15 Mart 2013 Cuma

Holden Cruze


GM'in Avustralya ayağı Holden, Avrupa'da Chevrolet markasıyla satılan Cruze'un yeni bir motor versiyonunu tanıttı. Daha sportif bir görünüme de sahip olan araç performans meraklısı sürücülerin dikkatini çekecek gibi görünüyor.


Sportif tasarımlı bir ön tampona sahip olan yeni versiyonda 17 ve 18 inç çaplı jantlar görev yapıyor. Yan etekleri de farklılaştırılan otomobilin arka tamponu da biraz daha köşeli bir tasarıma sahip.

Geri görüş kamerasını da donanımlar arasına alan Holden kaputun altına, Opel modellerinden tanıdığımız turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli üniteyi eklemiş. 180 beygir güç, 230 Nm tork üretebilen motor 6 ileri vitesli manuel veya otomatik şanzımanlarla donatılabiliyor.

24 yorum:

  1. ben 2010 model full otomatik cruze aldım.Lütfen dikkat edin

    bayiler sizi kesinlikle yanıltıyor. Üretici ile konuşmamda nasıl olurda 1.6 motor hacimine sahip olan bir motor 100 km. de 12 litre benzin tuketir dediğimde bana motor alışma süresinden sonra normale doner dediler.Gerce biz satın aldığımız yerden tüp taktirdik dediğimde aman efendim biz asla bu modele LPG önermiyoruz be motorunuz suanda garanti kapsamı dısında dediler.Satan bayi garantinin LPG. yi takan firmanın sorumluluğuna gecti diyor. Dışarıda 1.300 liraya taktirabilecegimiz LPG yi tamtamina 1.800 tl ye taktirdik. Sırf ileride motor ile ilgili sıkıntı yasarsak servis imkanından muaf olmayalım diye.Motor alt karter kapağını bile 250 tl fiyata kaktirmaya çalışıyorlar.Biraz itiraz ederseniz 100 liraya düşüyorlar.Ben bunu sanative tek. Bakanlığına şikayet edeceğim dediğimde hemen bedavaya taktılar. Ben arabanın görüntüsüne aşığım.Ama dürüst olmak gerekirse sadece görüntü var diyorum.Motor oldukça sağır.Hiç seri değil.Ama yakıt canavarı. Tüp kullanırsanız ne ala.Arkadaşımın 1.6 toyotasini sürdüm inanın patinaj çekiyor.Chevrolede patinaj önleme sistemi oldugindanmidir bilemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi arabam olmaması dahilinde babamın Cruze'unu yazları eve gittiğimde kullanıyorum. 2011 model bir araba ve iç-dış görüntüsüyle diğer arabalardan çok daha güzel buluyorum bence bu fiyata alınabilecek en iyi araba. Sizlere son 2 senedir kullandığım ve farkettiğim sorunları belirtmek istiyorum aynı sorunu yaşayanlar yada çözümünü bilenler olabilir. Öncelikle arabanın kalkışları çok etkisiz sebebini anlayamadım bende mi sıkıntı var onu da çözemedim, resmen arkadan 10-15 kişi arabayı boş viteste ittiriyor gibi hissediyorum, dizel araba gibi kalkış olmayacağını biliyorum torku elbette düşük dizellerden ama bu kadar düşük olabileceğini tahmin etmiyorum. Araba şu an 20.000 km'de ve babam hızı hiç sevmeyen 2.300 rpm'de vites değiştiren 75-80 km/h civarında 5.vitese geçen bir adam ve bu zamana kadar arabanın motorunu açmak için 1 kere 170 yapmışlığı var onun dışında hiç motoru zorladığını görmedim, yakın arkadaşlardan az çok arabadan anlayanlar kalkışların zayıflığının bu yüzden olduğunu söylüyor alakası var mı sizce ? Varsa da çıkıp bu saatten sonra hız yapsam motoru açmak için zorlasam bir faydası olur mu ? Bir de bu ivmelenme için Pecochip adında bir cihaz öneriliyor, acaba memnun kalan var mı yada değişimler nelerdir. Aracın fazla yakması hakkında bir çözümü yok.teşekkürler...

      Sil
    2. bu aracı aslında dikkatli dinlerseniz şöyle bir ses çıkıyor."Beeeenzinnnnn,benZZZZinnn" alet resmen içiyor fon dip yapıyor yakıtı.

      Sil
    3. Sen ne yaptın böyle arkadaşım? Uçakmı bekliyordun? 1.6 laguna, 1.6.Passat 1.6 Skoda süperB, vectra 1.6 bunlarda zor kalkan cinsten, bunlarda yokuşu zorlanarak çıkanlardan, fizik kuralı ne kadar şişmansan o kadar hantalsın kas yapsanda O hantallığı hissedersin, yakıt sorununa diyeceğim yok, tercih meselesi sen beyenmedin ama satış rakamlarına baktığımızda durum farklı. Ben alacağım için savunmuyorum bu saydığım araç cinslerini ilk 1 km.de 1.5 12valf 85 bg.dizel alt versiyon aracımla nal toplatıyorum şimdi benim araç süpermi? 1km.den sonrada onlar bana nal toplatıyor, bir marka ve modeli bukadar basit kötülemeye hakkın yok. Senin bukadar olumsuz anlatımına katılmıyorum. Zevk ve Tercih sebebi, beyenmemiş olabilirsin. 0-100 mt. 9.2 sn. olarak sitesinde yazmakta 1285 kg.bir araç çok iyi bir değer yani sahinden korkmana gerek yok. Maksimum sürat 190 km. daha ne istiyorsun anlamadım? Ecotek motor kullanmış adamlar bunuda diğer tanınmış markaların kullandığını sen hariç bilmeyen yok. Bana ne bu Amerikan markasından kendi markasını yaratamamış bir neslin evladı olarak yabancı hayranlığımız herkes kadar olsada sizin anlatımlarınızın tamamen YANILTICI OLDUĞU kesin.

      Sil
    4. pecochip diyen arkadaşa:Benzinli arabaya yazılım olmaz %2-3 anca arttırır performansını yazılım dizel araçlar içindir. Sonradan takılan chiplerde sağlıklı olmuyor

      Sil
    5. 2011 1.6 düz kullaniyorum, bmw 1.16 dan 2 kat daha seri, kalkista gecemedigim 1.16 olmadi ki boy boy farkla geciyor. 3.20 ile kapisirken zorlaniyor o da normal zaten. Yumusak suspansyonlu oldugu icin kalkis ivmesini tam hissettirmiyor belki bu yuzdendir sikinti.

      Sil
  2. bende 2010 ls var 113 beygir direksiyon derisi soyuldu,araç çok ağır, 140 dan sonra bağırıyor,ilk hızlanması iyi değil, devri düştükten sonra da kendini toplayamıyor,lpg takılınca garantisi bozuluyomuş yeni öğrendim, 10.000 de (6000 otoban)araba döküldü,her tarafından ses geliyo,baskı balata bitti boyası çok ince hemen attı, servisleri hiç iyi değil, PİŞMANIM

    YanıtlaSil
  3. Bunca şeyi söleyen adamlar nie almış çok garip onu bunu bilmem yahudilerin bi lafı vardır ucuz mala para verecek kadar zengin değilim derler.

    Bi ürün e ilk baktığında herşeyinden önce seni fiyatı çekiosa uzak duracaksın kardeşim c hatta d sınıfı gibi duran bi araç ama piyasadaki b sınıfı araç fiyatına satılıyo normal olması mümkün değil çok parası olana bişi diyememde varını yoğunu katıp katıştırıp bu araca bağlayana üzülürüm.

    YanıtlaSil
  4. ARKADAŞLAR BUNDAN 3 AY ÖNCE ESNAF BİR ARKADAŞIM ALMIŞTI, CRUZE NİN ÇEKİŞİNDEN ŞİKAYET EDİP DURUYORDU,BÖYLE BİR ARABADAN ŞİKAYET ETMESİ BENİ ŞAŞIRTMIŞTI BENDE BU ARABAYI DENEMEK İSTEDİM,MEĞERSE SÖYLEDİKLERİ DOĞRUYMUŞ ARABAYI YERİNDEN HAREKET ETTİRMEK VE HIZLANDIRMAK MESELE Kİ SORMAYIN, RESMEN AT ARABASI, AT ARABASI BU ARABADAN DAHA İYİ HIZLANIR, NEYSE ASFALTA ÇIKTIK 100 LE GİDİYORUZ ÖNÜMÜZDE Bİ BRODVEY VARDI SOLLAYALIM DEDİK GAZA BASIYORSUN MOTORDAN SES GELİYOR AMA ARABA GİTMİYOR, SONUNDA BRODVEYİ SOLLADIK AMA BEN Mİ SOLLADIM CRUZE MU SOLLADI BELLİ DEĞİL KISACASI BU ARABANIN İÇİ, DIŞI VAR AMA KALBİ YANİ MOTORU YOK. KESİNLİKLE ALINACAK BİR ARABA DEĞİL

    YanıtlaSil
  5. kalkışlardaki hantallığı gidermek için aracın torku mu artırılmalı yoksa beygir gücü mü araca ilk hareketi veren tork değil mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aracın ilk kalkışı daha çok aracın şanzımanı ve kasa ağırlığıyla alakalı bir olay.

      Torku yüksek araç daha rahat hareket eder. Beygiri yüksek araç ise daha yüksek hızlara çıkar, biraz da ağırlık, rampa gibi etmenlere göre de değişir. Düz yolda beygiri, rampa yukarı ve yüklü araçta torku yüksek olan araç daha avantajlıdır.

      Bütün bu dediklerimi torku yüksek araç düşük devirlerde ve az yakıt sarfiyatı ile hallederken, torku düşük araç daha yüksek devirlerde ve daha fazla yakıt tüketerek halleder.

      Sil
  6. CRUZE YOKUŞTA GİTMİYOR DİYENLERE selam olur..... 2011 model 124 BG Cruze siyah porche ye selektör atıyor :)

    http://www.youtube.com/watch?v=v2ka-f_xoP4

    bunu ızleyin otobanda hız denemesidir rampa yukarı 180 km sa hızda çıkıyor ki video tamamen fabrika çıkışlı 2011 model 124 bg CHAVROLET CRUZE aracın 2009 2010 ları bilmemde aracı kullanmadan 2011 2012 modeller için yorum yazmayın yalan yanlış bu araç fransız malı İtalyan malı araçlara 10 basar ve üretim yeri güney kore ve amerikadır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benzin göstergesini de takip edin 6 dakkalık videoda nereden nereye düşüyor yol bilgisayarına da bakın orda 16.5 litre yakıt tüketimi gösteriyor :D Araç yaktığı yakıtın karşılığını vermiyor. Konya manavgat yolunda tırmanma şeritlerinde sağ şeritte devam ederken arkamdan bir cruze geliyor hızım 90 filan sola sinyal verip sol şeride geçiyor sollamak için tabi ben biliyorum bu cruze ların huyunu gaza dokunuyorum biraz hızlanıyorum cruze arkamda kalıyor tekrar sağ şeride giriyor iki defa böyle oldu adam hızlanıpta sollayamadı :D Arabam da öyle bmw filan değil accent blue m var

      Sil
    2. Accent Blue da kolay lokma değildir hocam uyandırayım yazılım atılanlar 150 beygiri geçiyor :)

      Sil
    3. 2 dakikada 6 dakikalık videoyu nasıl izledin ya

      Sil
  7. 1.4 t ltz var bende de aynı fiyat bandında alınacak en iyi araba, Tabi fanatik olmayıp mantıklı olmak kaydıyla.. Daha iyisi varsa söyleyin gidip onu alalım bilip bilmeden abuk subuk konusanlara da ayrı uyuz oluyom kaç defa binmiş kac farklı araba sürmüş?

    almanların adac testi
    http://www.adac.de/infotestrat/tests/crash-test/detail.aspx?IDtest=298

    euro ncap çarpışma testi
    http://tr.euroncap.com/tr/results/chevrolet/cruze.aspx
    Burada da arabam.com um bir önceki nesil cruze için yaptığı test bendeki araç daha dolu...
    http://www.arabam.com/otomobil-testleri/chevrolet-cruze-sport-plus-1-4-turbo-mylink-yorumlari/297606

    aracın standart donanımı aşağıdaki sekilde. ayrıca telefonunuza bringgo adlı bir program yükleyerek mylink eglence paketini navigasyon olarak da kullanabiliyorsunuz.

    ELEKTRONİK İKLİM KONTROLLÜ DİJİTAL KİLİMA
    POLEN FİLTRESİ
    KATLANIR ELEKTİRİKLİ YAN AYNALAR
    ARKA PARK SENSÖRÜ
    OKUMA LAMBASI
    YAĞMUR SENSÖRÜ
    GECİKMELİ SÖNEN FARLAR
    OTOMATİK YANAN FARLAR
    OTOMATİK KARARAN İÇ DİKİZ AYNASI
    DERİ DİREKSİYON SİMİDİ VE VİTES TOPUZU
    CHEVROLET MY LİNK İNTERAKTİF BİLGİ EĞLENCE SİSTEMİ
    GERİ GÖRÜŞ KAMERA SİSTEMİ
    AUX-İN (HARİCİ MÜZİK ÇALAR BAĞLANTI SOKETİ)
    İPOD / USB BAĞLANTI NOKTASI
    BLUETOOTH TELEFON
    6 ADET HOPARLÖR
    DİREKSİYON KUMANDALI MÜZİK SİSTEMİ
    ELEKTRİKLİ ÖN VE ARKA CAMLAR
    CRUİSE CONTROL (ELEKTRONİK HIZ SABİTLEYİCİ)
    YÜKSEKLİK VE DERİNLİK AYARLI ELEKTRİK DESTEKLİ DİREKSİYON
    ÖN VE ARKA KOLTUKLARDA KOL DAYAMA DESTEĞİ
    4 YÖNLÜ AYARLANABİLİR SÜRÜCÜ VE YOLCU KOLTUĞU
    60/40 ORANINDA KATLANABİLİR ARKA KOLTUKLAR
    KATLANABİLİR KONTAK ANAHTARI
    STEPNE
    YAKIT TÜKETİMİ: 7.5 / 4.7 / 5.7 ABS ESP ESC TCS ALARM İMMOBİLİZER LASTİK BASINÇ SİSTEMİ
    6 İLERİ DÜZ VİTES 215/50/17 LASTİKLER ÖN ARKA HAVA SOĞUTMALI DİSK FRENLER ISOFİX ÇOCUK KİLİDİ
    SÜRÜCÜ YOLCU ÖN,YAN VE PERDE HAVA YASTIKLARI KAPI İÇLERİNDE DARBE EMİCİ BARLAR
    1.4 140 PS 200 NM TORK 6 İLERİ VİTES

    YanıtlaSil
  8. 2011 LS AT, 124hp aracım var. Memnuniyet aslında f/p oranlı bir şey. Çocuğum var, yaşım 30 küsür. Açıkçası belli bir yaştan sonra kişinin bir araçta aradığı kıstaslar değişiyor. Güvenlik ve konfor iki üç tık öne çıkıyor.

    Aracım LPG'li, yakıt tüketimimi zaman zaman kontrol ederim. Sınıfındaki herhangi bir 1.6 araçtan fazla yakmıyor. Alt devirlerde (kıyasladığın araca göre) bir cansızlık mevcut. Bunu ağırlığına ya da yazılımına bağlayanlar var, bilmiyorum ama rahatsızlık verecek derecede sorun görmüyorum. Yazılıma yapılan ufak bir müdahaleyle aracın alt devir karakteristiği değiştirilebiliyor.

    Aracım otomatik vites olmasına rağmen işi bildikten sonra neredeyse manuel rahatlığıyla vites değiştirmeniz mümkün. Arka plandaki yazılım bir iki cümleyle harcanacak kadar basit değil. Pedala basışınız, devir, hız vb bir çok veri değerlendiriliyor ve amacınıza uygun şekilde alt-üst vitese geçiş sağlanıyor. Sollamalarda yani ani hızlanmalarda olması gerektiği gibi vites düşürülüyor ve solluyorsunuz. Buradaki sorun nedir anlamadım. Elbette farklı ağırlık ve farklı motorlara sahip araçlarla kıyaslama yapıldığında ortaya bir fark çıkması kaçınılmaz. Aynı sınıftaki bir x markadan daha hantal/seri de olabilir, bu da normaldir.

    Subap uzaması meselesi bilinen bir gerçek. Firma EURO5 normundaki aracı için "bu motor sadece benzinle uyumludur" diye yazmış. Yok LPG kullanacağım diyen adam da bu durumu bilir, kimisi 50 binde, kimisi 100 binde subap değiştirir, ömürlük çözüme kavuşur. Harcanan para zaten LPG ile defalarca çıkmıştır. Ama LPG'de hor kullanılan bir araç ikinci elde ilk 5 bin km'de bu sorunu çıkarırsa elbette üzecektir.

    Firma Türkiye'den çekilmiş olabilir. Sebebini bilmek önemli. Bu çekilme bir başarısızlık ya da (kötü planlama ve yönetimi saymıyorum) olumsuzluktan kaynaklanmıyor. Bünyesinde yer alan ve TR'de zaten satılan Opel'in karşısına uygun fiyatlı bir rakip çıkarmak firmaya ticari olarak çok akıllıca gelmemiş olsa gerek. Cruze üretimi ve satışı başka ülkelerde devam ediyor. Çekildiğinde 10 yıllık yedek parça garantisi sunulmasına rağmen 10 yılın sonunda eldeki parçaların şehir meydanında imha edilmeyeceği de bir gerçek. Opel parçalarıyla uyumu ortada. Ayrıca yan sanayi cenneti ülkemizde "parça sorunu yaşıyorum, mahvoldum" diyenin!! max 15-20 günde eBay'den parça kapısında... Ülkemizde, fabrikası bile kalmamış bazı markaların araçlarının sanayide sıfırdan toplanıp yeniden imal edilebildiğini de biliyoruz :) En kötü ihtimal aracı ABD'den aldım getirdim diye düşünürsen sorun kalmayacaktır. Almadan ikinci el derdine düşünüyorsan daha iyi yatırım yolları var, onları öneririm. Acil elden çıkaracağım dediğinde 500-1000 fiyat kır, müşterisi seni bulacaktır. Forumlarda 3 aydır araç arıyorum, istediğim aracı bulamıyorum diyenlerin çokluğuna şaşırırsınız.

    Cruze'da standart donanım, bir çok araçta ek paket olarak sunulmakta. 8 hava yastığı, ESP vb vb. İsteyen araştırır, testleri sonuçları inceler.

    Hız sabitleme ve otomatik vites bence iyi bir ikili.

    Ses sistemi çok kötü değil ama kullandığım harici bir multimedia seti ile ses kalitesinin arttığını gördüm. Bu konuda daha iyi bir kalite yakalanabilirmiş.

    Marka fanatiği değilim. Yarın bir gün bu aracımı da satıp hangisi aklıma yatarsa/bütçeme uyarsa onu alacağım. Eksilerini de biliyorum. Bana göre amortisör takozlarıyla ilgili bir kroniği mevcut. Lokurtu sorunu yaşayan çok kişi olmasına rağmen bunu doğrulamayan kullanıcılar da var. Sanırım aracın kullanıldığı yol bunda temel etken. Geri viteste "anırma" sesi :) Titreşim damperi ile bu ses kesiliyor. Yaptırmadım ama fabrika çıkışı bu tarz bir sorun olmamalıydı.

    Sonuç olarak ne istediğini bilen biri için (kendim :)) bir sorun görmüyorum. Aracımdan gayet memnunum.

    YanıtlaSil
  9. Kasa tip görünüm iç dizayn güzel görünüyor ama kullanmadım yani performans konusunda bilgim yok.

    YanıtlaSil
  10. Chevrolet Cruze Hb ve diğer Cruze lerde Ön tekerlekler yere tutunamadığında,devreye arka tekerleklerin girdiğini biliyormuydunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerektiğinde 4X4 oluyor diyorsunuz yani....

      Sil
    2. proton da 5x5 di yahu.

      Sil
  11. Bende Mitsubishi asx var. uzun yolda 100-110 km/h ortalamayla 6 litre, şehir içi ortalama 40-50km/h ile gittiğinde 5.5- 6 litre arası yakıyor. O yüzden tüp taktırmamıştım bile. Ancak bu başlığa takılmamın sebebi de haftaya bir cruze ile takas yapma ihtimalim olması. Bu işe sizin yorumunuz nedir Onur Bey merak ediyorum ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cruze'un hangi motor ve şanzımana sahip olduğuna göre değişir. 1.6 atmosferik motor ve otomatik şanzımanla araç hem hantal kalıyor hem de tüketimi yüksek. Türkiye'den çıkarken 2 litre turbo Diesel otomatik modellerin fiyatı 54.000 TL idi. O zaman herkese kapışın demiştim. En mantıklı versiyondur bence hala.

      Sil
  12. bu muhabbetler nedir ya iyice donanımhabere döndü burası

    YanıtlaSil