3 Aralık 2011 Cumartesi

ALPINA B3 GT3


BMW ile içli dışlı olan firmalardan birisi daha modifiye edilmiş 3 Serisi modellerinden birisini tanıttı. Daha önce B3 S BITURBO ismiyle tanıtılan aracın temellerini kullanan B3 GT3, firmanın GT3 kategorisinde başarıya ulaşan yarış otomobilini anmak için geliştirilmiş.

Gövdesi üzerinde bulunan grafikleri saymazsak ALPINA'nın alıştığımız sadelikte dış mekanına sahip olan aracın ön tampon altına karbon fiber splitter ve deflektörler eklenirken yaklaşık %25 hafifletilen jantlar 19 inç çaplı. Yeni egzoz sistemi sayesinde 11 kg daha hafifleyen aracın arka kısmında bu sistemin yeni çıkışları ve karbon fiberden üretilen bagaj üstü spoiler haricinde bir yenilik bulunmuyor.

İç mekana geçildiğinde Recaro marka yarış koltukları, deri, Alcantara döşeme ve yeşil renkli konsol kaplaması dikkat çeken otomobilin yenilenen süspansiyon sistemi hem yükseklik hem de sertlik ayarı sunuyor. Frenleri de yenilenen aracın önde 380, arkadaysa 355 mm çaplı disklerine 6 ve 4 pistonlu kaliperler eşlik ediyor.

Çift turbo beslemeyle donatılmış 3 litre hacimli motoru 408 beygir güç, 540 Nm tork üretebilen aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.6 saniye sürüyor. Sadece 99 örneği üretilecek olan B3 GT3'ün Almanya fiyatı 90.000 Euro seviyesinden başlayacak.

Renault Mégane CC Floride


Renault Floride geri döndü. Fransız markanın 60'lı yıllarda ürettiği coupé modeli günümüzde Mégane CC'nin sınırlı üretim bir versiyonu olarak hayat buluyor.

Floride ile benzerliği kapı sayısı ve üzerinde kullanılan renklerde son bulan Mégane CC bej gövde rengi ve bej-kırmızı kombinasyonu iç mekanıyla dikkat çekici bir görünüme sahip. 17 inç çaplı jantları da beje boyanan otomobilin hem dış hem de iç mekanında Floride armaları bulunuyor.


Standart donanımında ön ve arka park sensörleri, hız sabitleme sistemi, far ve silecek sensörleri, lastik basınç kontrolü, navigasyon sistemi, anahtarsız giriş ve çalıştırma, çift bölgeli klima ve elektronik park freni bulunan otomobilde 130 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen 1.9 litre hacimli turbo Diesel motor kullanılmış.

Sadece 1.600 örneği bulunacak olan Mégane CC Floride'in Fransa pazarında başlangıç fiyatı 33.100 Euro olarak belirlendi.

2 Aralık 2011 Cuma

Romeo Ferraris Alfa Romeo Brera


İtalyan firma Romeo Ferraris ve Autodelta, üretimi durdurulan Alfa Romeo Brera için geliştirdiği performans kitini tanıttı. Aracın görünümünde büyük değişikliklere sebep olmayan kit motor gücünü, Autodelta'nın bir önceki kitinden biraz daha fazla artırıyor.

Ön ve arka tamponları daha sportif görünecek şekilde makyajlanan otomobilde geniş yan etekler kullanılırken Siyah renkli, 18 inç çaplı jantlar yüksekliği ayarlanabilen sportif ayarlı süspansiyon sistemiyle birlikte alınabiliyor.


Aracın 3.2 litre hacimli v6 motoru için hazırlanan performans kitinde yeni bir egzoz sistemiyle birlikte kompresör besleme sunuluyor. Gücü 358 beygire, torkuysa 440 Nm'ye ulaşan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 260 km/s olarak açıklanıyor.

Nissan Leaf NISMO


Nissan’ın resmi modifiksayon firması NISMO, performans denildiğinde aklımıza ilk gelen araçlardan olmayan elektrik motorlu Leaf’in daha sportif görünümlü bir hale getirdi.

Geçtiğimiz Nisan ayında aynı otomobilin yarış versiyonunu tanıtan NISMO, Leaf’in görünümünde büyük değişikliklar yapmış. Tamponları baştan yaratılan Leaf’te bulunan ön tampon çok daha güçlü bir görünüme sahipken arka tampon da aynı etkiyi verebiliyor. Yan etekleri de yenilenen aracın bütün bu parçalarının üzerinde mavi bir şerit bulunmakta. 18 inç çaplı jantlarla donatılan Leaf’in aydınlatma grubu da yan aynalarında olduğu gibi mavi rengiyle temiz bir görünüme sahip. Sportif Leaf, alçaltılıp sertleştirilmiş bir süspansiyon sistemine de sahip.

109 Beygir güç, 280 Nm tork üretebilen elektrik motoru, aracı 0’dan 100 km/s sürate 7 saniye gibi etkileyici bir sürede ulaştırsa da 145 km/s’lik maksimum sürat aynı derecede dikkat çekici değil. 175 km menzile sahip olan otomobilin pilleri, hızlı şarj cihazıyla %80 doluluk oranına 30 dakikada ulaşabiliyor.

Renault Scénic ve Grand Scénic


Renault'nun küçük boy minivanı Scénic ve 7 kişilik kardeşi Grand Scénic makyajlandı. Görünümü gençleşen araçta yeni motor seçenekleri de sunuluyor.

Makyajlanan yüzünde geriye doğru uzanan farlar ve tamamen yenilenen ön tampon dikkat çeken araçlar LED gündüz farlarıyla donatılmış. Yeni jant ve gövde rengi seçenekleri donanıma eklenirken arka kısımda stopların büyüdüğü görülebiliyor.


İç ekana geçildiğinde tasarımın büyük oranda aynı kaldığı görülüyor. Bu kısımda da yeni renk kombinasyonları sunan Renault donanıma yeni radyo ünitesini eklerken orta konsol ve gösterge tablosunda hafif makyaja gidilmiş.

Donanımı genel olarak zenginleşen araçlar Renault'nun Visio sistemiyle donatılan ilk otomobiller olma özelliğini taşıyor. Şeritte kalma asistanı ve otomatik far aydınlatma şiddeti ayarına sahip olan bu sistem yol güvenliğini artırıyor. Bunun haricinde yokuş kalkış sistemini artık standart olarak sunan Scénic ailesi Energy donanımında düşük yuvarlanma direncine sahip lastikler, start/stop ve fren enerjisi geri kazanım sistemlerini standart donanıma eklemiş.

Kaputun altında da yenilikler sunan araçlarda kullanılmaya başlanan 110 beygir gücündeki 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor, 4.1 litre/100 km tüketim ortalamasına sahipken aynı ünitenin 130 beygir güç üretebilen versiyonu 4.4 litre/100 km ortalama sunmakta.

Benzinli motor seçeneklerinde de yeniliğie giden Renault, turbo beslemeye sahip 1.4 litre hacimli ünitenin 115 beygir güç üretebilen versiyonunu da tanıtırken bu ünitenin, 1.6 litre hacimli eski motordan %20 daha az yakıt tükettiğini de açıkladı.

Mercedes-Benz SLK55 AMG Ducati


Mercedes-AMG'nin Ducati ile giriştiği işbirliğini kutlamak amacıyla ortaya çıkan iki özel araç tanıtıldı. Söz konusu makinelerden birisi Ducati'nin yeni Streetfighter 848 isimli modeliyken diğeri bir SLK55 AMG.

Mercedes'in yaz sonunda tanıttığı gelmiş geçmiş en güçlü seri üretim SLK modelinin bu özel versiyonunda Streetfighter sarısı isimli gövde rengi kullanılmış. Jantları da siyah renkli olan otomobilin iç mekanında siyah deri üzerindeki sarı dikiş iplikleri, üst ve alt kısımları düzleştirilmiş direksiyon simidi, deri kaplı ön konsol ve karbon fiber süslemeler dikkat çekiyor.


Kaputu altında bir yenilik barındırmayan aracın 5.5 litre hacimli v8 motoru 422 beygir güç, 540 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış.

1 Aralık 2011 Perşembe

Maserati GranTurismo S Limited Edition


İtalyan üretici Maserati de bu yıl ürün gamına sınırlı üretim modeller katan bir üretici konumuna geldi. İtalya'nın birleşmesinin 150. yılına özel bir araç olan bu GranTurismo teknik olarak olmasa da görsel olarak çeşitli yenilikler sunuyor.

Mat mavi gövde rengiyle dikkatlerden kaçmayan otomobilde siyah renkli, 20 inç çaplı jantlar, karbon fiber splitter, difüzör, kapı kolları, yan aynalar ve spoiler, siyaha boyanmış yan etekler ve far zeminleri ile parlak gri kaliperler bulunuyor.


İç mekanında siyah renklli deri-süet döşemeler, metal pedal seti ve sınırlı üretim plakası dikkat çeken aracın konsolu ve kapı içleri karbon fiber süslemelerle bezenirken direksiyon simidi arkasında bulunan vites değiştirme kulakçıkları da aynı malzemeden üretilmiş.

4.7 litre hacimli v8 motorunda bir değişiklik olmayan araç 450 beygir gücünde.

Audi A1 Samurai Blue


Audi, A1 modelinin tek örnek versiyonlarından birisini 2011 Tokyo otomobil fuarında sergiledi. Fuar sonrasında açık artırmayla satılacak olan araçtan elde edilen gelir bir hayır kurumuna bağışlanacak.

Uzerinde Japon A milli futbol takımının renklerini ve logolarını taşıyan aracın özel tasarım jantları kırmızı renkli ve 18 inç çaplı. İç mekanı da yolcuları dışarıyla aynı temayla karşılayan aracın paspasları, havalandırma ızgarası çerçeveleri, kapı içleri, kapı eşik kaplamaları, vites konsolu ve koltuk arka kısımları kırmızı, beyaz ve mavi renklere boyanmış.

Motor bölümünde bir yenilik sunmayan aracın 1.4 litre hacimli TSI ünitesi 122 beygir gücünde.

Honda N BOX


Alternatif yakıtlarla çalışan fütüristik tasarıma sahip araçların savaş alanı halini alan 2011 Tokyo otomobil fuarında tasarımı geçmişi hatırlatan güncel araçlar da yok değil. Bahsettiğim bu araçlardan birisi olan Honda N BOX, Japonya pazarına özel modellerden.


Tasarımının kutu gibi yapısı zaten ismiyle de belli edilen araç daha köşeli çizilemezmiş gibi duruyor. Sürgülü arka kapılara sahip olan aracın iç mekanıysa oldukça modern bir yapı sergiliyor. Derine gömülen göstergelerle dikkat çeken gösterge panelinin yanında büyük bir navigasyon ekranı sunan aracın vites kolu, küçük orta konosluna entegre edilmiş. Arka koltuklarda geniş diz mesafesi sunan N BOX’ın ön koltukları da birleşik tasarlanmış.

Diğer birçok keicar modelinde olduğu gibi 660 cc hacimli benzinli bir motorla donatılan aracın atmosferik ve turbo beslemeli versiyonları sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) sunuluyor. Standart olarak önden çekişli olan aracın dört tekerlekten çekişli versiyonu da bulunacak.

Scion FR-S


Toyota ve Subaru'nun ardından Scion markası da Boxer motorlu ve arkadan itişli küçük coupé modelini tanıttı. A.B.D. pazarında satılacak olan otomobil markanın imajını yükseltmekte önemli bir rol oynayacak.


Dış tasarım olarak kardeşlerinden farklı bir özellik sunmayan aracın iç mekanında ufak değişiklikler var. Radyo kontrol ünitesi diğer Scion modellerinden alınan otomobilin daha geniş bir alan kaplayan klima kumandaları, kardeşlerinde bu alanın altında konumlandırılan şalterlerin yok olmasına neden olmuş.

2 litre hacimli Boxer motorunda da bir değişiklik olmayan otomobil 200 beygir güç, 205 Nm tork üretebiliyor. Araçta sunulan 6 ileri vitesli şanzımanlardan standart olanı manuel, diğeriyse otomatik.

ALPINA B6 BITURBO Coupé


ALPINA, Eylül ayında tanıttığı B6 BITURBO Cabrio modelinin ardından BMW 650i Coupé temelleri üzerine geliştirdiği modelini de sergiledi.

Cabriolet modelde olduğu gibi sade bir gövde kitiyle donatılan araçta 20 inç çaplı jantlar kullanılmış. Ön tamponun alt kısmına bir splitter ekleyen firma yan etekleri makyajlarken arkada bir difüzör bir de spoiler kullanmış.

Modifiye edilen fren sisteminde 374 ve 345 mm çaplı fren diskleri kullanılırken çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motorun gücü 540 beygire, torkuysa 700 Nm'ye yükselmiş. Bu sayede 0'dan 100 km/s sürate 4.4 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 320 km/s.

Yenilenen dört çıkışlı egzoz sistemiyle daha etkileyici bir sese sahip olan otomobil 8 ileri vitesli otomatik şanzımanıyla 10.5 litre/100 km'lik ortalama yakıt tüketimi sunabiliyor.

Suzuki Regina


Tokyo'da sular ısınıyor. Japonya'nın büyük markalarının ardından daha küçük üreticiler de konsept modellerini tanıtmaya başladı. Bu araçlar arasında en çok dikkat çekenlerden birisi olan Suzuki Regina, fütüristik tasarımla günümüz motor teknolojisini birleştiriyor.

Pek güzel olmasa da kesinlikle orijinal bir görünüme sahip olan aracın dik bir açıyla inen ön yüzü, büyük jantları, A sütununa yerleştirilmiş yan ayna görevi gören kameraları, akıcı çizgilere sahip yan yüzeyi, çizgi şeklinde tasarlanmış stopları ve arka tamponun ortasına yerleştirilen egzoz çıkışı ilginç görünüme katkıda bulunan detaylar.


Özellikle C sütunu ve bu bölümün aşağısında bulunan alan Citroën'in efsanevi sedan modellerinden DS'i hatırlatırken iç mekan geleceğe göz kırpıyor. Gövdenin tasarımıyla uyum içerisinde olan yüvarlak hatlı iç mekanda ferahlatıcı renkler kullanılmış. Şeffaf bir panelden oluşan orta konsol ve yine Citroën DS'i hatırlatan tek kollu direksiyon simidi dikkat çeken aracın vites kolu da Jaguar ve Range Rover modellerinde olduğu gibi dairesel tasarlanmış.

3.500 mm boy ve 1.600 mm genişlik sunan Regina 730 kg ağırlığında. Turbo beslemeye sahip 800 cc hacimli benzinli bir motorla donatılan araç sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT), start/stop, fren enerjisi geri kazanım sistemi ve 3.76 litre/100 km ortalama yakıt tüketimine sahip.

Hennessey Venom GT Spyder


Amerikan otomobilleri üzerinde yaptığı modifikasyon çalışmalarından tanıdığımız Teksas merkezli üretici Hennessey, uçuk performans verilerine sahip otomobili Venom GT'nin üzerini açtı.

Tasarımında büyük değişiklikler olmayan aracın metal tavanı yerinden çıkartılabilirken gövdenin burulma direncini çok düşürmemek adına A ve B sütunları arasına takla barları yerleştirilmiş.

Motorunda da bir yenilik bulunmayan aracın çift turbo beslemeye sahip 6.2 litre hacimli v8 ünitesi 1.200 beygir güç üretebilirken otomobilin 1.200 kg'lık ağırlığıyla birleştirildiğinde performansın ne derece yüksek olduğu tahmin edilebiliyor.

2013 model yılında sadece 5 adet Venom GT üreteceğini açıklayan Hennessey bu araçlardan ikisini şimdiden sattığını açıkladı. Bu arada Venom GT Spyder'ın A.B.D. fiyatı 1.1 milyon Dolar olarak açıklandı.

30 Kasım 2011 Çarşamba

Ferrari 599XX Evolution


Ferrari, 599 GTO'nun pistler için geliştirilmiş bir modeli olan 599XX için yeni bir aerodinamik ve performans kiti geliştirdiğini duyurdu.

Araca uygulanan yeni aerodinamik paketin en dikkat çekici unsuru çift katlı arka spoiler. ESP ve ABS gibi elektronik yardımcılardan aldığı sinyalleri direksiyon simidi açısı, sürat ve ivme verileryle birleştiren kontrol ünitesi arkada bulunan kanatçıkların açılarını düzenleyebiliyor ve bu sayede 200 km/s süratte 440 kg'a kadar bastırma kuvveti elde edilebiliyor.

Ön tampon altında bulunan splitter daha uzun bir modelle değiştirilirken tamponun yan kısımlarına deflektörler eklenmiş. Arkada bulunan difüzörü de büyüyen aracın egzoz çıkışlarının ön çamurluk arkasına alınması, 6 litre hacimli v12 motorun gücünü 750 beygire, torkunuysa 700 Nm'ye yükseltmiş.

Daha kısa bir son dişli oranı ve yeni geliştirilen Pirelli lastikler sayesinde hızlanması daha da iyileşen otomobil üzerinde yapılan hafifletme çalışmaları sonucunda ağırlık 35 kg aşağıya çekilmiş.

Honda AC-X


Tokyo otomobil fuarında hibrit araç tanıtımları tam gaz devam ediyor. Sıra Honda'da. Diğer üreticiler gibi fütüristik bir görünüm ve ilerici teknolojilerle donatılan aracın seri üretimi mümkün.

Yuvarlak hatlı tasarımı şık duran AC-X'in farları, ön kısmını boydan boya kaplarken büyük jantlar aerodinamik yapıyı iyileştiren kapaklara sahip. Kubbe biçimli yaşam alanı sayesinde geniş bir cam alanı sunan otomobilin A sütununa yerleştirilen yan aynaları ince yapılı.

Yan yüzeyin en çarpıcı tasarım unsuru olan mavi ışıklar arka tamponun alt kısmında da görülebilirken stoplar da otomobilin arka tarafını boydan boya kaplamış.


İç mekanı tam anlamıyla bir konsept görüntüsü çizen aracın direksiyon simidi bulunmuyor. Bunun yerine, kullanılmadığı zamanlarda gizlenebilen joystik şekilli iki kolu bulunan otomobilin gösterge tablosu dijital bir ekrandan oluşurken orta konsolu tablet PC benzeri bir yapıya sahip. Dışarıda görülen mavi ışıklandırma iç mekanda da devam ederken orta konsolun üst kısmına yerleştirilen navigasyon ekranı 3 boyutlu seçilmiş.

Otomatik sürüş sistemi sayesinde yolunu kendisi bulabilen AC-X ön koltuklar arasında bulunan konsol ve gösterge tablosunun üzerinde bulunan saydam ekranlardan kontrol edilip sürücüsünü yol hakkında bilgilendiriyor. Aracın teknik verilerini açıklamayan Honda, Insight'a benzeyen bu otomobilin bir hibrit olduğunuysa gizlemiyor.

Toyota FCV-R


Toyota, konsept modeller ailesine yeni bir otomobil kattı. FCV-R adını taşıyan aracın 2015 yılında seri üretilebileceğini açıklayan firma bu tip otomobillerin menzillerini artırma yolunda önemli bir de adım atmış.

Aerodinamik bir tasarıma sahip olan FCV-R, ince yapılı aydınlatma grubu, büyük çaplı jantlar ve büyük tamponlarıyla dikkat çekerken iç mekanda açık renkli plastik ve deri kaplı yüzeyler, dokunmatik kumanda panelleri ve küçük direksiyon simidi yolcuları karşılıyor.

Yakıt olarak hidrojen kullanan bir yakıt piline sahip olan aracın menzili 700 km olarak açıklandı.

Volkswagen Cross Coupé


2011 Tokyo otomobil fuarında fütüristik konseptler sergileyen sadece Japon üreticiler değil. Volkswagen, organizasyona şık tasarımlı bir hibrit crossover ile katılıyyor.

Şişkin çamurluklar ve alçak tavan yapısıyla güçlü bir görünüm sunan aracın ön panjuru bi-xenon farların alt kısmına kadar uzanıyor. Genel hatları oldukça köşeli olan araç ince yapılı LED stopları, 20 inç çaplı jantları,şık arka tamponu ve egzoz çıkışlarıyla sade bir sportiflik sunuyor.4.346 mm boya, 1.869 mm genişliğe ve 1.524 mm yüksekliğe sahip olan Cross Coupé’nin 2.629 mm’lik aks mesafesi sunuyor.380 litre bagaj hacmi sunan aracın bu hacmi, arka koltuklar katlanarak 1.230 litreye yükseltebiliyor.


İç mekanına geçildiğinde otomobilin bir konsept olduğu belli olsa da Volkswagen sahipleri kendilerini yabancı hissetmiyor. Alt kısmı düzleştirilip bağlantı kısımlarının içi boşaltılmış direksiyon simidi çok şık görünürken 3 boyutlu LED ekranlara sahip gösterge tablosu ve navigasyon ünitesi, düğme sayısı minimuma indirilmiş orta konsol ile uyumlu bir görünüm sergiliyor.İnce yapılı havalandırma ızgaraları da fütüristik bir çizgiye sahip olan aracın vites konsolu üzerinde çekiş sisteminin kumanda elemanları görülebiliyor.

Kaputu altında bulunan hibrit ünitenin benzinli kısmı 1.4 litre hacimli bir TSI motor olan araç bu üniteden 148 beygir güç, 211 Nm tork alıyor. Bunun haricinde iki adet elektrik motoruna sahip olan Cross Coupé bu motorlardan 54 ve 114 beygir güç, 181 ve 271 Nm tork alabiliyor.Karma gücü 262 beygir olarak açıklanan otomobilin 200 km/s’lik maksimum sürati çok etkileyici olmasa da 0’dan 100 km/s sürate 7 saniyede ulaşabilmesi kabul edilebilir.

1.752 kg toplam ağırlığa sahip olan aracın ortalama yakıt tüketim değeri 2.7 litre olarak açıklanırken 9.8 kWh kapasiteli pilleriyle ulaşılabilen maksimum menzil 40 km.Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan crossover 0.329 cD olarak açıklanan bir hava sürtünme katsayısı da sunmakta.

Nissan Juke NISMO


2011 Tokyo otomobil fuarında tanıtılan konsept araçlar arasında Nissan'ın başarılı crossover modeli Juke'un NISMO tarafından modifiye edilmiş bir modeli de bulunuyor. Motor gücü henüz açıklanmayan otomobilin dış tasarımındaki değişiklikler dikkat çekici.

Ön tamponu baştan tasarlanan aracın bu kısmında köşeli bir yapı dikkat çekiyor. NISMO logolu ön panjuru da yeni olan aracın tampon altına bir splitter yerleştirilirken yan etekler de bu parçaya uygun şekilde tasarlanmış. 19 inç çaplı jantlarla donatılan Juke'un bagaj kapağı üzerinde bulunan spoiler büyürken arka tampon altına bir difüzör eklenmiş.

Süspansiyon sistemi alçaltılıp sertleştirilen otomobilin yol tutuşu bu şekilde iyileştirilirken yenilenen egzoz sistemi çift çıkışa sahip.

Turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motorla donatılan bu Juke'un kaputu altında da modifikasyon çalışması yapılmış olsa da teknik veriler henüz açıklanmadı.

Subaru BRZ


Toyota GT 86 tanıtımının hemen ardından bu aracın ikizi olan Subaru BRZ de yüzünü gösterdi. Daha önce STI konsepti sergilenen otomobilin ilk fotoğrafları, Toyota logolu kardeşinden daha sade bir görünüm ortaya koyuyor.

Genel hatları aynı olsa da ön tampon ve kapıların ön kısmına yerleştirilen dekoratif parçalarda farklılıkları olan araçların 17 inç çaplı jantları bile aynı. BRZ'nin arka kısmında daha dar çıkışlı egzoz ve spoilersiz bagaj kapağı dikkat çekse de bu iki donanımın opsiyon listesinde bulunması kaçınılmaz gibi duruyor.


İç mekanda da bir sürpriz bulunmuyor. 90'lı yılların sportif coupé modellerini hatırlatan gösterge tablosu ve orta konsol Toyota'da sunulanla aynı.

Arkadan itişli 2+2 coupé'nin boyu GT 86 ile aynı olsa da yüksekliği 15 mm daha fazla. 2 litre hacimli Boxer motoru 200 beygir güç, 205 Nm tork üretebilen araçta 6 ileri vites sunan manuel ve otomatik şanzımanlar kullanılacak.

Honda CR-Z iCF Mugen


Sportif görünümlü bir hibrit olan Honda CR-Z, 90'lı yılların CRX modellerini görsel olarak hatırlatsa da iş performansa gelince bu araçların oldukça gerisinde kalıyordu. Durumu düzeltmek isteyen Honda, modifikasyon firması Mugen'e dönerek 200 beygir gücünde bir konsept CR-Z tanıtmıştı. Bu aracın gördüğü ilgiden de memnun görünen Honda şu sıralar bu otomobilin seri üretim versiyonu üzerinde çalışıyor.

Dış görünüş bakımından tek örnek araçla farklı olmaması beklenen otomobilin aerodinamik kit seti şu anda da alınabiliyor. Bir elektrik motoru ve kompresör besleme yardımıyla 175 beygir güç üretebilmesi beklenen motoru hem yüksek performans hem de makul yakıt tüketimi sunma iddiasını taşıyacak. 0'dan 100 km/s sürate 6.1 saniyede ulaşması beklenen aracın maksimum sürati de 210 km/s'in üzerinde olacak.

29 Kasım 2011 Salı

STARTECH Range Rover Evoque


Range Rover’ın konsept görünümünü korumayı başararak seri üretime alınan SUV modeli Evoque için hazırlanan modifikasyon kitleri yavaş yavaş piyasaya çıkıyor.

Aracın standart haliyle etkileyici görünen tasarımı STARTECH gövde kitiyle daha dikkat çekici bir hale gelmiş. Yenilenen ön tamponu daha şişkin bir görünüme sahipken ön panjur siyaha boyanmış. 20, 21 ve 22 inç çaplı jant seçeneklerine sahip olan aracın yan etekleri de yeniden şekillendirilirken bagaj kapağı üzerine daha büyük bir spoiler yerleştirilmiş. Arka tamponu da makyajlanan Evoque bu bölgede difüzör ve dört çıkışlı egzoz sistemi de sunuyor.


İç mekana geçildiğinde sportif yan desteklere sahip olan koltuklarının baklava desenli deriyle kaplandığı görülen araçta aynı deri ön panelde de kullanılıyor. İç mekan için sunulan diğer opsyionlarsa değişik renklerde üretilebilen Alcantara döşeme, karbon fiber ve ahşap kaplamalar olarak sıralanabilir.

Evoque’un turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli motoru için de modifikasyon çalışması bulunacak olan STARTECH henüz geliştirme çalışmaları sonlanmadığından bu motordan elde ettiği performansı açıklamıyor.