15 Ocak 2014 Çarşamba

OK-Chiptuning 911 GT2 Clubsport


991 kasa kodlu Porsche 911 modellerinin sayısı her geçen gün artarken bir önceki nesil araçlar için yapılan çalışmalar da durmuyor. OK-Chiptuning tarafından güçlendirilen GT2 modeli sayesinde sınırlı üretim GT2 RS'e ismini yazdıramayan müşteriler bu aracın yüksek performansına kavuşabiliyor.

GT2 RS'in arka kısmıyla birlikte yenilenen 19 inç çaplı jantlar ve Akrapoviç egzoz sistemi aracın görünümünde yapılan değişiklikleri tamamlarken çift turbo beslemeye sahip 3.6 litre hacimli Boxer motor için geliştirilen ve 3.500 Euro karşılığında sunulan elektronik ontrol ünitesi asıl performans artışını sağlıyor.

680 beygir güç, 880 Nm tork üretebilen otomobilin performans verileri de GT2 RS'inkilerden iyi. 0'dan 200 km/s sürate 8.4 saniyede ulaşabilen otomobilin 300 km/s sürate ulaşması için 21.3 saniye yeterli oluyor. 100'den 200 km/s sürate 5.1 saniyede ulaşabilen GT2 Clubsport 100'den 300 km/s sürateyse 18 saniyede ulaşıyor.

Chevrolet Corvette C7.R


Chevrolet'nin son zamanlarda büyük fırtınalar koparan modeli 7. nesil Corvette bir versiyona daha kavuştu. Z06 ile birlikte geliştirilen yarış aracı C7.R, mekanik anlamda 2010 yılında tanıtılan C6.R'dan izler taşıyor.

Büyük bir ön splitter, geniş yan etekler, 18 inç çaplı jantlar, ince yapılı yan aynalar, açısı ayarlanabilen büyük difüzör ve spoilerle birlikte yanlara alınmış egzoz çıkışlarına sahip olan otomobilin kaputunun altında C6.R'dan alınan 5.5 litre hacimli, atmosferik beslemeye sahip v8 motor yer alıyor.

Cadillac ATS Coupé


İki yıl önce Detroit'te küçük sedan modeli ATS'i tanıtan Cadillac 2014 Detroit otomobil fuarında da bu aracın iki kapılı modeli üzerindeki sır perdesini kaldırdı. A.B.D. merkezli markanın otomobilseverlere bir sürprizi de yeni logosu oldu.

Görünümünde büyük bir sürpriz olmayan aracın yenilenen ön tamponu ve büyüyen ön panjurunun yanında zeytin dallarını kaybetmiş yeni logosu da görülebiliyor. Daha önce Elmiraj konseptinde görücüye çıkan yeni logonun haricinde iç mekanda da bir yenilik yok.

İki motor seçeneğiyle sunulacak olan iki kapılı araçta kullanılan 2 litre hacimli ünite turbo beslemeyle 272 beygir güç, 400 Nm tork üretebilirken 3.6 litre hacimli v6 motor 321 beygir güç, 373 Nm tork üretebiliyor. Dört silindirli motorla birlikte 6 ileri vitesli manuel şanzıman ve dört tekerlekten çekiş opsiyonları alınabilirken v6 ile birlikte 6 ileri vitesli otomatik şanzıman ve arkadan itiş sistemi sunulmakta.

Acura TLX


Acura'nın Detroit yenilikleri arasında TL modelinin yerine piyasaya çıkması planlanan otomobilin konsept hali yer alıyor. Markanın genel tasarım çizgisini koruduğu görülen araç teknik anlamda büyük yenilikler sunmayacak gibi.

Honda Accord temelleri üzerine geliştirilen konsept TL'den yaklaşık 97 mm daha kısa olsa da aks mesafesi 2.776 mm olarak açıklandı. İnce yapılı full LED farların yanında dinamik görünümlü ön tamponuna da LED aydınlatmalar eklenirken ön panjur diğer Acura modellerinde de aynen kullanılıyor.


Yan etekleri kalın tasarlanan TLX'te 20 inç çaplı jantlar ve büyük ihtimalle seri üretime alınmayacak olan ince yapılı yan aynalar bulunuyor. Sade bir şıklık sunan arka kısımda kısa yapılı bagaj kapağı ve LED stoplar dikkat çekerken kromajlı süslemeler sunan arka tampon da sportif detaylara sahip.

İç mekan tasarımı henüz paylaşılmayan araçta 2.4 ve 3.5 litre hacimli benzinli motorlar kullanılacağı açıklanırken bu üniteler önden çekiş veya dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte alınabilmekte. Dört silindirli motor 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla eşleştirilirken v6 ünite 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulacak.


Bu arada otomobil henüz bir konsept olsa da Acura aracın yarış versiyonunu da tanıttı. Çift turbo beslemeye sahip 3.5 litre hacimli v6 motorla donatılan otomobil Pirelli World Challenge organizasyonunda GT klasmanında yer alacak.

14 Ocak 2014 Salı

Subaru WRX STI


İki ay önce sportif sedan modeli WRX ile karşımıza çıkan Subaru şimdi de WRX STI'ı tanıttı. WRX konseptinden esinlendiği belli olan otomobilin detaylarında Impreza WRX STI'dan kalan aksesuarları da görmek mümkün.

Geniş çamurluklar ve yan eteklerle birlikte büyük bir hava girişine sahip ön kaput zaten aracın dinamik yapısını öne çıkarırken altın renkli, 18 inç çaplı jantlar, alt kısmı splitter şeklinde tasarlanmış ön tampon, dev arka spoiler, difüzör ve dörtlü egzoz çıkışları daha da sportif bir görünüm sunmakta.


İç mekanda sade bir yaşam alanı bulunsa da yükseltilmiş yan desteklere sahip koltuklar, Alcantara döşemeler, STI logoları, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, metal pedal seti, koyu renkli zemine sahip gösterge tablosu ve kırmızı tepe kısmına sahip vites topuzu dikkat çekiyor. Bu arada torkun lastikler arasındaki dağılımını manuel veya otomatik olarak yapmaya yarayan SI-DRIVE kumanda paneli de ön koltukların arasına eklenmiş.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip 2.5 litre hacimli bir motor görev yapan WRX STI 305 beygir güç, 393 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan araçta dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor.

Chevrolet Corvette Z06


Geçtiğimiz yıl yüksek performanslı modeli Corvette'i yenileyen Chevrolet 2014 yılına da hızlı giriyor. A.B.D. merkezli üretici Detroit otomobil fuarında aracın daha da başarılı performans değerleri sunan versiyonu Z06'i tanıttı.

Yenilenen ön panjur ızgarasında ön fren diskleri için soğutma kanalları açılan otomobilin arka disk soğutması da arka çamurluğun önünde açılan deliklerden yapılıyor. Önde 19, arkada 20 inç çaplı jantlara sahip olan aracın kaputu daha bombeli bir hale getirilirken çıkartılabilen karbon fiber tavan da gövdenin burulma direncini artırmış.


Standart modelin yanında karbon fiber aerodinamik paket ve pist kullanımı ağırlıklı olarak geliştirilen Z07 paketleri alınabiliyor. Z07 aksesuarları karbon fiberden üretilmiş büyük ön splitter, deflektörler, yeni yan etekler ve orta kısmı şeffaf bırakılmış büyük arka spoilerden oluşuyor. Standart aracın 371 ve 365 mm çaplı çelik fren disklerinin büyüklüğü de bu paketle birlikte 394 ve 388 mm'ye ulaşırken kullanılan malzeme de karbon-seramik oluyor.

İç mekanda neredeyse hiç değişiklik sunmayan Z06'te model armasını taşıyan alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi yer alıyor. Otomobilin konsol kaplaması da standart olarak karbon fiberden üretilmekte.

Kaputu altında yer alan 6.2 litre hacimli v8 motoru kompresör besleme yardımıyla 650 beygir güç, 880 nm tork üretebilen Corvette Z06 7 ileri vitesli manuel veya 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabiliyor. Chevrolet, yaptığı açıklamada Z07 paketiyle donatılan modellerin GM tarihinde seri üretimde sunulan en yüksek yere bastırma kuvvetini sunduğunu da belirtti. Bu sayede yeni Z06'in önceki nesil ZR1'dan daha yüksek performans sunması da bekleniyor.

Bentley Mulsanne Birkin Limited Edition


İngiliz lüks otomobil üreticisi Bentley, Mulsanne modeline özel bir seri ekledi. 20'li ve 30'lu yıllarda Bentley Boy takma adıyla tanınan Sir Henry "Tiger" Tim Birkin'in ismini taşıyan otomobilin 22 örneği bulunacak.


Sadece üç gövde rengi kombinasyonuyla sunulacak olan araçların dış görünümünde yapılan en büyük değişiklik bu otomobile özel olarak sunulacağı açıklanan 21 inç çaplı jantlar.


İç mekana geçildiğinde kapı eşikleri ve vites konsolunda sınırlı üretim plakaları olduğu görülebilirken ön orta konsol, arka koltuk tepsileri ve kafalıklarda uçan B motifleri gözlerden kaçmıyor. Arka koltuklar için çift ekranlı bir eğlence sistemi standart olarak sunulurken bagajda bulunan üç parçalı bagaj seti el yapımı ve yine sınırlı üretim plakalarına sahip.

Nissan Sport Sedan Concept


2014 Detroit otomobil fuarında tanıtılan konseptler arasında en agresif görünüme sahip olanı Nissan standında bulunuyor. Markanın gelecekte üreteceği sedan modellerinde kullanacağı tasarım dilini yansıtan araç dikkat çekici.

Sert köşelere sahip hatlarıyla güçlü bir görünüm sunan araçta Nissan'ın tipik ön panjuru öne çıkarken şişkin çamurluklar, LED aydınlatma grubu, ince yapılı yan aynalar, gizlenmiş kapı kolları, geriye doğru gittikçe daralan yan cam çizgisi, kıa yapılı bagaj kapağı ve agresif tampon tasarımı dinamik hatları pekiştirmiş.


İç mekanı çok daha sade görünen konseptte alt kısmı düzleştirilmiş bir direksiyon simidi, şeffaf gösterge paneli, şık bir şekilde gizlenmiş havalandırma ızgaraları, deri kaplı ön panel, dokunmatik orta konsol ve üzerine neredeyse hiç kumanda elemanı yerleştirilmemiş vites konsolu dikkat çekerken yüksek yan desteklere sahip dört tekli koltuk da deri döşemeye sahip.

Performans değerleri paylaşılmayan otomobilin kaputu altında görev yapan 3.5 litre hacimli v6 motorun 300 beygir üzerinde güç ürettiği ve bu gücün sürekli değişken oranlı bir otomatik şanzımanla tekerleklere aktarıldığı belirtildi.

Kia GT4 Stinger


2014 Detroit otomobil fuarında bir bomba da Kia standında patladı. Güney Kore merkezli üretici önden motor ve arkadan itiş ikilisini birleştirdiği küçük coupé konseptini bu organizasyonda sergiledi.

4.310 mm boya, 1.890 mm genişliğe ve 1.250 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.619 mm olarak açıklanıyor. 20 inç çaplı jantlarla donatılan konseptin farları, ön çamurlukların önüne dik bir şekilde yerleştirilirken büyük ön panjurun etrafı da aydınlatılmış. Delikli bir A sütunu tasarımına sahip olan aracın geniş çamurlukları güçlü bir görünüm sunuyor.


Genel hatlarıyla sade bir duruşa sahip olan hatchback arka kısımda büyük bir cam kapağa sahip. LED stoplar arasında otomobilin model ismi hologram olarak görülebilirken yuvarlak hatlı arka tamponun köşelerinde büyük egzoz çıkışları görülebiliyor. Konseptin splitter, yan etekler ve difüzörden oluşan aerodinamik kitiyse karbon fiberden üretilmiş.

2+2 oturma düzenine sahip GT4 Stinger'ın sabit kafalıklı ön koltukları yüksek yan destekleriyle dikkat çekerken şeffaf gösterge paneli, metal pedal seti, ışıklandırmalı havalandırma ızgaraları ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi sportif duruşu güçlendiriyor.

Kaput altında da etkileyici bir ünite barındıran konseptin motoru 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip benzinli bir makine. 315 beygir güç üreten motor gücünü 6 ileri vitesli bir manuel şanzımanla arka aksa aktarıyor.

Volkswagen Beetle Dune


2014 Detroit otomobil fuarında Volkswagen standının dikkat çeken araçları arasında bir Beetle konsepti bulunuyor. Dune Buggy modellerine göndermeler yapan otomobil mekanik anlamda bir yenilik sunmuyor.

Köşeli ön tamponunda yuvarlak LED aydınlatmalar, metal koruma plakaları, petek şekilli panjur ve daha geniş hava girişleri dikkat çekerken kaputta ek hava çıkışları açılmış. 19 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin yan eteklerinde siyah eklemelerle birlikte metal korumalar da dikkat çekiyor.


Yükseltilmiş bir gövdeye sahip olan Dune konseptinin çamurlukları siyah renkli plastik korumalarla donatılırken yan aynalar da metalik renkleriyle dikkat çekiyor. Arka kısmında çift spoiler, tampon alt koruması ve çift egzoz çıkışı görülebilirken stoplar da siyah renkli.

Kapılar ve ön konsolda gövde rengi kaplamalar kullanılırken kapı içlerinde sunulan gözlerin lastik tutacakları Dune logolarına sahip. Aynı yazı, ön yolcu konsolunda da dikkat çekerken özel paspaslar ve çift renkli deri döşeme diğer dikkat çeken detaylar.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli motor kullanılan otomobil 210 beygir güç üretebiliyor. 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılan konsept önden çekişli.

13 Ocak 2014 Pazartesi

Mercedes-Benz S600


Mercedes'in Detroit listesinde amiral gemisi S600 de bulunuyor. Yenilenen S Serisi'nin en prestijli modeli daha önce de olduğu gibi sade görünümünün altında yüksek güç ve lüks seviyesi sunuyor.


Dış görünümü eskiden olduğu gibi oldukça sade olan otomobilin büyük çaplı jantları, dörtlü egzoz çıkışları ve ön çamurlukların arkasında bulunan "V12" logoları kimliğini belli ederken LED farlar, Magic Body Control ve sürüş yardım paketi standart donanıma eklenmiş.

Sadece uzun aks mesafeli olarak sunulacak olan S600'de kullanılan v12 motorun hacmi 6 litreye ulaşırken çift turbo besleme yardımıyla güç 530 beygire, torksa 830 Nm'ye ulaşmış. Start/Stop sistemiyle de donatılan otomobilin ortalama yakıt tüketim değeriyse 11.1 litreye düşmüş.

Porsche 911 Targa


Gerçek 911 Targa geri döndü. Bir süredir açılabilir cam tavana sahip 911 modellerine verilen isim tekrardan gerçek bir targa tavana sahip modele veriliyor. Üstelik bu sefer teknolojik bir dokunuşla aracın üstü çok daha rahat ve hızlı bir şekilde açılabiliyor.


Ön koltukların arkasında başlayan metalik gri kemer eskiden olduğu gibi yan tarafa doğru uzayan büyük bir arka cama dayanak oluştururken eskiden sert olan tavan artık kumaştan üretiliyor. 19 saniyede açılıp kapanabilen tavanın bu işlemi gerşekleştirebilmesi için aracın hareketsiz olması gerekiyor.

Sadece dört tekerlekten çekiş sistemiyle sunulan 911 Targa'da bu sayede genişletilmiş gövde kullanılıyor. Targa 4'te kullanılan 3.4 litre hacimli Boxer motor 350 beygir güç üretebilirken Targa 4S'in 3.8 litre hacimli ünitesi 400 beygir gücünde.

Toyota FT-1


Toyota'nın konseptleri arasına yenileri eklenmeye devam ediyor. Bizleri bir kere daha sportif bir araçla karşılayan Japon üretici Supra'nın yeni modellerinin de sinyallerini vermeye başladı.

Formula 1'den alınan küçük detaylarla donatılan konsept genel olarak yuvarlak hatlara sahip. Sivri burun tasarımının yanlarında LED farlar ve daha aşağıda türbinleri açıkta bırakılan radyatörlerle büyük splitter dikkat çekiyor. Şeffaf bir bölüme sahip olan kaput sayesinde motoru dışarıdan görülebilen otomobilde tek bijonlu jantlar kullanılmış.


Çift bombeli bir tavan tasarımına sahip olan konseptin yan aynaları da ince yapılı. Kubbeye benzer bir yapıya bürünen yaşam alanı, yan eteklere eklenen deflektörler, seviyesi ayarlanabilen spoiler, geniş çamurluklar, dör bir yana serpilen hava giriş ve çıkışları, LED stoplar, siyaha boyanmış büyük egzoz çıkışları ve iddialı bir difüzör sportif duruşu pekiştiriyor.

İç mekana geçildiğinde bir konsept olduğu kolayca anlaşılabilen aracın koltukları yüksek yan desteklerle donatılırken dijital gösterge tablosunda görülebilen bazı veriler üst kısımda yer alan plastik yüzeye de yansıtılıyor. Karbon fiberle donatılan kokpitte üst kısmı dijital göstergelere sahip direksiyon simidi de yer alıyor.

Motor özellikleri henüz açıklanmayan konseptin benzinli bir üniteye sahip olduğu belirtilirken kaputun şeffaf kısmından görülebildiği kadarıyla motorun en az bir v8 olduğu söylenebilir.

Infiniti Q50 Eau Rouge


Infiniti'nin haftalardır haberlerini verdiği konsept modeli sonunda gün ışığına çıktı. İsmindeki eki SPA-Francorchamps pistinin ünlü virajından alan aracın bütün teknik verilerini açıklamaktan çekinen Japon üretici bu konsepti ismi yeni değişen Q50 temelleri üzerine geliştirmiş.

Ek hava çıkışlarına sahip kaput ve çok daha dinamik tasarım sunan tamponlarının yanında siyah renkli ön panjur, 21 inç çaplı jantlar, karbon fiberden üretilmiş splitter, difüzör, yan aynalar, tavan ve yan eteklerle dikkat çeken otomobilin bütün kromajlı parçaları da siyaha boyanmış.


Arka tamponuna LED uyarı lambası eklenen konseptin bu bölümünde difüzöre gömülmüş çift egzoz çıkışı görülebiliyor. Süspansiyon sistemi elden geçirilen otomobilin yenilenen fren sisteminde daha büyük çaplı diskler ve kırmızı renkli kaliperler görev yapıyor.

İç mekana geçildiğinde kırmızı renkli karbon fiber kaplamalar, üç ince kola sahip şık direksiyon simidi, portif yan desteklere sahip koltuklar, siyah ve kırmızı deri döşemeler, iki büyük dokunmatik ekrandan oluşan orta konsol ve Alcantara yüzeyler dikkat çekerken kullanılan dikiş iplikleri de kırmızı renkli.

Kaputun altında nasıl bir motor kullanıldığı açıklanmasa da aşırı beslemeye sahip olduğu anlaşılabilen ünitenin 500 beygir üzerinde güç, 800 Nm üzerinde torka sahip olacağı belirtilmiş.

Smart ForTwo CityBeam


Smart'ın artık yaşlanan modeli ForTwo'ya yeni bir özel seri daha eklendi. Aracın hemen hemen bütün motor seçenekleriyle birlikte alınabilecek olan bu donanım seviyesinin fiyatıysa motora bağlı olarak 14.490 Euro'dan başlıyor.


LED gündüz farları, 15 inç çaplı jantlar, koyulaştırılmış farlar, CityBeam logoları ve gri renkli tridion kafesine sahip olan otomobil üç farklı gövde rengiyle alınabiliyor. İç mekanında büyük bir farklılık dikkat çekmese de sportif direksiyon simidi, özel paspaslar, siyah ve beyaz renkli deri döşemeyle direksiyon simidine yerleştirilmiş vites değiştirme kulakçıkları donanıma katılmış.

Ford F-150


Kuzey Amerika pazarının en yüksek satış rakamlarına ulaşan pick up modeli Ford F-150 yenilendi. Geçtiğimiz yıl sergilenen Atlas konseptiyle ipucu verilen tasarımın yanında yeni motor seçenekleri ve ciddi miktarda hafifleme yeni nesil aracın farklılıkları arasında.

Atlas konseptinde olduğu gibi büyük ve dik bir ön panjur, LED kısımlara sahip farlar, ince yapılı tampon, köşeli bir kaput, sade bir yan çizgi ve LED stoplara sahip olan aracın farklı kasa uzunluğu ve kapı sayısı sunan gövde seçenekleri sunulacak.


İç mekanında da büyük yenilikler sunan F-150'de köşeli tasarım anlayışı burada da devam ediyor. Çok fonksiyonlu direksiyon simidi, dik yerleştirilmiş havalandırma çıkışları, büyük bölümü dijital olan gösterge paneli, dev bir dokunmatik ekran sunan orta konsol, donanıma göre değişen kaplamalar, farklı panel renkleri ve bol bol elektrik soketi aracın donanımında bulunuyor.


Bir önceki nesil modellere göre yaklaşık 320 kg hafifleyen F-150'de sunulacak olan bütün motor seçeneklerinin detayları açıklanmasa da ünitelerin tamamının hacimleri belli. Atmosferik emişli motorlar 3.5 ve 5 litre hacimliyken turbo beslemeye sahip motorlar 2.7 ve 3.5 litre hacimli olacak.

3.5 litre hacimli v6 motorlardan atmosferik emişli olanı 285 beygir güç, 345 Nm tork üretebilirken turbo beslemeyle donatılan 2.7 litre hacimli ünite 325 beygir güç, 507 Nm tork üretebiliyor.

Chrysler 200


A.B.D.'nin batıp çıkan markalarından olan Chrysler atak yapmaya devam ediyor. Kontrolün Fiat'a geçmesinin ardından gözle görülür şekilde farklılaşmaya başlayan üretici 200 modelinin yeni nesil modellerini Detroit'te sergileyecek.

Yuvarlak hatlara sahip bir tasarım sunan yeni nesil 200 ince yapılı ön panjur, LED aydınlatmalara sahip farlar, kromajlı süslemeler, 17, 18 ve 19 inç çaplı jant seçenekleri, coupé gibi görünen ve dar açıyla geriye doğru alçalan tavan çizgisi, Infiniti ve Audi modellerini andıran arka tasarım ve çift egzoz çıkışı dikkat çekiyor.


İç mekanında kardeşi Dart'ın izlerini görmek mümkün olan 200'de şık metal süslemeler ve deri döşemeler dikkat çekerken sıfır konumunda zemini gösteren göstergeler, yüksek yan desteklere sahip ön koltuklar, dev bir dokunmatik ekrana sahip orta konsol, yatık tasarıma sahip ve havalandırma kumandalarına da ev sahipliği yapan vites konsoluyla bu bölümün altında sunulan büyük göz farklı detaylar.


İki adet benzinli motor seçeneğine sahip, Alfa Romeo Giulietta temelli otomobilin 2.4 litre hacimli motoru 184 beygir güç, 235 Nm tork üretebilirken 3.6 litre hacimli v6 295 beygir güç, 355 Nm tork üretebiliyor. Opsiyonel olarak dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılabilen araçlarda 9 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunulacak.