9 Mart 2013 Cumartesi

RUF 3800S


Bir süredir sesi soluğu çıkmayan modifikasyon firmalarından olan RUF, Porsche Boxter ve Cayman S temelleri üzerine geliştirdiği kitini tanıttı.


Araçların yenilenen ön tamponlarında daha büyük hava çıkışlarına yer veren üretici ek hava çıkışları ve büyük bir splitter ekleyerek aerodinamik yapıyı da iyileştirmiş. Farklı jant seçenekleriyle donatılabilen otomobillerin arkasında dörtlü çıkışı yanlara alınan egzoz sistemi ve difüzör gözlerden kaçmıyor.

Araçlar için yüksek yan destekli ve sabit sırtlıklara sahip yarış koltukları da sunan RUF 3.8 litre hacimli motorun gücünü 420 beygire, torkunuysa 450 Nm'ye ulaştırmış.

8 Mart 2013 Cuma

ALPINA B3 Biturbo


ALPINA etkileyici modeller tanıtmaya devam ediyor. XD3 Biturbo'nun ardından BMW 3 Serisi'ne yönelen firma yeni B3 Biturbo ile 335i'den M3'ü kıskandıracak performans elde etmeyi başarmış.

Sade görünümünü koruyan otomobilde ALPINA'nın bilindik gövde grafikleri kullanılırken 20 inç çaplı jantlar, splitter, spoiler, mavi renkli kaliperler ve dörtlü egzoz çıkışı kullanılmış.


İç mekanda mavi renkli gösterge paneli, ALPINA logolu direksiyon simidi, koltuk sırtlıkları ve kapı eşik kaplamaları ve sınırlı üretim plakası dışında görülebilen tek farklılık mavi renkli dikiş iplikleri.

Süspansiyon sistemine sertlik ayarı eklenen aracın fren sistemi de modifiye edilmiş. Önde 370, arkada 345 mm çaplı disklerle donatılan sistemde 4 ve 2 pistonlu, maviye doyanmış kaliperler kullanılmış.


Otomobilin 3 litre hacimli motoru çift turbo besleme yardımıyla 410 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor. Hem sedan hem de station wagon gövde seçenekleri bulunan araç arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.

Arkadan itişli sedan modeller 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşabilirken dört tekerlekten çekişli modellerde bu süre 4 saniyeye iniyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip olan araçların maksimum sürati 305 km/s. Start/Stop sistemiyle donatılan B3 Biturbo'nun ortalama yakıt tüketim değeri arkadan itişli versiyonlar için 7.6 litre/100 km olarak açıklanırken dört tekerlekten çekişli araçlar için 7.9 litre/100 km.

Subaru VIZIV


Bu yıl Cenevre'ye konseptiyle gelen Japon üreticilerden birisi de Subaru. Sportif görünümlü hibrit bir crossover sergileyen firma gelecekte kullanacağı tasarım dili hakkında da ipuçları veriyor.

4.320 mm boya, 1.900 mm genişliğe ve 1.510 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.640 mm olarak açıklandı. Etkileyici bir görünüme sahip olan ön kısmında parantez biçimli LED farlar ve altıgen panjurla birlikte tampon alt koruması da dikkat çekiyor.


20 inç çaplı jantlarla donatılan konseptin çamurlukları ve yan etekleri şişkin bir tasarıma sahip. Aracın yan kısmına da hava girişleri ekleyen Subaru ince aynalarla donattığı kapıları yukarıya doğru açarken yan camlara çerçeve koymamış.

Cam tavanı da donanımında bulunduran VIZIV konsepti arka kısımda spoiler, parantez biçimli LED stoplar, dört egzoz çıkışı ve bir difüzör sunuyor.


Dört kişilik iç mekanında sade bir tasarım sunan konseptin yuvarlak göstergelere sahip gösterge paneli, orta konsolu ve ön yolcu panelinde dijital göstergeler ve dokunmatik ekranlar kullanılmış. Neredeyse bütün kumanda düğmeleri direkiyon simidi üzerine toplanan otomobilin yaşam alanında mavi renkli ambiyans ışıklandırması görev yapıyor.

Hibrit ünitesinde 2 litre hacimli turbo Diesel üniteyle birlikte üç elektrik motoru görev yapan otomobil dört tekerlekten çekiş sistemi ve sürekli değişken oranlı otomatik şanzımana da sahip.

Mitsubishi GR-HEV


Japon üretici Mitsubishi de bu yıl Cenevre'ye konseptlerle gelen firmalar arasında. Yeni hibrit ünitesini de sergileyen marka L200 isimli pick up modelinin gelecekte taşıyacağı tasarım detaylarını da sergilemiş oldu.

Kaputunun ön kısmında görülebilen bombe haricinde genel tasarımı köşeli olan aracın yüzünde LED farlar ve şeffaf panjur dikkat çekerken üç kollu jantlar, gizlenmiş arka kapı kolları ve yan aynalar yerine geçen kameralar dikkatlerden kaçmıyor.

Şişkin çamurluklar ve çıkık yan eteklerin yanında bagaj kısmına da bir kapak eklenen pick up, ince yapılı stopları ve bagaj kapağına entegre edilmiş tamponla sportif bir duruş sergiliyor.

5.420 mm boya, 1.930 mm genişliğe ve 1.775 mm yüksekliğe sahip olan konseptin aks mesafesi 3.000 mm olarak açıklandı. Hibrit sisteminde elektrik motoruyla birlikte 2.5 litre hacimli turbo Diesel ünite bulunan araç dört tekerlekten çekiş sistemi ve otomatik şanzımana da sahip.

Italdesign Giugiaro Parcour


2013 Cenevre otomobil fuarında tanıtılan konsept araçlar arasında en çok dikkat çekenlerden birisi de Italdesign Giugiaro'nun 45. yaşını kutlamak amacıyla hazırladığı Parcour oldu.

Hem coupé hem de roadster gövde seçeneklerine sahip araç aslında sportif bir crossover. Genel hatları bir Lancia Stratos'a benzeyen otomobilin sivri burun kısmı, LED aydınlatma grubu, bagaj kapağı üzerine yerleştirilen hava çıkışları, 22 inç çaplı jantları ve yukarıya doğru açılan kapıları sportif bir görünüm sunuyor.


Yan aynaların yerine coupé versiyonunda tavana yerleştirilmiş kameralar kullanılan otomobilin roadster modelinde çerçevesiz ön ve yan camlar yer alıyor.

4.530 mm uzunluğa, 2.070 mm genişliğe ve 1.335 mm yüksekliğe sahip olan aracın ağırlığı 1.550 kg olarak açıklanıyor. Yüksekliği ayarlanabilen süspansiyon sistemine sahip olan araçların yerden yükekliği 210 ile 330 mm arasında değiştirilebiliyor.


İç mekanında sade bir tasarım şekli benimsenen Parcour kardeşlerin köşeli çizgilere sahip kokpitinde dokunmatik kumanda elemanları ve hem üst hem de alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi bulunuyor.

Lamborghini Gallardo'dan alınan 5.2 litre hacimli v10 motoru 550 beygir güç üretebilen konseptler dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşabilirken maksimum süratleri 320 km/s.

6 Mart 2013 Çarşamba

Gumpert Apollo S


Finansal problemler yaşayan firmalar arasında bulunan Gumpert para akışını hızlandırdıktan hemen sonra Apollo'nun yeni versiyonlarıyla Cenevre'de yer aldı.

Görünümü Apollo R ile neredeyse aynı olan otomobilin ön tamponuna yerleştirilen LED gündüz aydınlatmaları ters çevrilirken jantların tasarımları yenilenmiş. Egzoz çıkışları yeniden tasarlanan aracın tavanında bulunan hava girişi de daha yassı bir tasarıma sahip.

Önde 19, arkada 20 inç çaplı jantlara sahip olan Apollo S'in fren sisteminde 6 pistonlu kaliperler ve 378 mm çaplı diskler görev yapıyor.


İç mekan tasarımı diğer Apollo modellerinden alınan otomobilin yaşam alanı deri döşeme ve karbon fiber kaplamalarla dolu. Oval direksiyon simidine sahip olan aracın vites kolu da ergonomik kullanım için uzun tutulmuş.

Çift turbo beslemeye sahip 4.2 litre hacimli v8 motoru 750 beygir güç, 900 Nm tork üretebilen araç üç farklı şanzıman seçeneğine sahip. 0'dan 100 km/s sürate 2.9 saniyede ulaşabilen aracın 200 km/s sürate ulaşması 8.8 saniye sürüyor.

KTM X-BOW GT


2013 Cenevre otomobil fuarında genel yönelim araçları güçlendirmek olsa da KTM gibi bazı üreticiler otomobillerini daha kullanılabilir kılmak amacıyla ters yönde ilerleyebiliyor.

X-BOW R temelleri üzerine geliştirilen GT ile günlük kullanıma daha uygun bir araç yaratmaya çalışan KTM bu otomobile hem ön hem de yan camlar ekleyerek ilk adımı atmış. Kolayca takılabildiği belirtilen yumuşak bir tavanla devam eden kullanılabilirlik kürü 50 litre hacimli bagaj hacmiyle devam ediyor.

3.738 mm boya, 1.915 mm genişliğe ve 1.202 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesiyse 2.430 mm. Önde 17, arkadaysa 18 inç çaplı jantlara sahip olan X-BOW GT'nin ağırlığı 847 kg olarak açıklanıyor.

Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motorunun gücü 285 beygire düşerken torku 420 Nm'ye yükselen otomobil 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 231 km/s.

Ortalama yakıt tüketim değeri 8.3 litre/100 km olarak açıklanan aracın fiyatıysa 72.500 Euro seviyesine yükselmiş.

Pininfarina Sergio


Bu yıl Cenevre'de sergilenen yeni süper otomobiller arasında Pininfarina logosunu görmeyenler üzülmesin. Ferrari LaFerrari'nin bile tasarımı ana firmaya ait olsa da bir başka Ferrari modeli, gizli gizli de olsa organizasyonda yer aldı.

Ferrari 458 Spider temelleri üzerine geliştirilen Sergio konsepti 4.550 mm boya, 1.940 mm ene ve 1.140 mm yüksekliğe sahip bir roadster. Sivri burun yapısı ve ön kısma yerleştirilen dev splitter ile daha ilk bakışta dikkatleri üzerine çeken otomobilde altın renkli, tek bijonlu jantlar kullanılmış.


Küçük kapıları yukarıya doğru açılan aracın ön ve yan camları bulunmasa da standart donanımda iki adet kask yer alıyor. Yolcular arkasına eklenen büyük kemer aynı zamanda koltuk kafalıklarını tutarken aynı tasarım detayı splitter üzerinde kullanılan Ferrari logosunda da görülebiliyor.

Yuvarlak hatlara sahip arka kısımda motorun küçük deliklerle havalandırılmasını sağlayan kaput, LED stoplar, üçlü egzoz çıkışı ve büyük difüzör dikkat çekiyor.


İç mekana geçildiğinde ön panelin Ferrari 458'den alındığı görülürken koltuklar yeniden şekillendirilmiş. 100 litre hacimli bir bagaja sahip olduğu açıklanan otomobilin ağırlığı da 1.280 kg.

4.5 litre hacimli v8 motorunu ve 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanını da 458 ailesiyle paylaşan Sergio 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyeden biraz daha erken ulaşabilirken maksimum sürati 320 km/s'in üzerinde.

SsangYong SIV-1


Son yıllarda katıldığı her büyük fuarda bir SUV konsepti tanıtan SsangYong 2013 Cenevre otomobil fuarında da alışkanlığını bozmadı. Daha önce XIV-1, XIV-2 ve e-XIV gibi model isimleri kullanan üretici bu sefer aracına SIV-1 ismini vermiş.

LED aydınlatma grubu, şişkin çamurluklar, büyük jantlar, ince yapılı aynalar, gömme kapı kolları, cam tavan ve çift egzoz çıkışı gibi detayları dikkat çeken aracın bagaj kapağı camının hem üst hem de altında birer spoiler yer alıyor. Gizlenmiş B sütunu sayesinde yan camları kesintisiz ilerliyormuş gibi görünen konseptin dar kapı camları çerçevesiz tasarlanmış.


İç mekana geçildiğinde köşeli bir tasarım anlayışı göze çarpıyor. Çift renkli konsol ve kapı içleri şık bir görünüme sahipken parlak metal yüzeyler ve dijital göstergeler fütüristik görünümü pekiştirmiş. Orta konsol üzerinde dev bir dokunmatik ekrana sahip olan aracın vites konsolunda küçük bir tablet kullanılmış.

4.500 mm boya, 1.880 mm genişliğe ve 1.640 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi de 2.700 mm uzunluğa sahip.

Aracı iki motor ve iki şanzıman seçeneğiyle satışa sunabileceğini belirten SsangYong 1.6 litre hacimli ünitelerden benzinlide bir, Diesel'de iki turbo beslemeye yer vermiş. Benzinli motor 205 beygir güç, 280 Nm tork üretebilirken Diesel ünite 150 beygir güç, 360 Nm tork üretebiliyor.

Renault Clio GT 120 EDC


Fransız üretici Renault, Clio'nun standart modelleriyle RS arasındaki farkı kapatmaya başladı. Clio GT hem görünüm hem de performansıyla sportiflik arayan müşterilerin yönelebileceği bir model olma iddiası taşıyor.


Büyük hava girişine sahip ön tamponuna alınan LED gündüz farları ve Renault logosunun altına yerleştirilen GT harfleriyle farklılaşan otomobilin 17 inç çaplı jantları, yan aynaları ve kapı altlarında bulunan süslemeleri füme renkli.

Hatchback ve station wagon gövde seçenekleriyle sunulacak olan otomobilin arka kısmında spoiler, alt kısmı füme renge boyanmış tampon, difüzör ve kromajlı çift egzoz çıkışı dikkat çekiyor.


Turbo beslemeye sahip 1.2 litre hacimli motoru 120 beygir güç, 190 Nm tork üretebilen otomobillerde 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman kullanılıyor. Hatchback modeli 0'dan 100 km/s sürate 8.6 saniyede ulaşabilen Clio GT'nin maksimum sürati 200 km/s. Aracın ortalama yakıt tüketimiyse 5.2 litre/100 km olarak gerçekleşiyor.

5 Mart 2013 Salı

Ford Tourneo Courier


Ford'un Türkiye'de üreteceği küçük ticari aracı Tourneo Courier Cenevre'de tanıtıldı. Şık bir tasarıma sahip olan ticarinin tasarım detayları ailenin diğer üyelerini andırıyor.

Platform kardeşleri Fiesta ve B-Max'ten esinlenerek tasarlanmış olan ön kısmında tipik Ford panjuru kullanan Tourneo Courier şişkin çamurluklar ve çift renkli jantlarla sportif bir duruş sergiliyor. Çift kayar kapıyla donatılan otomobilin bagaj kapağı da oldukça büyük.


İç mekana geçildiğinde Fiesta'dan alınan ön konsolun kadife kaplı olduğu görülürken yarı deri döşeme koltuklar farklı bir görünüm sunmakta. Sürücü koltuğu altı ve vites konsolunda büyük depolama alanları sunan Ford ön koltuk sırtlıklarına da katlanabilir tepsiler eklemiş.


Kaputu altında kullanılan motorlardan benzinli olanı 1 litre hacim ve turbo beslemeyle 100 beygir güç sunarken 1.5 ve 1.6 litre hacimli turbo Diesel üniteler 75 ve 95 beygir gücünde.

Bu arada ilginç şekilde aracın Türkiye pazarında dört koltuklu bir versiyonu sunulacağı da açıklandı.

Chevrolet Corvette Stingray Convertible


2013 Cenevre otomobil fuarında Avrupa merkezli otomobil üreticiler dikkat çekseler de A.B.D.'den bazı markalar kendilerinden söz ettirmeyi başarıyor. Bu markalar arasında ön sırada yer alan Chevrolet, Corvette Stingray'in üzeri açılabilen modelini sergiledi.


Tasarımında bir sürpriz olmayan otomobilin küçük bez tavanı uzaktan kumandayla veya 50 km/s sürate kadar iç mekandan açılabiliyor. Gövdesinde herhangi bir güçlendirme çalışması yapılmayan aracın iç mekanı da coupé'den alınmış.

6.2 litre hacimli v8 motoru 450 beygir güç, 610 Nm tork üretebilen Corvette Stingray Convertible 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyede ulaşabiliyor. 7 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan otomobil opsiyonel olarak 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla da alınabiliyor.

Honda Civic Tourer


Bu yıl Cenevre'de güçlü otomobiller ve etkileyici konseptler arasında biraz sessiz kalan önemli modellerden birisi de Honda Civic'in station wagon versiyonu Tourer'ın konsepti oldu.

LED teknolojisi kullanan sis ve gündüz farlarıyla etkileyici bir görünüme kavuşan otomobilin seri üretimde bu kısmında hatchback Civic modellerinin standart yüzünü göreceğiz. Büyük jantlar ve şişkin çamurlukları sportif bir görünüm sağlarken C sütununa gizlenmiş arka kapı kolları ve çıkık yan etekler dinamik bir duruş sergiliyor.

Tavan çizgisi çabuk alçalmasa da yan camlar geriye gittikçe keskin biçimde daralıyor. Büyük sayılabilecek bir spoiler, bagaj kapağını boydan boya geçen stoplar ve alt kısmı siyaha boyanmış bir arka tampona sahip olan konseptte yer alan egzoz çıkışları dörtgen ve ortaya yerleştirilmiş.

Alfa Romeo 4C


İtalyan üretici Alfar Romeo, sportif coupé modeli 4C'nin seri üretim versiyonunu sonunda tanıttı. Birkaç yıldır Türkiye dahil birçok ülkede düzenlenen fuarlarda karşılaştığımız konsept ile seri üretim modeller arasında büyük bir fark olmaması olumlu olmuş.

Genel hatları konseptlerden alınan otomobilin LED aydınlatma da sunan farlarının iç kısımları siyaha boyanırken bu parçaların hemen altına hava emiş yarıkları açılmış. Jant kombinasyonları önler 17, arkalar 18 veya önler 18, arkalar 19 inç olarak seçilebiliyor. 3.99 metre boya, 2 metre genişliğe ve 1.18 metre yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.38 metre olarak açıklandı.

Launch Edition ismiyle pazarlanacak olan ilk 1.000 örnekte karbon fiberden üretilen yan aynalar ve arka spoiler standart olarak sunulurken bu araçların gövde renkleri sadece beyaz veya kırmızı olabiliyor. Arka tamponun altına yerleştirilen difüzör de bu versiyonlarda siyaha boyanmış.


İç mekan fotoğrafları da sonunda paylaşılan otomobilin yaşam alanı sade tasarımıyla öne çıkıyor. Yüksek yan desteklere sahip olan koltuklar ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi sportif bir görünüm sergilerken eski Alfa modellerinde de kullanılan yuvarlak havalandırma çıkışları çok kaliteli durmamış.

Orta konsolu sürücüye dönük tasarlanan 4C'nin ses sistemi de sonradan eklenmiş gibi bir görünüme sahip. Dijital bir gösterge tablosuna sahip olan otomobilin kapı içlerinde şık bir tasarım göze çarparken Launch Edition versiyonlarında karbon fiberden üretilen sınırlı üretim plakası ve gövde rengi dikiş iplikleri standart olarak sunuluyor.

Kaputunun altında turbo beslemeye sahip 1.75 litre hacimli bir ünite görev yapan araç 240 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli, yarı otomatik, çift kavramalı şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilen arkadan itişli coupé'nin maksimum sürati 250 km/s'in üzerinde.

Avrupa pazarlarında fiyatı yaklaşık 60.000 Euro olan Launch Edition için siparişler açılmış bile.

Opel ADAM Rocks


Opel'in minik hatchback modeli ADAM Cenevre'de yeni bir konsept versiyona kavuştu. Son zamanların popüler trendine yakalanıp yükseltilen otomobil minik bir corrover halini almış.

Gövdenin altta kalan kısımlarını çevreleyen plastik, tamponların alt kısımlarına eklenen metal koruyucular, 18 inç çaplı jantlar, ek LED aydınlatmalar ve açılabilir bez tavanıyla dikkat çeken otomobilin fren sisteminde Brembo imzası dikkat çekiyor.


15 mm yükseltilip 40 mm genişletilen otomobilin iç mekan tasarımı değişmese de sunulan malzeme ve renklerde konsepte özel dokunuşlar bulunuyor. Konsol üzerinde krem rengi kaplamalar dikkat çekerken kirli sarı renkli deri döşemelerin köşelerinde mavi çerçeveler kullanılmış.

Spyker B6 Venator


Yaşadığı finansal sorunlar nedeniyle uzun süredir sesi soluğu çıkmayan üretici Spyker 2013 Cenevre otomobil fuarında yeni bir araç sergiledi.

B6 Venator isimli konseptiyle kriz öncesi üretilen modellerinde görülen aykırı tasarım anlayışını biraz yumuşatan üretici geniş ön panjur, büyük bir splitter, 19 inç çaplı jantlar, arka camı da içerisine alan cam tavan, yuvarlak stoplar ve büyük difüzör gibi parçalarla dikkat çekiyor.


4.347 mm uzunluğa sahip olan konseptin aks mesafesi 2.500 mm olarak belirtilirken karbon fiber gövde parçaları sayesinde ağırlığının 1.400 kg altına indirildiği belirtiliyor.

Biraz fazla şişirilmiş gibi duran arka çamurlukları nedeniyle lastikleri küçükmüş gibi görünen otomobilin iç mekanında havacılık temasının devam ettiği görülebiliyor. Audi'den alınan direksiyon simidi haricinde baklava desenli deri döşeme ve tek parça alüminyumdan üretilen parçalar farklı bir görünüm sunuyor.

Henüz detaylı verileri açıklanmayan 6 silindirli bir motora sahip olacağı belirtilen aracın 375 beygir üzerinde güç üretmesi ve bu gücü 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla arka aksa aktarması planlanıyor.

ALPINA XD3 Biturbo


İş BMW modifikasyonu olduğunda akla gelen ilk firmalar arasında olan ALPINA, 2013 Cenevre otomobil fuarında X3'ün güç ve tüketim ekonomisini birleştiren bir versiyonunu sergiledi.

Diğer modellerde olduğu gibi X3'ün görünümünü farklılaştırırken de abartıdan kaçınan firma tamponlar ve yan etekleri daha sportif hale getirirken 20 ve 21 inç çaplı jantları aksesuar listesine katmış. Ayarlanabilir süspansiyon sistemiyle donatılan aracın yenilenen egzoz sistemi de dört çıkışlı.


İç mekanında da ufak tefek yenilikler bulunan otomobilin direksiyon simidi ve koltukları üzerinde ALPINA logoları yer alırken farklı renklerde deri, Alcantara ve dikiş iplikleri donanıma alınmış. Markanın imzası niteliğindeki mavi zeminli gösterge paneli de araçta yerini almış.

Kaputu altında görev yapan 3 litre hacimli Diesel motor çift turbo beslemeyle 350 beygir güç, 700 Nm tork üretebilen araç dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı standart olarak sunuyor.

1.910 kg boş ağırlığa sahip olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabilirken 200 km/s sürat 21.7 saniyede görülebiliyor. XD3 Biturbo'nun ulaşabildiği maksimum süratse 253 km/s.