6 Şubat 2014 Perşembe

Citroën C4 Cactus


Son zamanlarda fuarlarda sergilenen konsept araçlarla seri üretime geçenler arasında oluşan büyük farklılıklar potansiyel müşterilerin canını iyice sıkmaya başlamışken bazı üreticiler iki otomobil arasındaki farkı minimum seviyede tutmaya kararlı gibi.

2013 Frankfurt otomobil fuarında görücüye çıkan Cactus konseptiyle seri üretim otomobilleri arasında büyük farklılıklar bulunsa da satışa çıktığında aracın farklılığını kaybetmeyeceğini belirten Citroën sözünü tuttu.


4.16 metre boya. 1.73 metre genişliğe ve 1.48 metre yüksekliğe sahip olan seri üretim modeli konsept halinden biraz daha küçük olan Cactus'ün aks mesafesi 2.6 metre olarak açıklandı. Görünümü konsept versiyonundan neredeyse farksız olan otomobilde yuvarlak burun yapısı, çift katlı farlar, farklı renklerde seçilebilen ön ve yan koruma parçaları aynen korunmuş.

Arka camları dışarıya doğru hafifçe açılabilen otomobilin LED stopları da konseptten alınırken farklı jant tasarımı, küçük arka cam sileceği, ince yapılı B sütunu, karakteristik C sütunu tasarımı ve sonradan eklenmiş gibi görünen port bagaj rayları gözlerden kaçmıyor.


İç mekanda da farklılıkları süren otomobilde alt kısmı düzleştirilmiş bir direksiyon simidi, deri kapı tutacakları, aralarında boşluk bulunmayan ön koltuklar, TFT ekrandan oluşan gösterge paneli, büyük bir bilgi ekranı, dağınık yerleşime sahip orta konsol ve koltuklar arasında gizlenen vites kolu konsept araç havasını bozmamış.

Motor seçenekleri henüz açıklanmayan C4 Cactus'ün ağırlığının, modele göre 965 kg'a kadar düşeceği belirtilirken eşdeğer motora sahip bir C4'ten 200 kg daha hafif bir yapı elde edildiği de belirtildi.

5 yorum:

  1. crossover'de citroen geç kaldı oysa citroen peugeot'tan daha çok crossover satar görürsünüz. tabi bunda peugeot engeli var (citroen'in bağımsız olmasını isterdim) ayrıca psa'nın mitsubishi'ye suv ürettirmesi gibi bir saçmalık var (4x4 tekniği açısından mitsubishi iyidir ama iç mekan tasarım ve malzeme kalitesi kötü yani citroen üretimi modellere ters)

    YanıtlaSil
  2. Bu araç juke ile aynı segmentte mi bulunuyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginç görünümünü de düşünürsek öyle diyebiliriz.

      Sil
  3. Birinci paragrafa tamamen katiliyorum. Firmalarin seri uretim anlayislarini gercekten anlamiyorum. Onceki modelin hafif makyajlisini "devrim" diye sunup ondan sonra niye satmiyor diye dovunuyorlar.

    Ucuz modellerdeki "uretim maliyeti" endisesini anlayabiliyorum ama ayni seyi yuksek modellerde de yapiyorlar ve guzelim concept'leri kusa ceviriyorlar. Bknz: Citroen Numero 9 Concept = DS 5, 2003 opel insignia concept, vs.

    YanıtlaSil