12 Mart 2011 Cumartesi

McLaren MP4-12C GT3


Seri üretim modellerinin piyasaya çıkması uzun süre beklenen McLaren MP4-12C'nin yarış modeli pistlere oldukça çabuk bir şekilde giriş yaptı.

Standart otomobilin etkileyici tasarımını bir miktar ileriye taşıyan araç FIA'nın GT3 kategorisi için belirlediği şartları karşılıyor. Seri üretim araçtan daha geniş ve daha alçak olan otomobilin karbon fiberden üretilen yeni splitter, deflektör, difüzör ve spoiler takımı dikkat çekerken gövde üzerine ek hava giriş ve çıkışları eklendiği de görülebiliyor.

İç mekanında da GT3'ün gerektirdiği modifikasyonlar göze çarparken Formula 1 araçlarından alınmış gibi duran direksiyon simidi sürücünün, otomobilin birçok ayarını değiştirebilmesini sağlayacak kontrollere sahip. İç mekanı takla kafesiyle çevrelenen aracın frenleri güçlendirilirken süspansiyon sistemi yenilenmiş. Elektronik yardımcıları da yeniden programlanan aracın motoru üzerinde yapılan modifikasyonlar konusundaysa henüz bir bilgi verilmedi.

2 yorum:

  1. Geçenlerde sıradan bir supercar diye yorum yapmıştım ama sağda solda aracın özelliklerini gördükçe sıradan olmadığını gördüm, yaptığım yorumdan utandım. Gerçekten etkileyici bir araç, yarış modeli de harika olmuş. Yine de McLaren'ın F1 benzeri ikinci bir efsane çıkarmasını sabırsızlıkla bekliyorum. 20 yıl önce çıkardığı bir araçla hala günümüzün en iyi araçlarına kafa tutuyor McLaren, ikinci efsane aracı nasıl olacak merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  2. O konuda hepimiz merak içerisindeyiz :)

    YanıtlaSil