16 Temmuz 2011 Cumartesi

MEC Mercedes-Benz CLS


İkinci nesil Mercedes CLS Serisi piyasada olsa da MEC Design gibi firmalar ilk nesil modeller için modifikasyon kitleri geliştirmeye devam etmekte.

CLS için hazırlanan görsel modifikasyon kiti mat siyah renkli gövde kaplamasıyla başlıyor. Şu sıralar oldukça popüler olan bu aksesuar aracın daha iddialı görünmesini sağlarken geniş kapsamlı aerodinamik kit sportifliği ortaya çıkarıyor. Daha büyük hava girişlerine ve dört adet sis farına sahip olan ön tampon ve genişletilmiş yan etekler 20 inç çaplı jantlarla uyum içerisinde.

Ön panjuru yenilenen aracın far zeminleri ve stopları siyah renkliyken yan aynalar da aynı renge boyanmış. Arka kısımda, birisi tavan, diğeriyse bagaj kapağı üzerinde bulunan iki spoiler dikkat çekerken yenilenen tamponun alt kısmına bir difüzör yerleştirilmiş. Egzoz sistemi yenilenen araca dört çıkışlı bir ünite eklenirken yenilenen süspansiyon sisteminde yükseklik ayarı da sunuluyor.

Kaput ve bagaj kapağı üzerinde bulunan Mercedes logolarını kendi logosuyla değiştiren MEC Design iç mekanda özel paspaslar ve karbon-deri direksiyon simidi sunuyor.

Ford Mustang Blue Angels Edition


2006 yılından bu yana A.B.D. süpersonik jet gösteri takımı Blue Angels için tek örnek araçlar tanıtan Ford, bu alışkanlığı 2011 yılında da bozmadı.

Gösteri takımının kullandığı F-18 Hornet'lerin lacivert-sarı rengine boyanan araçta matlaştırılmış jantlar kullanılırken tasarım detaylarında da değişikliklere gidilmiş. Ön ve arka tamponu aşağıya doğru uzatılan aracın egzoz çıkışları yenilenirken bagaj kapağının üzerine büyük bir spoiler eklenmiş. Fren sistemi de modifiye edilen otomobilin süspansiyonu da daha sportif ayarlara sahip.

İç mekanda siyah-sarı deri ve Alcantara döşemelere sahip Recaro marka sportif koltuklar dikkat çekiyor. Sırtlıklarında Blue Angels arması dikili olan koltuklar haricinde paspaslar üzerinde de bu isim görülebiliyor. Lacivert ambiyans ışıklandırmasına sahip olan aracın iptal edilen arka koltuklarının yerinde sarı renkli kule gergileri görülebiliyor. Büyük ve dokunmatik bir ekrana sahip olan eğlence sistemiyle donatılan aracın Alcantara kaplı direksiyon simidi de sarı renkli dikiş ipliklerine sahip.

5 litre hacimli v8 motoru Ford Racing imzalı bir kompresör beslemeye sahip olan otomobilin gücü 624 beygir seviyesine yükselmiş.

BMW M3 DTM


2012 DTM sezonu başlamadan bu organizasyonda yarışacak olan araçlar birer birer tanıtılmaya başlandı. Diğer markalar çizimlerle yetinirken BMW, M3 modelinin DTM için hazırlanan konsept versiyonunu kanlı canlı tanıttı.

Organizasyonda izin verilen şekilde modifiye edilen otomobilin genişliği artırılırken dört bir yanına aerodinamik yapıyı değiştiren parçalar eklenmiş. Büyük hava girişleri ve deflektörler dikkat çeken tasarım unsurları olsa da arka kısımdaki dev spoiler ve difüzör en heybetli duran parçalar.

Karbon seramik fren diskleri kullanan aracın jant ve lastikleri de yarışlara uygun olarak modifiye edilirken süspansiyon sistemi de ellenmeden geçilmemiş. Artık çok daha küçük yan aynalara sahip olan otomobilin iç mekanında bulunan yarış koltuğu ve takla kafesi gibi donanımlar da aracın amacını belli ediyor.

Hava emiş miktarı sınırlandırılmış bir v8 motora sahip olan otomobil yaklaşık 480 beygir güç üretebilirken 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3 saniye civarında bir süre alıyor. Aracın maksimum süratiyse yaklaşık olarak 300 km/s.

15 Temmuz 2011 Cuma

BMW 1 Serisi Sport ve Urban Line


İkinci nesil 1 Serisi modellerini geçtiğimiz ay tanıtan BMW, bu aracı yeni donanım seviyeleri olan "Line" uzantılı versiyonları piyasaya sürmek için kullandı. Şu anda sunulan her donanım paketiyle birlikte alınabilen bu kitlere tek tek aksesuar da eklenebiliyor.

Sport Line paketli 1 Serisi özel döşeme renkli sportif ön koltukları, deri kaplı ve kontrast dikiş renkli direksiyon simidi. kırmızı şeritli konsol kaplamaları, kırmızı şeritle kaplanmış anahtar, ayarlanabilir orta kol dayanağı, siyah renkli kaplamalar, beyaz ve turuncu renkli ambiyan ışıklandırması, sportif yazı karakterli gösterge tablosu ve kapı eşiklerinde alüminyum kaplama gibi donanımlarla diğer versiyonlardan ayrılıyor.

Dış mekanda standart olarak sunulan 16 inç çaplı jantlar, siyaha boyanmış ön ve arka tampon alt kısımları, aynı renge boyalı ön hava girişleri, egzoz çıkışı ve ön panjur dikkat çekerken opsiyonel donanımda 17 inç çaplı jantlar ve siyah renkli yan ayna muhafazaları bulunuyor.

Urban Line modellerinde, Sport Line'da siyaha boyanmış bölgelerin tamamıyla birlikte jantlar da beyaza boyanırken İç mekanda özel döşemeler, beyaz kaplamalar, deri kaplı sportif direksiyon simidi, A sütununa yerleştirilmiş ek ambiyans ışıklandırması, turuncu mavi veya turuncu beyaz renkli ışıklandırma, beyaz şeritli anahtar ve metalik gri renkli konsol şeritleri dikkat çekiyor.

Bu tip donanım paketleriyle araçların daha da kişiselleştirilebilmesinin önünü açan BMW "Line" serisini 1 Serisi'nin bütün motor seçenekleriyle sunacak.

14 Temmuz 2011 Perşembe

Opel Combo


Opel yeni küçük ticari aracı Combo'yu tanıttı ve hayır, gözleriniz sizi yanıltmıyor; Araç Fiat Doblò'nun ikizi.

Dış görünüşünde sadece makyajlı ön tampon ve panjuru, Fiat tarafından üretilen kardeşinden farklı olan aracın iç mekanında da direksiyon simidi dışında farklı bir yan bulunmuyor. Değişik jant ve gövde rengi seçeneklerine sahip olan Combo'nun iç mekan döşemeleri de farklılaştırılabiliyor.

Mekaniğini de tamamen Fiat markalı kardeşinden alan Combo, PSA ile Fiat markasının üçüzleri Fiorino, Bipper ve Nemo gibi farklı motor değil, Doblò ile aynı motorları sunmakta. 1.25, 1.6 ve 2 litre hacimli turbo Diesel ünitelerin yanında 1.4 litre hacimli benzinli ve CNG ile çalışan motorları da bulunan aracın iki aks mesafesi seçeneği bulunuyor.

Singer Porsche 911


İşte geçmişi özlemle anan firmalardan bir başkası. Anma işlemini bir araca dönüştüren Singer Vehicle Design eski Porsche 911 temelleri üzerine geliştirdiği yeni aracını tanıttı.

1990-1994 yılları arasında üretilen 964 kasa kodlu Porsche 911 temelli bir araç geliştiren SVD gövde parçalarını karbon fiberden üreterek hem hafiflik hem de sağlamlık sağlamış. Dış görünümü 90'lı yıllarda üretilen kardeşiyle hemen hemen aynı olan araca dikkatli bakıldığında far grubu ve egzoz çıkışı gibi parçaların retro tasarımlı yeni teknoloji ürünler olduğu görülebiliyor.

İç mekanında da 90'lı yıllar rüzgarı esen araç elektrikli ayar mekanizmasına sahip Recaro marka koltuklara, B sütunu seviyesine yerleştirilen bir takla barına ve alüminyum pedal setine sahip.

Motorlarını Cosworth firmasından alacağı açıklanan SVD giriş seviyesinde kullanacağı 3.6 litre hacimli motorun gücünü 300 beygir olarak açıklarken 3.9 litre hacimli olacağı açıklanan ikinci motor 380 beygir gücünde olacak. 3.9 veya 4 litre hacimli olması planlanan 3. motordan da 425 beygir güç alınacağı açıklanırken araç fiyatlarının 190.000 ile 300.000 Dolar arasında değişeceği belirtildi.

Toyota Hilux


Toyota'nın pick up modellerinden Hilux makyajlandı. Avrupa pazarında da satılan bir araç olan Hilux artık daha tutumlu ve çevreci motorlara da sahip.

Üç değişik kabin seçeneği sunan Hilux yuvarlatılmış hatlarıyla daha taze bir görünüme kavuşurken A sütunu önünde kalan bölümlerin tamamı makyajlanmış. Yeni motor kaputu ve far tasarımı aracı daha güçlü bir görünüme kavuştururken ön panjur ve tampon daha sportif bir hava yaratıyor.


Daha kaliteli malzemelerin kullanıldığı iç mekanda yeni orta konsol ve gösterge tablosu tasarımı genişlik hissini perçinleyecek şekilde ayarlanırken dokunmatik multimedya ekranı orta konsolun üzerine yerleştirilmiş.

171 beygir güç, 360 Nm tork üretebilen 3 litre hacimli turbo Diesel motoru artık Euro 5 uyumlu olan aracın 2.5 litre hacimli motoru hem Euro 5 normlarını karşılıyor hem de 144 beygir güç, 343 Nm torkla daha performanslı. Hilux modelleri 2 veya 4 tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.

Romeo Ferraris Mini Cooper S Countryman 150th Anniversario


İtalyan firma Romeo Ferraris, ülkesinin birleşmesinin 150. yılını kutlamak amacıyla isimlendirdiği araçlarının arasına Mini'nin popüler SUV modeli Countryman'ı da ekledi.

Yenilenen süspansiyon sistemi sayesinde artık 50 mm daha alçak olabilen aracın 19 inç çaplı jantları özel mavi gövde rengine boyanırken gövdeyi boydan boya geçen çift şerit ayna gibi parlıyor. Mat gri renge boyanan tavan ve aynaların haricinde dış mekanda yer alan birçok krom parça, aydınlatma grubunun zemini gibi artık mat siyah renkli.

İç mekana geçildiğinde yüksek kaliteli deri döşeme ve kontrast renkli dikiş iplikleri dikkat çekerken koltuklar üzerinde özel işlemeler de bulunuyor.

Turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motor üzerinde de çalışmalar yapan Romeo Ferraris bu üniteden 227 beygir güç, 348 Nm tork elde edebilmiş. Yükselen performansı kontrol altında tutabilmek için elden geçirilen fren sisteminde de 328 mm çaplı diskler görev yapmakta.

13 Temmuz 2011 Çarşamba

O.CT Audi R8


Audi R8 V10 performansı sunan 8 silindirli R8 modellerine bir yenisi eklendi. O.CT tuning tarafından yapılan modifikasyon işleminin ardından R8 tam bir süperspor otomobile dönüşüyor.

Tasarımında bir yenilik bulunmayan aracın egzoz sistemi yenilenirken motor elektronik kontrol ünitesi yeniden programlanmış. Kompresör beslemeyle de donatılan 4.2 litre hacimli v8 artık 565 beygir güç, 560 Nm tork üretebilirken bu değerler R8 GT'de sunulanlardan bile iyi.

0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 0.7 saniye aşağıya çekilen aracın 250 km/s sürate ulaşmasıysa sadece 24 saniye sürüyor.

Audi S5


A5 Coupé, Cabriolet ve Sportback'in ardından 2011 Frankfurt otomobil fuarında tanıtılacak makyajlı araçlar arasına bu otomobillerin daha sportif S versiyonları da katıldı.

Daha düşük performanslı kardeşlerinde olduğu gibi makyajın büyük kısmı aracın ön kısmında yoğunlaşmışken süspansiyon sistemi üzerinde yapılan değişiklikler daha kapsamlı olmuş. 18 inç çaplı jantlar araçların standart donanımına alınırken iç mekanda S logolu direksiyon simidi, vites topuzu ve sportif koltuklar gibi donanımlar dikkat çekiyor.

Araçlarda yapılan en büyük değişiklikse Coupé versyionda da kullanılmaya başlanan motor. 4.2 litre hacimli v8 ünite yerine yerleştirilen motor aşırı beslemeye sahip 3 litre hacimli bir v6. Önceki motordan ortalama %20 daha az yakıt tükettiği açıklanan ünite Coupé kasa seçeneğinde 8.1 litre/100 km gibi bir ortalama tüketime sahip.

Daha önce Cabriolet ve Sportback modellerde kullanılan ve 333 beygir güç, 440 Nm tork üretebilen motorla birlikte 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabilen S5 Coupé'nin maksimum süratiyse diğer S5 kasa seçeneklerinde olduğu gibi 250 km/s'te elektronik olarak sınırlandırılmış.

Audi A5 Sportback


Bu yıl Frankfurt'ta sergilenecek makyajlı A5 modelleri arasında Sportback de olacak. Ailenin diğer modelleriyle aynı yüze sahip olan otomobilin genel hatları A7 Sportback'e daha da yaklaşmış.

Yenilenen yüzü A5 ailesinin diğer modellerinden farksızken genel hatlar büyük kardeş A7 Sportback ile neredeyse aynı. Diğer üyeler gibi yeni renk ve jant seçeneklerine kavuşan A5 Sportback'in iç mekanında da yeni malzeme ve döşeme renkleri sunuluyor.

Motor seçenekleri de ailenin diğer üyeleriyle aynı olan otomobilin süspansiyon sisteminde de ufak tefek düzeltmelere gidilmiş.

Audi A5 Coupé ve Cabriolet

 

2011 Frankfurt otomobil fuarı yaklaştıkça bu organizasyon sırasında sergilenecek olan araçlar da tanıtılmaya başlandı. Söz konusu araçlar arasında Alman markaları özellikle dikkat çekerken bu otomobillerden belki de en sabırsızlıkla bekleneni Audi'nin sportif ailesi A5.

Aracın ön kısmında yapılan makyaj bu alanı yeni A6'ya benzetmiş. Daha köşeli farlarla birlikte yeni panjur ve tampon makyajı tamamlarken yan ve arka kısımda neredeyse hiçbir değişiklik yapılmamış. Yeni gövde renkleriyle birlikte seçeneklerin sayısı 16'ya ulaşırken Cabriolet modellerde 4 adet tavan renk seçeneği sunulmuş. Çapları 17 ile 20 inç arasında değişen jant seçeneklerine 3 yeni tasarım eklenmiş.

İç mekana geçildiğinde makyaj daha da zor fark edilir bir hal alıyor. Yeni direksiyon simidi ve hafifçe makyajlanan gösterge tablosunun dışında yeni kontrol düğmeleri eklenen orta konsolda yeni kaplama malzemeleri kullanılırken koltuk döşemeleri için de yeni renk seçenekleri sunulmaya başlanmış.

Arka aksta bulunan süspansiyon sistemi de elden geçirilirken motorlarda da yenilikler bulunuyor. Start & Stop ve fren enerjisi geri kazanım sistemi standart olarak sunulan motorlarda %22'ye varan yakıt tasarrufu sağlanabilmiş. 1.8 litre hacimli TFSI ünite artık 170 beygir güç, 320 Nm tork üretebilirken 2 litre hacimli TFSI'ın 211 beygirlik gücünde bir değişiklik yok. Aşırı beslemeye sahip 3 litre hacimli v6 benzinli motoru 272 beygir güç üretebilen A5'in benzinli motorları bu şekilde tamamlanıyor.

Turbo Diesel motorlar 177 beygir gücündeki 2 litre hacimli üniteyle başlarken bu motora ve 6 ileri vitesli manuel şanzımana sahip A5 Coupé'nin ortalama yakıt tüketimi 4.7 litre/100 km olarak açıklandı. 3 litre hacimli v6 turbo Diesel motorun 204 ve 245 beygir güç üretebilen versiyonları bulunurken daha düşük güç sunan ünite Multitronic şanzımanla birlikte ortalama 4.9 litre/100 km'lik tüketim değerine ulaşıyor.

Araçların fiyatlarında küçük bir artış yaşanacağını açıklayan Audi, örnek olarak gösterdiği 2 litre hacimli TFSI motora sahip Coupé modeli sadece 200 Euro zamlandırdığını açıkladı.

12 Temmuz 2011 Salı

Spada Codatronca Monza


İlginç modifikasyon çalışmalarıyla dikkat çeken firmalar arasında olan Aznom, iç tasarımını da yaptığı Spada Codatronca Monza'yı tanıttı. İtalyan markanın ürettiği yol araçlarının tasarımına katkıda bulunacak olan bu konseptin başka örnekleri de özel istek üzerine üretilebilecek.

Köşeli tasarımı dikkat çekici olan roadster LED aydınlatma grubu oldukça orijinal bir arka tasarıma sahip. Çift egzoz çıkışı da alışılmışın dışında şekillendirilmişken iç mekanda bir yarış aracının sadeliği hakim. Büyük kısmı alüminyumdan oluşan kokpitte az sayıda kontrol düğmesi kullanılırken bu kontrollerin büyük kısmı, gösterge paneliyle birlikte direksiyon simidine yerleştirilmiş. Yan destekleri yüksek yarış koltukları ve 5 noktadan bağlantılı emniyet kemerleriyle donatılan araçta alüminyum pedal seti de bulunuyor.

Toplam ağırlığı 1.180 kg olan Codatronca Monza'da kullanılan 7 litre hacimli v8 motor çift kompresör besleme yardımıyla 720 beygir güç ve 900 Nm'nin üzerinde tork sunuyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan araç 0'dan 100 km/s sürate 3 saniyede ve 1. viteste ulaşabilirken maksimum sürati 335 km/s'i buluyor.

G-POWER M3 SK II "Sporty Drive"


Araçların görünüşlerinde büyük değişikliğe neden olmadan motor performansını etkileyici şekilde artırmayı alışkanlık haline getiren G-POWER, BMW M3 temelli SK II "Sporty Drive" modelini Nardo'da tanıttı.

19 inç çaplı jantları, yeni egzoz çıkışları, bagaj kapağı üzerinde bulunan spoileri ve arka tampon altına eklenen sis farı dışında tasarımında bir değişiklik bulunmayan aracın süspansiyon sistemi yenilenirken frenler de elden geçirilmiş. Ön aksta görev yapan 396 mm çaplı diskler 6 pistonlu kaliperlerle eşleştirilirken arkada 380 mm çaplı disklere 4 pistonlu kaliperler eşlik ediyor. Bu diskler çelik veya karbon-seramik malzemeden üretilebiliyor.

11.500 Euro karşılığında sunulan kompresör besleme kitiyle donatılan 4 litre hacimli v8 motoru 570 beygir güç, 565 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 4.4 saniyede ulaşabilirken 200 km/s sınırı 12.9 saniyede aşılabiliyor. Aracın maksimum süratiyse 333.29 km/s olarak açıklandı.

Kelleners KS1-S


BMW'nin en küçük M modeli 1 Serisi M Coupé yeni bir modifikasyon kitine sahip oldu. Kelleners Sport tarafından geliştirilen araç motor modifikasyonuyla birlikte görsel yenilikler de sunuyor.

Ön tamponunun alt kısmına bir splitter yerleştirilen araç 20 inç çaplı jantlarla donatılırken yol tutuşun iyileştirilmesi için yapılan mekanik değişikliklerin arasına sertlik ve yüksekliği ayarlanabilen süspansiyon sistemi eklenmiş. Egzoz sistemi de yenilenen aracın dörtlü egzoz çıkışı da artık daha geniş borulara sahip.

İç mekanda baklava desenli deri ve Alcantara kaplamalar dikkat çekerken firma logoları koltuk kafalıkları ve paspaslara işlenmiş. Dikiş iplikleri döşemelerle kontrast renkte olan otomobilde alüminyum pedal seti de kullanılmış.

Çift turbo besleme ile donatılan 3 litre hacimli motoru kapsamlı bir modifikasyon işlemi geçiren araç artık 410 beygir güç, 550 Nm tork üretebiliyor.

11 Temmuz 2011 Pazartesi

Peugeot 508 RXH


Peugeot'nun yeni model atağı devam ediyor. 3008 HYbrid4 modelini önümüzdeki aylarda piyasaya sürmeyi planlayan Fransız marka bu aracın hibrit sistemini yeni bir konseptte kullanma kararı aldı.

Temel olarak yükseltilmiş bir 508 Station Wagon olan 508 RXH hafif arazi şartlarında zorlanmaması için daha güçlü bir süspansiyon sistemi, 18 inç çaplı jantlar, boydan boya siyah plastik kaplama, cam tavan ve LED ışıklandırma grubu gibi bu tip araçlarda görmeye alıştığımız aksesuarlara sahip.

Daha önce RCZ'nin hibrit modelinde de kullanılan sistemde 2 litre hacimli turbo Diesel motorla bir elektrik motoru birlikte çalışıyor. Ortak çalışmada 200 beygir güç 450 Nm tork üretebilen üniteler araca dört tekerlekten çekiş özelliği de kazandırıyor.

2011 Frankfurt otomobil fuarı sırasında sergilenecek olan araç sadece elektrik motorunu kullanarak ilerleyebilme özelliğine de sahip ve bu özellik sayesinde ortalama yakıt tüketimi 4.2 litre/100 km seviyesine inebiliyor.

BRABUS 800 E V12 Cabriolet


Canavara çevirdiği Mercedes modelleriyle isim yapmış bir firma olan BRABUS yine yaptı yapacağını. Dünyanın en güçlü ve en hızlı dört kişilik üzeri açılabilen otomobilini tanıtan firma aynı zamanda 800 ailesine yeni bir üye kazandırmış oldu.

Geçtiğimiz yıl Coupé modeli tanıtılan aracın sahip olduğu gövde kiti bu araçtan aynen aktarılmış. LED aydınlatmaya sahip köşeli ön tampon, 60 mm genişletilmiş çamurluklar, 19 inç çaplı jantlar, karbon fiberden üretilen ön splitter ve yan etekler, yeni ön panjur, büyük bir bagaj üstü spoiler, alt kısmı makyajlanmış arka tampon ve dört çıkışlı egzoz sistemi dış görünümdeki değişiklikleri oluşturuyor.

İç mekanda müşteriye özle renklere boyanabilen deri ve Alcantara dikkat çekerken karbon fiber kaplamaların da rengi alıcı tarafından belirlenebiliyor. Kapı eşiklerinde alüminyum kaplamalar sunulurken baklava desenli deri döşeme iç mekanın alt kısımlarında bolca kullanılmış. Çok dikkat çekmeyen fakat etkileyici bir detay olan yeni gösterge tablosunda hız göstergesinde görülebilen maksimum değer 400 km/s!

Süspansiyon sistemi artık 10 kademeli bir sertlik ayarına ve 35 mm'ye kadar yükseklik değişimine sahipken fren sistemi de güçlendirilmiş. Ön aksta görev yapan 380 mm çaplı diskler 12 pistonlu kaliperlerle birlikte görev yaparken arkada 360 mm çaplı disklere 6 pistonlu kaliperler eşlik ediyor.

Hacmi 6.3 litreye çıkarılan v12 motoru çift turbo beslemeyle donatılmış olan araç 800 beygir güç, 1.420 Nm tork üretebiliyor. 5 ileri vitesli otomatik şanzıman ve diğer parçaların aşırı zorlanmasını engellemek için 1.100 Nm'de sınırlanan tork aracı 0'dan 100 km/s sürate 3.7 saniyede ulaştırmak için yeterli. 0'dan 200 km/s sürate 9.9 saniyede ulaşabilen 800 E V12 Cabriolet'nin 300 km/s'e ulaşmasıysa 23.9 saniye sürüyor.

Maksimum sürati 370 km/s olarak açıklanan otomobilin fiyatıysa performansına yakışır şekilde yüksek. Aracın Almanya satış fiyatı bile 478.000 Euro seviyesinden başlıyor.

Siemoneit Black Pearl


Volkswagen Golf R'ın 270 beygirlik maksimum gücünü yeterli bulmayan müşteriler için performans kitleri geliştiren Alman firma Siemoneit Racing, Black Pearl ismini verdiği siyah aracıyla süperspor otomobillere meydan okuyor.

Dışarıdan bakıldığında gövde üzerinde bulunan çıkartmalar ve siyaha boyanan jantlar haricinde bir değişiklik dikkat çekmezken dikkatli gözler egzoz sisteminin yeni çıkışlarını da fark edebilir.

Otomobilin turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru üzerinde yapılan ilk etap modifikasyon çalışması sonrası 355 beygir güç, 485 Nm tork alabilen firma ikinci etap için daha büyük bir turbo besleme kullanarak 530 beygir güce ulaşabilmiş.

Dört tekerlekten çekiş sisteminde bir değişiklik bulunmayan otomobilin şanzımanıysa artan güç ve torka dayanabilmesi için güçlendirilmiş.

10 Temmuz 2011 Pazar

Renault Clio RS ve Twingo RS Silverstone GP Limited Edition


Renault'nun sportif hatchback modellerinin en büyük pazarlarından birisi konumunda olan İngiltere'de, Clio ve Twingo'nun en güçlü modellerinin özel versiyonları tanıtıldı. Ülkenin ünlü Formula 1 pisti Silverstone ismini taşıyan araçların her birinden 50 adet üretileceği açıklandı.

Her iki aracın da gövde rengi sadece metalik gri olabiliyorken tavan, yan aynalar ve jantlar siyaha boyanmış. Arka camları da karartılmış olan araçlardan Twingo RS'te krom kaplı egzoz çıkışı ve siyah renkli arka spoiler sunulmakta. Her iki araç da alçaltılmış Cup şasilerine sahipken B sütunlarında Silverstone pistinin yeni şekli bir logo olarak bulunuyor.

İç mekanlarında bir değişiklik olmayan araçlarda performans kayıt sistemi ve özel paspaslar standart olarak sunulurken Clio RS modelinde Recaro marka ön koltuklar ve Bluetooth destekleyen müzik sistemi standart olarak sunulmakta.

Motorlarında değişiklik yapılmayan araçlardan Clio RS, 200, Twingo RS ise 133 beygir güç üretmeye devam ederken fiyatlar, büyük kardeş için 19.995, küçüğü içinse 14.995 Sterlin olarak açıklandı.

Kicherer CLS 500


Mercedes'in ikinci nesil CLS Serisi modelleri için modifikasyon kiti sunan firmalar arasına Kicherer de katıldı. Araç için küçük bir görüntü kiti hazırlayan şirket CLS 500 modeli için sunduğu performans kitiyle motor gücünü ciddi oranda artırıyor.

Aracı siyah renkli folyo ile kaplayan Kicherer bazı yerlerde karbon fiber görünümü kullanırken iç mekanda değişen bir şey bulunmuyor. Jantları 20 inç çaplı olan aracın frenlerinde, önde 6, arkadaysa 4 pistonlu kaliperler görev yapıyor.

4.7 litre hacimli v8 motoru çift turbo besleme yardımıyla 470 beygir güç, 690 Nm tork üretebilen otomobilin yenilenen egzoz sistemi hem motor gücüne hem de sportif sese katkıda bulunuyor.