6 Haziran 2012 Çarşamba

Opel Astra Sedan


Opel'in başarılı model ailesi Astra sonunda Sedan versiyonuna kavuştu. Türkiye ve Rusya pazarları ön planda tutularak tasarlanan otomobil daha önce Buick markasıyla yüzünü göstermişti.

Dış tasarımı C sütununa kadar hatchback kardeşiyle aynı olan aracın bagaj kısmı yüksek ve kısa tasarımıyla dikkat çekiyor. Arka kısımda kullanılan açılar Insignia'yı hatırlatırken stoplar hatchback ve Sports Tourer Astra modellerinden alınmış gibi duruyor.

4.658 mm boya, 1.814 mm genişliğe ve 1.476 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.685 mm. Bagaj hacmi 460 litre olarak açıklanan Astra Sedan'ın 60:40 oranında katlanabilen arka koltukları sayesinde bu hacim 1.010 litreye yükseliyor.

Dört benzinli, üç de Diesel motor seçeneğine sahip olan otomobilde benzinli ünitelerin gücü 100 ile 180 beygir arasında değişirken 1.25 ve 1.7 litre hacimli motorların güçleri 95, 110 ve 130 beygir olarak açıklandı. Standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla satılacak olan araçların bazılarında 6 ileri vitesli otomatik şanzıman opsiyonu da sunulacak.

7 yorum:

  1. fena durmuyor ya. satabilir. motor secenekleri zaten guzel. rusya'yi bilmem de turkiye'de satar zaten sever bizim insanimiz opel'i de sedan tasarimlari da.

    YanıtlaSil
  2. Bence de hoş olmuş. Satar bu bizim memlekette.

    YanıtlaSil
  3. Bence Hatchback'e sığmayanlar için Sports Tourer çok daha güzel bir seçenek ama ülkemizde nedense sedan karoser hastalığı var. :)

    YanıtlaSil
  4. Sedan modellerin station wagon karşısındaki gücü malum Türkiye'de. O nedenle ana pazarlar olarak Rusya ve Türkiye var zaten. Avrupa'da araç satılmadığından değil. Adamlar sedan almak istemiyor. Hele de C segmentinde.

    Bu arada düşük fiyatlı modelleri filo satışlarında Fluence'a rakip olabilir.

    YanıtlaSil
  5. opel herzaman güzel yapmıştır bence perfect :D

    YanıtlaSil
  6. kalitesi fluence tan daha yüksek ve fiyat olarak da daha yüksek olacağı için 100 km/h den sonra adeta hovercraft tarzı yolda gezen fluence dan daha az satar. bir de dizeldeki motor seçenekleri yeterli olmayabilir. zira tahminimce 1.7 litre dizel motor 1.6 litre olsa satış rakamlarında büyük farklar olabilir

    YanıtlaSil
  7. 1.7 motor uzun zamandır GM Avrupa'nın şanssızlığı olarak görülüyor Türkiye için. Aslında gücü de yerine geldi ama çok kötü bir hacim bizim saçma vergiler için. 2 litre bile daha mantıklı oluyor 1.7'den.

    YanıtlaSil