28 Ağustos 2012 Salı

VÄTH V50 S


2010 yılında Mercedes E500 Coupé temelli çalışmasını tanıtan VÄTH, bu araçta kullanılan motorun yenilenmesiyle birlikte başladığı çalışmaları tamamlayarak yeni ünite için geliştirdiği modifikasyon kitini satışa sundu.

Dış görünümde büyük yenilikler sunmayan firma alt kısmına splitter eklediği ön tampona daha sportif görünümlü hava girişleri tasarlarken gövde rengine boyanan ön panjur ve yıldızsız kaput daha sade bir görünüm sunmuş. 20 inç çaplı jantlar ve genişletilmiş yan eteklerle sportif görünümü pekiştiren VÄTH arkada küçük bir spoiler, daha iddialı tasarıma sahip bir arka tampon ve dört çıkışlı egzoz sistemiyle dikkat çekiyor.

Süspansiyon istemi daha portif ayara sahip olan otomobilin fren sisteminde ön aksta görev yapan disklerin çapı 390 mm'ye yükselirken kaliperler artık 6 pistonlu. İç mekan için yeni bir direksiyon simidi sunan firma konsol kaplamalarını da değişik renklerde sağlayabiliyor.

Çift turbo beslemeye sahip 4.6 litre hacimli v8 motor üzerinde yapılan çalışmaların ardından 520 beygir güç, 810 Nm tork üretebilir hale gelen araç 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 300 km/s'i buluyor.

4 yorum:

  1. onur bey bu motor modifikasyonları motor ömrünü azaltıyor mu bu konuda bilgilerinizi paylaşır mısınız?

    YanıtlaSil
  2. Motor modifikasyonlarının ilginç bir yanı var. Özellikle bunun gibi turbo beslemeli araçlarda yapılan çalışmaların ardından kullanım sürati ve ivmelenme oranı aynı tutulursa daha az devir çeviren motor sayesinde tüketim düştüğü gibi motor ömrü uzayabilir bile. Yalnız modifikasyonun sportif kullanım ön planda tutularak yapılan bir işlem olduğunu düşündüğümüzde elimize geçen değerler hem daha çok tüketim hem de azalan motor ömrünü işaret ediyor. Sonuçta kimse gidip de aynı süratte daha düşük devir çevirsin diye güçlendirmiyor aracını. Güçlendirenler maksimum performanstaki artışa bakıyorlar ki bu artış da motorun standart halinde olduğundan daha çok zorlanıp ömrünün kısalması anlamına geliyor.

    YanıtlaSil
  3. anladım teşekkürler

    YanıtlaSil