5 Şubat 2011 Cumartesi

Kelleners BMW 520d


İşte Kelleners Sport'un BMW 5 Serisi temelli ikinci çalışması. Daha önce 535i modeline uyguladığı modifikasyon kitiyle blogda yer alan firma şimdi de daha ekonomik model 520d'yi güçlendirmiş.

Gövde kitinde sunulan parçalardan yan etekler, arka difüzör, arka tampon ve bagaj üstü spoiler gibi parçalar aynı olsa da ön tamponu yenilenmiş. 30 mm alçaltılan süspansiyonuyla yol tutuşu iyileştirilen aracın jant seçeneklerine yeni model ve renkler eklenmiş.

İç mekanında da benzinli kardeşinden bir farkı olmayan otomobilin egzoz çıkışları yenilenirken 2 litre hacimli turbo Diesel motoru artık 218 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor.

Mini Clubman Hampton


Mini, SD modelleriyle birlikte Yours ismini verdiği özelleştirme programını tanıttı. Bu programla yaratılan ilk araç olan Cooper SD Clubman'ın ismiyse Hampton oldu.

Özel bir siyaha boyanan gövdesinin üzerinde iki adet bordo şerit bulunan aracın çeşitli yerlerinde krom parçalara yer verilmiş. Jantları da çift renkli olan otomobilin far zeminleri koyulaştırılmış.

İç mekana geçerken kapı eşiklerinde özel Hampton logoları bulunduğu görülürken konsol kaplaması, dikiş iplikleri ve paspasların kenarlarında görülen kırmızı ve turuncu renkler, iç mekanın ana rengi olan siyahla güzel bir kontrast oluşturmuş. Son olarak aracın ön panjuruna 50. yıl logosu yerleştirilmiş.

2 litre hacimli turbo Diesel motoru 143 beygir güç, 305 Nm tork üretebilen otomobilin diğer motor seçenekleriyle de sunulması gündemde olsa da bu üniteler ve fiyatları henüz kesinleşmiş değil.

Mini Cooper S JCW Kit


Mini, Cooper S modelini biraz daha güçlendirmek isteyen müşteriler için hazırladığı JCW kitini tanıttı. Aracı JCW donanımlı olarak almamış kullanıcılar için hazırlanan kitte görsel değişiklikler de sunuluyor.

18 inç çaplı jantlarını çift renkli olarak da sunan Mini, fren sistemiyle birlikte egzoz ve süspansiyon sistemlerini de elden geçiriyor. Egzoz için merkezi biçimde yerleştirilmiş geniş çaplı çift çıkış sunan firma ön tampon altına karbon fiber splitter eklerken aynı parçayı arka tampon altı için de düşünmüş.

İç mekan için beyaz zeminli göstergeler ve kırmızı dikiş iplikleri gibi aksesuarlar sunan firma turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motor için sunduğu performans kitiyle gücü 200 beygire, torkuysa overboost halinde 270 Nm'ye yükseltmiş.

Bu haliyle maksimum sürati 234 km/s olarak açıklanan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresiyse 6.8 saniyeye inmiş.

Renault Monaco GP


Renault'nun Monaco GP isimli donanımına yeni modeller katıldı. Daha önce Laguna Coupé temelli versiyonlarını tanıttığım Monaco GP'nin sunulduğu yeni araçlar Mégane Coupé ve RS modelleri oldu.

Mégane Coupé temelli modeli Dynamique donanım seviyesi üzerine geliştirilen otomobilde bu donanıma özel beyaz gövde rengi, siyaha boyanan 17 inç çaplı jantlar, ayna muhafazaları, sis farı çerçeveleri, arka difüzör, ön splitter ve far zeminleriyle birlikte sunuluyor.

Dışında olduğu gibi iç mekanında da Monaco GP logolu parçalar bulunan otomobilin koltukları siyah renki deri döşemeye sahip. Devir göstergesi beyaz zeminli olan aracın donanımında beyaz renkli dikiş iplikleri, alüminyum pedal seti, direksiyonel Bi-xenon farlar, navigasyon sistemi ve GT modellerine özgü tamponlar bulunuyor.

Motor seçenekleri arasında ülkemize ithal edilen bir ünite bulunan otomobilin sunduğu diğer motorlar 2 litre hacimli. Bu hacimden 180 beygir güç alabilen turbo beslemeli benzinli versiyonun yanında 130 ve 160 beygir gücündeki turbo Diesel motorlarla da alınabilen otomobilin ülkemize gelen motor seçeneğiyse 130 beygir gücündeki 1.4 litre hacimli ve turbo beslemeli benzinli model.

RS temelli modelleri 18 veya 19 inç çaplı jantlarla alınabilen Monaco GP paketi Cup paketiyle birleştirildiğinde limitli kaydırmalı diferansiyel standart olarak sunulurken donanımda Bose marka ses sistemi, elektrikli ve ısıtmalı sürücü koltuğu ve beyaz dikişli deri koltuklar bulunuyor.

Serinin ilk modeli Laguna Coupé'nin donanımı üzerinde bir değişiklik yapılmazken motor seçenekleri arasından 3 ve 3.5 litre hacimli üniteler çıkartılmış. Motorlarının tamamı 2 litre hacimli ve turbo beslemeli olan aracın benzinli versiyonları 170 (Otomatik şanzıman) ve 205 beygir güç üretebilirken Diesel modeller 150, 175 (Otomatik şanzıman) ve 180 beygir güç sunabiliyor.

BRABUS CLS


Tanıtımı geçtiğimiz yıl yapılan ikinci nesil Mercedes CLS Serisi üzerinde çalışan modifikasyon firmaları arasına BRABUS da katıldı. Mercedes modifikasyonu üzerine uzmanlaşmış olan firma, basına sızan ilk fotoğraflardan görüldüğü kadarıyla görünüm üzerinde Carlsson kadar durmamış.

Henüz teknik verileri açıklanmayan araçların iç mekan fotoğrafları da ortaya çıkmamış durumda olsa da firmanın ilk nesil CLS üzerine geliştirdiği ROCKET gibi araçlar bu nesilde de performans düşkünlerini tatmin edecek gibi görünüyor.

Cadillac CTS-V Black Diamond


Cadillac, yarış modelinin ardından CTS serisinin en güçlü aracı için yeni bir donanım paketini gün yüzüne çıkarttı. Sınırlı sayıda sunulması planlanan özel donanımın Sedan, Coupé ve Sport Wagon gövde versiyonlarında alınabileceği belirtildi.

Bu araca özel hazırlanan ekstra parlak siyah renkle birlikte 19 inç çaplı jantların da siyaha boyanması Black Diamond (Siyah elmas) isminin hakkını vermiş. Önde 6, arkadaysa 4 pistonlu kaliperlere sahip olan fren sisteminde kullanılan Brembo marka kaliperler sarı renge boyanmış.

Aracın iç mekanına geçildiğinde de dışarıdaki renk kombinasyonlarının korunduğu gözlemlenebiliyor. Konsol ve kapıların üst kısmı, koltukların yan taraflarıyla birlikte siyah deriyle kaplanırken kapı içleri ve koltukların orta kısımları sarı renkli süetle kaplanmış.

Direksiyon simidi de siyah renkli süetle kaplanırken bütün deri parçalar sarı renkli dikiş iplikleriyle birleştirilmiş. İç mekanda dikkatleri çeken bir başka unsur da konsol ve kapı içlerinde kullanılmış siyah renkli ahşap kaplama.

A.B.D.'de 69.190 Dolar seviyesinden başlayan fiyatlara satılacak olan otomobilin standart modellerle arasındaki fiyat farkı 4.850 Dolar.

Peugeot 908


Şu sıralar dikkatler Formula 1 araçlarına çekilmiş olsa da tanıtımı yapılan tek yarış araçları onlar değil. Audi'nin R18'i tanıtmasının ardından Peugeot da kendi uzun mesafe yarışçısı 908'in yeni modelini gün ışığına çıkarttı.

Yeni kurallar gereği turbo Diesel motorunun hacmi küçültülen otomobil 3.7 litre hacimli v8 üniteden yaklaşık 550 beygir alabilmeyi başarmış. Hem motor hem de yürüyen aksam geliştirme çalışmaları hala süren aracın Le Mans'da geçtiğimiz sene yaşadığı talihsizlikleri yaşamaması için ek çaba harcanıyor.

Hatırlayacağınız gibi Le Mans'ın 2010 yılında koşulan ayağında Peugeot 908 modelleri hem sıralama hem de yarış sırasında Audi R15 Plus'lardan daha hızlı olmayı başarabilmiş, hatta yarışa ilk dört sırada başlamıştı. Kendi topraklarında alacağı galibiyete kesin gözüyle bakan Peugeot yarış içerisinde dört aracını da kaybedip galibiyeti Audi'ye kaptırmıştı.

Aracın direksiyonuna bu yıl geçecek olan pilotlar da Sebastien Bourdais, Alex Wurz, Stephane Sarrazin ve Anthony Davidson olarak açıklandı.

McLaren MP4-26

2011 Formula 1 sezonu açılışına yaklaştıkça pistlere çıkacak olan araçlar da birer birer tanıtılmaya devam ediyor. Bu araçlar arasında en çok beklenenlerden birisi olan MP4-26 da rakiplerinde olduğu gibi kapsamlı değişikliklerle karşımızda.

Ön kısmına bakıldığında bu senenın trendi olan kalkık burun tasarımıyla dikkat çeken otomobilin ön kanadı yeniden tasarlanırken yan hava girişleri de ilginç şekilleriyle dikkat çekiyor. Bu yıl kullanımı serbest bırakılan ve yakıt deposunun altında konumlandırılan kinetik enerji geri dönüşüm sistemi (KERS) için tasarlanan soğutucu, havayı, aracın tepesinde bulunan motor havalandırmasının hemen altından alıyor.

Yine bu yıl serbest bırakılan seviye ayarlı arka kanada da sahip olan otomobilin şanzıman ve hidrolik aksamının soğutulması göreviniyse yine gövdenin üst kısmına açılan delikler üstlenmiş. Aracın dünya şampiyonu ingiliz sürücüleri Lewis Hamilton ve Jenson Button'daysa bir değişiklik yok.

4 Şubat 2011 Cuma

Volkswagen Tiguan


İnternete sızan fotoğrafların ardından Volkswagen, 2011 Cenevre otomobil fuarı sırasında sergileyeceği makyajlı Tiguan'ı erkenden tanıttı. Aracın Almanya giriş fiyatını da açıklayan firma diğer modellerinde olduğu gibi küçük SUV modelinin tasarımında da tutucu davranmış.

Genel hatlarında değişim olmayan Tiguan'ın tamponları makyajlanırken far ve stoplarına LED teknolojisi uyarlanmış. Yeni jantlarla birlikte tamamlanan gövde makyajı iç mekana geçildiğinde yeni döşemeler, sportif bir direksiyon simidi ve yeni renklerle tamamlanırken donanımda da bazı eklemeler olacağı duyuruldu.

Almanya'da 122 beygir güç üretebilen 1.4 litre hacimli TSI motoru ve Trend & Fun donanım paketiyle 24.175 Euro seviyesinden başlayan fiyatlardan satılacak olan araca zam yapılmamış.

3 Şubat 2011 Perşembe

Mini SD


Mini uzun süredir beklenen tanıtımını yaptı. Markanın turbo Diesel motor ailesini çok güçsüz bulanlara yönelik bir hamle olan SD serisi ekonomiyi performansla birleştiriyor.

Fren enerjisi geri kazanım sistemi, vites değiştirme uyarısı, Auto Start/Stop ve elektrik kontrollü hidrolik direksiyon sistemi gibi donanımlara sahip olan araçların bazılarında hafifletilmiş jant seçenekleri de sunuluyor.

2 litre hacimli motoru 143 beygir güç, 305 Nm tork üretebilen araçlardan Cooper SD 0'dan 100 km/s sürate 8.1 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 215 km/s olarak açıklanıyor. Bu performans verileriyle aracın 100 km mesafedeki ortalama yakıt tüketimi 4.3 litre olarak açıklanıyor.

Cooper SD Clubman modelinde aynı motor 0'dan 100 km/s sürate ulaşamayı 8.6 saniyede tamamlarken maksimum süratte bir değişiklik olmamış. Bu aracın ortalama yakıt tüketimiyse 4.4 litre/100 km.

Üzeri açık bir Mini isteyen müşterilere sunulan Cooper SD Convertible'ın maksimum sürati 210 km/s'e inerken 0-100 km/s deparı 8.7 saniye sürüyor. Bu otomobil için açıklanan ortalama yakıt tüketimiyse 4.5 litre/100 km.

Tanıtımı 2010 yılında yapılan Countryman, SD versiyonuyla 0'dan 100 km/s sürate 9.3 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 198 km/s, tüketim değeriyse 4.6 litre/100 km. Aynı aracın dört tekerlekten çekişli versiyonu olan ALL4 0'dan 100 km/s'e 9.4 saniyede ulaşırken maksimum sürati 198 km/s'e iniyor. Bu aracın yakıt tüketim ortalamasıysa 4.9 litre/100 km.

Modelden bağımsız olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulan araçta isteğe bağlı olarak yine 6 ileri vitesli otomatik şanzıman alınabiliyor.

2 Şubat 2011 Çarşamba

STR6


İşte Red Bull'un kardeş takımı Toro Rosso'nun 2011 sezonunda Formula 1'de yarıştıracağı araç. Yarışlarda Sebastien Buemi ve Jaime Alguersuari tarafından kullanılacak olan STR6'nın yedek pilotuysa Daniel Ricciardo.

STR5'e oranla yükseltilmiş burun kısmıyla dikkat çeken araç, üst hava emiş yarığının arkasına doğru devam eden yüzgecin de olmamasıyla 2010 yılı öncesi araçların tasarımına geri dönüş yaşamış. FIA kuralları gereği çift katlı difüzör veya F-Duct gibi aerodinamik avantajları bulunmayan araçta bu yıl serbest bırakılan kinetik enerji geri kazanım sistemi (KERS) ve seviyesi ayarlanabilir arka kanat bulunuyor.

Motorunu Ferrari'den alan STR6'nın ortasında yer alan ünite de Sauber C30'da olduğu gibi 056 kodunu taşıyor.

Porsche Boxster S Black Edition


911 Black Edition artık yalnız değil. Alman üretici Porsche, küçük roadster modeli Boxster'ın da Black Edition isimli sınırlı üretim modelini tanıttı.

Gövdesi gibi 19 inç çaplı jantları ve takla barları da siyaha boyanmış olan otomobilin fren kaliperleriyse kontrast oluşturan kırmızı renkte seçilmiş. İç mekana geçildiğinde yine siyah ağırlıklı bir ambiyansla karşılaşılırken kapı eşiklerinde bulunan "Black Edition" yazıları dikkat çekiyor. Alüminyum kaplamalarla bezenmiş kokpitte karbon fiber süslemeler de yer alıyor.

3.4 litre hacimli Boxer motorunun gücü 10 beygirlik artışla 320 beygire ulaşan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 5.2 saniye sürerken maksimum sürat 276 km/s olarak açıklanıyor. Torkunda da 10 Nm'lik bir artış kaydedilen Boxster S Black Edition'ın bu verisi de 370 Nm'ye ulaşmış.

Opsiyonel olarak sunulan 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman sayesinde 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 5.1 saniyeye inen aracın maksimum sürati de 274 km/s'e geriliyor. Gerileyen şeyler bunlarla da sınırlı değil. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 100 km mesafede ortalama 9.8 litre yakıt tüketen otomobilin diğer şanzımanla tüketimi 9.4 litre seviyesine geriliyor.

Sadece 987 örneği üretilecek olan otomobilin fiyatı Almanya'da  63.404 Euro seviyesinden başlıyor.

BRABUS S350 BlueTec


Mercedes modelleri üzerinde yaptığı modifikasyon çalışmalarıyla ünlenen BRABUS bir süredir süregelen sessizliğini bozdu. Yıldızlı markanın güçlü turbo Diesel motorlarından birisini güçlendirmiş olan firma bu aracın Euro 6 emisyon normlarını karşılayan modifikasyonlu ilk araç olduğunu belirtiyor.

S, E ve CLS serilerinin tamamında sunulacak olan ECO PowerXtra D6S isimli kitle donatılan 3 litre hacimli v6 turbo Diesel motor 313 beygir güç, 690 Nm tork üretebiliyor. İç ve dış mekanı daha önce tanıtılmış olan parçalarla donatılabilen otomobillerin yürüyen aksamları için de birçok yenilik sunuluyor.

E ve CLS serisi modellerin performans rakamları belli olmasa da S350 BlueTec'i 6.5 saniyede 0'dan 100 km/s sürate ulaştırabilen motor araca 250 km/s'te sınırlandırılmış bir maksimum sürat sağlıyor.

1 Şubat 2011 Salı

MGP W02


Sıra Mercedes GP'de. 2011 Formula 1 araçları tanıtım furyasına katılan Mercedes GP, takımın ikinci Formula 1 aracı W02'yi pilotlarıyla birlikte tanıttı.

Gerçi Michael Schumacher ve Nico Rosberg'in tanıtıma pek ihtiyacı yok fakat bu iki alman pilot da haliyle aracın lansmanı sırasında organizasyonda hazır bulundu.

Geçtiğimiz yıl kullanılan araca göre çok daha yüksek bir burun kısmına sahip olan otomobilin boyu 4.800, eni 1.800, yüksekliğiyse 950 mm. Difüzörünün yüksekliği 175'ten 125 mm'ye indirilen araçta kinetik enerji geri kazanım sistemi (KERS) de bulunuyor.

Red Bull RB7

2011 sezonunda pistlerde boy gösterecek olan Formula 1 araçlarının tanıtımı son sürat devam ederken geçen senenin şampiyon takımı Red Bull Racing, kendi aracını tanıttı.

Gövde grafiklerinde büyük bir değişiklik yaşanmayan otomobilin pilotları Sebastian Vettel ve Mark Webber'de de bir değişim olmamış. Sezon başlamadan tanıtılan bütün otomobiller gibi yüksek burunlu bir tasarıma sahip olan araçta yine diğer araçlarda olduğu gibi açısı ayarlanabilen arka kanat ve KERS sunulmakta.

Motorunu Renault'dan alan aracın üzerinde bulunan reklamların sayısındaysa epeyi bir artış yaşanmış. Gövde üzerine bu yıl eklenen yeni etiketler Total, Rauch, Pepe Jeans, Singha Beer, FXDD, Geox, Pirelli, Alpinestars, Platform Computing ve Siemens.

Bu yıl Türkiye'de devreye giren alkollü içki reklam yasağından etkilenmesi beklenen Singha'nın soruna nasıl bir çözüm bulacağıysa merak konusu.

Sauber C30


2011 sezonu için Valencia'da tanıtılan Formula 1 araçlarınn arasına Sauber'in C30'u da eklendi. Kamui Kobayashi ve Sergio Perez pilotajında pistlerde boy gösterecek olan otomobil, C29'da olduğu gibi yüksek bir burun yapısına sahip.

Ferrari'den alınan 056 kodlu v8 motoru kullanan aracın boyutları da açıklandı. 4.935 mm boya sahip olan aracın eni 1.800, yüksekliğiyse 1.000 mm. 640 kg ağırlığında olan araçta kinetik enerji geri kazanım sistemi (KERS) de bulunuyor.

Renault Wind Gordini


Renault, Gordini ailesini genişletiyor. Yeni nesil modellerde kendisine ilk olarak Clio ve Twingo RS'te yer bulan bu efsanevi isim şimdi de sert tavanlı roadster Wind'i daha da sportif bir hale getirdi.

Aslında sportiflikten çok görselliğe oynayan Wind Gordini'de Malta mavisi gövde boyası ve araç üzerinden geçen çift beyaz şerit standart olarak sunulurken ön panjur kenarları ve yan aynalar da beyaza boyanmış. Kapılarının arkasında Gordini amblemi taşıyan otomobilin 17 inç çaplı jantlarının iç kısımları da maviye boyanmış. Otomobilin dış mekan değişikliklerini büyük arka spoiler ve siyah renkli açılır tavan tamamlıyor.

İç mekanda da mavi rengin etkisi hissedilmekte. Vites kolunun körüğü, deri döşeme koltukların kenarları, direksiyon simidinin üst kısmı, paspasların kenarları ve kapı tutamak kemerlerinde bu renk kullanılmış. Orta konsolunun üst kısmıyla gösterge siperliği siyaha boyanan araçta alüminyum renkli plastik kaplamalar da kullanılmış.

Resmi tanıtımı 2011 Cenevre otomobil fuarında yapılacak olan otomobilin motor seçeneklerinin de standart Wind modelinde sunulanlardan farklı olmaması bekleniyor.

Williams FW33


2011 Formula 1 araç tanıtımları son sürat devam ediyor. Ferrari ve Lotus'un ardından sıra şimdi de Williams takımında. Pilotlardan Rubens Barrichello, bu yıl kullanılacak olan aracın çok daha agresif olduğunu belirtirken geçen seneye oranla kaydedilen değişiklikler otomobilin iddialı olabileceğini gösteriyor.

Diğer takımlarda da kullanılan açısı değiştirilebilen arka kanat maksimum sürate 15 km/s etki edebilirken Williams'ın kendi tasarımı olan kinetik enerji geri kazanım sistemi (KERS) maksimum 82 beygir gücü geçişler sırasında pilotun kullanımına sunuyor.

Williams'ın geliştirdiği en küçük 7 ileri vitesli şanzımanla donatılan FW33, KERS tarafından üretilen ek gücü her turda 6.6 saniye kullanabilecek. 640 kg'lık ağırlığı geçtiğimiz seneninkinden 20 kg fazla olan aracın ağırlık dağılımıysa %46 ön, %54 arka şeklinde.

31 Ocak 2011 Pazartesi

Lotus T128


Geçtiğimiz hafta Ferrari'nin F150 modelini tanıtmasıyla başlayan 2011 Formula 1 araç tanıtımları Lotus ile devam ediyor. Heikki Kovalainen ve Jarno Trulli tarafından kullanılacak T128 isimli aracın gövde rengi yeşil ve sarı ağırlıklı.


Renault'nun RS27-2011 isimli motoruyla donatılmış olan aracın şanzımanı da geçtiğimiz senenin şampiyonu Red Bull tarafından üretilmiş. Yüksekliği sadece 950 mm olan aracın aks mesafesininse sadece 3.000 mm'nin üzerinde olduğu açıklandı.