8 Ocak 2014 Çarşamba

Lexus RC F Coupé


Geçtiğimiz Kasım ayında sürpriz bir şekilde şık bir coupé konseptiyle karşımıza çıkan Lexus 2014 Detroit otomobil fuarında da bu aracın en güçlü modeliyle izleyenlerin dikkatini çekecek.

Daha güçsüz kardeşlerinden farklı olarak 19 inç çaplı jantlar, genişletilmiş yan etekler, farklı tamponlar, daha da iddialı görünüme sahip ön panjur, geniş çamurluklar ve dört egzoz çıkışına sahip olan otomobilde opsiyonel olarak seviye ayarlı spoiler de sunulacak.


İç mekanında büyük farklılıklar olmayan RC F'in koltukları daha yüksek yan desteklere sahipken kapı içlerinde karbon fiber kaplamalar görülebiliyor. Gösterge paneli de makyajlanan aracın bu bölümünde dört yerine iki yuvarlak gösterge ve büyük bir dijital ekran görev yapıyor.


Lexus tarafından geliştirilmiş en yüksek performanslı v8 motora sahip araç olacağı belirtilen otomobilin 5 litre hacimli ünitesi 471 beygir güç, 530 Nm tork üretiyor. Arkadan itiş sistemine sahip olan konseptte 8 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılmış. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 4.5 saniye olan otomobilin maksimum sürati 270 km/s'te sınırlandırılmış. Aracın BMW M4'e doğrudan rakip olacağınıysa söylememe gerek yok sanırım.

11 yorum:

  1. bence m4'ten daha guzel gorunuyor, ben lexus'un yeni tasarim anlayisini seviyorum, goze hos geliyor, modern ve hircin.

    YanıtlaSil
  2. Bu ülkede bmw, mercedes alacaklarına kodomanlar şunlardan alsa da bizim de gözümüz şenlense. Bundan sonrasını BMW düşünsün :)

    YanıtlaSil
  3. kusura bakmayın arkadaşlar ama katılmıyorum size malesef.japon üreticilerin konseptten seri üretime geçerken nasıl çuvalladıklarını subaru wrx'ten biliyordur takip edenler.konsept bence de m4'ten güzel ona itirazım yok ama seri üretim halinin görünüş olarak m4'ün yanına bile yanaşamayacağını düşünüyorum şahsen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lexus'un diğer modellerine sitesinden bir göz atarsanız bu aracın son görüm olacağını anlarsınız.

      Sil
    2. mudur bu seri uretim modeli zaten okumuyor musun Onur abinin yazdiklarini?

      Sil
    3. okuyorum da bence gözünüzden kaçan bi nokta var.rc coupe zaten konseptti.şimdi en güçlü versiyonun konsepti tanıtıldı.bmw'nin önce 4 serisini konsept olarak tanıtıp daha sonra m4'ün konseptini tanıtması gibi düşünün

      Sil
    4. Bu da orijinal RC gibi konsept henüz. Bunun yanında büyük ihtimalle BMW M4'te olduğu gibi konsept ile aynı şekilde piyasaya çıkacak.

      Sil
  4. ön taraf buruşturulmuş poşet gibi :)

    YanıtlaSil
  5. dış tasarımla iç tasarımın bu kadar zıt olduğu başka araç yok sanırım.

    YanıtlaSil
  6. Küfur gibi bir ic tasarim ceolar demiyor mu: lexus luks arac duzgun bi ic tasarimi yapin anlamiyorum

    YanıtlaSil
  7. ic tasarim yorumlarina katiliyorum, disi super, ici fena olmamakla birlikte, daha iyisi kesinlikle yapilabilirdi, mercedesle bmw ile yarisacaklarsa, luks sinifta yer alacaklarsa, daha iyi bir ic tasarim olabilirdi

    YanıtlaSil