28 Ekim 2014 Salı

Nissan Kicks


Crossover denildiğinde aklımıza gelen ilk firmalardan olan Nissan bu ara segmente dahil olan yeni bir model üzerinde çalışıyor. Konseptini Brezilya'da tanıtacağını duyuran Japon üretici otomobilin seri üretim halini de ilk olarak bu pazarda satışa sunacak.


Tasarımcılarının Brezilya'dan esinlendiklerini söyledikleri konseptin köşeli hatları markanın gelecekteki tasarım anlayışının da ipuçlarını veriyor. U şekilli ön panjur, şişkin çamurluklar, 19 inç çaplı jantlar, mat metal süslemeler, gizlenmiş B sütunu, ince yapılı kapı kolları ve dörtgen egzoz çıkışlarına sahip olan otomobilde şık görünümlü tavan rayları da kullanılmış.

Jantlar, tamponlar altında yer alan korumalar ve tavanda görülebilen turuncu renk güneş batışında ufuğun aldığı rengi andırıyor. 4.3 metre boya sahip olan konseptin genişliği 1.8 metre, yüksekliğiyse 1.6 metre olarak açıklanırken aks mesafesi 2.620 mm.

5 yorum:

  1. Arka farlar,kapılardaki kaslı göstermek adına yapılan çıkıntılar,yan camların uzanış biçimi son derece tanıdık.ön taraf ise tam bir konsept yüzü gibi görünüyor ancak volvo xc90,citeoen c4 picasso gibi otomobillerde buna yakın yüzler kullanılmaya başlandı. Yani bu konseptten esinlenilecek araç uzay kasa gibi dolanabilir etrafta.
    boyutlara bakınca ise nissan juke gibi gözüküyor.qashqai xtrail tamamen giysi değiştirdiler ama juke'un giysileri sadece kuru temizlemeye verildi. O yüzden değişim zamanı gelince yeni nissan juke'un bu konseptten yaratılma ihtimali bence çok yüksek.amerika pazarında ise belki bu isimle çıkabilir tabi.siz ne dersiniz onur bey bu fikrime ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. juke un yerine geçmek için fazla ciddi durmuyor mu?

      Sil
    2. Boyutlara bakılırsa Juke'tan büyük fakat büyük ihtimalle Juke da bir sonraki nesilde büyüyecek. Bu modelin yerine piyasaya çıkma ihtimali var aslında. Tasarım çok daha ciddi duruyor olsa da üreticilerin genelde böyle bir yol izledikleri de biliniyor. Ford Focus'tan Audi TT'ye bir sürü model ilk nesillerinde devrim niteliğinde tasarıma sahipken ikinci nesilden itibaren sadeleşti.

      Şimdilik Brezilya pazarına özel bir model olacağı söyleniyor ama seri üretim örneklerinin bununla kalmayacağını düşünüyorum ben.

      Sil
    3. Yazının ilk cümlesini düzgün okumamışım özür diliyorum :) Yeni bir model üzerinde çalışılıyormuş. Ben yeni Murano'nun Resonance konseptinin neredeyse aynısı şeklinde tasarlanmasındaki gibi bir şey beklediğim için yeni Juke olmasın bu demiştim ama değilmiş.
      Onur beyin dediği gibi Juke bence bir sonraki nesilde büyüyecek ve daha ciddi bir hal alacak.Çünkü Qashqai,Murano,X trail önceki nesillerinde birbirlerine hiç benzemezlerken yeni nesillerinde akrabalık bağlarını geliştirmek istermiş gibi birbirlerine benzediler.Bunda Qashqai'nin bir önceki nesilde kazandığı popülaritenin etkisi olsa gerek.Yeni kasada da aynı popülariteyi korur, diğer araçları da bu popülariteden faydalandıralım diyerek birbirlerine benzettiler diye tahmin ediyorum.Şimdi bu Kicks' te onlara benzeyecek.Aralarında Juke yalnız kalmaz bu çirkin marjinalliğiyle :) O da mutlaka abilerine benzeyecektir. Daha oturaklı, köşeli bir hal alacaktır.
      Nissan' da Amerika ve Avrupa versiyonları farklı olan arabalar üretiyor bildiğimiz gibi.Brezilya için belki yeni bir modeldir ama Avrupa' da bunun hala Juke olabileceğini düşünmüyor da değilim :) Çünkü bunun diğerlerine göre biraz daha eğlenceli bir tavrı var gibi.Artı olarak Nissan' ın bildiklerimizden ayrı yeni bir crossover modeline gerçekten ihtiyacı olup olmadığını merak ediyorum.Her ihtiyacı karşılayacak 4 tane modeli varken saçma olacağı düşüncesindeyim.Bu da yeni Juke'un bu olabileceğini düşünmeye itiyor beni.
      Yeni Juke'u kafaya taktım ben görsemde rahatlasam ama ne zaman çıkar kim bilir :)

      Sil
    4. Evet, daha yeni güncellediler Juke'u. İki yılı var en azından yenilenmeye.

      Sil