21 Mayıs 2011 Cumartesi

KTM X-BOW R


Hakkında ilk olarak geçtiğimiz yıl konuşulmaya başlanan daha yüksek performanslı X-BOW modeli R resmi olarak tanıtıldı.

Dışarıdan bakıldığında beyaz eklemelere sahip olan gövdesi ve değişik renklerde ısmarlanabilen jantlarıyla dikkat çeken otomobilin standart donanımında ayarlanabilir pedallar, ayarlanabilen ve yerinden sökülebilen direksiyon simidi, dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, düzleştirilmiş alt kısım, arka difüzör, anahtarsız motor çalıştırma ve ayarlanabilir bir süspansiyon sistemi bulunuyor.

Standart modelinde olduğu gibi Audi kaynaklı olan turbo beslemeli motoru yine 2 litre hacimli olan araç 300 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Motor ve yardımcı sistemleri 19 mm aşağıya konumlandırarak otomobilin ağırlık merkezini 15 mm aşağıya çeken KTM bu şekilde virajlarda 1.5 G'ye ulaşmanın mümkün olduğunu belirtiyor.

Siparişleri alınmaya başlanmış olan otomobilin başlangıç fiyatıysa vergiler hariç 58.795 Euro olarak açıklandı.

BMW 328 Hommage


Bu yıl Villa D'Este'de tanıtılacak tek örnek otomobillerin sayısı giderek artıyor. Peter Kalikow için üretilen Ferrari Superamerica 45 ve pistlerde boy gösterecek olan Aston Martin V12 Zagato'nun ardından BMW de eskinin ünlü otomobillerinden 328'in anısına bir konsept sergilemeyi uygun gördü.

Genel duruşuyla klasik roadster modelini andırır gibi olan otomobilin temelleriyse olabildiğince gelecek odaklı. Gövdesi karbon fiber ile güçlendirilmiş plastikten üretilen otomobilin ön kısmında 328'in izlerini görmek mümkün. Bu izler, eskiden motor kaputlarını sabitlemeye yarayan kayıışların yeni araçta kullanılmasıyla daha da belirgin olmuş. Kapı açıklıkları ve jantların ortasında bulunan sabitleyiciler de klasik modele göndermeler yapıyor.

Otomobilin arka kısmındaysa çok daha modern bir hava yakalanmış. Koltukların arkasından başlayan çift kambur bagaj kapağı bitimine kadar devam ederken LED stoplar sportifliği vurgulayan şekillere sahip.

İç mekanı karmaşıklıktan uzak olan otomobil sürücü odaklı tasarlanmış. Şaft tünelinin üzerinde bulunan konsol gösterge tablosuna doğru açı alırken bu bölümün sürücüyü sarması sağlanmış. Alt kısmı düzleştirilmiş bir direksiyon simidine sahip olan 328 Hommage'ın gösterge sayısı minimumda tutulmuş. Dışarıda olduğu gibi iç mekanda da karbon fiber ile güçlendirilmiş plastik kullanılırken bu bölümde ek olarak alüminyum, çıplak karbon fiber ve deri kullanımı da dikkat çekiyor. Klasik modelde olduğu gibi çift parçalıymış gibi görünen ön cam aslında her yolcunun önunde çıkıntı yapan tek bir parçadan oluşurken ortaya yerleştirilmiş olan iç dikiz ayna yine eskiye gönderme yapıyor.

Araçta kullanılan motor da göndermeler yaptığı otomobil kadar efsanevi. 328 Hommage'da 3 litre hacimli düz 6 silindirli motorunu kullandığını açıklayan BMW bu motorun güç çıkışınıysa henüz açıklamadı.

Bu arada bu yeni aracı bir yerden gözünüz ısırıyorsa yalnız değilsiniz, zira genel hatlar itibariyle Şubat ayında tanıtılan Vision ConectedDrive konseptine benzerlikler oldukça büyük.

20 Mayıs 2011 Cuma

mcchip-dkr Mercedes-Benz C63 AMG


Modifikasyon firmalarının gözde araçlarından olan Mercedes C63 AMG üzerinde çalışan şirketler arasına mcchip-dkr'da katıldı. Görünümde büyük bir değişiklik yapmayan firma performansıysa ciddi oranda artırmış.

Dışarıdan bakıldığında siyaha boyanmış ve yeniden şekillendirilmiş 19 inç çaplı jantlarından tanınabilen otomobilin egzoz sistemi ve motor elektronik kontrol ünitesi yenilenmiş. Yapılan çalışmalar sonucunda 583 beygir güç, 692 Nm tork üretebilir hale gelen aracın maksimum sürat limitörü de kaldırılarak 310 km/s'lik sürat mümkün kılınmış.

Motor modifikasyonu için 10.000 Euro bedel isteyen firma jant ve lastik takımı içinse 7.474 Euro telep ediyor.

Volkswagen Transporter Sportline


Sportif van modellerine bir yenisi eklendi. Geçtiğimiz haftalarda tanıtılan Ford Transit SportVan'ın ardından Volkswagen de kendi panel van modeli Transporter'ın sportif versiyonunu tanıttı.

Ailenin diğer üyelerinde olduğu gibi Sportline logosuna sahip olan araç 18 inç çaplı jantlar, daha sportif görünümlü ön tampon, yanda parlatılmış barlar, koyulaştırılmış stoplar ve bagaj kapağı üzerinde spoiler gibi donanımları standart donanımda sunuyor.

İki aks mesafesine sahip olacak aracın sadece bir motor seçeneği bulunuyor. Çift turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli Diesel motoru 180 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen araç 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanla (DSG) donatılabiliyor.

Maksimum sürati 190 km/s'te sınırlandırılmış olan araçların 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süreleri model ve şanzımana göre 9.9 ile 10.3 saniye arasında değişiyor.

Aston Martin V12 Zagato


İşte İngiliz asaleti ve İtalyan tasarım anlayışının birleşimi. Ünlü İtalyan firma Zagato tarafından tasarlanmış bir gövdeye sahip olan V12 Zagato 2011 Villa D'Este Concours d'Elegance organizasyonunda sergilendikten sonra 24 saatlik Nürburgring turuna katılacak.

Pist kullanımı öncelikli bir otomobil olan V12 Vantage temelli V12 Zagato'nun ön kısmında ek hava girişlerinin yanında bir de karbon fiber splitter bulunuyor. Ön panjuru da hafifçe makyajlanan otomobilde yeni desenli jantlar ve Nissan GT-R'ı andıran bir yan çizgi göze çarpıyor. Tavanı, Zagato'nun imzası olan çift bombeye sahip olan otomobilin yan camları pleksiglastan üretilmiş.

Aracın asıl tasarım değişikliğiyse arkada olmuş. Arka çizgisi nedeniyle neredeyse bir hatchback gibi görünen otomobilin stopları tekli yuvarlak ünitelerden oluşurken arka tamponun yerine büyük bir difüzör ve yeni egzoz çıkışları yerleştirilmiş. Bu arada ön çamurluğun arkasına dev hava çıkışları yerleştirilmiş.

İç mekanında da pistlerin gereksinimleri olan yarış koltukları, çok noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve takla kafesi gibi donanımlar bulunan otomobilin süspansiyon sistemi ayalanabilir bir üniteden oluşuyor.

Aston Martin'in diğer modellerinden de tanıdık olan 5.9 litre hacimli v12 motoru 517 beygir güç, 570 Nm tork üretebilen araç 6 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanla donatılırken yakıt deposu 120 litre hacimli.

Endora SC-1


Almanya'dan yeni bir spor otomobil markası doğuyor. İlk aracını Chevrolet Corvette temelleri üzerine geliştirecek olan üretici müşterilerine ilginç bir dış görünüm sunuyor.

Dinamik ve bir miktar da retro tasarıma sahip olan aracın görünümü oldukça sportif. Arka çamurlukların düz olması görenlere klasik otomobilleri hatırlatırken xenon farlar ve LED stoplar güncel teknolojilerden bir demet sunuyor. Önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı olarak sunulacak olan jantlar opsiyonel olarak önde 20, arkada 21 inç olarak ısmarlanabiliyor.

Güncel Corvette'in bütün motor seçeneklerini sunması beklenen aracın 6.2 litre hacimli v8 motoru 436 beygir güç, 574 Nm tork üretebilirken Corvette Z06'de kullanılan 7 litre hacimli v8 motor 505 beygir güç, 637 Nm tork üretebiliyor. Son olarak Corvette ZR1'da kullanılan kompresör beslemeli 6.2 litre hacimli motor seçeneği sunan araç bu versiyonda 647 beygir güç, 818 Nm tork üretebilmekte.

Bütün motor versiyonları 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulacak olan otomobilin en güçsüz versiyonu ile birlikte direksiyon arkasında vites değiştirme kulakçıkları bulunan 6 ileri vitesli otomatik şanzıman alınabilecek.

Mazda 2


Mazda, SKYACTIV ismini verdiği direkt benzin enjeksiyonlu motorlarından ilkini tanıttı. 1.3 litre hacimli ünite, ilk olarak Japonya'da Demio ismiyle satılan Mazda 2'de kullanılacak.

Ülkemizin saçma vergilendirme sistemine uygun bir hacimle piyasaya çıkan SKYACTIV-G isimli motor 14.0:1 gibi benzinli bir motor için oldukça yüksek bir sıkıştırma oranına sahip. 84 beygir güç, 112 Nm tork üretebilen motor i-stop teknolojisine de sahip ve bu sayede ortalama yakıt tüketimi 3.3 litre/100 km gibi oldukça düşük bir seviyeye indirilebiliyor.

19 Mayıs 2011 Perşembe

Ferrari SP Superamerica 45


Ferrari, zengin müşterilerini mutlu etmeye devam ediyor. Tıpkı SA Aperta'da olduğu gibi 599 GTB Fiorano temelleri üzerine geliştirilmiş bir otomobil olan Superamerica 45, New York'lu zengin ve Ferrari koleksiyoncusu Peter Kalikow için özel olarak üretilmiş. İlk Ferrari marka aracına kavuşmasının 45. yılını kutlayan Kalikow'un otomobili Villa d'Este Concours d'Elegance sırasında sergilenecek.

Otomobilin açılabilir tavanı karbon fiberden üretilirken bu tavanın içerisinde kaybolduğu bagaj bölümü yeniden tasarlanmış. Ağırlığı azaltmak için bagaj kapağını da karbon fiberden üreten Ferrari aracı, Kalikow'un koleksiyonunda bulunan 400 Superamerica Cabriolet modelinin mavi rengine boyamış.

Ön splitter, yan etekler ve arka difüzör gibi karbon fiberden üretilen ve aracın alt kısmında kalan ekipmanlar koyu lacivert renge boyanırken yan aynalar kromla kaplanmış. Jantlarında da gövde üzerinde kullanılan mavi renk dikkat çekerken aynı rengi iç mekanda bulunan karbon fiber yüzeylerde de görmek mümkün.

Kelleners BMW 650i Cabriolet


Kelleners Sport, BMW'nin büyük cabriolet modellerinden 650i Cabriolet için geliştirdiği performans kitini tanıttı. Üretici ayrıca bu model serisi için geliştirdiği birkaç opsiyonu da sergiledi.

Dış görünüşünde büyük bir değişiklik olmayan otomobilin yenilenen jantları 19 ve 20 inç çaplı olarak sunulmakta. İç mekanında alüminyum pedal ve ayak dinlendirme, yeni deri döşemeler, daha kaliteli paspaslar ve yeni ahşap kaplama seçenekleri sunulan aracın iç tasarımına da dokunulmamış.

Araçta kullanılan çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motor üzerinde de çalışmalar yapan Kelleners bu üniteden alınan gücü 490 beygire, torkuysa 720 Nm'ye yükseltmiş.

Opel Zafira Tourer


Opel, Zafira ailesini genişletiyor. 2011 Cenevre otomobil fuarı sırasında bir konsept olarak karşımıza çıkan Zafira Tourer isim değiştirmeden seri üretime alındı.

Tasarımı da konsept modelinkiyle hemen hemen aynı olan otomobilin Ampera modelini andıran yüzü korunurken yan tarafa bakıldığında büyütülmüş bir Meriva görülebiliyor. Arka tarafta büyük bir cam ve ince yapılı LED stoplarıyla dikkat çeken aracın genel görünümü oldukça sportif.

İç mekana geçildiğinde de konsept modelin izleri görülürken değişen tek nokta orta konsolda bulunan ve Opel ailesinin diğer üyelerinden alınan kumanda elemanları olmuş. 4.66 metre boyu sayesinde 2.760 mm'lik aks mesafesi sunabilen araç 7 kişilik yolcu kapasitesine sahip. Orta sırada bulunan üç koltuk istenildiğinde limuzin tarzı bir düzenlemeyle geniş omuz ve diz mesafesi sunan iki adet tekli koltuğa dönüştürülebilirken arka koltuklar bagaj zeminine gizlenebiliyor. Söz bagajdan açılmışken, 5 koltuklu halde hacmi 710 litre olan yükleme bölümü bütün arka koltukların yatırılmasıyla 1.860 litreye kadar genişletilebiliyor.

Elektronik destekli güvenlik donanımlarında da ilerleme kaydeden Opel, Zafira Tourer modelinde radar destekli hız sabitleme, öndeki trafikle mesafe uyarısı, kör nokta uyarı sistemi, önden çarpma uyarısı, adaptif ve direksiyonel aydınlatma ile park yardımcısı gibi sistemleri opsiyonel veya standart olarak sunuyor. Aracın ilginç donanımları arasında, genelde Citroën modellerinde görmeye alıştığımız ve ilk nesil Astra GTC'de de sunulan, ön yolcular üzerine kadar uzayan ön cam bulunuyor.

İlk etapta 1.4 litre hacimli benzinli ve 2 litre hacimli Diesel motorlarla satışa sunulacak olan otomobilin bütün ünitelerinde turbo besleme kullanılıyor. Benzinli motor 120 ve 140 beygir gücünde alınabilirken Diesel ünite 130 ve 165 beygir gücünde iki versiyona sahip. İlerleyen günlerde ecoFLEX modeli de tanıtılacak olan aracın LPG ve CNG ile çalışan modelleri de sunulacak.

Ben benzinli hem de Diesel motolarda Start/Stop sistemini sunacağını açıklayan Opel bu motorlarda 6 ileri vitesli manuel ve otomatik şanzıman seçeneklerini de bulunduracak.

Audi A6 Avant


Audi, geçtiğimiz yıl tanıtımını yaptığı A6 modelinin station wagon versiyonu Avant'ı da sergiledi. Genel olarak büyüyen A6 Avant'ın ağırlığıysa eski modele oranla aşağıya çekilmiş.

Tasarım bakımından bir sürpriz barındırmayan A6 Avant'ın ön kısmı sedan kardeşinden alınırken yandan bakıldığında da arkaya kadar bir değişim bulunmuyor. Bagaj kapağı, Audi A4 Avant modelini andıran bir şekilde açılı tasarlanan otomobilin stop lambaları köşeli bir tasarıma sahip.

4.93 metre boy, 1.87 metre en ve 1.46 metre yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.91 metreye ulaşırken bagaj hacmi 565 litre olarak açıklandı. Arka koltukların yatırılmasıyla 1.680 litreye ulaşan bagaj hacmiyle birlikte A6 Avant serisi, yerini aldığı modele göre 70 kg'a kadar daha hafif bir hale getirilmiş.

İç mekanını, opsiyonlar ve standart olarak sunulan donanımlarla birlikte sedan kardeşinden alan Avant ilk etapta 6 adet motor seçeneği sunacak. 2.8 litre hacimli benzinli motoru 204 beygir güç, 280 Nm tork üretebilirken aşırı beslemeli 3 litre hacimli benzinli motor 300 beygir güç, 440 Nm tork üretebilmekte.

Turbo Diesel seçenekleri oldukça zengin olan aracın 2 litre hacimli motoru 177 beygir güç, 380 Nm tork üretebilirken 3 litre hacimli turbo Diesel ünitenin 204, 245 ve 313 beygir güç üretebilen versiyonları sunulacak.

Motor ve donanım versiyonuna göre önden veya dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olacak aracın şanzıman seçenekleri de 6 ileri vitesli manuel, sonsuz oranlı otomatik (CVT), 7 ileri vitesli S Tronic ve 8 ileri vitesli Tiptronic olacak.

Yine model ve donanım seviyesine göre jant çapları 16 ile 20 inç arasında değişen otomobilin Almanya pazarı için başlangıç fiyatı 40.850 Euro olacak.

Nissan 370Z GT Edition


Japon üretici Nissan, Z logosunun İngiltere'deki 40. yılı anısına özel bir 370Z modeli tanıttı. Motorunda bir yenilik bulunmayan aracın görünümünde hafif değişiklikler yapılmış.

Beyaz, siyah ve bordo olmak üzere üç gövde rengiyle alınabilecek olan otomobilin yan kısmında bulunan şerit ve koyu renkli, 19 inç çaplı jantları dikkat çekerken iç mekanda navigasyon sistemi ve geri görüş kamerası standart olarak sunulmakta.

Süspansiyon sisteminde de yenilikler bulunan otomobilin 7 ileri vitesli otomatik şanzımanına bir kar modu eklenmiş. Fiyatı 35.000 Sterlin olarak açıklanan aracın satışına 1 Haziran tarihinden itibaren başlanacak.

Honda CR-Z Mugen


Honda'nın sportif hibrit modeli CR-Z artık daha vahşi. Daha önce A.B.D. pazarı için sınırlı sayıda örneği üretilen CR-Z Mugen, çeşitli modifikasyon işlemlerinden sonra Avrupa kıtasında da satışa sunulacak.

Karbon fiber motor kaputu, splitter entegre edilmiş yeni ön tampon, ek LED aydınlatmalar, 17 inç çaplı jantlar, yeni yan etekler, difüzörlü arka tampon, üçgen şekilli egzoz çıkışı ve büyük arka spoiler gibi dış aksesuarlara sahip olan aracın içerisinde Recaro marka koltuklar, özel paspaslar ve orta konsol üzerine eklenen ek göstergeler dikkat çekiyor.

1.5 litre hacimli benzinli motoru kompresör beslemeyle donatılan araç elektrik motorunun da devreye girmesiyle 200 beygir güç, 246 Nm tork üretebiliyor. Standart halinden 50 kg daha hafif olması beklenen otomobilde ayarlanabilir süspansiyon sistemi de bulunuyor.

18 Mayıs 2011 Çarşamba

Renault Scénic ve Grand Scénic 15th


Fransız üretici Renault, küçük MPV modelleri Scénic ve Grand Scénic'in 15th isimli özel seri modellerini tanıttı. Scénic model ailesinin 15. yaşını kutlayan bu modellerde markanın yeni turbo Diesel motoru da kullanılıyor.

16 inç çaplı jantlar, panoramik açılır tavan, karartılmış arka camlar, metalik yan ayna muhafazaları ve kapı kolları, deri kaplı direksiyon simidi ve vites topuzu, arka park sensörleri ve Carminat TomTom navigasyon sistemini standart donanımda sunan araçta Expression donanımında sunulan bütün aksesuarlar bulunuyor.

Fiyatları 25.550 Euro'dan başlayacak olan araçlarda 95, 110 ve 130 beygir güç üretebilen turbo Diesel motorlar kullanılıyor. Bu ünitelerden ilk ikisi tanıdık 1.5 litre hacimli üniteyken en güçlü olanı tamamen yeni bir motor. 1.9 litre hacimli ünite yerine piyasaya çıkan bu motor 1.6 litre hacimli.

Ülkemizde de rağbet gören bir hacimde üretilen bu güçlü motor 130 beygir gücün yanında 320 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla eşleştirilen ünite Scénic'e 195 km/s maksimum sürat ve 10.3 saniyelik 0-100 km/s süresi kazandırırken Grand Scénic için bu değerler 195 km/s ve 10.5 saniye.

Hyundai Genesis Prada


Fiat'ın Gucci donanımlı 500 modelinin ardından Hyundai de Prada ismini kullanarak sınırlı üretim bir Genesis üretme kararı aldı. 1.200 örneği bulunacak olan otomobil Güney Kore pazarı için üretilecek olsa da küçük bir partinin Çin ve Ortadoğu pazarlarına satılacağı belirtildi.

Siyah, kahverengi ve lacivert olmak üzere üç değişik gövde rengiyle sunulacak olan otomobilin dış tasarımında yüzgeç şekilli anten, koyu renkli krom süsler ve yine koyu renkli, 19 inç çaplı jantlar dikkat çekerken Prada logoları ön çamurlukların üzerine eklenmiş.

İç mekanda krem rengi deri döşemeyle birlikte piyano siyahı kaplamalar kullanılırken standart donanıma arka koltuklar için eğlence sistemi dahil edilmiş.

Kaput açıldığında 5 litre hacimli v8 motorun kırmızı bir kapak altında gizlendiği görülüyor. 430 beygir güç, 510 Nm tork üretebilen bu ünite 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla birlikte sunuluyor.

17 Mayıs 2011 Salı

Oakley Lamborghini Aventador LP760-2


Aventador'un iki yılı bulan sipariş listesinin sonunda beklememek için tek çözüm Murciélago modifikasyonundan geçmiyor. Oakley Design bu otomobilin beş örneğini özel bir versiyon olarak satmak üzere. Hem de daha da güçlü bir halde.

Resmi tanıtımı 2011 Cenevre otomobil fuarında yapılan Lamborghini Aventador'un görünümü üzerinde ufak tefek değişiklikler yapan Oakley hava giriş ve çıkışlarında kullanılan yönlendiricileri uzatıp bu parçaları karbon fiberden üretmiş. Önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantlar standart modelde kullanılanlardan yaklaşık dörder kilo daha hafifken titanyumdan üretilen egzoz sistemi de yaklaşık 30 kg hafiflemiş.

Otomobilin asıl yeniliğiyse arkadan itişli olması. Standart Aventador'un ön aks güç aktarma organlarını iptal eden firma bu değişiklikle de 85 kg ağırlık tasarrufu yapmayı planlıyor.

Üzerinde yapılan değişiklikler sonucunda gücü 760 beygire yükseltilmiş olan v12 motor aynı zamanda 745 Nm tork üretebiliyor.

DMC Lamborghini Murciélago GT


Aventador'un piyasaya çıkmasının ardından gördüğü ilgi o kadar büyük oldu ki araç için 2 yıla yaklaşan sıralar oluşmaya başladı. Bu sırayı beklemek zorunda kalan Murciélago sahiplerinin can sıkıntılarını almaksa DMC gibi modifikasyon firmalarına düşmüş gibi görünüyor.

Murciélago'ya ilk olarak bir gövde kiti uygulayan DMC ön ve arka tamponun görünümnü değiştirirken bu iki parçayı karbon fiberden üretmeye başlamış. Önde küçültülmüş hava emiş delikleriyle dikkat çeken otomobilin arka kısmındaysa dev difüzör gözlerden kaçmıyor.

İç mekanı da baklava desenli deri ve değişik renklerde üretilebilen karbon fiber kaplamalarla donatılan aracın müzik sistemi de yenilenmiş.

Yeni bir egzoz sistemi ve yenilenen motor yazılımıyla gücü 600 beygire ulaştırılan 6.2 litre hacimli v12 motorun torkuysa 495 Nm olmuş.

Kubatech Porsche 911 GT2 MC650


Alman modifikasyon firması Kubatech 997 kasa kodlu Porsche 911 GT2 için geliştirdiği üçüncü kademe modifikasyon kitini tanıttı.

Görsel olarak bir değişim göstermeyen otomobilin 3.6 litre hacimli Boxer motoruysa ciddi şekilde yenilenmiş. İki yeni turbo beslemeye kavuşan motorun hava emiş ve egzoz sistemleri de tamamen yenilenmiş. Elektronik kontrol ünitesi de yeniden programlanan motor artık 657 beygir güç, 835 Nm tork üretebiliyor.

STaSIS Audi R8


Geçtiğimiz yıl Audi R8 v10 temelli modifikasyon kitini tanıtan STaSIS Engineering bu sefer de v8 motorlu R8'i v10 motorlu kardeşinin performansına ulaştırmak için bir performans kiti geliştirdi.

20 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin alçaltılan süspansiyonu yol tutuşunu iyileştirirken yenilenen egzoz sistemi performansı artırmış. Frenleri de modifiye edilen otomobilin diskleri önde 390, arkada 355 mm çaplı.

4.2 litre hacimli v8 motoruna kompresör besleme uygulanan otomobil 540 beygir güç, 587 Nm tork üretebiliyor. Ağırlığı 1.575 kg olarak açıklanan aracın 0'dan 96 km/s sürate ulaşması için 3.6 saniye yeterli oluyor.

JE Design Seat Ibiza ST


2010 yılında piyasaya çıkan station wagon Ibiza versiyonu ST için sunulan modifikasyon çalışmaları arasına JE Design'ın ürettiği kit de katıldı. Tutumlu turbo Diesel motoru için performans artışı içeren paket görünümü de değiştiriyor.

1.149 Euro karşılığında sunulan görüntü paketinde ön tampon altı spoiler, yeni ön panjur, farlar için kaş, yeni yan etekler ve alt kısmına difüzör eklenmiş arka tampon bulunuyor. 149 Euro ödeyerek süspansiyon sistemini 35 mm alçaltabildiğiniz araç için 17 ve 18 inç çaplı jant opsiyonları sunuluyor.

İç mekanında değişik renkte deri döşeme ve plastik kaplamalar sunulan Seat Ibiza ST'nin 1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru  121 beygir güç, 282 Nm tork üretebiliyor. Maksimum sürati 194 km/s'e ulaşan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 10.2 saniye sürmekte.

HAMANN 5 Serisi Touring


Station wagon gövde yapısına sahip olan BMW 5 Serisi versiyonu Touring için geliştirilen gövde kitlerine bir katılım da HAMANN'dan oldu.

Alt kısmına bir splitter eklenen ön tamponuyla hemen dikkat çeken aracın yan etekleri yenilenirken jantlar 20 ve 21 inç çaplı modeller arasından seçilebiliyor. Arka kısımda yeniden şekillendirilen tamponun yanında bagaj kapağı üst kısmına yerleştirilmiş spoiler dikkat çekmekte. Süspansiyon sistemi 35 mm alçaltılan otomobil için sportif egzoz sistemi de sunulmakta.

İç mekan için de yenilikleri olan HAMANN kapı içleri ve konsol için değişik renklerde karbon fiber kaplamalar sunarken sportif direksiyon simidi ve alüminyum pedallar da donanımlar arasında yer almakta.

Porsche 911 Carrera 4 GTS


Porsche, 2010 yılının sonlarına doğru tanıttığı 911 GTS serisine dört tekerlekten çekişli versiyonu da ekledi. Teknik anlamda büyük bir yenilik sunmayan otomobil Carrera 4S'in üzerinde konumlandırılmış.

Dış görünüşünde arkadan itişli GTS ile arasındaki farklar Carrera 4 GTS amblemlerinden ibaret olan otomobilde 19 inç çaplı ve siyah renkli jantlar, siyah renkli ön splitter, yan etekler ve egzoz çıkışları standart olarak sunuluyor. İç mekanda direksiyon simidi, vites kolu, torpido kapağı, koltuklar ve kapı içlerinde Alcantara döşeme kullanılan aracın kapı eşiklerinde de Carrera 4 GTS logoları yer alıyor.

3.8 litre hacimli Boxer motoru 408 beygir güç, 420 Nm tork üretebilen otomobilin 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan coupé modeli 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşabiliyor. Aynı şanzımanla donatılan cabriolet model hızlanmasını 4.8 saniyede tamamlarken 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanla bu sürelerden 0.2 saniye eksiliyor.

Almanya'da Temmuz ayında piyasaya sürülecek olan otomobilin bu pazarda satış fiyatı coupé için 111.956, cabriolet içinse 122.071 Euro olarak açıklandı.

16 Mayıs 2011 Pazartesi

2011 DHL Turkish Grand Prix


2011 yılında ülkemizi yedinci defa ziyaret eden Formula 1 organizasyonu tamamlandı. 6,7 ve 8 Mayıs tarihlerinde atılan yüzlerce turla İstanbul'da yüksek egzoz sesine aç insanları doyuran bu organizasyonun ülkemizdeki geleceğiyse malesef karanlık.

2005 yılında büyük beklentilerle hazırlanan Istanbul Park'ın bu tarihten sonra neredeyse hiç geliştirilmemiş olması, ilk yıllarda bedava olan yolların bu özelliklerini yitirmesi ve pist yakınında gayet yeterli olan bağlantı yollarının TEM yakınında köy yoluna dönüşmesi nedeniyle ciddi trafik sıkıntısı çeken organizasyonda ana tribünlere ulaşımı sağlayan iki adet üst geçitin hala birbirine bağlanmış olmaması ve bu üst geçitlerden başka aracınıza ulaşım yolunuzun bulunmaması insan trafiğini de kilitlemeyi başardı.

Tribünlere ulaşımın ardından içeriye girmek de bir problemdi. Ortalıkta uçuşan onca naylon torba kabul görürken "Piste uçabilir" gerekçesiyle içeceklerin kapaklarının alınması saçmalıklan başka bir şey değildi.

Bu kadar eleştiriden sonra bir de organizasyon dahilinde neler olduğuna göz atalım; Cuma günü GP3, GP2, Porsche GT3 Cup, Porsche Mobil 1 Super Cup ve Formula 1 antrenman turlarıyla birlikte GP2 sıralama turları atıldı. Bu arada Renault sağ olsun Cuma günü Paddock'ta dolanma şansı elde ettim. Lotus Renault GP motor home'unda ağırlandıktan sonra Renault'nun motor verdiği takımların tamamının garajlarını dolaşma şansım da oldu. Dolanırken, o gün antrenmanlarda kaza yapan Sebastian Vettel'in dağılmış Red Bull'unu da gördüm ki Red Bull'un o moralle hafta sonu boyunca gösterdiği performansa hayran kaldığımı belirtmeliyim. Bu ziyaretim sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

Cumartesi günü, yine Renault sayesinde bütün klasmanların sıralama turlarıyla birlikte GP2 ve GP3 ilk yarışlarını ve Porsche GT3 Cup yarışını izleme şansım oldu. Tam önümde olan GP2 kazasını da içeren fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz. Formula 1'in sıralama turları sonunda grid sıralamasıysa şu şekilde gerçekleşti:

1. Sebastian Vettel
2. Mark Webber
3. Nico Rosberg
4. Lewis Hamilton
5. Fernando Alonso
6. Jenson Button
7. Vitaly Petrov
8. Michael Schumacher
9. Nick Heidfeld
10. Felipe Massa
11. Rubens Barrichello
12. Adrian Sutil
13. Paul di Resta
14. Pastor Maldonado
15. Sergio Perez
16. Sebastien Buemi
17. Jaime Alguersuari
18. Heikki Kovalainen
19. Jarno Trulli
20. Jerome d`Ambrosio
21. Vitantonio Liuzzi
22. Timo Glock
23. Narain Karthikeyan
24. Kamui Kobayashi

Ferrari takımının formunda olmadığı cumartesi günü Mercedes GP oldukça hızlıydı. Nico Rosberg yarışa 3. sırada başlamaya hak kazanırken Michael Schumacher sonunda sıralamanın son seansına ulaşabildi. İlk 10'da dikkat çeken bir başka takımsa iki pilotunu da potaya sokabilen Lotus Renault oldu.

Cumartesi günü çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

Pazar günüyse GP2, GP3 ve Porsche Mobil 1 Super Cup ile birlikte merakla beklenen Formula 1 koşuldu. Heyecanlı geçen ve birçok geçişe sahne olan yarışın sonucuysa şu şekildeydi;

1. Sebastian Vettel - Red Bull-Renault - 1s30:17.558
2. Mark Webber - Red Bull-Renault - +8.807
3. Fernando Alonso - Ferrari - +10.075
4. Lewis Hamilton - Mclaren-Mercedes - +40.232
5. Nico Rosberg - Mercedes GP - +47.539
6. Jenson Button - Mclaren-Mercedes - +59.431
7. Nick Heidfeld - Lotus Renault GP - +1:00.857
8. Vitaly Petrov - Lotus Renault GP - +1:08.168
9. Sebastien Buemi - Toro Rosso-Ferrari - +1:09.300
10. Kamui Kobayashi - Sauber-Ferrari - +1:18.000
11. Felipe Massa - Ferrari - +1:19.800
12. Michael Schumacher - Mercedes GP - +1:25.400
13. Adrian Sutil - Force India-Mercedes - +1 tur
14. Sergio Perez - Sauber-Ferrari - +1 tur
15. Rubens Barrichello - Williams-Cosworth - +1 tur
16. Jaime Alguersuari - Toro Rosso-Ferrari - +1 tur
17. Pastor Maldonado - Williams-Cosworth - +1 tur
18. Jarno Trulli - Lotus-Renault - +1 tur
19. Heikki Kovalainen - Lotus-Renault - +2 tur
20. Jerome d'Ambrosio - Virgin-Cosworth - +2 tur
21. Narain Karthikeyan - HRT-Cosworth - +3 tur
22. Vitantonio Liuzzi - HRT-Cosworth - +5 tur

Yarış kırıcı olmasa da geçişleriyle büyük heyecan yaşatmayı başardı. Umarız gelecekte de Formula 1 organizasyonu bu ve geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi ülkemizde bulunan hayranlarına Istanbul Park'ta heyecan yaşatmaya devam eder.

Pazar günü çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

Citroën DS3 ve C5 Série Noire


Fransız üretici Citroën, DS3 ve C5 ailesine özel modeller ekledi. Teknik anlamda yenilik sunmayan bu otomobilleri standart versiyonlarından ayırmaksa oldukça kolay.

Her ikisi de mat siyah gövde rengine sahip olan araçlardan küçük olanında siyah renkli ve 17 inç çaplı jantlar, parlak siyah tavan, krom yan ayna, kapı kolu ve yan korumalar, parlak siyah iç kapı kolları ve vites topuzu ile siyah renkli deri döşeme standart olarak sunuluyor.

Sadece 750 örneği üretilecek olan ve daha önce "Just Black" ismiyle de sunulan aracın donanımında navigasyon sistemi ve kaliteli bir ses sistemi de bulunuyor. İki motor seçeneği olan DS3 Série Noire'ın turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motorlarından benzinli olanı 150, Diesel olanıysa 110 beygir gücünde.

Hem sedan hem de station wagon gövde seçenekleri bulunan C5 Série Noire modelleri de aynı gövde rengiyle dikkat çekerlerken siyah dolgulu jantlar bu sefer 19 inç çaplı. Yan aynalar, kapı kolları ve yan koruma çıtaları kromajlı olan otomobillerin iç mekanlarında siyah tavan kaplaması, ön ve orta konsolu da kapsayan siyah deri döşeme ve navigasyon sistemi standart olarak sunuluyor.

2.2 ve 3 litre hacimli iki turbo Diesel motor seçeneğiyle satılacak olan otomobillerin ilki 200, ikincisiyse 240 beygir gücünde. Sadece 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla satılacak olan C5 Série Noire modellerinin başlangıç fiyatı 44.600 Euro olarak açıklanırken 6 ileri vitesli manuel şanzımanlarla sunulan DS3 modellerinde bu seviye 24.750 Euro civarında.