5 Şubat 2014 Çarşamba

Mercedes-Benz V Serisi


Mercedes 2014 yılına da tanıtımla giriyor. Alman üretici lüks otomobillerinin ardından, iç mekan fotoğraflarını geçtiğimiz yıl sergilediği MPV sınıfında yer alan aracı V Serisi'ni BMW'nin evi olarak da bilinen Münih'te tanıttı.

Bir taraftan yeni nesil Mercedes modellerini andırırken diğer taraftan yerini aldığı Viano'nun tasarım detaylarını barındıran V Serisi'nin daha üst düzey kullanıcıyı hedeflediği her halinden belli oluyor. Tamamı LED farlarla donatılabilen araçta büyük çaplı jantlar kullanılırken arka kısımda Ford Transit Courier'ı andıran çizgiler görülebiliyor.


Önceden olduğu gibi 3.200 ve 3.430 mm uzunluğa sahip iki farklı aks mesafesiyle alınabilecek olan ailenin üç farklı uzunluğa sahip olabilen gövdesi de 4.895 ve 5.370 mm arasında seçilebiliyor. Aşağıya doğru daralan bir bagaj kapağı camına sahip olan V Serisi'nde bu cam bagaj kapağından bağımsız olarak açılabiliyor.

İç mekan fotoğrafları haftalar öncesinden dağıtılmış olan aracın daha üst sınıfta konumlandırıldığı yaşam alanından da anlaşılabiliyor. Binek modellerden alınan düğmeler, şık direksiyon simidi, orta konsolun alt kısmına yerleştirilen COMAND kumandası, metal ve ahşap kaplamalar markanın üst sınıf modellerinde de görülebiliyor.


Arka bölümünde yerleri değiştirilebilen tekli koltuklar isteğe bağlı olarak ikili veya üçlü de ısmarlanabiliyor. Bu bölümde de metal ve ahşap kaplamalar kullanılırken LED tavan ve ambiyans aydınlatmaları dikkat çekiyor.

Kaputu altında markanın neredeyse her modelinde görev yapan 2.1 litre hacimli turbo Diesel motora yer veren Mercedes bu ünitenin üç değişik güç çıkışına sahip versiyonunu hazırlamış. Giriş modeli 136 beygir güç. 330 Nm tork üretebilen motorun 163 beygir güç. 380 Nm tork ve  190 beygir güç. 440 Nm tork üretebilen şekilleri mevcut. Motor ve donanım durumuna göre araç 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli otomatik şanzımanla ısmarlanabiliyor.

8 yorum:

  1. iç dizaynı çok hoşuma gitti. deyim yerindeyse bu sınıfta vw caravellenin borusu öter. diğer taraftan 4 matic özelliği ile satılırsa vw'ye ciddi bir alternatif oluşturacak bir araca benziyor

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. bu araç ile isim vito/viano yerine v-klasse oldu. mercedes, vw'ye karşı lüks konuma geçmeyi önceden akıl etmeliydi o büyük hata oldu çünkü vw kalite konusunda da önde olmayı başarmıştı. ama zarardan dönülmüş gibi görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. V Serisi Viano yerine geldi sadece. Vito hala aynı isimle üretiliyor.

      Sil
    2. o zaman v serisi ile vito arasında çok fiyat farkı olabileceğinden mb türkiye ye getirmemeyi tercih edicektir çünkü v serisi binek sayılacak anlaşılan malum ötv vs dolayı doğru mu ?

      Sil
    3. Doğru. Aynı motorla iki katı fiyata sahip oluyor eşdeğer V Serisi. Gerçi ayn koltuk sayısıyla teknik olarak ticari sınıfına sokabilirler ikisini de ama bir olaylar oluyor arada.

      Sil
  4. mercedes benz yetkili bayiye git v class almak istiyorum de ( vito ile karıştırma biliyorum yok diyecekler ama bilgisayarlara tanımlı ) satıcıya bilgisayar üzerinden sanal araç oluştur, oluşturuken ruhsatta hususi otomobil yazsın s class taki gibi bütün opsiyonlara seç ( en azından çoğunu ) sonra en ekranın en aşağısında sipariş araç fiyatı kısmına bak veeee bayiden koşarak uzaklaş

    YanıtlaSil