10 Mart 2012 Cumartesi

Ford F Serisi Super Duty Platinum


Ford'un büyük pick up ailesi en lüks versiyonuna kavuştu. Platinum olarak adlandırılan donanım seviyesi F-250, F-350 ve F-450 Super Duty modellerinde sunulacak.

Sadece büyük arka kapılara sahip olan Crew Cab versiyonlarda sunulacak olan yeni donanım ailesi renkli tamponlar, çift çıkışlı egzoz sistemi, 20 inç çaplı jantlar ve bol kromaj kullanımıyla kendisini belli ediyor. Ön çamurlukların arkasına logosu yapıştırılan versiyonların kasalarının yan tarafına da "Platinum" yazısı eklenmiş.


İç mekanda ahşap kaplama, deri döşeme ve ısıtmalı direksiyon simidinden oluşan paketle karşılanan yolcular büyük ekranlı navigasyon sistemi, uzaktan kumandalı garaj kapısı açıcısı, elektrikli olarak ayarlanabilen pedal seti, MyFord Touch ve SYNC arayüzleri, üst seviye ses sistemi, USB port ve SD kart okuyucu gibi donanımlara da sahip olacak.

İki motor seçeneğiyle sunulacak olan araçlarda kullanılan benzinli motor 6.2 litre hacimli bir v8. 390 beygir güç, 548 Nm tork üretebilen ünitenin sağladığı çekiş gücünü yeterli bulmayan müşteriler 6.7 litre hacimli turbo Diesel üniteye yönlenebilirler. 406 beygir güç üretebilen bu v8'in sağlayabildiği maksimum tork 1.083 Nm.

9 Mart 2012 Cuma

MG5


Çin'e satılan bir başka ingiliz firması olan MG, geçtiğimiz yıl Concept 5 ismiyle tanıttığı hatchback modelin seri üretim versiyonunun ilk fotoğraflarını paylaştı.

Sert hatlara sahip sportif bir görünüşe sahip olan otomobil C segmentine dahil olan Avrupalı ve Güney Koreli rakiplerine benzer bir tasarıma sahip.

Çin'de 1.8 litre hacimli benzinli bir motorla donatılacak olan MG5'in Avrupa pazarında daha küçük hacimli motorlara sahip olması beklenebilir.

AC 378 GT Zagato


A.B.D. merkezli üretici AC 2012 Cenevre otomobil fuarında tanıdık bir otomobil sergileci. Zagato tasarımı bir Coupé olan 378 GT iki yıl önce Perana Z-One ismiyle tanıtılmıştı.

Yuvarlak hatlı tasarımıyla nostaljik coupé modellerine göndermeler yapan otomobilin uzun burun kısmı alçak tasarlanırken ince işlenmiş jantlar şık bir görünüm sunuyor. Bagaj kısmı kısa bir yapıya sahip olan otomobilin stoplarıysa biraz ucuz görünüyor.

Chevrolet'nin Corvette ve Camaro modellerinde kullanılan 6.2 litre hacimli v8 motoru 440 beygir güç, 583 Nm tork üretebilen 1.465 kg ağırlığa sahip araç 6 ileri vitesli manuel şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 298 km/s.

Bu şık coupé'nin Avrupa pazarındaki fiyatıysa 109.990 Euro olarak açıklandı.

Chevrolet Malibu


Chevrolet Malibu'nun motor seçenekleri arasına iki yeni ünite eklendi. İkisi de dört silindirli olan motorların güçlü olanını Avrupa pazarından ve Opel modellerinden tanıyoruz.


2.5 litre hacimli motoru 200 beygir güç, 260 Nm tork üretebilen aracın turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru 263 beygir güç, 353 Nm tork üretebilmekte. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan motorlardan turbo beslemeli olanı, Malibu'yu 0'dan 96 km/s sürate 6.3 saniyede ulaştırabiliyor.

Dacia Lodgy


Dacia'nın ilk MPV modeli Lodgy Ocak ayında tanıtılsa da detaylı teknik verileri Cenevre otomobil fuarına kadar açıklanmadı. Aracın fiyatını da açıklayan Dacia ilk bakışta bu otomobili bir seçenek olarak düşünmeyen potansiyel müşterileri oldukça düşük kalan fiyatıyla markaya çekmeye çalışacak.

4.5 metre uzunluğa sahip olan Lodgy 7 kişilik oturma kapasitesi sunuyor. Koltukların tamamı dik konumdayken 207 litre bagaj hacmi sunan araç 5 kişilik haliyle 827, iki kişilik haliyleyse 2.617 litre gibi dev bir yükleme hacmi sunabiliyor. Bununla da yetinmeyen Dacia araca toplam hacimleri 30 litreyi bulan saklama gözleri yerleştirmiş.


İç mekanında geçmişin Renault modellerini görebildiğimiz Lodgy'de Dacia için bir ilk olan dokunmatik ekranlı navigasyon sistemi de opsiyonel olarak alınabiliyor. Göstergeler çevresinde olduğu gibi üst donanımda havalandırma kontrolleri ve konsol kaplamalarının çevresinde kromaj kullanılmış.

Toplam dört güç seviyesi sunan üç motor seçeneğine sahip olan Losgy'de görev yapacak olan benzinli motorlardan 105 beygir güç üreteni 1.6 litre hacimliyken turbo beslemeye sahip 1.2 litre hacimli ünite 115 beygir gücünde.

Renault'nun kendisini ispatlayan 1.5 litre hacimli turbo Diesel motorunun 90 ve 110 beygir güç üretebilen versiyonlarını kaputu altında barındıracak olan aracın Avrupa pazarlarında başlangıç fiyatı 9.900 Euro olarak açıklandı.

8 Mart 2012 Perşembe

Volvo V40


İlk fotoğraflarını geçtiğimiz günlerde paylaştığım Volvo V40'ın teknik verileri de açıklandı. Motor seçeneklerinde bir sürpriz olmayan otomobil BMW 1 Serisi ile yine 2012 Cenevre otomobil fuarında prömiyeri yapılan Audi A3 ve Mercedes A Serisi ile kıran kırana savaşacak.

Daha önce de dikkatimizi çeken çerçevesiz iç dikiz aynasının haricinde sürücü tarafı kapı içerisinde plastik buz kırıcı için yer hazırlayan Volvo İsveç merkezli bir üretici olduğunu detaylarda hatırlatmak istiyor gibi görünüyor. IntelliSafe isimli kaza önleme sistemi düşük süratlerde yapılan kazaların önüne geçmek için otomatik frenleme yapabilirken sistemin devrede olduğu sürat 50 km/s'e yükseltilmiş.

Park manevrası yapmayı araca bırakan otomatik park sistemi aracın 1.2 katı uzunluğunda bir boşluğa park edebilirken şeritte kalma asistanı araç şerit çizgilerine yaklaştığında küçük düzeltmeler yaparak V40'ı çizgilerin arasına geri getiriyor. Kör nokta sensörü sinyal verildiğinde sürücünün kör noktasında bulunan araçları bir uyarıyla şoföre bildirirken akan trafik uyarısı, bir park yerinden geri geri çıkarken otomobile yaklaşan kişi veya araçları iç mekana bildiriyor.


V40'ın yardımcı sistemleri bunlarla da kalmıyor. Yol işaretleri okuma ve yaya izleme sistemleri adaptif hız sabitleme ve yine adaptif uzun farlarla birleşip sürüşü çok daha güvenli bir hale getiriyor. Şoförün aşırı yorgunluğunu gözlerinden anlayabilen V40 yine de kazaya engel olamazsa yayalar için sunulan ve seri üretim bir araçta ilk defa donanıma eklenen dış hava yastığıyla yayanın yaralanma riskini en aza indiriyor.

Motor seçeneklerinde S60'ın izlerini görebildiğimiz V40'da görev yapan ünitelerin tamamı turbo beslemeli. T3 ve T4'te görev yapan 1.6 litre hacimli ünite sırasıyla 150 ve 180 beygir güç üretebilirken maksimum tork değerleri de 240 ve 270 Nm (Overboost ile) olarak açıklanıyor. T5'te görev yapan 2.5 litre hacimli motor artık 254 beygir güç üretebilirken maksimum torku overboost ile 400 Nm'ye ulaşıyor.

Diesel seçeneklerden 1.6 litre hacimli olan D2 115 beygir güç ve overboost ile 275 Nm tork üretebilirken 2 litre hacimli D3 ve D4 sırasıyla 150 ve 177 beygir güç üretebiliyor. Bu ünitelerin her ikisinin de maksimum tork değeri 400 Nm.

T5 dışında kalan modellerin tamamı standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla satılırken bu araçta yine 6 ileri vitesli olan tam otomatik şanzıman bulunuyor. T4 ve D2'de çift kavramalı yarı otomatik şanzıman opsiyonu sunulurken D3 ve D4'te yine tam otomatik şanzıman opsiyonu bulunuyor. Motorların hepsi standart olarak start/stop ve fren enerjisi geri kazanım sistemiyle birlikte sunulmakta.

7 Mart 2012 Çarşamba

Gemballa GT


McLaren MP4-12C'nin üzerinde çalışma yapan firmalar arasına Gemballa da katıldı. Standart aracın sunduğu performanstan memnun gibi görünen firma görünüme yönelik bir çalışma yapmış.

Yeniden şekillendirilen ön tamponun üzerinde bulunan hava girişleri oval şekilleriyle dikkat çekerken bunların alt kısımlarındaki çıkıntılar çift parçalı bir splitter görevi görüyor. Önde 20, arkada 21 inç çaplı jantlara sahip olan otomobilin yan etekleri de yenilenmiş.


Arka kısmına geçildiğinde tamponun tamamen yenilendiği görülürken plakalığı da içerisine alan siyah kısım Ferrari'nin yeni canavarı F12berlinetta'yı hatırlatıyor. Alt kısmına büyük bir difüzör yerleştirilen tamponun yanlarında bulunan gömme kısımlarda da hava çıkışları dikkat çekiyor.

İç mekanda tasarım değişikliği sunmayan firma yeni deri döşemeleri istenilen renk ve desende verebilirken konsol kaplamaları değişik malzeme ve renklerde üretilebiliyor.

Cenevre'de otomobili görsel olarak modifiye etmiş olan Gemballa motor modifikasyonu üzerinde de çalıştığının müjdesini verdi.

Mercedes-Benz C Serisi Sport ve AMG Plus Sport


Mercedes C Serisi 2012 Cenevre otomobil fuarıyla birlikte iki yeni donanım paketine kavuştu. Her ikisi de sportif görünümlü olan paketlerin birisi bütün modellere uygunken diğeri sadece iki araçta seçilebiliyor.

AMG Plus Sport isimli paket bütün kasa ve motor seçenekleriyle alınabiliyor. Bu pakete dahil olan aksesuarlarsa 18 inç çaplı yeni jantlar, AMG tasarım ön ve arka tamponlarla yan etekler, bagaj kapağı üstü spoiler, sportif yan desteklere sahip koltuklar, siyah renkli deri döşeme, kırmızı renkli emniyet kemerleri ve dikiş iplikleri, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, alüminyum pedal seti ve kırmızı renkli kenarlara sahip paspaslar olarak sayılabilir.


Sadece C250 Coupé ve C250 CDI Coupé modellerinde alınabilen Sport paketindeyse siyah renkli yan ayna muhafazaları, sportif ayarlı süspansiyon ve direksiyon sistemi, daha güçlü frenler, daha hassas gaz pedalı, AMG egzoz sistemi ve daha sportif kullanıma izin veren şanzıman ayarları şeklinde sıralanabilir.

Morgan Electric Plus E


Klasik görünümlü otomobilleriyle dikkat çeken İngiliz markası Morgan bu araçlara yerleştirdiği modern motorlarla yüksek performans sunmasını da bilen bir marka. Cenevre'de yine nostaljik görünümlü bir araç tanıtan marka kaputun altına bu sefer geleceğin teknolojisini yerleştirmiş.

Plus 8 temelli bir araç olan Electric Plus E'nin dış görünüşü diğer Morgan modellerinden farklı değil. İçeriye göz atıldığında da bir farklılık bulamayan gözler kaputun altında şaşırmaya hazır olmalı zira bu otomobil elektrik motorlu.

160 beygir güç, 380 Nm tork üretebilen elektrik motoruyla 1.250 kg ağırlığa sahip olan roadster 0'dan 100 km/s sürate 6 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 185 km/s. İlginç şekilde 5 ileri vitesli manuel bir şanzımana sahip olan otomobilin menziliyse yaklaşık 200 km.

BRABUS Ultimate 120


BRABUS'un Ultimate ailesine yeni bir araç katılıyor. Yine Smart ForTwo temelli olan otomobil bir önceki versiyonu Ultimate 112'den daha sportif bir görünüm sunmakta.

Ön tamponu altına bir splitter eklenen aracın genişletilen çamurluklarının içerisinde 18 inç çaplı jantlar bulunuyor. Karartılan far zeminleri ve BRABUS logolu ön panjuru da dikkat çeken aracın makyajlanan arka tamponunun orta kısmında çift egzoz çıkışı bulunuyor.


Yüksek yan desteklere sahip deri döşemeli sportif koltuklarında kontrast renkli dikiş iplikleri bulunan Ultimate 120, metal kapı eşiği kaplaması, alüminyum pedal seti, logolu paspaslar, yeni bir direksiyon simidi, BRABUS logolu el freni kolu ve vites topuzu gibi donanımların yanında gövde rengine boyanmış konsol parçalarına da sahip.

Turbo beslemeyle donatılan 3 silindirli motoru 120 beygir güç, 160 Nm tork üretebilen araç 0'dan 100 km/s sürate 8.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 170 km/s'te sınırlandırılmış.

Toplam 120 adetlik sınırlı bir seri olan Ultimate 120'nin Almanya fiyatı 45.900 Euro seviyesinden başlıyor.

Toyota FT-Bh


Toyota, Cenevre'de hibrit konsept ailesine yeni bir araç kattı. Aerodinamik tasarıma yoğunlaşan firma ilginç görünümlü bir otomobil yaratırken açıklanan tüketim değerleri etkileyici.

Genel görünümü su damlası şeklinde olduğundan hava sürtünme katsayısı 0.235 Cd gibi çok düşük bir değere indirilebilen araçta yer yer köşeli hatlar dikkat çekiyor. LED farlar, türbin görünümlü 18 inç çaplı jantlar, üçgen şekilli açıklıklara sahip ön ızgara ve dalga şekilli incecik stoplara sahip olan aracın bagaj kapağında kullanılan bombeli cam tavanın arka kısmını oluşturuyor.


İç mekanı da bir konsept olduğunu açıkça belli eden FT-Bh'in yaşam alanında mavi renkli ambiyans ışıklandırması, tel kaplı Recaro koltuklar, üçgen desenli parçalar, şeffaf panellere yansıtılan göstergeler ve ters duruyormuş gibi görünen direksiyon simidi dikkat çeken özellikler arasında sayılabilir.

3.985 mm boya, 1.695 mm ene, 1.400 mm yüksekliğe sahip olan konseptin aks mesafesi 2.570 mm. Sadece 786 kg ağırlığında olan aracın 18 inç çaplı jantlarına 145 mm genişliğinde, yuvarlanma direnci düşük lastikler takılmış.

Hibrit ünitesinin içerisinde 1 litre hacimli, iki silindirli benzinli bir motor bulunan aracın ortalama yakıt tüketim değeri 2.1 litre/100 km olarak açıklandı. Fuar sırasında otomobilin sıkıştırılmış doğal gazla çalışan bir versiyonu da sergilenirken hibrit modelin prizden şarj edilebilen modeli de görücüye çıktı.

Volkswagen Amarok Canyon


2012 Cenevre otomobil fuarında Volkswagen standında sergilenen araçlardan birisi de pick up Amarok'un konsept bir versiyonu.

Görünümünde büyük bir değişiklik olmasa da iki yandan da 35 mm genişletilen çamurluklar, karartılmış stoplar, 18 inç çaplı siyah renkli jantlar, elektrikli olarak alçalan yan basamaklar ve turuncu gövde rengi gibi ek donanımlar sunan aracın bagaj bölmesinde de iki adet kayak ve aksesuarları için özel bölmeler bulunuyor. Bagaj bölümüne siyah renkli barlar eklenen aracın tavanında da dört adet spot yer alıyor.

İç mekanda çift renkli deri döşeme ve turuncu renkli konsol kaplamaları dikkat çekerken orta konsolun üst kısmında yatay ve dikey açıları gösteren donanımlar yer alıyor. Süspansiyon sistemi 40 mm yükseltilmiş Amarok Canyon'un toplam yüksekliği, yeni lastiklerle birlikte 85 mm artmış.

Aracın kaputu altında görev yapan 2 litre hacimli Diesel motor çift turbo beslemeyle 180 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemine de sahip olan araçta arazi vitesi ve kilitli diferansiyel de bulunuyor.

Pininfarina Cambiano


100. yaşını kutlayan rakibi Bertone konsept aracını sergilerken Pininfarina da boş durmuyor. 3 kapılı bir coupé konsepti olan Cambiano yenilikçi bir güç üretim sistemine sahip.

Yer yer keskin köşelere sahip olsa da genel hatları yumuşak olan Cambiano’nun LED far ve stopları ince yapılarıyla dikkat çekerken yan aynaların yerine yerleştirilen kameralar da bu parçaların bulunduğu yerleri neredeyse boş bırakmış. 21 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin şeffaf tavanı iç mekana daha fazla ışık girmesini sağlarken ön çamurlukların arkasında bulunan hava çıkışları hem şık hem de sportif bir görünüm sunuyor.


Sade görünümlü dış hatları iç mekanda da devam eden konseptin bu kısmına geçmek için üç kapı kullanılabiliyor. Sol tarafına büyük bir kapı yerleştirilen otomobilin sağ tarafında iki adet kapı birbirine ters yönde açılıyor. Yaşam alanı beyaz renkli ambiyans ışıklarıyla aydınlatılan aracın bütün göstergeleri dijital. Oval şekilli bir direksiyon simidine sahip olan Cambiano’nun orta konsolunda bulunan dokunmatik ekransa bir tablet gibi davranabildiğinden yeri değiştirilebiliyor.

Aracın her tekerleği için bir adet elektrik motoru bulunduran Pininfarina bu motorların sürekli 82 beygir üretebilirken maksimum 204 beygire ulaşabildiklerini belirtiyor. Toplam 640 Nm tork üretebilen motorlar ağırlığı 1.695 kg olan otomobili 0’dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaştırabilirken maksimum sürat 250 km/s’te sınırlandırılmış. 50 kWh kapasiteli pilleri sadece elektrik enerjisi kullanıldığı durumlarda araca 205 km menzil sunabilirken standart prizden 6 saatte şarj edilebilmekte.

Hızlı şarj cihazıyla 1 saatten daha çabuk dolan pillerin beslenmesi için bir de mikro türbin kullanılıyor. 40 kg ağırlığa sahip olan 68 beygir gücündeki bu ünite yakıt olarak mazot kullansa da diğer sıvı yakıtları kullanabilmesi de kolayca sağlanabiliyor. Bu üniteyle birlikte menzili 800 km’nin üzerine çıkan Cambiano’nun elektrikli motorları değişik şekillerde konfigüre edilerek drift ve ralli gibi farklı durumlara uyumlu davranabiliyor.

Lotus Exige S Roadster


İngiliz üretici Lotus, Exige model ismini tekrardan kullanıma sokuyor. 2012 Cenevre otomobil fuarında tanıtılan model temel olarak hormonlu bir Elise ile Evora'nın birleşiminden oluşuyor.

Ön tamponunda bulunan büyük hava girişleri ve büyüyen jantlarıyla tanınabilen otomobilin arka kısmında merkezi egzoz borusu ve büyük difüzör dikkat çekiyor. İç mekanı Elise'den alınan aracın motoru kaputa yerleştirilen camdan izlenebiliyor.

Kompresör beslemeye sahip 3.5 litre hacimli v6 motoru Evora S'te de görev yapan otomobil 350 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan aracın ağırlığı yaklaşık 1.100 kg olarak açıklanırken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 4 saniye.

Maksimum süratinin 233 km/s olduğu belirtilen Exige S Roadster opsiyonel olarak sunulan yarı otomatik şanzımanla da donatılabilirken karma sürüşte ortalama yakıt tüketimi 10.1 litre/100 km olarak açıklanıyor.

Renault ZOE


İşte Renault'nun Z.E. ailesinin başka bir seri üretim versiyonu. Fluence ve Kangoo'nun elektrikli versiyonlarının seri üretime alınmasının ardından şimdi de sıra ZOE'de.

Yuvarlak hatlı tasarımıyla dikkat çeken hatchback ince yapılı farları ve açık mavi renge boyanmış kromajlı parçalarıyla kendisini belli eden bir ön görünüme sahip. Arka kapı kolları gizlenen aracın küçük stopları şeffaf bir yapıya sahip. Standart olarak 16 inç çaplı jantlarla donatılan ZOE'nin opsiyonel donanımında 17 inç çaplı jantlar bulunuyor.


İç mekanında kapı içi trim ve direksiyon simidinin diğer Renault modellerinden alındığı görülürken orta konsol ve gösterge tablosu orijinal bir tasarıma sahip. Sürücüsünü dijital göstergelerle bilgilendiren otomobilin orta konsolunun üst kısmında dokunmatik bir navigasyon ekranı bulunuyor. İç mekana da sıçrayan mavi renk konsol ve vites kolu üzerinde kendisini belli ediyor.

Motoru hakkında bir bilgi verilmeyen otomobilde Fluence Z.E.'de kullanılan 95 beygir gücündeki ünitenin bulunması muhtemel. Maksimum menzili 210 km olan aracın Fransa pazarında başlangıç fiyatı 15.700 Euro olarak açıklanırken yıllık 12.500 km yol üzerinden yapılan anlaşmayla pillerin aylık kirası 79 Euro.

6 Mart 2012 Salı

Volkswagen Polo BlueGT


Alman üretici Volkswagen, Polo ailesinin benzinli motor seçeneklerinde bir dengesizlik olduğunun farkına sonunda vardı. 105 beygir güç üretebilen 1.2 TSI ile 180 beygir gücündeki GTI arasına giren BlueGT'yi tanıtan üretici bu otomobili hem sportif hem de düşük tüketim değerleri sunan bir versiyon olarak düşünmüş.

Dışarıdan bakıldığında BlueMOTION ile GTI ailelerinin bir birleşimiymiş gibi duran otomobilde daha aerodinamik A sütunları, siyah renkli yan aynalar ve ön panjur, GT logoları, 17 inç çaplı jantlar, BlueMOTION modelinden alınan yan etekler, difüzörlü arka tampon, çift çıkışlı egzoz ve bagaj kapağı üzeri için bir spoiler bulunmakta.


İç mekanında da büyük bir sürpriz sunmayan otomobilde alt kısmı düzleştirilmiş GT logolu direksiyon simidi, yan destekleri yükseltilmiş ön koltuklar ve piyano siyahı konsol kaplaması standart olarak sunulmakta.

1.4 litre hacimli TSI motorunu diğer Volkswagen modellerinden de tanıdığımız otomobil 140 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor. Standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulacak olan aracın opsiyonlarından birisi de 7 ileri vitesli DSG olacak.

Yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 7.9 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 210 km/s olarak açıklandı. Bu modelde ortalama tüketim 4.5 litre/100 km olarak gerçekleşirken manuel şanzımanla birlikte bu değer 4.6 litre/100 km'ye yükseliyor.

Temmuz ayında piyasaya çıkması beklenen otomobilde BlueMOTION donanımı kapsamında start/stop, silindir iptal etme ve fren enerjisi geri dönüşümüyle akü şarj etme fonksiyonu bulunuyor.

Ford Fiesta ST


Konsept hali 2011 yılında kamuoyuna tanıtılan Ford Fiesta ST'nin seri üretime hazır hali de 2012 Cenevre otomobil fuarında sergileniyor.

Konsept modelle neredeyse aynı olan tasarımında yeni ve daha sportif görünümlü tamponlar, yeniden şekillendirilmiş ön panjur, 17 inç çaplı jantlar, çift egzoz çıkışı, kırmızı renkli fren kaliperleri ve bagaj kapağı üstünde bulunan spoiler dikkat çekerken modifiye edilen süspansiyon sistemiyle yükseklik 15 mm azaltılmış.


İç mekana geçildiğinde gövde rengiyle uyumlu koltuk döşemeleri, yan destekleri yükseltilmiş Recaro marka koltuklar, alüminyum pedal seti ve ışıklandırmalı kapı eşik kaplamaları dikkat çekerken direksiyon simidinin deri ile kaplanıp alt kısmına ST amblemi eklendiği görülebiliyor.

Kaputu altında da büyük bir sürpriz bulunmayan otomobilin turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli benzinli motoru 180 beygir güç, 240 Nm tork üretebiliyor. Performans verileri henüz kesinleşmeyen otomobilin maksimum süratinin 220 km/s'in üzerinde olduğu açıklanırken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 7 saniyenin altında.

Audi A3


İlk fotoğrafları geçtiğimiz ay internete düşen yeni nesil Audi A3’ün detay fotoğrafları ve performans bilgileri de artık bir sır değil.
Tasarımına güncel Audi modellerinden aşina olduğumuz otomobilin 4.237 mm’lik boyu ve 1.421 mm’lik yüksekliği bir önceki nesille hemen hemen aynıyken 12 mm artan genişlik 1.777 mm’ye ulaşmış. Bagaj hacmi 365 litre olarak açıklanan aracın aks mesafesi de 23 mm uzamayla 2.601 mm’ye ulaşmış.

İç mekanı oldukça sade bir tasarım sunan aracın birçok kontrolünün önde bulunan iki koltuk arasına taşınmış olması nedeniyle orta konsolu oldukça boş görünüyor. Üst donanımlı versiyonlarda gizlenebilir ince ekranlı navigasyon sistemi sunulurken MMI kumandalarının üzerinde bulunan touchpad sayesinde bilgiler doğrudan yazılarak girilebiliyor. Ortalama ağırlığı da aşağıya çekilen A3’ün 1.4 TFSI modelinin 1.175 kg olarak açıklanan boş ağırlığı eskisinden 80 kg daha hafif.


Araçta standart veya opsiyonel olarak sunulan dikkat çekici donanımlar panoramik cam tavan, LED ambiyans ışıklandırması, ısıtmalı koltuklar, deri ve Alcantara döşemeler, ekonomi moduna sahip elektronik klima, xenon plus farlar, değişik renk ve desende konsol kaplamaları ve Bang & Olufsen ses sistemi olarak sayılabilir. 705 Watt kapasiteli sistemde, 12 kanallı amplifikatör, 14 hoparlör ve 5.1 Surround Sound bulunuyor.

İlk etapta 3 motor seçeneğine sahip olacak araçta sunulacak bütün üniteler turbo beslemeye sahip. 1.4 litre hacimli TFSI motor 122 beygir güç, 200 Nm tork sunarken 1.8 litre hacimli TFSI ünite 180 beygir güç, 250 Nm tork sunabiliyor. Tek Diesel motor seçeneği 2 litre hacimli olan A3’ün bu ünitesi 143 beygir güç, 320 Nm tork verebiliyor.

A3 1.4 TFSI 0’dan 100 km/s sürate 9.3 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 203 km/s olarak açıklandı. 1.8 TFSI 0’dan 100 km/s sürate 7.2 saniyede ulaşırken maksimum sürati 232 km/s. 2.0 TDI motorla donatılmış A3’ün 0-100 km/s deparı 8.6 saniye sürerken maksimum sürati 216 km/s. 1.4 ve 2 litre hacimli motorlar 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulurken 1.8 TFSI’da 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor.

Tamamı önden çekişli olan araçlarda Quattro dört tekerlekten çekiş sistemi önümüzdeki aylarda sunulacakken 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorun da kaput altında yer alacağı belirtildi.

Mercedes-Benz A Serisi


Mercedes'in yeni hatchback ailesi A'nın ilk fotoğraflarının internete sızmasının üzerinden daha bir gün geçmeden araçların motor seçenekleri hakkında bilgiler gelmeye başladı.

Tasarımı hakkında önceki makalemde yorumlar yaptığım aracın donanım seçenekleri oldukça farklı aksesuarlar barındırmakta. Örneğin AMG Sport isimli donanım paketi seçildiğinde araçta 18 inç çaplı jantlar, çift egzoz çıkışı ve sabit kafalıklı sportif koltuklar gibi donanımlar standart olarak sunuluyor.

Boyu 4.292, eni 1.780 ve yüksekliği 1.433 mm olarak açıklanan araç bir önceki nesilden 18 cm daha alçak bir yapıya sahip.


Tamamı turbo beslemeye sahip motorlarının çoğunu B Serisi'nden de tanıdığımız yeni A Serisi'nde bulunan A180 ve A200 modellerinde kullanılan 1.6 litre hacimli üniteler sırasıyla 115 ve 156 beygir güç üretebilirken 2 litre hacimli motoruyla A250, 211 beygir güç üretebiliyor.

1.8 litre hacimli Diesel motorlara sahip olan A180 CDI ve A200 CDI sırasıyla 109 beygir güç, 250 Nm tork ve 136 beygir güç, 300 Nm tork üretebilirken 2.1 litre hacimli turbo Diesel motora sahip olan A250 CDI 170 beygir güç, 350 Nm tork üretebilmekte.

ECO start/stop bütün motor seçeneklerinde standart olarak sunulurken 6 ileri vitesli şanzıman da standart donanımda yer alıyor. Otomatik şanzıman tercih eden müşterileri de unutmayan Mercedes 7 ileri vitesli çift kavramalı yarı otomatik şanzımanını A Serisi'ne de yerleştirmiş.

Bu arada aracın fiyatları konusunda hala kesin bir açıklama yapılmadı.