22 Aralık 2014 Pazartesi

Cadillac CTS-V


Cadillac'ın sportif model ailesi olan V genişlemeye devam ediyor. Geçen ay tanıtılan küçük sedan ATS-V'nin ardından şimdi de sıra geçen sene tanıtılan CTS'in en güçlü modeline geldi.

Daha geniş hava girişlerine sahip makyajlı ön tamponun altına karbon fiber splitter ekleyen Cadillac aynı malzemeyi, üzerine ek hava çıkışı eklenen kaputta da kullanmış. Ön panjurda farklı bir ızgara görev yaparken ön çamurluklar arkasında havalandırma yarıkları açılmış.


Daha geniş yan eteklere sahip olan otomobilde kullanılan jantlar 19 inç çaplıyken arka bölümde de dinamizm seviyesi yükselmiş. Bagaj kapağı üzerine bir spoiler ekleyen Cadillac arka tampon altınıa da küçük bir difüzör eklerken yeni egzoz sistemi dört çıkışa sahip.

İç mekanında çok büyük değişiklikler bulunmayan otomobilde metal pedal seti ve Recaro imzalı koltuklar kullanılırken Brembo imzası taşıyan güçlendirilmiş fren sisteminde 390 ve 365 mm çaplı diskler kullanılmış.

Kaputu altında kompresör beslemeye sahip 6.2 litre hacimli v8 motor kullanılan CTS-V 640 beygir güç, 855 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip olan araç 0'dan 96 km/s sürate 3.7 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 322 km/s olarak açıklanıyor.

11 yorum:

  1. Camaro jantları? Neden GM neden?

    YanıtlaSil
  2. isterse şahin jantı olsun müthiş bir araç. neden amerikanlar da sevilmeli sorusunun cevabı. cts'e zaten hayranım. daha doğrusu cadillac'a hayranım nfs underground oynamış nesil olarak escalade'den itibaren bir hayranlığım vardı bu markaya ama sanırım bu araçla beraber amerikanların parlayan yıldızı cadillac demek yanlış olmaz sanırım. avrupalı rakiplerinden zaten çok farklı. ama bu araç bambaşka olmuş.

    YanıtlaSil
  3. tek etkileyiciliği motoru, onun haricinde de beş para etmez

    YanıtlaSil
  4. Beş para etmez? komik. Bir önce ki jenerasyonu dahi çıktığında düzlük performansıyla olsun, yol tutuşuyla olsun gerçek bir spor sedandı. Hatta bazı konularda sınıfında benchmark denebilirdi. Eminim bu da başarılı olacaktır.

    YanıtlaSil
  5. "param varsa alman yoksa almam." bence daha iyisini onlar yapar ben bu araçları iç mekan tasarımı (aşırı şekilde Japonları andırıyor ve kalite algısı düşük) dış tasarım olarak çok beğenmiyorum. motoruna diyecek fazla bir sözüm yok değerler ortada..

    YanıtlaSil
  6. yıllardır alman milliyetçiliğinden bıkmadınız mı oldukça başarılı bir modele benziyor. şu hızlanmaya bakın biraz daha güçlü olsa süpersporları yakalayacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belirteyim yukarıdaki yorumu yazan şahsım; yorumunuzdan gördüğüm kadarıyla değerlerle alakalı olarak bir anlaşmazlığımız yok benim eleştirdiğim nokta iç ve dış dizaynı, iç mekanda kalite algısının düşük olması. onun dışında belirttiğim gibi değerler iyi, ama dikkatinizi çekerim 6.2 lt'den bahsediyor. aynı gücü almanlar hatta fazlasını 4 lt'lik motorlardan çıkarabilirler ve kalite algıları da hala yüksek. saygılar sunarım.

      Sil
    2. kalite algısı konusunda haklısınız almanların kalite algısı daha yüksek. ama bu aracın amerikan olduğunu ve amerikanların zevklerinin farklı olduğunu da göz önünde bulundurmak lazım. onlar da aynı gücü 4 litreden çıkarabilirler. bu noktada biraz da üretici tercihine ve talebe bakıyor. sonuçta turbo kullanmıyor diye eleştirilen japonlar bugüne kadarki nerdeyse bütün süperspor araçlarında turbo kullanmıştır. diğer yandan avrupalılar da süpersporlarda turbo tercih etmiyor genellikle. motor hacmi avrupalı rakiplerine göre daha yüksek evet ama bunu 'yapamıyorlar' diyerek eleştirmek de çok doğru değil diye düşünüyorum.

      Sil
  7. ha unutmadan bkz. G-POWER S 63 AMG COUPE 5.5 LT. 705 BG. - 1.000 NM. TORK şimdi gel de alman milliyetçiliği yapma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. modifiye araçla fabrika aracı karşılaştırmak... ben de alman araçlarını daha çok severim ama bu elmayla armutu karşılaştırmaktan bile abes. karşılaştıracağımız araçları da yazıyım şuraya

      mercedes e63 amg s: 5.5 v8 biturbo 585 hp 800 nm 0-100: 3.8 saniye (dört tekerlekten çekişli)
      audi rs6 avant: 4.0 tfsi v8 560 hp 700 nm 0-100: 3.9 saniye (dört tekerlekten çekişli)
      bmw m5: 4.4 v8 twinpower turbo 575 hp 680 nm 0-100: 4.3 saniye

      bu araç diğerlerinden daha güçlü ve dört tekerlekten çekişli olmamasına rağmen en iyi hızlanmaya sahip. almanların limitörü olduğu için son hızı hakkında net bir veri yok elimizde ama bu verilere göre de alman milliyetçiliği yapmanın da alemi yok. ha gerçi veriler tersi yönde olsa da alemi yok o ayrı bi mevzu. tek soru işareti motor hacminin çok yüksek olması ama amerikan zevklerine göre yapıldığını düşünürsek bunun da bir sorun olmadığını görebiliriz.

      Sil
    2. alman kullanıcısı olarak, ben bu konuda alman milliyetçiliği yapmaya devam edeceğim. :)

      Sil