16 Mart 2013 Cumartesi

COBB Focus ST Foust Edition


COBB Tuning, testini geçtiğimiz ay paylaştığım sportif Ford modeli Focus ST'yi güçlendirdi. Top Gear USA serisinden tanıdığımız pilot Tanner Foust ile birlikte geliştirilen aracın görünümünde de değişiklikler bulunuyor.

Kaputu üzerinde iki adet hava çıkışı açılan otomobilin ön panjuru değiştirilirken aerodinamik iyileştirmeler arasına karbon fiber splitter ve yan etekler eklenmiş. Egzoz çıkışları ve 19 inç çaplı jantları siyaha boyanan araçta alçaltılmış bir süspansiyon sistemiyle Brembo imzalı frenler kullanılmış.


İç mekanında da ufak tefek farklılıklar bulunan otomobilin gövdesinde görülen şerit ve logolar iç mekana, azalarak da olsa taşınmış. Koltuk kafalıkları Foust logolarını taşırken orta konsolda farklı kaplamalar görev yapıyor. Direksiyon simidi Alcantara ile kaplı olan versiyonda kırmızı renkli dikiş iplikleri ve özel paspaslar da sunuluyor.

Kaput altında da güçlendirme çalışması yapan modifikasyon firması turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli ünitenin gücünü 300 beygire yükseltmiş.

15 Mart 2013 Cuma

Holden Cruze


GM'in Avustralya ayağı Holden, Avrupa'da Chevrolet markasıyla satılan Cruze'un yeni bir motor versiyonunu tanıttı. Daha sportif bir görünüme de sahip olan araç performans meraklısı sürücülerin dikkatini çekecek gibi görünüyor.


Sportif tasarımlı bir ön tampona sahip olan yeni versiyonda 17 ve 18 inç çaplı jantlar görev yapıyor. Yan etekleri de farklılaştırılan otomobilin arka tamponu da biraz daha köşeli bir tasarıma sahip.

Geri görüş kamerasını da donanımlar arasına alan Holden kaputun altına, Opel modellerinden tanıdığımız turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli üniteyi eklemiş. 180 beygir güç, 230 Nm tork üretebilen motor 6 ileri vitesli manuel veya otomatik şanzımanlarla donatılabiliyor.

Buick Regal GS - Opel Insignia


Kuzey Amerika'da değişim rüzgarları esiyor. Bu yıl A.B.D.'ye yaptığım ziyaret sırasında oldukça şaşırtıcı araçlar görme şansım oldu. Büyük pick up ve SUV modelleri gibi Amerika denildiğinde akıllara gelen araçların yanında turbo Diesel motora sahip otomobiller, B segmenti sedanlar, küçük hacimli motorlar ve manuel şanzımanlar son yıllarda tökezleyen Amerikan otomotiv endüstrisini ayağa kaldıracak gibi görünüyor.

Değişimden en çok etkilenen firmalardan birisi olan GM batmasının ardından adeta yeniden doğdu. Sahip olduğu Pontiac ve Saturn gibi markaların üretimlerine son veren firma yaşı ilerlemiş sürücülerle bağdaşlaştırılan Buick markasını da gençleştirme kararı aldı.

Bu kararla birlikte Avrupa'da Opel logosuyla satılan bazı modelleri okyanus ötesine taşıyan üretici küçük hacimli motorları turbo beslemeyle daha da zorlamayı ihmal etmemiş. Bu sefer test konuğum en güçlü Buick Regal versiyonu olan GS.


Dış Mekan


Opel Insignia OPC ile çok az farklılığa sahip olan dış mekanda sportif hava girişlerine sahip ön tampon, 19 inç çaplı jantlar ve tamponun alt kısmına gizlenmiş şık görünümlü çift egzoz çıkışı gibi detaylar Avrupa'da satılan sportif modele göz kırpıyor. Bunlar dışında Buick logoları, kaputun üst köşelerinde bulunan havalandırma ızgarası biçimli süslemeler ve farklı ön panjur Amerikan markasının farklılıkları olarak gösterilebilir.

Yuvarlak burun kısmı, bombeli tavan yapısı, üst kısmına spoiler eklenmiş olan bagaj kapağı ve damla şekilli stopları Insignia ile aynı olan aracın hoşuma giden özelliklerinden birisi arkada yer alan her iki stop içerisine de eklenen geri vites ışığı oldu. Avrupa'da tek stop içerisinde bulunan bu aydınlatma daha simetrik bir duruş sağladığı gibi karanlıkta aydınlatmayı daha başarılı kılıyor.

4.831 mm boya, 1.857 mm genişliğe ve 1.484 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesiyse 2.738 mm olarak açıklanıyor. Otomatik seviye ayarlı bi-xenon farları standart donanımında sunan aracın yan aynalarına da sinyaller entegre edilmiş. Dikkatli bakıldığında görülebilen arka ve ön park sensörleri Amerika pazarı için oldukça alışılmadık.


İç Mekan


Avrupalı kardeşinden birebir alınan ön konsolda tipik Opel çizgileri görülebilen otomobilin sportif yapılı direksiyon simidinin alt kısmı düzleştirilirken kumanda düğmeleri, deri döşeme ve alüminyum kaplamalar gibi detaylar sade yapısına biraz renk katmış. Şık tasarımlı kapı içlerinde çok büyük olmayan gözler bulunan otomobilin bu bölümünde de gümüş renkli kaplamalar kullanılsa da piyano siyahı kaplamalar ve siyah renkli deri döşeme boğuk bir görünüme neden olmuş.

Aynı yorum orta konsol için de kullanılabilir. Bol bol düğmeye sahip olan konsolun üst kısmında renkli navigasyon ekranı, merkezi kilit kumandası, dörtlü flaşör düğmesi ve hava yastığı uyarısı bulunurken buranın altındaki sırada motor çalıştırma/durdurma düğmesi, ESP ve park pilot kapatma kumandası, Sport ve GS sürüş kumandaları yer alıyor.

Daha aşağıda radyo, koltuk ısıtıcıları ve havalandırma sistemlerinin kumanda elemanları bulunurken vites konsolunda navigasyon kumandası, elektronik park freni düğmesi, kapaklı bardaklık ve büyük bir kol dayanağı bulunuyor. Bu kol dayanağının altına iki ayrı göz yerleştiren Buick küçük olan bölmede Aux ve USB portlarıyla SD kart yuvası sunuyor.

Özellikle vücudun alt kısmını çok başarılı kavrayan deri döşemeli ön koltukları elektrik kumandalı olan Regal GS'in gösterge tablosunda kromaja yer verilirken metal pedallar da sportif bir araçta olması gerektiği gibi.

Arka koltuklarda da iki kişi için sportif yan destekler sunan Buick kol dayanağına iki bardaklık ve bir kapaklı göz eklemiş. Bu bölüme havalandırma ızgaraları ve 120 Volt priz de yerleştirilmiş.

Hazır konu koltuklardan açılmışken şunu belirtmemde yarar var. Regal ve ikizi Insignia, Vectra C ailesinden çok daha büyük otomobiller olsalar da özellikle arka koltuklarda sunulan oturma alanı sanki bu aracın gerisinde kalıyormuş gibi bir havaya sahip. Tavanın arkaya gittikçe alçalmasının da etkili olduğu bu duruma daralan yan camlar da yardım etmiyor. 500 litre hacimli bir bagaja sahip olan otomobilde sunulan bu hacim, arka koltuklar katlanarak büyütülebiliyor.


Konfor


19 inç çaplı jantlar ve 40 yanaklı lastiklerle donatılmış bir araçtan çok yüksek bir konfor seviyesi beklenemeyecek olsa da aşırı rahata alışmamış yolcuların Regal GS içerisinde çok rahatsız olmaları pek olası değil. Süspansiyon sistemi orta sertlikte ayarlanan otomobil bu sayede ince yanaklı lastiklerin ememediği darbeleri iç mekana aktarırken süzebiliyor.

A.B.D.'de bu büyüklükte bir otomobilde bulunması ilginç olan manuel şanzıman zaten aracın opsiyonel donanımları arasında bulunuyor. Hafif kemikli geçişlere sahip olan şanzıman daha çok sportif sürüş seven sürücüleri hedefliyor. Debriyaj pedalı yumuşak olan otomobilin metal pedal seti de sportif görünümlü.

Konfor donanımı oldukça zengin olan Regal GS'te elektrikli ve ısıtmalı ön koltuklar, deri koltuk döşemesi, elektronik ayarlı havalandırma sistemi ve garaj kapısı uzaktan kumandası gibi rahatlığa yönelik aksesuarlar standart olarak sunulurken elektrikli sunroof opsiyon listesinde yer alıyor.


Sürüş


Regal GS'in asıl başarılı olduğu bölüm işte burası. 245/40-19 ölçülü ince yanaklı lastikler ve 19 inç çaplı jantlarıyla daha ilk bakışta dinamik bir görünüm ortaya koyan otomobilin Brembo imzalı fren sistemi de önde kullanılan 355 mm çaplı disk ve dört pistonlu kaliperlerle dengeli yavaşlama performansı sağlıyor. 1.686 kg ağırlığa sahip olan otomobil ani direksiyon hareketlerinde önden kayma eğiliminde olsa da ESP'nin devreye girmesi tehlikeli durumların önüne geçebiliyor.

Orta konsolda bulunan Sport düğmesiyle direksiyon, gaz pedalı ve süspansiyon sertliğini kademeli olarak değiştirebilen sürücü GS düğmesiyle aracı yarış moduna alabiliyor. Bu düğmeye basıldığında sertleşmesi açık sekilde hissedilebilen süspansiyon ve daha direkt hale gelen direksiyon sistemi tempolu sürüşleri beraberinde getiriyor. Manuel şanzımanın başarılı oranları ve sportif egzoz sesi de yolculara eşlik ediyor.

Kaputunun altında görev yapan turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motorun Avrupa piyasasında şimdilik sadece 220 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen versiyonu bulunsa da GS'te bu değerler 270 beygir ve 400 Nm olarak karşımıza çıkıyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanıyla 0'dan 96 km/s sürate 6.7 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 261 km/s.

1.7 ton ağırlığında bir otomobili sportif bir şekilde kullanıp az yakmasını beklemek saflık olurdu. Buna rağmen Regal GS'in ortalama yakıt tüketimi 8.8 litre/100 km şeklinde gerçekleşti ki sürüş modu konfordayken yapılan sabit süratli seyahatlerde bu değer 7 litre/100 km'nin altına inebiliyor.


Fiyat/Donanım


A.B.D.'de Buick Regal GS'in fiyatı 34.980 Dolar seviyesinden başlıyor. Türkiye için komik denebilecek kadar düşük olsa da Amerika için düşündürücü olan fiyat seviyesinde aracın zengin donanımının etkisi görülebiliyor.

Türkiye'de opsiyon olara sunulan ve toplam değeri yaklaşık 20.000 TL olan FlexRide şasi, 19 inç çaplı jantlar, dokunmatik ekranlı navigasyon sistemi, deri döşemeye sahip sportif koltuklar ve üst seviye (Türkiye'de Infınıty, A.B.D.'de Harman Kardon) ses sisteminin bu araçta standart olarak sunulduğunu hatırlatmalıyım.

Diğer standart donanımlar arasında elektrikli ve ısıtmalı ön koltuklar, deri döşeme, bi-xenon farlar ve 6 ileri vitesli otomatik şanzıman bulunurken opsiyonlar elektrikli sunroof, ek motor ısıtıcısı, 20 inç çaplı jantlar ve manuel şanzıman(!) olarak sıralanabilir. Bu arada manuel şanzıman opsiyonu seçildiğinde aracın uzaktan motor çalıştırabilme özelliğinin iptal olduğunu belirteyim.


Sonuç


İnsan değişimi kendi gözleriyle görünce bir farklı oluyor. Daha düne kadar GM'in en "Yaşlı" markalarından olan Buick, Opel Insignia'nın Avrupa'da bile bulunmayan aşırı beslemeli bir motoruyla ve opsiyonel de olsa manuel şanzımanla donatılmış olarak karşımıza çıkıyor. Dinamik sürüş özellikleri ve çok zengin tutulmuş donanımıyla sportif bir aile aracı isteyenlere göz kırpan otomobilin standart olarak otomatik şanzımanla sunulması da konfor arayanlar için iyi haber.

Türkiye'nin astronomik vergileri nedeniyle 220 beygir güç üretebilen motorla bile fiyatı 110.000 TL'nin üzerinde olan Insignia'yı 270 beygir güce sahip bir şekilde görüp kendisine 35.000 Dolar'a sahip olabilmek insanı düşüncelere sevk ediyor. 2.8 litre hacimli motorla 260 beygir güç üretebilen modelleri Türkiye'de yaklaşık 185.000 TL'ye alıcı bulan bu otomobil bizdeki fiyatlarla olmasa da okyanus ötesi fiyatlarıyla oldukça çekici bir araç.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

14 Mart 2013 Perşembe

Volvo V40 ve V40 Cross Country


Tanıtımı üzerinden henüz bir yıl geçen Volvo V40'a güncelleme geldi. Cross Country versiyonunu da kapsayan yenilikler görsel değil.

İlk olarak T4 ve T5 isimli versiyonlarında Mayıs ayından itibaren dört tekerlekten çekiş sistemi sunacağını açıklayan Volvo sırasıyla 180 ve 254 beygir güç üretebilen benzinli motorların güçlerini yere daha başarılı bir şekilde aktarmasını sağlayacak.


Aileye yeni eklenen T2 kodlu versiyonda kullanılan 1.6 litre hacimli benzinli motor 120 beygir güç, 240 Nm tork üretebiliyor. Bu üniteye sahip V40'ın ortalama yakıt tüketim değeri 5.3 litre/100 km olarak açıklanıyor.

D2 versiyonunda sunulan 115 beygir gücündeki 1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru daha tutumlu hale getiren üretici manuel şanzımanlı V40 ve V40 Cross Country'de sırasıyla 3.4 ve 3.8 litre/100 km ortalama tüketim açıklarken otomatik şanzımanla birlikte bu veriler 3.9 ve 4.1 litre/100 km'ye ulaşıyor.


Donanıma da dikkat çekici bir ekleme yapan Volvo artık eldivenle de kontrol edilebilen dokunmatik eglence/navigasyon ekranını opsiyon listesine eklemiş.

SchwabenFolia RS3 Sportback


Alman folyo kaplama sihirbazı SchwabenFolia bir kere daha gündemde. Bu sefer Audi RS3 Sportback ile karşımıza çıkan üretici tasarımda olmasa da kaput altında fark yaratmış.


Gövdesinin büyük bir kısmı altın renkli folyo ile kaplanan otomobilin tavan, yan aynalar ve ön panjuru gibi bazı parçalarıysa siyaha boyanmış. İç mekanda da tasarım farklılığı bulunmayan otomobilin gövde rengini alan ön koltuk sırtlıklarında Nürburgring Nordschleife logoları ile sürücü ve copilot isimleri bulunuyor.

Yenilenen ve dörtlü çıkışa sahip olan egzoz sisteminin de eklenmesiyle gücü 425 beygire ulaşan turbo beslemeye sahip 2.5 litre hacimli motorun maksimum tork değeri de 570 Nm olarak açıklanıyor.

Volkswagen e-up!


Volkswagen Up! ailesi genişlemeye devam ediyor. Alman üretici küçük hatchback modelinin hibrit versiyonunun ardından elektrik motorlu modelini de tanıttı.

Genel hatları diğer Up! modellerinden farksız olan otomobilin aerodinamik yapısı iyileştirilirken ön tampona eklenen LED aydınlatmalar ve 15 inç çaplı jantların farklı tasarımları dikkat çekiyor.


Arka tamponunda bulunan reflektörler önde bulunan gündüz farlarıyla aynı şekilde tasarlanan aracın iç mekanında açık renkli plastik kaplamalar ve döşeme kumaşları ferahlığı artırmış. Alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidinde mavi renkli dikiş iplikleri dikkat çekerken gösterge panelinde ufak tefek değişiklikler yapılmış.

Elektrik motoru 82 beygir güç, 210 Nm tork üretebilen 1.185 kg ağırlığa sahip e-up! 0'dan 100 km/s sürate 14 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 135 km/s olarak açıklanıyor. 18.7 kWh kapasiteli pillere sahip olan aracın menzili de 150 km olarak belirtilirken bataryanın %80 doluluğa ulaşması için gereken süre 30 dakika.

Wiesmann GT MF4-CS


Bu yıl kuruluş yıldönümünü kutlayan firmalar arasında Wiesmann da bulunuyor. GT MF4 modelinin özel bir versiyonunu Cenevre'de sergileyen 25 yaşındaki üretici bu otomobilden 25 adet üretileceğini de açıkladı.

MF4-S temelleri üzerine geliştirilen sınırlı üretim otomobilin görünümünde yapılan değişiklikler jantlar ve arkada bulunan spoiler ile sınırlı olsa da 20 kg hafifleme sağlayan karbon fiber tavan, polikarbonat camlar, iç kapı kolları iptali ve hafifletilmiş koltuklar farklılık sağlıyor.


İsteyen müşterilere yarış paketi de sunan Wiesmann bu donanımda farklı lastikler, güçlendirilmiş fren sistemi ve dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri eklemiş. Otomobili piste hazır hale getirmek isteyen müşteriler klima ve ses sistemini de iptal edebiliyor.

BMW M3'te de kullanılan 4 litre hacimli v8 motoru 420 beygir güç üretebilen 1.350 kg ağırlığa sahip olan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.4 saniye sürerken maksimum sürat 293 km/s olarak açıklanıyor.

13 Mart 2013 Çarşamba

VÄTH A V25


Mercedes modellerini süperspor kategorisine sokan modifikasyon firmalarından olan VÄTH gözünü A Serisi'nin AMG logolu olmayan en güçlü modeline çevirdi.

Dıs görünüşünde büyük bir değişiklik yapılmayan aracın ön tampon altına karbon fiber splitter eklenirken jant çapları 19 inçe yükseltilmiş. Yenilenen egzoz sisteminin çıkışları da büyütülen otomobilin süspansiyon sistemi 30 mm alçaltılırken frenler de güçlendirilmiş.

İç mekanda yeni bir direksiyon simidi ile karbon fiber ve ahşap kaplamalar sunan VÄTH turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motorun gücünü 245 beygire, torkunuysa 390 Nm'ye ulaştırmış. 0'dan 100 km/s sürate 5.9 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 250 km/s.

Porsche 911 GT3 R


Porsche modelleri gelişimlerini sürdürüyor. Gözünü pistlere çeviren Alman üretici 911 GT3 R modelini güncelledi. İlginç olansa farklılıkların yeni nesil 991 kasa yerine bir önceki nesil 997 üzerine eklenmesi.


Genişletilen gövdesi üzerine ek deflektörler eklenen otomobilde kullanılan yeni aerodinamik kit downforce artışı getirirken genişletilen lastikler yol tutuşu daha da üst seviyeye taşımış.

500 beygir güç üretebilen 4 litre hacimli motoru değişmeyen otomobilin iz genişliği 50 mm artarken aks mesafesi de 10 mm uzamış.

12 Mart 2013 Salı

Sportec M135i


Bu yıl Cenevre'de bulunan modifikasyon firmaları arasında sesi bir süredir çıkmayan Sportec de bulunuyor. Üretici, fuara kendi BMW M135i yorumunu getirmiş.

Farklı renklerde sunulan hafifletilmiş jantlar ile gövde üzerine uygulanabilen folyo ve grafiklere sahip olan otomobilin asıl farklılığı kaputu altında yer alıyor.

Turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli motoru ilk etap modifikasyonla 355 beygir güç, 510 Nm tork üretebilecek hale gelen aracın ikinci etap kitle ulaşabildiği değerlerse 370 beygir. Bu haliyle 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşan otomobilin maksimum sürati 275 km/s'te sınırlandırılmış.

Mercedes-Benz CLA Serisi


Mercedes-Benz Fashion Week organizasyonunun başlangıç günü, markanın CLA ailesinin Türkiye lansmanına da sahne oldu. Günün sonunda daha önce aldığım soruların büyük çoğunluğuna cevap bulabildim.


Mercedes-Benz Türk Pazarlama ve Satış Direktörü Süer Sülün tarafından yapılan sunumun ardından geçilen soru-cevap kısmında aracın Türkiye pazarında satışına Mayıs ayında başlanacağı açıklandı.

CLA 220 CDI, CLA 180, CLA 180 BlueEFFICIENCY, CLA 200 ve CLA 250 seçenekleri bulunacak olan ailenin başlangıç fiyatı 93.000 TL olarak açıklanırken 4MATIC, dört tekerlekten çekiş sisteminin yılın ikinci yarısından itibaren opsiyon listesine gireceği belirtildi.

Kia Optima Hybrid


Hyundai Sonata Hybrid'in ardından kardeş firma Kia da aynı temeller üzerine geliştirdiği Optima Hybrid'in yeni versiyonlarını tanıttı. Kia, beklenen performans artışının yanında görsel farklılıklar sunmuyor.

47 beygir güç üretebilen elektrik motoru ve 2.4 litre hacimli benzinli bir üniteyle donatılan araç karma kullanımda 206 beygir güç, 265 Nm tork üretebiliyor. Yenilenen batarya paketi daha uzun menzil sunan aracın bagaj hacmi de büyümüş.

Yeni piller sayesinde sadece elektrik motoruyla ulaşabildiği menzil de artan otomobilin ortalama yakıt tüketim değeri 6.2 litre/100 km olarak açıklanırken donanım paketlerinde zenginleştirmeye gidildiği de belirtildi.

Wolf Ford Focus ST


Güncel Focus ailesinin en güçlü modeli olan ST için hazırlanan modifikasyon kitlerine Wolf Racing tarafından üretilen paketler de eklendi.

Aracın ön tampon alt kısmı için eklemeler ve splitter sunan üretici 19 inç çaplı jantlar, yeni yan etekler, daha büyük bir spoiler ve difüzörü de donanıma eklerken egzoz, süspansiyon ve fren sistemlerinde modifikasyonlar yapılmış.

Focus ST'nin turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru için üç kademeli modifikasyon sunan Wolf Racing ilk etapta 285 beygir güç, 440 Nm tork alabilirken daha güçlü versiyonda 300 beygir güç, 450 Nm tork elde edilmiş.

Daha da yüksek performans isteyen müşterilere üçüncü etap kiti sunan üretici bu paketle 370 beygir güç ve 555 Nm tork değerlerine ulaşmış.

11 Mart 2013 Pazartesi

SchwabenFolia Camaro SS


Alman modifikasyon firması SchwabenFolia'nın ismi duyulduğunda insanın aklına ilk olarak güçlü bir motor gelmiyor olsa da arada bu Chevrolet Camaro SS gibi istisnalar çıkmıyor değil.


Gövdesinin büyük kısmı mat mavi renkli folyo ile kaplanan otomobilin bazı parçaları siyaha boyanırken orta kısımdan beyaz bir şerit dolanmış. Kapıları yukarıya doğru açılan aracın stopları da koyulaştırılmış.

6.2 litre hacimli v8 motoruna kompresör besleme uygulanan Camaro SS'in gücü 525 beygire ulaşmış. 20 inç çaplı standart jantları korunan otomobilin süspansiyon sistemi de yenilenmiş.

Volkswagen e-Co-Motion


Volkswagen'in alternatif yakıtla çalışan ticari araç konseptlerine bir yenisi eklendi. Daha önce tanıtılan eT! konsepti İstanbul Auto Show 2012'de Türk otomobilseverlerle buluşmuştu.


Köşeli hatlara sahip olan aracın LED aydınlatma grubu dikkat çekerken büyük ön cam, kayar yan kapılar ve yan camların alt kısmına sabitlenen aynalar gözden kaçmıyor. Jantları biraz küçük kalan konseptin iç mekanında güncel Volkswagen modellerindekileri andıran kumanda elemanları yer alıyor.

115 beygir güç 270 Nm tork üretebilen elektrik motoruyla donatılan konseptin menzili, kullanılan pillerin kapasitelerine göre 100 ile 200 km arasında değişiyor. Aracın maksimum süratiyse 120 km/s'te sınırlandırılmış.

10 Mart 2013 Pazar

Nissan DAYZ ve Mitsubishi eK


Japonya pazarına özel kei car modellerine yenileri katılıyor. Nissan ve Mitsubishi'nin ortaklaşa geliştirdiği araçlar farklı yüzleriyle dikkat çekiyor.

Henüz teknik verileri açıklanmayan otomobillerin boyutları ve motor hacmi kei sınıfını aşamayacak olsa da görünümde elde edilen farklılıklar satış adetlerini belirleyecek gibi görünüyor.


Nissan'ın DAYZ ismini verdiği aracın standart versiyonları Avrupa'da satılan modellerde de görülebilen bir yüze sahipken Highway STAR versiyonunda kromajlı panjur, daha sportif görünüme sahip tampon, farklı jantlar ve genel olarak daha köşeli bir görünüm sunan ön kısım dikkat çekiyor.

Aynı tasarım farklılığı Mitsubishi'nin iki miniğinde de görülebiliyor. eK Wagon isimli modelde daha yuvarlak hatlı bir yüz dikkat çekerken eK Custom versiyonu daha agresif bir görünüm sunuyor.

HAMANN M5 Mi5Sion


Cenevre'ye iddialı gelen firmalardan birisi de HAMANN oldu. Alman modifikasyon firması sergilediği araçların görünümlerinde büyük değişiklikler yapmış.

Mi5Sion isimli gövde kitiyle donatılan BMW M5'in kaputu altında bir farklılık olmasa da her iki tarafta da 30 mm genişletilmiş çamurluklar, yeni jantlar, genişletilmiş yan etekler, siyah renkli ön panjur, daha geniş hava girişlerine sahip ön tampon ve ek LED aydınlatmalar dikkat çekici yenilikler olarak karşımıza çıkıyor.


Kapı kolları ve aynalar gibi bazı parçaları karbon fiberden üretilen otomobilin arka kısmında yeni tampon ve farklı egzoz çıkışları gözden kaçmıyor. Spoiler severlere de seçenekler sunan HAMANN hem bagaj kapağı üzerine hem de arka camın üzerine birer spoiler ekleyebiliyor.

İç mekan için de farklılıklar sunan firma tavan ve sütunları Alcantara ile kaplarken çift renkli deri döşeme de koltuklar ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidine uygulanmış. Metal pedal seti de donanıma eklenirken kapı içleri, ön konsol ve vites konsolu gövde rengine boyanmış.

Mitsubishi CA-MiEV


2013 Cenevre otomobil fuarına alternatif yakıt tüketen konseptleriyle gelmeyi tercih eden Japon üretici Mitsubishi, GR-HEV isimli aracın ardından şimdi de elektrik motorlu bir hatchback ile karşımızda.

Keskin hatlara sahip tasarımıyla 0.26 gibi düşük bir hava sürtünme katsayısı sunabilen otomobilin dev ön camının yanında ön köşelere eklenen kelebek camları sürücünün görüş açısını olumlu şekilde etkilemiş. Yan aynaların yerini kameralara bıraktığı aracın kapı kolları da gizlenmiş.

Geriye doğru uzuyormuş gibi görünen arka kısmında büyük bir spoiler kullanılan konseptin bagaj kapağı camı ikiye bölünerek arka görüş iyileştirilmiş.

109 beygir güç üretebilen elektrik motoru ve 28 kWh kapasiteli batarya paketiyle donatılan aracın menzili 300 km olarak açıklandı.