7 Ocak 2012 Cumartesi

Nissan GT-R NISMO GT3


Nissan'ın popüler spor otomobili GT-R pistlerde. NISMO tarafından dayanıklılık yarışları için hazırlanan aracın katılacağı ilk organizasyonsa Dubai'de koşulacak olan 24 saatlik yarış olacak.

Dev bir difüzör ve spoiler ile ilk bakışta dikkatleri üzerine çıkan otomobilde hafifletilmiş 18 inç çaplı jantlar, düzleştirilmiş taban, genişletilmiş gövde, büyük bir difüzeör ve motor kaputunun üzerine eklenen hava çıkışı dikkat çeken diğer deteylar.

İç mekanı da tam boy takla kafesi, yarış koltuğu, yangın söndürücü, 5 noktadan bağlantılı emniyet kemeri, küçük direksiyon simidi ve daha birçok yarış ekipmanıyla dikkat çeken otomobilin ağırlığı, yapısında kullanılan hafif malzemeler sayesinde 1.300 kg seviyesine indirilmiş.

Sispansiyon, fren ve egzoz sistemleri baştan yaratılan aracın çift turbo beslemeye sahip 3.8 litre hacimli v6 motorunun performans verileri açıklanmazken gücün 500 beygir, torkunsa 650 Nm'nin üzerinde olduğu belirtildi.

Inden SLS AMG


Mercedes'in süperspor otomobili SLS AMG'nin üzerinde çalışmalar yapan modifikasyon firmalarının arasına Inden Design da katıldı.

Otomobilin zaten oldukça dikkat çekici olan tasarımında değişiklik yapmayan firma sunduğu 20 inç çaplı jantlar ve değişik renklere boyanabilen fren kaliperleriyle dış görünüşü hafifçe rötuşlamış. İç mekanda da değişen bir tasarım bulunmazken motor kaputunun altında durum farklı.


SLS AMG'nin 6.2 litre hacimli v8 motoruna yeni programlanan bir elektronik kontrol ünitesi ve tamemen yenilenen bir egzoz sistemi uygulayan Inden Design 623 beygir güce ulaşmayı bilmiş.

DC Design Avanti


Hindistan merkezli üretici DC Design ülkenin ilk seri üretim süperspor otomobilini tanıttı. Görünümüyle dahil olduğu sınıfın hakkını verebilen otomobilin performansıysa henüz çok yüksek değil.

Köşeli bir tasarıma sahip olan aracın görünümü bir Ferrari 458 Italia ve Audi R8'in birleşminden oluşmuş gibi. Xenon farların içine yerleştirilen LED gündüz farları ve çıkış noktası açıkta bırakılmış tek kollu silecek dikkat çekerken aracın üst kısmının siyaha boyanması daha alçak bir görünüm elde edilmesini sağlamış.

Fiberglastan üretilen gövdesi İngiltere'den gelecek olan otomobilde ilk olarak turbo beslemeye sahip 4 silindirli bir Ford motoru kullanılacak. 265 beygir güç üreteceği açıklanan bu ünite 6 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla birlikte 1.560 kg boş ağırlığa sahip olan aracı 0'dan 100 km/s sürate 7 saniyenin altında ulaştırabilecek. Daha fazla performans isteyen müşterilerinse Honda'dan alınacak v6 motoru beklemeleri gerekiyor. Bu ünitenin 400 beygir güç üretebileceği açıklandı.

İlk etapta yılda 200 araç üretmeyi öngören DC Design önümüzdeki yıllarda bu sayıyı yılda 2.000 araca ulaştırmayı hedefliyor. Performansıyla göz kamaştırmayan aracın 44.000 Dolar seviyesinin altında olacak fiyatıysa hiç fena değil.

Toyota Aygo


Platform kardeşleri Citroën C1 ve Peugeot 107'nin ardından Toyota'nın minik hatchback modeli de makyajlandı. Ön kısımda yoğunlaşan makyajla birlikte benzinli motor da taha temiz bir hale gelmiş.

Tasarımı yenilenen ön tampon ve panjur ile birlikte opsiyonel donanımda sunulan LED gündüz farları araca daha sportif bir hava katarken yeni gövde rengi seçenekleri ve jantlar dinamik duruşu destekliyor. İç mekanda deri kaplı direksiyon simidiyle birlikte zenginleşen donanım dikkatlerden kaçmıyor.

1 litre hacimli benzinli motoru üzerinde yapılan değişiklikler sonrası ortalama tüketim değerini 4.4 litre/100 km'ye indiren Toyota, 68 beygir güç, 93 Nm tork üretebilen motorun bir de Eco isimli versiyonunu sunacak. Daha uzun 3. vites oranı ve yuvarlanma direnci düşük lastiklerle birlikte ortalama tüketim değeri 4.3 litre/100 km seviyesine inen araç bu şekilde 99g/km CO2 salınımıyla Avrupa'nın birçok yerinde vergi avantajı sunuyor.

6 Ocak 2012 Cuma

Hyundai Hexa Space


2012 Yeni Delhi otomobil fuarı, üreticilerin Asya pazarına ne denli önem verdiğini gösterir nitelikte araçlara ev sahipliği yapıyor. Bu araçlardan birisi de Güney Kore merkezli üretici Hyundai’nin MPV konsepti Hexa Space.

Gelişmekte olan pazarlar için düşünülen bir araca dönüşmesi beklenen HND-7 kodlu konsept 4.300 mm boya, 1.820 mm genişliğe ve 1.647 mm yüksekliğe sahip. 2.750 mm’lik aks mesafesi bulunan, 3 koltuk sırasına sahip aracın maksimum yolcu kapasitesi 8 olarak belirlenmiş.

Genel anlamda köşeli hatlara sahip bir tasarıma sunan aracın LED aydınlatma grubu, 19 inç çaplı jantları, şişkin çamurlukları ve arkaya doğru daralan yan cam yüzeyleri dikkat çekerken iç mekana erişimi kolaylaştırmak için B sütunu iptal edilmiş. Ön kapıları alışıldık şekilde açılan aracın arka kapıları dışarıya doğru çıkıntı yapıp daha sonra geriye doğru kayıyor.


İç mekanında 3 sıra koltuk bulunan Hexa Space’in oturma düzeni 3+3+2 olarak belirlenmiş. İlk iki sıranın ortasında yer alan koltuklar geriye doğru kaydırılarak omuz mesafesinin kısıtlanmaması sağlanırken bütün koltukların katlanabilir olması sayesinde değişkenlik artırılmış.

Sade bir ön konsol tasarımına sahip olan aracın dalga şekilli havalandırma ızgaraları dikkat çekerken direksiyon simidinin hem üst hem de alt kısmı düzleştirilmiş. Orta konsolun üst kısmı büyük bir LCD ekrandan oluşurken gösterge tablosu da dijital.

İç mekan için hava temizleyicisi gibi ilginç donanımlara da sahip olan konseptte turbo beslemeye sahip 1.2 litre hacimli motor ve 6 ileri vitesli otomatik şanzıman bulunuyor.

Citroën C1 ve Peugeot 107


PSA grubunun minik ikizleri Citroën C1 ve Peugeot 107 ikinci defa makyajlandı. Ön kısımda yapılan makyajın ardından ikilinin donanımları da zenginleşmiş.

Citroën'in LED gündüz farlarıyla donatılan yeni ön tamponu aracın görünümünü Kia Picanto'ya yaklaştırırken tamponun değişen boyutları nedeniyle motor kaputunun da boyutlarıyla oynanmış. Değişiklikleri arasına yeni tasarım 14 inç çaplı jantlar da eklenen C1'in donanımı da zenginleştirilmiş.


107'de de aynı adımları izleyen PSA bu araç için oldukça şık bir ön tampon tasarlamış. Maserati GranTurismo modellerini hatırlatan tampon yeni jantlarla birlikte aracın sportif görünümünü pekiştiriyor.


1 litre hacimli benzinli motorları artık daha temiz olan ikilinin 68 beygir güç, 93 Nm tork üretebilen üniteleri 160 km/s maksimum sürate izin verirken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 14.2 saniye olarak açıklanıyor. Standart olarak 5 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulan araçlarda yarı otomatik şanzıman da ek ücret karşılığında alınabiliyor.

Manuel şanzımanla 4.3 litre/100 km ortalama yakıt tüketimine ulaşabilen araçlar direksiyondan kumanda edilebilen yarı otomatik şanzımanla 4.5 litre/100 km ortalaması yakalayabiliyor.

Renault Mégane


Sonunda beklenen oldu. Birbiri ardına piyasaya sürülen güçlü rakipleri karşısında bir yenileme operasyonu isteyen Mégane makyajlandı. Aslında görünümü çok değişmeyen otomobilin donanım ve motor seçeneklerinde ülkemiz için de önemli yenilikler var.

Ön aydınlatma grubuna entegre edilen LED gündüz farlarıyla değişimi başlatan Renault ön tamponu da yeniden şekillendirerek otomobile yeni bir yüz vermiş. Yeni gövde renkleri ve jant desenleri dikkat çeken Mégane'ın iç mekanında tasarım anlamında dikkat çekici bir yenilik bulunmazken konsol kaplaması ve koltuk döşemeleri yeni renk ve malzemelere kavuşmuş.


Donanımına şeritte kalma uyarısı, adaptif farlar ve yokuş kalkış yardımcısı eklenen aracın Bluetooth ve USB bağlantıları sunan ses sisteminde de yenileme çalışması yapılmış.

Gelelim kaput altına. Ülkemizin garip vergi sistemine uygun motor seçenekleriyle karşımıza çıkan Renault, daha önce Scénic ailesinde kullandığı 1.6 litre hacimli yeni turbo Diesel motorunu Mégane'a da uygulamış. 110 ve 130 beygir güç üretebilen iki versiyonu bulunan ünite 260 ve 320 Nm tork değerleriyle 3.8 ve 4 litre/100 km ortalama yakıt tüketimi sunuyor.

Benzinli motor seçeneklerinde de yeni bir ünite sunan Renault 1.6 litre hacimli motorun yerine turbo beslemeye sahip 1.2 litre hacimli kardeşini getirmiş. 115 beygir güç, 190 Nm tork üretebilen bu küçük motorla donatılan Mégane 100 km mesafede ortalama 5.3 litre benzin tüketiyor.

Gelelim Mégane'ın GT ve RS versiyonlarına. LED gündüz farları tamponlarında bulunna bu iki versiyondan GT'nin ön tamponu yeniden şekillendirilirken iç mekanda öift renkli döşemeler kullanılmaya başlanmış.

RS'in donanımına kırmızı tasarım paketi ekleyen Renault bu pakette çevresi kırmızıya boyanmış yeni jantlar, kırmızı şeritli ön tampon, fren kaliperleri ve kapı alt çizgisi gibi görsel değişiklikler sunuyor.


GT modellerinde kullanılan, turbo beslemeye sahip benzinli ve Diesel motorlarda bir yenilik bulunmazken RS'in 2 litre hacimli ünitesi 265 beygir güç, 360 Nm tork üretebilecek şekilde modifiye edilmiş.

Makyajlanan modeller Avrupa pazarlarında Mart ayından itibaren görülebilecek.

5 Ocak 2012 Perşembe

Dacia Lodgy


Arazi aracı Duster ile dikkatleri üzerine çeken Dacia şimdi de MPV segmentine el atıyor ve daha önce yarış versiyonunu tanıttığı Lodgy'nin seri üretim versiyonu üzerindeki perdeyi kaldırıyor.

4.5 metre boya sahip olduğu belirtilen aracın 5 ve 7 koltuklu versiyonlarını sunacağını açıklayan Dacia'nın, bu modelle birlikte ailede bulunan araçların tasarımlarındaki yumuşamayı da gözler önüne serdiği bir gerçek.

Özellikle önden bakıldığında modern rakiplerinden bir eksiği görünmeyen Lodgy'nin belirginleştirilmiş çamurlukları da güçlü bir duruş sergilerken arka kısımda orijinal tasarımlı stoplar dikkat çekiyor.

Bu arada Lodgy'nin genel tasarımında ana firma Renault'nun Grand Scénic modeline göndermeler yaptığını belirtsem sanırım kimse şaşırmayacaktır.

Nissan Juke-R


Nissan'ın Juke temelli canavarı Juke-R geçtiğimiz aylarda tanıtılmış olsa da performans verilerinin tamamı açıklanmamıştı. Sabırsız otomobilsever kitleyi daha fazla bekletmek istemeyen firma otomobilin detaylı teknik verilerini paylaştı.

4.135 mm'lik boyu ve 1.575 mm'lik yüksekliği değişmeyen aracın genişliğiyse 1.910 mm'ye çıkmış. Aks mesafesi de 2.530 mm olarak sabit kalan Juke-R'ın boş ağırlığı 1.806 kg.


Nissan GT-R'dan alınan 3.8 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip motoru 485 beygir güç, 588 Nm tork üretebilen araç dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. 0'dan 100 km/s sürate 3.7 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 257 km/s olarak açıklandı.

4 Ocak 2012 Çarşamba

Volvo XC60 Plug-in Hybrid



2012 Detroit otomobil fuarında hibrit araç konsepti sergileyecek olan üreticiler arasına Volvo da katıldı. Geçtiğimiz yıl V60’ın hibrit modeliyle dikkat çeken Volvo bu yıl da XC60 modelinin hibrit versiyonunu sergileyecek.

V60 logolu kardeşi gibi tasarımı diğer modellerden çok farklı olmayan otomobilde ön sol çamurluğun üzerine yerleştirilen priz kapağı, yeni arka tampon tasarımı, LED aydınlatma grubu ve şık tasarımlı jantlar dikkat çekiyor. İç mekanında lacivert ve beyaz renklere yer verilen aracın orta konsolu üzerinde bulunan ekranın grafikleri yenilenirken kullanım şekline göre renk değiştirebilen gösterge tablosu da LED ekranlardan oluşuyor.


V60 Plug-in Hybrid’de kullanılan 2.4 litre hacimli turbo Diesel motoru 2 litre hacimli ve yine turbo beslemeye sahip benzinli bir üniteyle değiştiren Volvo bu üniteyle ön tekerleklere hükmederken 70 beygir güç, 200 Nm tork üretebilen elektrik motoru arka tekerleklere bağlı. Benzinli motor 280 beygir güç, 380 Nm tork sunarak 0’dan 100 km/s sürate ulaşma süresinin 6.1 saniyeye inmesini sağlıyor.

Sabit süratli kullanımda ortalama tüketim değeri 2.3 litre/100 km seviyesine kadar indirilebilen XC60 Plug-in Hybrid’in normal şartlar altında 4.7 litre/100 km gibi bir ortalama tüketim rakamına imza atması planlanıyor. Aracın sadece elektrik motoruyla ulaşabildiği menzilse A.B.D. test şartlarında 56, Avrupa şartlarındaysa 45 km.

12 kWh kapasiteli pilleri bagaj bölümünin altına yerleştirilen aracın boş durumdan tam olarak şarj edilebilmesi, 220 Voltluk priz kullanıldığında yaklaşık 3.5 saat sürüyor.

Ford EcoSport


2012 Yeni Delhi otomobil fuarının dikkat çekecek yeniliklerinden birisi de Ford’un küçük SUV modeli EcoSport olacak. Henüz konsept aşamasında olan otomobil ağırlıklı olarak büyümekte olan pazarlara satılacak.

Tasarımı güçlü bir görünüm sunan EcoSport’un şişkin çamurlukları, ön tamponunda bulunan büyük boyutlu hava girişi, ince yapılı far ve ön panjuru Ford’un yeni nesil modellerinin nasıl görüneceğine dair ipuçları sunuyor. B sütunu siyaha boyanan aracın C sütunu gövde rengine boyanarak Daihatsu Terios’u andıran bir görünüm elde edilmiş. Arka kısımda C-Max modelini andıran stoplarla bagaj kapağına sabitlenen yedek lastik dikkat çekiyor.

İç mekan fotoğrafları henüz paylaşılmayan aracın motoru EcoBoost ailesinin en küçük üyesi. 1 litre hacimli turbo beslemeye sahip ünite 120 beygir güç, 170 Nm tork üretebiliyor.

SARENI United Camaro GT


Reiter Engineering'in bir alt markası olarak kurulan SARENI United geliştirdiği ilk otomobili tanıttı. Yarış pistleri için geliştirilen bir Chevrolet Camaro olan araç bu amaç doğrultusunda ciddi şekilde modifiye edilmiş.

Aslında genel tasarım itibariyle sade görünümünü korumayı başaran otomobilin yenilenen ön tamponu daha büyük bir hava girişiyle birlikte bir splitter sunmakta. Motor kaputunda ek hava çıkışları açılan aracın yan etekleri de aşağıya doğru uzatılmış.

Hafifletilmiş 18 inç çaplı jantlar ve yarış lastikleriyle birlikte ön çamurlukların arkasına yerleştirilen egzoz çıkışları dikkat çekerken genişletilen çamurlukların arkasına da hava çıkışları eklenmiş. Arka kısmına dev bir spoiler ve yine aynı şekilde büyük bir difözör eklenen aracın stopları da koyu renkli olanlarla değiştirilmiş.


Egzoz, fren ve süspansiyon sistemleri de yenilenen aracın iç mekanıysa yarış otomobilinde olması gerektiği gibi. Takla kafesiyle kazalara karşı korunan pilot yarış koltuğu ve 5 noktadan bağlantılı emniyet kemerine sahip. İç mekanda bulunan ses izolasyonu, kaplamaların çoğu ve paspaslar araçtan çıkartılırken sürücüye doğru yaklaşan orta konsolda yarış sırasında aracın özelliklerini kontrol etmeye yarayan düğmeler eklenmiş.

Dijital gösterge paneli, üst ve alt kısımları düzleştirilmiş direksiyon simidi ve metal pedal seti de standart donanıma eklenirken yarış pistleri için geliştirilen yeni şanzımanın kontrolleri direksiyon simidi arkasına alınmış. Orta konsolda dikkat çeken en önemli eklemeyse aracın bütün fonksiyonlarını gösterebilen iPad olmuş.

Yine yarış temposu için geliştirilmiş olmasına rağmen uzun ömürlü olduğu belirtilen 7.9 litre hacimli v8 motorun 650 beygir güç, 800 Nm'nin üzerinde tork üretebildiği açıklandı. Arkadan itişli aracın ağırlığıysa 1.295 kg.

Citroën C3 Picasso Code


Sadece İngiltere pazarında sunulacak donanımlar arasına bir yenisi eklendi. Fransız üretici Citroën, C3 Picasso modeli için daha önce piyasada olan Blackcherry versiyonunun devamı niteliğinde olan bir paket geliştirdi.

Ön ve arka tamponlarının yanında yan aynaları da piyano siyahına boyanan otomobilin 17 inç çaplı jantları ve yan koruma çıtalarında vişne kırmızısı rengine yer verilmiş. Ön tampon altı ve kapı kollarında krom parçalara yer veren Citroën'in dış görünüşte yaptığı değişiklikler bunlarla sınırlı kalıyor.

İç mekanda sadece özel paspaslar ve parlak siyah boyalı havalandırma ızgarası çıkışlarıyla farklılık yaratabilen otomobilin donanımında otomatik klima, hız sınırlandırıcılı cruise control, tavan rayları ve Bluetooth bağlantısı bulunuyor.

Fiyatı 15.695 Sterlin seviyesinden başlayan aracın motoruysa 90 beygir güç üretebilen turbo Diesel ünite.

3 Ocak 2012 Salı

AC Schnitzer Mini Coupé

BMW grubunda yer alan otomobiller üzerinde yaptığı çalışmalarla ünlenen modifikasyon firması AC Schnitzer, aynı aileye dahil Mini Coupé modeli için hazırladığı yenilikleri tanıttı.

Henüz motor kaputunun altında bir değişiklik yapmayan firma araca 17 ve 18 inç çaplı jantlar uygularken dış mekanda göze çarpan bir diğer değişiklik çıkartma seti oluyor. İç mekanda metal pedal seti, kadife paspaslar, dijital göstergeye sahip vites topuzu ve alüminyum el freni kolu dikkat çeken aracın asıl değişiklikleriyse gözle görünmüyor.

Araç için daha güçlü bir fren sistemi sunan AC Schnitzer süspansiyon sisteminde öne bir kule gergisi, arkaya torsiyon çubuğu eklerken sistem yüksekliğini ayarlanabilir kılmış. Ek ücret karşılığında egzoz sistemini de modifiye eden üretici bütün bu yeniliklerle gelecekte sunacağı motor modifikasyon kitlerine de temel hazırlamış.

Bajaj RE60


Süper mini kategorisinde bir araç üretmek için dört yıl önce Renault-Nissan ortaklığıyla birlikte çalışacağını açıklayan Bajaj yeni aracı RE60'ın ilk görüntülerini paylaştı.

Tata Nano'nun açtığı yoldan ilerleyen RE60 2.752 mm boya, 1.312 ene ve 1.650 mm yüksekliğe sahip beş kapılı bir otomobil. Sade bir tasarıma sahip olması çok da yadırganmaması gereken aracın dar yapısıysa daha ilk bakışta fark ediliyor.

200 cc hacimli bir motorla donatılacağı söylenen araç yaklaşık 20 beygir güç üretebilecek. 400 kg civarında bir ağırlığa sahip olması beklenen ve maksimum sürati 70 km/s civarında olacağı tahmin edilen otomobilin ortalama yakıt tüketim değerinin 2.8 litre/100 km seviyesinde olması planlanıyor.

Renault Koleos Bose Edition

Mégane modelinin ardından Koleos'u da Bose versiyonuna kavuşturan Renault, bu modelini makyajladıktan sonra da özel versiyonu sunmaya devam ediyor.

Makyaj öncesi araçta olduğu gibi siyaha boyanmış 17 inç çaplı jantlara sahip olan yeni Koleos'un aynaları metalik görünümlüyken camları karartılmış. Dışarıda yapılan değişiklikler Bose logolarıyla sonlanırken iç mekanda piyano siyahı konsol kaplaması, siyah renkli döşemeler, gri dikiş iplikleri, Bose armalı kapı eşik kaplamaları ile yine Bose markasına sahip, 7 hoparlör, 1 subwoofer ve USB bağlantısı sunan, CD ve MP3 çalabilen müzik sistemi sunulmakta.

Carminat donanımını temel aldığından navigasyon sistemini de standart olarak sunan Renault 18 inç çaplı jantlar ve Avrupa haritasınıysa opsiyonlar arasına almış.

2 litre hacimli turbo Diesel motorun 150 beygir güç üretebilen versiyonuyla donatılan Koleos Bose Edition standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımana sahip olsa da ek ücret karşılığında yine 6 ileri vitesli olan otomatik şanzımanla donatılabiliyor.

Fransa'da fiyatı 29.400 Euro seviyesinden başlayacak olan araç iki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilecek.

Mitsubishi Shogun Black


Japon üretici Mitsubishi'nin Pajero ve Montero isimleriyle de bilinen SUV modeli Shogun, İngiltere pazarına özel bir versiyona kavuştu. Standart modelden 1.000 Sterlin daha pahalıya satılacak olan araçta yapılan yenilikler görselde kalmış.

Beş değişik gövde rengiyle alınabilen aracın 20 inç çaplı jantları, far çerçeveleri, ön panjuru, tavan rayları, kapı kolları, yan basamakları, bagaj kapağı üzerinde bulunan spoileri, tavanı, ön tampon alt hava girişi ve yan aynaları siyaha boyanırken yan camlar koyulaştırılmış.

İç mekanında daha kaliteli deri döşemeler, yeni bir gösterge aydınlatması ve yine yenilenen yan cam açma-kapama düğmeleri çerçeveleri kullanılırken donanımda navigasyon sistemi, geri görüş kamerası, iPod bağlantısı ve taban alt kaplaması bulunuyor.

3.2 litre hacimli turbo Diesel motoru 197 beygir güç, 441 Nm tork üretebilen bu özel donanımlı Shogun için 41.999 Sterlin isteniyor.

Caractère Porsche Cayenne


Volkswagen grubu araçları üzerinde çalışan Belçika merkezli modifikasyon firması Caractère'in lüks otomobil departmanı Caractère Exclusive, ikinci nesil Porsche Cayenne için geliştirdiği görsel kiti tanıttı.

Sportif görünümlü havala girişleri ve büyük bir splitter ile daha dikkat çekici bir hale gelen ön tamponda bulunan LED aydınlatma grubu korunurken genişleyen çamurluklar ve daha büyük yan etekler sportif etkiyi pekiştiriyor. Arka kısımda, alt kısmına bir difüzör yerleştirilen tampon ve büyütülen spoiler dikkat çekerken modifiye edilen egzoz sistemine dörtlü çıkış uygun görülmüş.


20, 21 ve 22 inç çaplı jantlarla donatılabilen Cayenne'in iç mekanında şimdilik değişik renklerde ısmarlanabilen karbon fiber kaplamalar haricinde bir yenilik bulunmuyor.

2 Ocak 2012 Pazartesi

Morgan 4/4 75th Anniversary Edition



Klasik otomobillerin havasını günümüz yollarında rahatça soluyabilme imkanı sunan nadir üreticilerden olan Morgan, 4/4 modelinin 75. yıl özel versiyonunu tanıttı.


Sadece siyah, beyaz ve kırmızı renk seçenekleri bulunan aracın 15 inç çaplı jantları siyaha boyanırken çamurluklar da bu renk geliyor. Kaputu üzerinde "4/4" ve "75th" logoları bulunan aracın yan ayna ve kapı kolları kromajlı.


İç mekanı da oldukça sade bir tasarıma sahip olan aracın ahşap ön paneli parlatılmış metal ve ahşap direksiyon simidiyle uyumluyken yuvarlak göstergeler ve bir fileden oluşan torpido gözü yolcuları geçmişe götürüyor.

Kaputunun altında modern bir ünite görev yapan aracın 2 litre hacimli motoru 145 beygir güç, 187 Nm tork üretebiliyor. 930 kg boş ağırlığa sahip olan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 7.2 saniye sürerken maksimum sürat 190 km/s olarak açıklanıyor.

Bu sınırlı üretim otomobile sahip olmak isteyen müşterilerin cüzdanlarının da dolu olması gerekiyor zira aracın vergiler hariç fiyatı 32.292 Sterlin olarak açıklandı.

Dodge Charger Redline


2012 Detroit otomobil fuarı katılımcıları otomobillerini yavaş yavaş tanıtmaya başladı. Chrysler grubunun öncülüğünde başlayan tanıtımlarda firmanın sahip olduğu Dodge markası tarafından üretilen büyük sedan Charger'ın sportif bir modeli sergilenecek.

Charger R/T temelleri üzerine geliştirilen ve konsept versiyonu 2010 SEMA Show sırasında sergilenen Redline'da karbon fiberden üretilmiş splitter, arka spoiler ve yan süslemeler bulunurken siyah renkli jantların çapları da 20 inç olarak belirlenmiş. Ön panjuru da siyaha boyanan otomobilin iç mekanında yeni gösterge tablosu, alüminyum vites kolu çerçevesi ve paslanmaz çelik pedal seti dikkat çekiyor.

İkinci etap modifikasyonunda fren sistemi modifiye edilen araca ön kule gergisi ve yeni bir egzoz sistemi eklenirken üçüncü etap tam bir canavar yaratmaya yönelik. Bu otomobile 11:1 sıkıştırma oranlı, 7 litre hacimli bir v8 motor yerleştiren Mopar, alüminyum bloklu bu ünite sayesinde 50 kg'a yakın ağırlık avantajı sağlarken motor gücünü de 590 beygire yükseltmiş.

Chrysler 200 Super S


Sebring'in yeni yüzü olarak karşımıza çıkan Chrysler 200, 2011 Detroit otomobil fuarı sırasında Super S isimli bir konsept versiyona kavuşmuştu. Aynı fuarın 2012 yılında düzenlenen ayağında Super S'in seri üretim modellerini sergileyecek olan firma bu paketi iki etaplı olarak sunacak.

İlk etapta daha çok görselliğe yönelik değişiklikler yapmayı seçen Chrysler, ön tamponun alt kısmına bir splitter eklerken ön panjur siyaha boyanmış. Yan etekleri genişletilen aracın bagaj kapağı üzerine bir spoiler eklenirken arka tampon altına bir difüzör ve dörtgen şekilli çift egzoz çıkışı entegre edilmiş. Gri veya siyah renkli olarak alınabilen 18 inç çaplı jantlarla da donatılan araçta krom kaplamalar da kullanılmış.

İkinci etap modifikasyon çalışması performansa yönelik olan aracın bu paketinde yüksekliği ayarlanabilen süspansiyon sistemi, yeni bir hava emiş sistemi ve sportif ses yayan bir egzoz sistemi bulunuyor.