1 Kasım 2011 Salı

Volkswagen Tex


İşte 2011 Cenevre otomobil fuarında tanıtıldıktan hemen sonra aklımdan çıkan ve haberini ancak aylar sonra ulaştırabildiğim bir araç daha. Volkswagen'in Go! ile birlikte tanıttığı bu otomobil şehir trafiğinde rahatlık sağlarken hem performans hem de ekonomi alanlarında tatmin edici olabilmeyi başarabilen bir hibrit.

Köşeli hatlarıyla uyumlu olan ince yapılı aydınlatma grubunda xenon ve LED teknolojileri kullanılan otomobilde 19 inç çaplı jantlar bulunuyor. 2.595 mm'lik aks mesafesine sahip olan aracın boyu 3.990, yüksekliğiyse 1.355 mm. Bagaj kapağı camına bir spoiler entegre edien Tex'in cam tavanı, geniş kelebek camı gibi görüş ve ferahlığı artırıyor.

İç mekan tasarımı etkileyici olan otomobilin süet kaplı direksiyon simidinin altı düzleştirilmiş. Yüksek yan destek sunan sportif koltuklara sahip olan araçta dijital gösterge tablosu ve dokunmatik ekrandan oluşan bir orta konsol bulunuyor. Vites konsolu hafif eğimli tasarlanan Tex'in havalandırma kumandalarıysa dairesel.

Kaputunun altında görev yapan hibrit ünitenin benzinli motoru 1.4 litre hacimli bir TSI olan aracın sadece elektrik enerjisi kullanarak sahip olabildiği menzil 35 km. 7 ileri vitesli çift debriyajlı yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate ulaşması yaklaşık 6 saniye süren Tex'in maksimum süratiyse 220 km/s.

4 yorum:

  1. araç geniş duruo, 4 kişilik bir araç olcak sanırım dimi? keşke pek bozmayıp direk bu haliyle çıkarsalar. ne zamana üretime gecilir bu model ve bir önceki haberiniz go modeli onur bey?

    YanıtlaSil
  2. Bu tip bir aracı 2013 yılında üreteceğini açıkladı Volkswagen fakat görünümü böyle mi olur bilemiyorum.

    YanıtlaSil
  3. 1.4 hibrit motor, ve 100km'ye 6 saniyede çıkış. Bunlar doğru mu acaba? Eğer öyleyse Bomba bir araç olmuş bu. Vergiden muzdarip spor araç hastalarına ilaç gibi gelir. Bu bilgilerden %100 emin misiniz onur bey?

    Bu arada Evo XI den haber var mı? O da hibrit olacağı için çok merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  4. Veriler doğru fakat aracın konsept olduğunu hatırlatmalıyım. Şayet bu motor-şanzımanla piyasaya çıkarsa performans ve yakıt tüketimini güzel dengeler ama Volkswagen'in stratejisine bakıyor herşey.

    Evo XI'in Diesel hibrit olması kararlaştırılmış. Ben şahsen benzinli hibrit olmasını isterdim ama tam bir tork canavarı olacak bu şekilde de.

    YanıtlaSil