17 Eylül 2014 Çarşamba

BMW 2-Serisi Active Tourer


BMW'nin yeni hatchback modeli 2 Serisi Active Tourer'ın motor seçenekleri çoğalmaya başladı bile. Genel olarak daha da güçlenen ailede Türkiye pazarı için de iyi bir haber bulunuyor.

220i'de kullanılan 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip motor artık 192 beygir güç, 280 Nm tork üretebilirken geçtiğimiz saatlerde 220d Coupé'nin de kapu altına eklenen 2 litre hacimli turbo Diesel ünite 190 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. 220i 0'dan 100 km/s sürate 7.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 230 km/s olarak açıklanıyor.

225i ve 220d'de dört tekerlekten çekiş sistemi sunacağını da açıklayan BMW'nin Türkiye'yi daha çok ilgilendiren motoruysa 216d'nin kaputu altına eklenen 1.5 litre hacimli, 3 silindirli turbo Diesel ünite. 116 beygir güç, 270 Nm tork üretebilen motorla birlikte araç 0'dan 100 km/s sürate 10.6 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 195 km/s.

Bütün modeller 6 ileri vitesli manuel şanzımanla alınabilirken 116d dışında kalan versiyonlarda 8 ileri vitesli otomatik şanzıman da donanıma eklenebiliyor.

5 yorum:

  1. BMW küçük dizellere neden ZF'yi koymuyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avrupa pazarının talebine bakıyorlar büyük ihtimalle. Malum bu pazarda hala manuel aranıyor. Bir de ikilemde kalmış olabilirler. Aynı motor MINI modellerinde 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunuluyor. BMW modellerine de bu şanzıman gelirse 8 ilerinin yanında sırıtacaktır.

      Sil
  2. Merhaba,
    BMW 2 Serisi active Tourer Türkiye'de satılacak mı, bilginiz var mı ?
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, satılacak. Hatta Borusan getirmiş incelemek isteyenler için. Ataşehir showroom birinci katta vardı bir adet.

      Sil
  3. Ekşide falan baya bi gömmüşler bu arabayı. Yok bmw böyle araba üretirmiymiş yok şöyle yok böyle. Yahu devir değişti artık. Sportifliğiyle öne çıkmış bir markanın aile otomobili üretmesini anlamakta güçlük çekiyor insanlar. Yaklaşık 15 senedir mercedesle arasındaki rekabet 3 5 7 ve c e s serileri arasındaki rekabetten ibaret değil artık.Her isteğe cevap veremezse mercedes karşısında ezilirdi bmw.özellikle son 10 yılda mercedesin sürekli yeni bir kategoriye girmesine çok iyi cevap verdi bmw.hiç altta kalmadı.hatta mercedesin cevap vermek durumunda kaldığı arabalar da yaptı.
    şu an coupe cabrio modelleriyle birlikte 20ye yakın karoser tipi savaş halinde iki firmanın.kullanılan motor seçenekleri bile birbirlerine alternatif olmak için çıkarılıyor çoğu zaman.onlarla beraber onlarca otomobille yoğun rekabet içerisinde bmw ve mercedes.kaldıki aile otomobilleri üretmesi markayı toptan değiştirmezki.spor modelleri hala var ve çoğaldılar da.üstelik şimdi çok daha güçlüler.
    bu aracı da mercedes b' ye rakip olsun diye yarattılar bilindiği gibi.türkiye'de bu sınıfın tutmaması dünyada tutulduğu gerçeğini değiştirmiyor haliyle. Özellikle avrupa ülkelerinde scenic,espace,touran,sharan,cmax çok fazla görülür. Bulgaristandan öteye gidince türkiye'de bir yılda görebileceğiniz kadarını bir günde görmeniz sürpriz olmaz bu arabaları.en basitinden gurbetçilerin yarısı türkiye' ye bu araçlarla geliyor.mercedes bu yüzden girdi bu sınıfa tutuluyor avrupada.bmw' de son derece başarılı bir alternatifle girdi bu sınıfa. Kaldıki türkiye'de de bu arabanın mercedes b serisinden daha fazla satacağını düşünüyorum. Çünkü dış görünüşü kesinlikle daha başarılı.biraz kamburlaştırılmış hatchback gibi bu.daha derli toplu duruyor ayrıca.arka diz mesafesi falan çok iyi aracın. Bu özellikleriyle de sırf iş olsun diye qashqaiye binen tayfadan müşteri çalabileceğini düşünüyorum sırf bmw markası sayesinde:)
    neyse benim bu yazıyı niye yazdığıma gelirsek, içimden geldi yazdım diyebilirim :) onur bey siz zaten bunları biliyorsunuzdur da şu 'bmw niye böyle araba üretiyor ya' cı tayfadan birileri okursa diye yazdım. Bence iyi anlattım.he neden sadece bmw mercedes rekabeti diyen olursa, kusura bakmayın ama beni bırakın bu iki markanın bizzat kendileri bile audi' yi kendilerine ilk rakip olarak görmüyor.ben niye audilerle kıyaslayayım.

    YanıtlaSil