29 Eylül 2012 Cumartesi

Volkswagen Golf BlueMotion


Volkswagen Golf'ün yeni nesil modellerinin tanıtılmasının ardından aileye katılımlar devam ediyor. Sportif model GTI'ın konsept hali sonrasında sıra en ekonomik versiyon BlueMotion'da.

Bir önceki nesilde olduğu gibi farklı bir aerodinamik yapı sunan araç kapalı bir ön panjur, özel tasarımlı jantlar, daha az hava açıklığına sahip ön tampon, 15 mm alçaltılmış gövde, 63 kg hafifletilmiş yapı, düzleştirilmiş alt kısım, düşük yuvarlanma dirençli lastikler, fren enerjisi geri kazanım sistemi, start/stop, spoiler ve bagaj kapağı camının iki tarafına eklenen deflektörler ile diğer modellerden ayrılıyor.


İç mekanı sade görünümlü olan araçta alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve donanım seviyesinin içerisinde yer alacak aksesuarlar bulunuyor. Bu arada eskiden sadece BlueMotion ismiyle özel bir pakete sahip olan araç artık Trendline ve Comfortline paketleriyle de alınabiliyor.

Kaputu altında Volkswagen'in tanıdık 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorunu barındıran otomobil artık 110 beygir güç, 250 Nm tork üretiyor. Uzun oranlara sahip 5 ileri vitesli menuel şanzımanıyla 100 km mesafede ortalama 3.2 litre mazot harcayan aracın maksimum sürati 202 km/s.

10 yorum:

  1. O nasil uzun oran ki 5. Vitesin sonunda yuksek devir ceviremeyen dizelin max surati 202 km/h olsun

    YanıtlaSil
  2. Bana da çok garip geldi 5 vitesli olması.

    YanıtlaSil
  3. 3.2 litre ile ilgili yetkili bayiiden uyari geldi:

    yokus asagi bosa alin...

    YanıtlaSil
  4. Tersine, boşa alırlarsa rölanti devrinde çalışmak için yakıt harcar. Yokuşta viteste kalırsa ateşleme kesilir. :)

    YanıtlaSil
  5. bi espri yapalim dedik elimize yuzumuze bulastirdik iyi mi :) 3.2 cok etkileyici bir deger yalniz hibrit araclar gibi.

    YanıtlaSil
  6. Etkileyici ama çok zor gerçek hayatta bu seviyeye inebilmek. 4'ün altına inebilmek için sabır taşı olmak lazım resmen ki otobanında bile trafik olan bir ülkede bu bile yeterli olmuyor malesef.

    YanıtlaSil
  7. Aslında yeni nesil Golf Bluemotion'in bu degerleri yakalamasi soylediginiz gibi olasi.
    Ben hergun 108 km yapan biri olarak bluemotion olmayan polo tdi dsg ile genelde 90'la 90'i pek gecmeden hatta zaman zaman gereken yerlerde anlik 100'e cikip sonrasinda tekrar maksimum 90'a inerek 3,4 3,5 değerlerini yakalayabildim. Hatta dahada yavaş giderseniz biraz daha indirmeniz bile mumkun. Tabi bu guzergahin pek trafik olmayan ancak yinede yokuslar iceren bir guzergah oldugunuda eklemem gerek. O nedenle birde bluemotion olan modellerdeki iyilestirmeleri dusunursek evet yapabilir :) Bundan sonraki aracim golf bluemotion olsun isterdim dogrusu. Yeni kasada gayet guzel olmus hani bir onceki kasaya gore. Golf alamadigima hic pisman olmadim bu yeni kasa sayesinde
    5 vitesle ilgili yorumunuzu anlayabiliyorum ama illaki ona gore bir iyilestirme yapmislardir diye dusunuyorum bluemotion modellere ekstra ilgim olan biri olarak soyleyebilirimki maksimum hiz dahil butun degerleri gormesi olasi. Birde sagdan gitmenize ragmen selektor yedikten sonra sizinde canavarlastirildiginiz bir ulkede tabi cok daha ulasilmaz geliyor bu degerler.

    YanıtlaSil
  8. Ben aynı Polo'nun ortalamasını 7 litre/100 km civarında bulmuştum. Çok ama çok sabırlı olmak gerekiyor bu tip değerlere inabilmek için. Şahsen benim yapabileceğim bir şey değil. Bu arada 90 km/s'in altında tüketimin daha da düşmesi pek olası değil zira en düşük tüketim değeri için en üst viteste motorun zorlanmadığı bir devirde seyretmek gerekiyor. DSG'nin 7. vitesinde 90'ın altına inildiğinde durum biraz kritik oluyor. 70 km/s'te 7'ye atsa da en ufak hızlanma girişiminde 6'ya geri gidiyor.

    YanıtlaSil
  9. O dediğiniz doğru ancak ben bu değerleri çok çok az hızlanma girişimine maruz kalacak yerlerde yakalayabildim zaten. Birde sanırım 90 altı diyorum ama 80 in altınada pek düşmedim şimdi yanlış söylemiş olmayayım ama ideal değerler 80-90 civarı elde edilebiliyor gibi. Şehiriçi dur kalk trafiğine maruz kaldığımdada aynen kitapçık şehiriçi değeri olan yanılmıyorsam ki 5,2 olması lazımdı onu yakalabiliyorum. 7 Litre bana çok yüksek geldi ama ben dediğim gibi çok dikkat etmeye çalışıyorum. Ama öyle anlar geliyorki nadirde olsa bende birazcık performanslı kullandığımdaki örnek olarak bir kere ankaradan gelmem gerekmişti dayanamayıp son hızla gelmiştim işte o zaman 2 katı yaktığını rahatlıkla görmüştüm. Ama bunun karşılığında istenilen performansı verebilmeside bence güzel birşey. Yinede DSG'nin malum bazı eksikleri olsada artıları ile bunu kapatabildiğini düşündüğüm bir sistem. Eski tip otomatiklerden sonra banada çok garip gelmişti ama şimdi açıkcası eskisine dönmek zor olur. :) Birde yorumları girerken site güncelliyor kayboluyor yazdıklarımız bilginize

    YanıtlaSil
  10. Ben yollar boş olmadığında dikkatli kullanıyorum aşırı tüketim olmaması için ama yollar boşaldımı dayanamıyorum.

    Eski nesil tek kavramalı şanzımanlardan iyi olduğu su götürmez DSG'nin ama daha başarılı çift kavramalı şanzımanlar da mevcut. Konfor konusunda tam otomatikler zaten hala daha başarılı tork konvertörü sayesinde.

    Yakında blog görünümünü yenileyeceğim. Sayfa yenileme de gidecek eski tasarımla birlikte.

    YanıtlaSil