30 Temmuz 2011 Cumartesi

BMW i3 ve i8


Bu yıl Alman üretici BMW'nin Frankfurt otomobil fuarında sergileyeceği konseptlerde çevrecilik ön plana çıkıyor. Bu bağlamda iki aracı, ve bu araçlarla birlikte yeni model ailesini tanıtan üretici gelecekte bu otomobilleri seri olarak da üretecek.

Tanıtılan iki aracın yapıları oldukça farklı olsa da tasarım dillerindeki benzerlik gözlerden kaçmıyor. Daha önce tanıtılan Mega City konseptinden esinlenen i3, 5 kapılı hatchback gövdeye sahipken i8 alçak yapılı bir spor otomobil. Yapısal olarak, 2009 yılında tanıtılan Vision EfficientDynamics isimli konsept araçla hemen hemen aynı olan i8'de, aynı i3'de olduğu gibi cam tavan ve büyük kısmı yine camdan üretilen kapılar dikkat çekiyor. Konseptleri birbirine yakınlaştıran diğer tasarım detaylarıysa ön, arka ve yan kısımlarda bulunan mavi renkli süslemeler ve LED aydınlatma grubu.

Her iki modelin de  iç mekanına geçildiğinde dijital göstergeler ve yine mavi süslemeler dikkat çekiyor. Son dönem konseptlerinde görmeye alıştığımız sadelikte tasarlanan iç mekanlarda güncel BMW modellerine de göndermeler yapıldığı görülebiliyor.

3.845 mm boya, 2.011 mm genişliğe ve 1.537 mm yüksekliğe sahip olan i3'ün 2.570 mm uzunluğunda aks mesafesi bulunuyor. 1.250 kg ağırlığa sahip olan otomobilde kullanılan elektrik motoru arka aksa yerleştirilmiş. 170 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen motor aracı 0'dan 100 km/s sürate 7.9 saniyede ulaştırabilirken 150 km/s maksimum sürate izin veriyor. Bagaj hacmi 200 litre olarak açıklanan aracın pilleri %80 dolum oranına 1 saatte ulaşabilirken konsepte maksimum 225 km menzil sağlayabilmekteler.

4.632 mm boy, 1.955 mm en ve sadece 1.280 mm yüksekliğe sahip olan i8, 2.800 mm uzunluğunda bir aks mesafesine sahip. 223 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen turbo beslemeye sahip 3 silindirli ve 1.5 litre hacimli benzinli motoru arka aks üzerine yerleştirilen aracın ön aksında da i3'de kullanılan elektrik motoruna yer verilmiş. 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşabilen 1.480 kg ağırlığındaki 2+2 aracın maksimum süratiyse 250 km/s'te sınırlandırılmış. 150 litre hacimli bir bagaja sahip olan otomobilin sadece elektrik motorunu kullanarak ulaşabildiği menzil 35 km.

Aracların her ikisine de uzaktan kumandayla pil ısıtma fonksiyonu ekleyen BMW aynı şekilde uzaktan kumada kullanarak şarj işlemi başlatma fonksiyonunu da donanıma eklemiş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder