mekana geçildiğinde büyük bir sürprizlekarşılaşmayan yolcular sedan modellerde olduğundan farksız bir kokpitle karşılaşıyorlar. Dört kapılı modellerinkindeki kadar olmasa da oldukça geniş diz mesafesi sunan arka koltuklarda özel ses ve havalandırma sistemleri bulunuyor. Panoramik cam tavanı da korunan aracın arka koltukları için sürüş verileri sağlayan göstergeler ve koltukların elektrik kumandaları da Coupé modele değişiklik yapılmadan taşınmış.

630 beygirgüç üretebilen motoru üzerinde bir değişiklik yapılmadığı düşünülen araçtan 100 adet üretilmesi planlanıyor.

Ford Mondeo ECOnetic


Ford, 2010 Paris otomobil fuarında, makyajlanan Mondeo'nun en tutumlu versiyonunu tanıttı. Tanıdık bir motora sahip olan ECOnetic donanım seviyesi Titanium S dışında bütün paketlerle birlikte alınabiliyor.

109 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor seçeneğiyle satışa sunulan aracın 6 ileri vitesli manuel şanzımanında yapılan değişikliklerle son dişli oranı 1:4.06'dan 1:3.69'a çekilmiş. Standart olarak Auto-Start-Stop isimli sistemle donatılan araç bu şekilde ortalama tüketimi %5 düşürürken şehiriçi kullanımında düşüş %10'u buluyor.

Güçlü bir marş motoru ve akü voltaj kalite modülüyle donatılan otomobilin ortalama tüketim değeri 4.3 litre/100 km seviyesine çekilebilmiş. Bu aracın ortalama CO2 salınım miktarıysa 115 gram/km olarak açıklandı.

Maserati GranTurismo MC Stradale


Maserati, Eylül ayında ilk fotoğraflarını basına dağıttığı sokak yarışçısı GranTurismo MC Stradale'nin teknik verilerini de açıkladı. MC12'den bu yana üretilen ilk iki koltuklu Maserati modeli olan MC Stradale, firmanın, 300 km/s'in üzerine çıkabilen tek seri üretim aracı.

Tamponları yeniden tasarlanarak hem daha sportif bir görünüm hem de daha aerodinamik bir yapı elde edilirken genişletilen yan etekler, 20 inç çaplı, siyah renkli, hafifletilmiş jantlar ve bagaj kapağı arka kısmına verilen spoiler benzeri şekil otomobilin dış mekanındaki değişiklikler.

İç mekana geçildiğinde bizi karbon fiber iskeletli yarış koltukları karşılıyor. Dört noktadan bağlantılı emniyet kemerlerine sahip olan bu koltuklar deri ve Alcantara ile kaplanmışlar. Arka koltukları bulunmayan araçta onların yerine takla barları kullanılmış. Deri, Alcantara ve karbon fiberin uyumunun görüldüğü kokpitte ayrıca "Race" isimli sürüş modunu seçmek için bir düğme de bulunuyor.

Süspansiyon ve fren sistemlerinde de geliştirmeler yapılan otomobilin 1.770 kg seviyesindeki ağırlığı bir GranTurismo S'inkinden 110 kg daha az. 4.7 litre hacimli v8 motoru 450 beygir güç, 510 Nm tork üretebilen araç yüzde 48:52 ağırlık dağılımına ve 4.6 saniyelik 0-100 km/s zamanına sahip.

VÄTH E V35


VÄTH, Mercedes'in E350 CDI modeli için geliştirdiği modifikasyon kitini tanıttı. Görünümünde küçük değişiklikler yapılan aracın motoru da artık daha güçlü.

Ön tamponu altına bir splitter (1.417 Euro) eklenen aracın arka tamponu altına da bir difüzör (1.774 Euro) yerleştirilirken bagaj kapağı üzerine ince bir spoiler (334 Euro) uygun görülmüş. Tamamı karbon fiberden üretilen bu parçaların ardından aracı 20 inç çaplı jantlarla donatan firma, lastik takımıyla birlikte bu jantlar için 7.900 Euro talep etmekte.

Aracın ön panjurunu da daha sportif görünümlü bir modelle değiştiren VÄTH bu değişim için 798 Euro talep ediyor. Yükseklik ve sertliği ayarlanabilen süspansiyon sistemiyle (2.964 Euro) donatılan aracın fren sisteminde de değişiklikler yapılarak (465 Euro) daha etkili performans sağlanmış.

1.179 Euro karşılığında otomobilin motor kontrol ünitesi yeniden programlanırken bu sayede tekerleklde 267 beygir güç, 595 Nm tork alınabiliyor. 1.118 Euro ek ödemeyle sahip olunan alüminyum intercooler sayesinde güç 285 beygire, torksa 650 Nm'ye ulaşıyor. Performansa yakışır bir motor sesi elde etmek isteyen müşteriler için 822 Euro karşılığında 4 çıkışlı egzoz sistemi de satılıyor.