25 Ocak 2014 Cumartesi

LARTE QX60


Geçtiğimiz günlerde Infiniti QX80 temelli çalışmasını sergileyen LARTE Deign şimdi de ismi değişen bir başka Infiniti SUV modeline el attı. Eskiden JX ailesi olarak bilinen QX60 üzerinde yapılan değişiklikler de kozmetik.

Yeni ön panjuru mat siyaha boyanan otomobilin daha geniş hava girişleri sunan ön tamponunda dört sis farı ve dik yerleştirilmiş LED aydınlatmalar dikkat çekiyor. 22 inç çaplı jantları da mat siyaha boyanan SUV koyulaştırılmış camlar yan kısımları makyajlanmış arka tampon, difüzör ve dörtlü egzoz çıkışı da sunuyor.

McLaren MP4-29 ve Lotus E22


2014 yılında Formula 1'de işler değişiyor. Turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli v6 motorlarla birlikte güç paketi değişirken aerodinamik yapıda da ilginç farklılıklar var.

Araçlarını neredeyse aynı anda tanıtan iki takımdan ilki McLaren Mercedes, mat griye boyadığı otomobili için bu yılın sürprizi olacak ilginç bir burun yapısı geliştirmiş. Geçtiğimiz yıl kullanılan düz burun yapısından vazgeçen takım aşağıya doğru bükülen ve ön spoileri tutan iki büyük parçanın ortasından uzayan bir bölüm tasarlamış.


Lotus'ta da tasarım farklılıkları dikkat çekici. 2013 yılında çift katlı bir burun yapısı kullanan ekip bu yıl aşağıya doğru bükülen bir burun sunuyor. Geçtiğimiz yıllarda BMW Williams'ın kullandığı manta ağazı şekilli tasarımı andıran ön kısımda çift çıkıntı kullanılırken tepeden bakıldığında bu iki uzantının aynı boyda olmadığı görülüyor.

24 Ocak 2014 Cuma

Škoda Superb Combi Outdoor


Geçtiğimiz yıl yenilenen Škoda Superb ailesi genişliyor. Nisan ayında sedan/liftback ve station wagon seçenekleri tanıtılan otomobil şimdi de Outdoor versiyonuna kavuştu.

Siyah renkli plastikle çevrelenen tampon, yan etek ve çamurluklarıyla dikkat çeken otomobilin ön ve arka tamponları altında metal korumalar ter alıyor. Siyah renkli jantları 18 inç çaplı olan Outdoor'un kapı koruma çıtaları da siyah renkli.

Greenline dışında Combi'nin bütün motor seçenekleriyle birlikte alınabilecek olan Outdoor paketinde bu motorlarla birlikte 6 veya 7 ileri vitesli DSG ve dört tekerlekten çekiş sistemi alınabiliyor.

Hyundai ile 2014 Monte-Carlo Rallisi


Motorsporlarına yakından uzaktan ilgi duyan kişilerin ralli dendiğinde aklına gelen organizasyonlar arasında ilk sıralarda bulunan Monte-Carlo Rallisi 2014 yılında Hyundai'nin katılımıyla daha da eğlenceli bir hale geldi. Sébastien Loeb gibi uzun süredir yarışları domine eden bir ismin de WTCC'ye transferiyle daha çekişmeli hale gelen WRC'nin ilk ayağı bu yıl da Monte-Carlo Rallisi'ydi.


Şampiyonanın yeni takımı Hyundai Motorsport'un davetlisi olarak izlemeye gittiğim ralliden gelen ilk haberler bu takım için şanssızdı. Güney Kore merkezli firmanın geçtiğimiz aylarda tanıttığı i20 WRC'nin ilk firesi henüz yarış başında geldi. Geçtiğimiz yılı genel klasman ikincisi olarak tamamlayan Thierry Neuville daha ilk kilometrelerde yoldan çıkarak haftayı tamamladı. Yolda gördüğü bir engelden kaçmak isterken kayan Neuville izinden saparak bir direğe çarptı.


Hyundai Shell World Rally Team'in diğer aracında bulunan Dani Sordo ve Marc Marti'nin yarışı da malesef uzun sürmedi. 5. etap yolunda elektrik problemleri yaşayan ikili organizasyona devam edemedi. İki aracın da abandone olması moralleri bozsa da Dani Sordo'nun yarışı bıraktığı sırada 3. sıraya tırmanmış olması sezonun geri kalanından beklentileri artırdı.


Organizasyon boyunca yağan yağmur yüksek noktalarda yerini kara bırakırken asfalt rallinin takımlar için daha zor geçmesine neden oldu. İkinci gün sabahında 7. etabı yerinde izlerken helikopterle ulaştığımız tepeden 10. etabın önemli bir kısmını da görme şansımız oldu.


İkinci günün sonunda Monaco'ya taşınan parc fermé sayesinde motorsporları dünyasının önemli mekanlarından birisini daha yakından görme şansım oldu. Marinada tutulan araçlar dikkat çekse de Formula 1 Monaco Grand Prix'sine ev sahipliği yapan sokaklar çok daha ilginçti.


Col günü olarak da adlandırabileceğim 3. gün Col de Turini ve Col de Brouis'nin ikişer kere geçilmesiyle tamamlanacak gibi görünse de Col de Turini'de görülen aşırı kar yağışı ve bazı araçların kara saplanmaları nedeniyle gece koşulan 14. etap iptal edildi. Bu günü de 13. etabı yağmur altında izleyerek geçirdikten sonra Monaco sarayında yapılan ödül törenine katıldım.


WRC'nin ilk ayağının ardından pilotlar sıralaması şu şekilde oluştu:

1- Sébastien Ogier - Julien Ingrassia
2- Bryan Buffier - Xavier Panseri
3- Kris Meeke - Paul Nagle
4- Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila
5- Mads Ostberg - Jonas Andersson
6- Elfyn Evans - Daniel Barritt
7- Andreas Mikkelsen - Mikko Markkula
8- Jaroslav Melicharek - Erik Melicharek
9- Matteo Gamba - Nicola Arena
10 - Yuriy Protasov - Pavlo Cherepin


Takımlar sıralamasıysa şöyle:

1- Volkswagen Motorsport
2- Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team
3- M-Sport World Rally Team
4- Volkswagen Motorsport II


Bu arada etaplar arasında ve hatta bir ara Fransa ve İtalya arasında yaklaşık 1.000 km boyunca bizleri taşıyan Hyundai ix55'ten de bahsetmek istiyorum.


Gövde tasarımı Hyundai'nin eski nesil yuvarlak hatlarını barındırsa da donanım ve konfor alanlarında çok başarılı olan aracı 13. etaba giderken 10 km'lik offroad etapta da test edebilme şansımız oldu. Dört tekerlekten çekiş sisteminin avantajını iyi kullanan büyük SUV 3 litre hacimli v6 turbo Diesel motoruyla da etkiliyor. 250 beygir güç, 470 Nm tork üretebilen ünite sınıfının en güçlüsü olmasa da en sessizi olma konusunda iddialı. Yüksek devirlerde bile benzinli bir araç içerisindeymiş gibi hissettiren ünite 6 ileri vitesli şanzımanla uyumlu bir şekilde çalışıyor. ix55'in sunduğu performans da başarılı sayılabilir. 0'dan 100 km/s sürate 9.5 saniyenin altında ulaşabilen 2.3 ton ağırlığa sahip aracın maksimum sürati de 205 km/s.

Monte-Carlo Rallisi boyunca çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

23 Ocak 2014 Perşembe

BMW


Münih merkezli üretici 2014 yılıyla birlikte model ailelerinde sunacağı yeni motor seçeneklerini gün ışığına çıkardı. Motorlarla birlikte xDrive da daha çok modelde kullanılacak.

2 Serisi'nde sunulacak olan 2 litre hacimli turbo Diesel üniteler 218d'de 143 beygir güç, 320 Nm tork üretebilirken 225d'de 218 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. 218'd manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 8.9 saniyede ulaşabilirken otomatik şanzımanla bu süre 8.6 saniyeye geriliyor. Ortalama yakıt tüketimi konusunda da otomatik şanzımanlı modelin 0.1 litre/100 km'lik avantajı bulunuyor. Sadece otomatik şanzımanla sunulan 225d'nin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 6.3 saniye sürerken ortalama yakıt tüketim değeri 4.7 litre/100 km.

3 Serisi Gran Turismo'ya eklenen 330d versiyonunda 3 litre hacimli turbo Diesel motor hem iki hem de dört tekerlekten çekiş sistemiyle alınabiliyor. 258 beygir güç, 560 Nm tork üretebilen motor arkadan itişli modeli 0'dan 100 km/s sürate 5.7 saniyede ulaşabilirken xDrive ile bu süre 5.4 saniyeye iniyor. Otomobillerin ortalama yakıt tüketim değerleri de sırasıyla 5.2 ve 5.4 litre/100 km.

335d Gran Turismo modeline de dört tekerlekten çekiş sistemi ekleyen BMW, 3 litre hacimli motoru 313 beygir güç, 600 Nm tork üretebilen bu aracın 4.9 saniyede 0'dan 100 km/s sürate ulaşıp ortalama 5.7 litre/100 km yakıt tüketimine sahip olduğunu belirtiyor.

4 Serisi Coupé'de de 218 beygir güç, 450 Nm tork üretebilen 2 litre hacimli turbo Diesel üniteyi sunmaya başlayan BMW bu otomobilin manuel şanzımanlı versiyonlarının 0'dan 100 km/s sürate 6.7 saniyede ulaştığını açıklarken otomatik şanzımanla süre 6.5 saniyeye iniyor. Bu araçların ortalama tüketim değerleriyse manuel şanzımanla 5.1, otomatikle 4.9 litre/100 km olarak belirtildi.

4 Serisi Convertible'da da xDrive sunmaya başlayan BMW, 428i Convertible'a eklediği sistemle 245 beygir güç, 345 Nm tork üretebilen 2 litre hacimli motorla birlikte 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresini 6.5 saniye olarak açıklarken ortalama tüketim de 7.2 litre/100 km olarak gerçekleşiyor.

LARTE QX80


Model isimlerini geçtiğimiz sene değiştiren Infiniti'nin eskiden QX56 olarak tanınan büyük SUV modeli artık QX80 olarak anılıyor. Bu değişimin ardından araca ilgi duymaya başlayan modifikasyon firmaları arasına Rusya merkezli firma LARTE Design da eklendi.


Araç için hazırlanan gövde kitinde siyaha boyanmış ve farklı bir tasarıma sahip olan ön panjur, farların üzerine açılmış ek hava girişleri, daha agresif duruşa sahip ön tampon, ek sis farları ve LED aydınlatmalar ve arka tampon yan ek parçaları bulunurken dörtlü egzoz çıkışı ve 23 inç çaplı jantlar da dikkat çekiyor.

İç mekan fotoğrafları paylaşılmayan aracın bütün camları koyu renkli filmle kaplanırken Alcantara döşemeler ve tik ağacı kaplamalar opsiyonlar arasında bulunuyor.

Lincoln Navigator


Ford Explorer'ın lüks kardeşi Lincoln Navigator makyajlandı. Yavaş yavaş yaşlanmaya başlayan aracın iç mekanında da yenilikler bulunurken asıl farklılık kaput altında.

Kaputu hafifçe makyajlanan Navigator'ın ön panjuru da ikiye bölünmüş. Ön tamponu daha dinamik bir görünüme kavuşan SUV farklı tasarıma sahip 22 inç çaplı jantlara da sahip. Arka kısmında daha sade değişiklikler sunan aracın stopları tek parça olarak tasarlanmış.


İç mekanda da ana hatların değişmediği görülürken analog gösterge paneli yerini dijital modele bırakmış. Ön konsolda deri döşemeyi opsiyonel olarak sunan Lincoln orta konsolda yer alan kumandaların şekillerini değiştirirken direksiyon simidi de hafifçe makyajlanmış.

Kaputu altında 5.4 litre hacimli v8 motor yerine geçen turbo beslemeli üniteyle dikkat çeken Navigator 3.5 litre hacimli bu v6'dan yaklaşık 370 beygir güç, 580 Nm tork alıyor.

22 Ocak 2014 Çarşamba

Mercedes-Benz C Serisi


Mercedes'in yeni nesi C Serisi modellerinin sahip olacağı motor seçenekleri detaylandırıldı. Araçların model isimleri ve sahip oldukları motorların teknik özellikleri şu şekilde;

Benzinli motolar:

C180 - 1.6 litre hacim, 156 beygir, 280 Nm. Ortalama yakıt tüketimi 5 litre/100 km
C200 - 2 litre hacim, 184 beygir, 320 Nm. Ortalama yakıt tüketimi 5.3 litre/100 km
C200 4MATIC - 2 litre hacim, 184 beygir, 300 Nm. Ortalama yakıt tüketimi 6.4 litre/100 km
C250 - 2 litre hacim, 211 beygir, 350 Nm. Ortalama yakıt tüketimi 5.6 litre/100 km 
C300 - 2 litre hacim, 238 beygir, 370 Nm. Ortalama yakıt tüketimi 6.3 litre/100 km
C350 HYBRID Plug-In - 2 litre hacim, 211 beygir, 350 Nm. Elektrik motoru 68 beygir güç. Ortalama yakıt tüketimi 3 litre/100 km
C400 4MATIC - 3 litre hacim, 333 beygir, 480 Nm. Ortalama yakıt tüketimi 7.8 litre/100 km

Diesel motorlar:

C180 BlueTEC - 1.6 litre hacim, 116 beygir, 250 Nm. Ortalama yakıt tüketimi 3.8 litre/100 km
C200 BlueTEC - 1.6 litre hacim, 136 beygir, 300 Nm. Ortalama yakıt tüketimi 3.8 litre/100 km
C220 BlueTEC - 2.1 litre hacim, 170 beygir, 400 Nm. Ortalama yakıt tüketimi 4 litre/100 km
C220 BlueTEC 4MATIC -2.1 litre hacim, 170 beygir, 400 Nm. Ortalama yakıt tüketimi 4.9 litre/100 km
C250 BlueTEC - 2.1 litre hacim, 204 beygir, 500 Nm. Ortalama yakıt tüketimi 4.4 litre/100 km
C250 BlueTEC 4MATIC -2.1 litre hacim, 204 beygir, 500 Nm. Ortalama yakıt tüketimi 4.9 litre/100 km
C300 BlueTEC HYBRID - 2.1 litre hacim, 204 beygir, 500 Nm. Elektrik motoru 27 beygir güç. Ortalama yakıt tüketimi 3.8 litre/100 km.

Ford Focus GTC V8


2014 yılı yeni bir yarış serisinin başlangıcını da belirliyor. İlk olarak Güney Afrika'da düzenlenecek olan bu organizasyonun zamanla uluslararası arenaya taşınması hedefleniyor.

Organizasyona katılan otomobiller aslında birbirinden farklı değil. Bütün otomobiller aynı iskelet üzerine geliştirilecek ve tamamında yaklaşık 500 beygir güç üretebilen v8 motorlar kullanılacak. Sıralı şanzımanları da aynı olacak araçların dış görünüşleriyse uygun paneller kullanılarak değiştirilebilecek. Burada izlenmesi gereken tek kuralsa seri üretilen C segmenti bir modelin kullanılması.

Chevrolet Camaro Z/28.R


Chevrolet'nin yarış araçlarını geliştiren departman şu sıralar yoğun çalışıyor. Corvette Stingray'in yarış versiyonu C7.R ile Detroit otomobil fuarını renklendiren üretici şimdi de Camaro Z/28'e bir yarış modeli ekledi.

Seri üretim araca en yakın yarış otomobillerinden birisi olduğu belirtilen Z/28.R'ın aerodinamik paketi, diferansiyeli ve 7 litre hacimli v8 motoru seri üretim araçtan alınmış. İç mekanında takla kafesi, tek hamlede yerinden sökülebilen direksiyon simidi, yarış koltuğu ve yangın söndürücü gibi zorunlu ekipmanlar bulunan araç pistlerde Camaro GS.R'ın yerini alacak.

Impul March


Nissan Micra'nın Japonya'da satılan ikizi March, Japon modifikasyon firması Impul tarafından yeni bir kitle donatıldı. Performans geliştirmesi sunmayan üretici görünümde önemli değişiklikler yapmış.


Farklı bir ön panjur ve sportif görünümlü hava girişleri sunan ön tamponunun altında bir splitter bulunan otomobilin donanımında ışıklandırılmış ön logo ve LED aydınlatmalar yer alıyor. Yan kısımda yeni ayna kaplamaları, farklı yan etekler ve camlar için rüzgarlıklar gözlerden kaçmazken jantlar üreticinin RS S-05 modelleriyle değiştirilmiş.

Arka kısmına geçildiginde de sportif görünüm değişmiyor. Dev bir spoiler ile donatılan March'ın yenilenen arka tamponunda difüzör görünümlü plaka ve kromajlı egzoz çıkışı görülebilirken stoplar koyulaştırılmış.

21 Ocak 2014 Salı

Toyota Corolla 1.6 Premium Multidrive S


Sadece Toyota'nın değil gezegenin de en popüler modelleri arasında sürekli en üst sıralarda gördüğümüz Corolla 1966 yılından bu yana ulaştığı kırk milyonluk satış adedi ve 11 nesliyle en tanınmış otomobil modelleri arasında bulunuyor.

Bambaşka bir araç olarak karşımıza çıkan yeni nesil Corolla'nın Diesel motor seçeneğini geçtiğimiz Ağustos ayında yapılan lansmanında test etme şansım olmuştu. Şimdiyse sıra benzinli motor ve otomatik şanzıman ikilisini denemeye geldi.


Dış Mekan


Dış görünüş konusunda 10. nesil modellerden çok farklı olan yeni nesil aracın öne doğru sivrilen burun yapısında kısa yapılı ön panjur, panjur çıtalarının uzantılarını içerisine alıyormuş gibi görünen uzun farlar ve dinamik bir görünüme sahip ön tampon dikkat çekerken 16 inç çaplı jantlar, uzun yapılı arka kapılar, kısa yapılı bagaj kapağı, şişkin arka tampon ve büyük stoplar daha önce test ettiğim örnekle aynı özellikleri sunuyor.

4.620 mm boya, 1.775 mm genişliğe ve 1.465 mm yüksekliğe sahip olan Corolla'nın 2.700 mm'lik aks mesafesi dikkat çekici.


İç Mekan


İç mekanın genel tasarımı önceki testime katılan Corolla ile aynı olsa da bej renkli plastik kaplama ve döşemeler bu araca daha ferah bir hava katmış. Kapıların içlerinde kısa fakat geniş gözler yer alırken yaşam alanını renklendirmek için mat metalik renge boyanmış çıtalar da bu bölgelerde görülebiliyor. Dört cam kumanda düğmesi ve merkezi kilit kumandası kapı içine alınırken yan ayna kumandaları, far yükseklik ayarı, otomatik park yardımcısı ve ESP kumandasıyla birlikte direksiyon simidinin soluna alınmış. Bu bölgenin altına küçük bir kapaklı göz eklenirken yakıt deposu ve bagaj kapağı açma düğmeleri sürücü koltuğunun yanında bulunuyor.

Kokpitinde GT86 havası estirilen Corolla'nın üç kollu direksiyon simidinde yol bilgisayarı, ses ve hız sabitleme sistemlerinin kumandaları yer alırken sade görünümlü gösterge panelinde krom çerçeveli iki yuvarlak gösterge ve ortasında bilgi ekranı görülebiliyor.

Dik yerleşimli orta konsolda ince yapılı havalandırma ızgaraları, dijital saat, büyük bir dokunmatik ekrana sahip ses sistemi ve yol bilgisayarı, emniyet kemeri ve kilit uyarıları, çift bölgeli tam otomatik klimanın kumandaları dikkat çekerken alt bölümde yer alan kapaklı gözün içerisinde USB ve Aux girişlerinin yanında çakmak da bulunuyor.

Vites konsolunda da daha yukarıda olduğu gibi piyano siyahı görülen otomobilin vites yolları zigzaglı yapıya sahip. Bu bölümün gerisinde Sport tuşu ve park sensörü kumandası bulunurken çift bardaklık, el freni kolu ve ileri geri kaydırılabilen kol desteği de gözden kaçmıyor. Bu aksesuarın içerisinde büyük bir gözün yanında gizli bir üst kat bölmesi de yer alıyor.

Aks mesafesi 10 cm uzayan Corolla'nın iç mekanda asıl güçlü olduğu noktaysa arka koltuklar. Şaft tünelinin bulunmadığı orta kısım ve 706 mm gibi uzun bir diz mesafesi bu bölümde üst sınıf konforu yaşatıyor. Zaten bölümün genişliği, büyümesine rağmen 452 litreye ulaşabilen bagaj hacmi ve uzayan orta kısmın göze batmaması için geriye gittikçe yukarıya doğru açı alan arka camlardan da belli.


Konfor


Corolla'nın senelerdir başarılı olduğu bölüm olan konforda 11. nesil de üzmüyor. Orta sertlikte bir süspansiyon sistemine sahip olan otomobilde kullanılan 205/55-16 ölçülerindeki lastikler küçük darbelerin sönümlenmesinde önemli rol oynamış. İç mekanda işitilebilen seslerden en yükseği yol sesi olurken motor ve rüzgar sesi sınıf ortalamalarında izole edilebilmiş.

Kenarları deri döşemeye sahip ön koltukları geniş yüzeyleriyle dikkat çekerken arka koltuklarda sunulan makul omuz ve baş mesafesinin yanında dikkat çeken inanılmaz diz mesafesi bu bölüm konforunu daha da yukarıya taşımış.

Otomobilin konfor donanımları arasında ön ve arka park sensörleri, otomatik park asistanı, çift bölgeli tam otomatik klima, hız sabitleme sistemi, yol bilgisayarı, elektrikli cam ve aynalar, far yıkama sistemi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, dokunmatik ekran, USB ve Aux girişleri sunan, CD ve MP3 çalabilen ses sistemi, yağmur ve far sensörleri, geri görüş kamerası, anahtarsız giriş ve çalıştırma, Bluetooth bağlantısı ve yokuş kalkış desteği sayılabilir.

En büyük konfor donanımı otomatik şanzımanı olan araçta Japon üreticilerin çok sevdigi sürekli değişken oranlı ünite (CVT) kullanılmış. Otomatik konumdayken çoğunlukla sabit tutulan motor devri bu tip ünitelere alışık olmayanları şaşırtabilse de teknik olarak vites geçişi olmadığından sürüş konforu oldukça yüksek.


Sürüş


Corolla ile birlikte sınıfında bulunan birçok sedanın daha çekingen olduğu bölüm genelde sürüş performansı oluyor. Yüksek vergiler nedeniyle büyük hacimli motorları zaten Türkiye'de satılamayan Corolla'nın orta sertlikteki süspansiyon ayarı yeterli dengeyi sunuyor olsa da 16 inç çaplı jantların en azından opsiyonel olarak 17 inç çapa çıkabilmesi sportif bir sürüş isteyen müşterileri daha mutlu edebilirdi.

Yumuşak bir direksiyon sistemine sahip olan Corolla'nın yönlendirme kabiliyeti ve direksiyon hissi oldukça başarılı. Ani yön değiştirme durumunda çok hafif yapılı bir araçmış gibi davranan Corolla çizgisinde kalma konusunda da başarılı. Zorlandığında önden kayma eğiliminde olan otomobili bu durumda bile kontrol etmek, kapalı ESP ile bile zor değil.

Aşırı beslemeli ünitelerin cirit attığı günümüzde atmosferik bir motorla karşımıza çıkan Toyota 1.6 litre hacimli üniteden 132 beygir güç, 160 Nm tork almış. 1.295 kg ağırlığı ve sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 11.1 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati de 190 km/s olarak açıklanıyor.

Ortalama yakıt tüketimi konusunda atmosferik emişin sonucu olan yüksek devirler ve düşük torkun etkileri görülebiliyor. Sabit süratli otoyol sürüşlerinde değerler 6 litre/100 km'nin altını görebilse de şehir içi ve yüksek süratli otoyol yolculuklarını da hasaba katınca 8.5 litre/100 km'nin üzeri görülüyor.


Fiyat/Donanım


Japon otomobillerinin genelinin başarılı olduğu bir bölüm olan fiyatlandırmada da Corolla kendisini gösteriyor. 1.6 litre hacimli benzinli motoruyla fiyatı 60.170 TL'den (2013 modellerde 56.520 TL) başlayan otomobilin Premium donanımıyla fiyatı 69.210 TL (2013 modellerde 65.560 TL) oluyor. CVT için 4.250 TL fark istenirken navigasyon fiyatı 1.810 TL.

Test aracının standart donanımında ön ve arka park sensörleri, otomatik park asistanı, çift bölgeli tam otomatik klima, hız sabitleme sistemi, yol bilgisayarı, elektrikli cam ve aynalar, far yıkama sistemi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, dokunmatik ekran, USB ve Aux girişleri sunan, CD ve MP3 çalabilen ses sistemi, yağmur ve far sensörleri, geri görüş kamerası, far yıkama sistemi, anahtarsız giriş ve çalıştırma, Bluetooth bağlantısı ve yokuş kalkış desteği, sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman, ön, yan, perde ve sürücü diz hava yastıkları, ESP, ön ve arka sis farları, kenarları deri kaplı koltuklar ve 16 inç çaplı jantlar bulunuyor.


Sonuç


Toyota Corolla 50. yaşına doğru ilerlerken 11. nesliyle karşımızda. Onlarca yıldır sorunsuzluğyla ünlenen modelin güncel sürümünde de bu konuda değişen çok şey olmayacak gibi. Önceki nesillerde görülen sade tasarımından az da olsa kurtulan otomobilin asıl dikkat çekici özelliğiyse uzun aks mesafesi sayesinde sunulan arka koltuk diz mesafesi.

Avrupa merkezli üreticilerin aksine benzinli motorlarında aşırı beslemeden uzak durmayı tercih eden Toyota bunun hem olumlu hem de olumsuz yanlarını sunarken özellikle son zamanlarda korkunç seviyelere çıkan vergi oranlarına uygun motor özelliği ve donanım seviyesi sunmayı başarmış. Bütün bunları, göreceli olarak uygun fiyatı ve başarılı ayara sahip altyapısıyla birleştirmesiyse satışlara olumlu yansıyacak gibi.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

20 Ocak 2014 Pazartesi

Shelby Cobra CSX7000


Bir efsane daha geri dönüyor. Daha önce retro tasarımla karşımıza çıkan ikonik modellerden farklı olarak Shelby Cobra, Shelby American tarafından 50 adetlik sınırlı bir üretimle beğeniye sunuluyor.


289 FIA Cobra'nın 50. yaşını kutlamak için üretime alınacak olan otomobilde ilk örneklerin 15 inç çaplı jantları kullanılacak. Gövdede numaralandırma için beyaz boşluklar da bırakan Shelby iç mekanda eskiden olduğu gibi deri döşeme dışında bir lüks sunmuyor.

Fiberglas gövde ile 94.995, alüminyum gövdeyleyse 159.995 Dolar seviyesinden başlayan fiyatlara sahip olan otomobillerin kaputları altındaysa bir motor yer almıyor. Hatırlayacağınız gibi 2011 yılında Shelby yine 50 adetlik bir üretimle orijinal standart Cobra'nın 50. yaşını kutlamıştı.

Callaway Corvette SC610


Yedinci nesil modellerinde Stingray ismini geri getiren Corvette'e daha da güçlü seçenek Z06'in eklenmesi üzerinden uzun bir süre geçmeden standart modelin modifikasyon çalışmalarına başlandı.

Callaway'den gelen performans paketinde hafifletilmiş jantlar, ortası boş bırakılmış karbon fiber kaput, özel kapı eşik kaplamaları ve sınırlı üretim plakaları bulunurken asıl ilgi çekici yer kaputun altı olmuş.

Kompresör beslemeyle donatılan 6.2 litre hacimli v8 motoru 620 beygir güç, 812 Nm tork üretebilen otomobil 6 ileri vitesli otomatik şanzımanıyla 0'dan 96 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabiliyor.