8 Mart 2014 Cumartesi

MTM RS Q3


Abt'ın ardından Audi RS Q3'ü modifiye eden firmalar arasına MTM de katıldı. Aracın görünümünde yapılan değişiklikler az olsa da performans artışı dikkat çekici.

20 inç çaplı jantlar ve difüzör dışında görsel bir yenilik sunmayan aracın süspansiyon, egzoz ve fren sistemleri de modifiye edilirken turbo beslemeye sahip 2.5 litre hacimli motor 424 beygir güç, 560 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 268 km/s. Bu performans verileri yeterince etkileyici gelmediyse üretici, 500 beygirin üzerinde güç üretebilen bir versiyon üzerinde çalıştığını açıkladı.

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse Rembrandt Bugatti


Bugatti'nin bir süredir fuarlarda prömiyerini yaptığı özel seri Veyron Grand Sport Vitesse modellerine bir yenisi eklendi. 6 farklı seriden oluşan Les Légendes de Bugatti'nin 4. aracı, firmanın kurucusu olan Ettore Bugatti'nin kardeşinin ismini taşıyor.

Aracın çift renkli gövdesinde kahverengi ve bir heykeltraş olan Rembrandt'ın favori malzemelerinden bakır rengi kullanılmış. Beyaz renkli stoplara sahip olan otomobilin çeşitli noktalarında Bugatti'nin imzası da görülebiliyor.


İç mekanda da kahverengi ağırlığı hissedilirken hayvan heykelleriyle ünlenmiş sanatçının en ünlü eseri olan dans eden fil yaşam alanının çeşitli noktalarında göze çarpıyor. Kapı eşiklerinde ve vites konsolunun iki yanında "Les Légendes de Bugatti" logoları bulunurken kapı eşiklerinde Rembrandt Bugatti'nin portresine de yer verilmiş.


Kaputu altında yenilik olmayan otomobilin dört turbo beslemeye sahip 8 litre hacimli w16 motoru 1.200 beygir güç, 1.500 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 2.6 saniyede ulaşabilen dört tekerlekten çekişli aracın üzeri açıkken ulaşabildiği maksimum sürat 409 km/s.

Sadece üç örneği üretilecek olan otomobilin vergiler hariç fiyatı 2.18 milyon Euro.

Volkswagen T-ROC


Volkswagen ailesinin birçok marka ve modelinin temellerini oluşturan MQB platformu bu yıl Cenevre'de bir başka şekilde karşımızda. Alman üretici bu sefer platformu üç kapılı bir crossover konseptinde kullanmış.

Köşeli hatlarıyla dikkat çeken otomobilin LED farları ve dev sis farları, büyük peteklerden oluşan ön panjuru, genişletilmiş çamurlukları ve basık yapısı sportif bir görünüm sergilerken 19 inç çaplı jantlar, çift parçalı olarak açılabilen targa tavan, ön ve arka tamponlar altında bulunan korumalar, kullanılmayan B sütunu, bagaj kapağına entegre spoiler ve çift egzoz çıkışı dikkatlerden kaçmıyor.


Bu arada ön ve arka tamponlarda bulunan yuvarlak aydınlatma grubu elemanlarının da Subaru VIZIV 2 konseptini andırdığını söyleyebiliriz.

İç mekanda sade bir tasarım anlayışı sergileyen konseptin bu bölümünde de köşeli hatlar görülüyor. Derine yerleştirilmiş bir göbeğe sahip olan direksiyon simidi, TFT ekrandan oluşan gösterge paneli. üst kısmında büyük bir dokunmatik ekran bulunan orta konsol ve şık tasarımlı havalandırma ızgaraları detaylar arasında.

Kaputu altında 2 litre hacimli turbo Diesel motor bulunan T-ROC 184 beygir güç, 380 Nm tork üretebiliyor. 1.420 kg boş ağırlığa sahip olan otomobil 7 ileri vitesli DSG ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate 6.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 210 km/s.

Honda Civic Type R


Honda Civic ailesinin en yüksek performanslı modeli yakında çok daha dinamik bir şekilde karşımızda olacak. Görsel olarak oldukça dikkat çekici olan otomobilin kaputu altında da yepyeni bir motor görev yapacak.

Cenevre'de konsept hali tanıtılan Civic Type R'da LED farlar, kaput üzerinde bulunan ek hava çıkışları, 20 inç çaplı jantlar, genişletilmiş çamurluklar arkasına eklenmiş hava çıkışları, siyah renkli yan ayna ve kapı kolları, geniş yan etekler, splitter, çift katlı büyük spoiler, difüzör ve dört çıkışlı egzoz sistemi gözlerden kaçmazken stopların spoiler arkasında aldığı şekil de ilginç.

İç mekan fotoğrafları henüz paylaşılmayan konseptin kaputunun altında yer alan turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motorun gücünün en az 280 beygir olduğu da belirtildi.

Mazda Hazumi


Yeni nesil Mazda 2'nin piyasaya çıkmasına henüz zaman olsa da bu, markanın konsept bir otomobille bu aracın gelecekte alacağı halin ipucunu vermeyeceği anlamına gelmiyor. 2014 Cenevre otomobil fuarında tanıtılan Hazumi'nin yaptığı da tam olarak bu.

Kodo tasarım diliyle yaratılan modeller arasında yerini alan konsept yuvarlak hatlarıyla dikkat çekiyor. LED aydınlatma grubu, büyük ön panjur, 18 inç çaplı jantlar, ince tasarımlı kapı kolları, cam tavan, ince uzun yan aynalar, karbon fiber spoiler ve difüzörle merkezi yerleşime sahip çift egzoz çıkışı gözden kaçmayan diğer detaylar.


İç mekanda dört adet tekli koltuk sunan konseptin dijital gösterge paneli ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi şık bir görünüm sunuyor. Hem orta konsolun üzerinde hem de arka koltuklar arasında birer bilgi ekranı sunan otomobilin vites konsolu da sade tasarımıyla dikkat çekiyor.

4.070 mm boya, 1.730 mm genişliğe ve 1.450 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.585 mm olarak açıklandı. Kaputu altında büyük bir sürpriz sunmayan otomobil 1.5 litre hacimli bir turbo Diesel motorla donatılırken şanzıman 6 ileri vitesli otomatik bir ünite.

Porsche 919 Hybrid


Alman üretici Porsche'nin LMP1 kategorisine dönüşü muhteşem olacak gibi. Le Mans'da yarışacak olan yeni aracını tanıtan firma 918 Spyder'da kullandığı hibrit teknolojisini ilginç bir benzinli motorla eşleştirmiş.

Tasarımı sırasında rüzgar tünelinde 2.000 saatin üzerinde zaman geçiren Porsche'nin yarattığı otomobil dört projektörlü farlarıyla kendisini belli ediyor. Ön lastikleri üzerinde açılan boşluklara ızgara koymayan Porsche arka kısımdaki yüzgeci de oldukça büyük tasarlamış.

Son zamanlarda Le Mans'da zaferden zafere koşan Diesel ünitelerin aksine 919'un kaputu altında benzinli bir motor bulunuyor. Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motorun bir v4 olması da ilginç. Gücü ön tekerleklere aktaran elektrik motoruna enerji, fren ve egzoz enerjisi geri kazanım sistemleri tarafından sağlanıyor.

Audi TT Quattro Sport


2014 Cenevre otomobil fuarında yeni nesil TT ve daha sportif versiyonu TTS'i tanıtan Audi'nin bir de sürprizi oldu. Alman marka aynı aileye gelecekte katılması muhtemel RS versiyonunu da bir konsept olarak tanıttı.

Geniş hava girişleri ve bir splitter ile donatılan ön tamponunda açık renkli ve petek desenli ızgaralar dikkat çekerken 20 inç çaplı jantların tek bijonlu oldukları görülebiliyor. Süspansiyon sistemi alçaltılan otomobilde genişletilmiş çamurluklar, büyük bir spoiler, difüzör, hava çıkışlarına sahip arka tampon ve çift egzoz çıkışı dikkat çekiyor.


İç mekana geçildiğinde kardeşlerinden daha sade olduğu söylenebilecek konseptin kapı içlerinden kol dayanakları ve hoparlörler çıkartılmış. Yarış koltukları ve dört noktadan bağlantılı emniyet kemerlerine sahip olan aracın direksiyon simidi üzerine motor çalıştırma düğmesi ve diğer bazı kumandalar eklenmiş.

Kaputun altında 2 litre hacimli üniteyi koruyan Audi turbo beslemeyle donattığı üniteden 420 beygir güç, 450 Nm tork alabilmiş. 1.344 kg ağırlık, dört tekerlekten çekiş sistemi ve çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate hızlanma 3.7 saniyede gerçekleşiyor.

Toyota Aygo


Peugeot ve Citroën'in ardından Toyota da minik hatchback modelini tanıttı. Tasarımı Fransız ikiliden çok farklı olan otomobilin üç ve beş kapılı gözde seçenekleri olacak.

Köşeli hatlarıyla dikkat çeken otomobilde LED gündüz farları, 14 ve 15 inç çaplı jant seçenekleri ve cam bagaj kapağı bulunurken büyük bir X şeklini alan siyah renkli ön kısım yan aynaların ardından pencerelerin de çevresini sarıyor.


İç mekanda alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, büyük bir dairesel göstergeye sahip gösterge paneli, dokunmatik ekrana sahip orta konsol ve piyano siyahı kaplamalar görülebilirken opsiyonel donanımda deri döşeme ve geri görüş kamerası yer alıyor.

3.455 mm boya sahip olan otomobilin genişliği 1.615, yüksekliğiyse 1.460 mm. 2.340 mm'lik aks mesafesinde değişiklik olmayan otomobilin iç mekan genişliği artarken bagaj hacmi de 29 litre artışla 168 litreye ulaşmış.

Kaputu altında 1 litre hacimli tek bir motor seçeneği yer alan Aygo 68 beygir güç, 95 Nm tork üretebiliyor. Manuel ve yarı otomatik şanzıman seçeneklerine sahip olan otomobil 160 km/s sürate ulaşabiliyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süreleri manuel şanzıman için 14.2, yarı otomatik içinse 15.5 saniye.

7 Mart 2014 Cuma

Subaru VIZIV 2


Subaru'nun konsept modelleri son sürat tanıtılmaya devam ediyor. Geçtiğimiz yıl Cenevre otomobil fuarında yüzünü gösteren VIZIV bu yıl aynı fuarda yeni şekliyle karşımıza çıkıyor.

Eskisinden daha köşeli bir tasarıma sahip olan otomobil seri üretime daha yakın görünümüyle dikkat çekiyor. Tamponlar üzerine korumalar yerleştirilirken hem ön hem de arkada LED teknolojisine sahip aydınlatma elemanları görülüyor. İnce yan aynaları ilk versiyona göre kalınlaşırken bagaj kapağı üzerinde bulunan spoiler de büyümüş.

Gizli kapı kollarına sahip olan VIZIV 2 üç kapılı gibi görünse de aslında beş kapılı bir araç. Ön kapılar yukarıya doğru açılırken arka kapılar geriye doğru açılıyor. Cam tavanı da büyüyen konseptin kapı kolları oldukça ince bir tasarıma sahipken B sütunu bulunmuyor.


4.435 mm boya, 1.920 mm genişliğe ve 1.530 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.730 mm olarak açıklanırken jant çapları 20 inç.

İç mekanda alt ve üst kısımları düzleştirilmiş direksiyon simidi, karbon fiber kaplamalar, üç boyutlu efekler sunan gösterge tablosu, çift ekrana sahip orta konsol ve kısa bir vites topuzu dikkat çekerken yaşam alanında dört adet tekli koltuk yer alıyor.

Kaputu altında hibrit bir ünite yer alan konseptin 1.6 litre hacimli benzinli motoru turbo beslemeye sahip. Önde bir, arkadaysa iki elektrik motoru bulunan otomobil sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemini barındırıyor.

Jeep Renegade


Kendi marka logosunu taşıyan modelleri yaşlanadursun alımını tamamladığı markalar için canla başla çalışan Fiat, Cherokee'nin ardından Jeep ailesine yeni bir model katıyor.

Renegade ismini taşıyacak olan küçük SUV Fiat 500L temelleri üzerine geliştirilmiş. Yuvarlak farlar ve tipik Jeep ön panjuruyla markasını temsil eden otomobilin gövdesinin alt kısmı siyah renkli plastikle kaplanmış. Köşeli hatlara sahip olan aracın stopları 500L'e göz kırpar gibi.


İç mekanda daha yuvarlak hatlar kullanan Jeep çok fonksiyonlu üç kollu direksiyon simidi, gövde rengi plastik kaplamalar ve orta konsolun üstüne sonradan eklenmiş gibi görünen havalandırma ızgaraları gibi farklı detaylara sahip.

Dünya çapında satışı planlanan Renegade'in kaputu altında birçok benzinli ve Diesel motor seçeneği bulunacağı açıklanırken modele göre 5 veya 6 ileri vitesli manuel, 6 ileri vitesli yarı otomatik ve 9 ileri vitesli tam otomatik şanzımanlar kullanılacak.

SsangYong XLV


Güney Kore merkezli üretici SsangYong Cenevre otomobil fuarına da bir konseptle katıldı. Büyük bir SUV olan XLV daha önce tanıtılan XIV-2'nin geliştirilmiş hali.

İnce yapılı LED farlar, geniş çamurluklar, gizlenmiş kapı kolları, iddialı tasarıma sahip tamponlar, merkezi egzoz çıkışı, spoiler, kalın yan etekler, cam tavan, ince yapılı yan aynalar ve çerçevesiz kapı camları gibi detaylara sahip olan aracın B sütunu bulunmuyor.

4.430 mm boya, 1.845 mm genişliğe ve 1.600 mm yüksekliğe sahip olan konseptin aks mesafesiyse 2.600 mm. Delikli fren disklerine sahip olan otomobilin kaliperleri de kırmızıya boyanmış.


Geriye doğru açılan kapılar sayesinde kolayca ulaşılan iç mekanda 7 adet tekli koltuk bulunuyor. Alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve dijital göstergelere sahip olan konseptin vites konsolu Porsche modellerini hatırlatan bir şekilde açılı olarak tasarlanmış.

Kaputu altında hibrit bir ünite yer alan XLV'nin 1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru 14 beygir güç üretebilen bir elektrik motoruyla desteklenmiş.

Nissan Juke


Nissan'ın başarılı satış rakamlarına ulaşan küçük crossover modeli Juke makyajlandı. İlk bakışta büyük bir farklılık görünmezken asıl yenilik motor kaputunun altında yaşanmış.

Ön bölümde yoğunlaşan makyajın ardından ön panjur, tampon ve sis farlarının tasarımları değişirken yuvarlak farlarda xenon ampulleri kullanılmış. Kaput yanında yer alan aydınlatma grubu da 370Z'i andıran bir şekil almış. Sinyaller artık aynalara alınırken 16, 17 ve 18 inç çaplı jantlar yeni tasarımlarda alınabilmekte. Arka tampon tasarımı da değişen otomobilin stoplarında da LED teknolojisi kullanılmış.


Daha zengin bir kişiselleştirme programı sunmaya başlayan Nissan iç mekanda tasarım değişikliğine gitmemiş. Donanıma yeni gövde renkleri de eklenirken araç artık cam tavanla da alınabiliyor. Juke'un bagaj hacmini beğenmeyenler için de iyi haberler var. Önden çekişli modellerde yeniden tasarlanan bölüm eskisinden %40 daha büyük ve 354 litre hacim sunuyor.


Kaput altında 190 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli turbo beslemeli motorun yanında yine turbo beslemeye sahip 1.2 litre hacimli bir ünite de yer alacak. 1.6 litre hacimli atmosferik emişli motorun yerini alan ünite 115 beygir güç, 190 Nm tork üretebiliyor. Bu araç 6 ileri vitesli manuel veya sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla alınabilecek.


NISMO RS versiyonunda aynı tamponları kullanmaya devam eden Juke bu versiyonun ön fren disklerinin çapını 320 mm'ye ulaştırmış. Motor gücü de 218 beygire yükselen otomobilin süspansiyon sistemi de sertleştirilmiş.

Rolls-Royce Ghost Series II


İş makyaja geldiğinde ismi önlerde bulunmayan bir firma olan Rolls-Royce küçük sedan modeli Ghost'u güncelledi. Motor bölümünde yenilik bulunmayan aracın görünümü de çok farklı değil.


Daha ilk bakışta yeni tasarım jantları dikkat çeken Ghost Series II LED teknolojisi kullanan ve farklı tasarımlı farlara da sahip. Başka bir yenilik sunmuyormuş gibi görünen gövdeye dikkatlice bakıldığında ön tampon ve kaputun da elden geçirildiği görülebiliyor.

İç mekanda yeni ön koltukların haricinde iki farklı ahşap kaplama seçeneği dikkat çekerken orta konsol üzerinde bulunan ekran ve özellikleri geliştirilmiş. Ayrıca bu üniteyi kumanda eden düğme de artık daha büyük.

Opel ADAM S


Giderek sportifleşen modeller arasına Opel'in minik hatchback modeli ADAM da katıldı. Cenevre otomobil fuarında tanıtılan model seri üretime hazır bir konsept.

Hafifçe rötüşlanmış tamponlar, 18 inç çaplı jantlar, kromajlı egzoz çıkışı ve büyük bir spoiler sunan aracın hem iç hem de dışında "S" logoları dikkat çekiyor. Recaro imzalı koltukları yüksek yan desteklere sahip olan araçta özel gösterge paneli zemini ve konsol kaplamaları da kullanılmış.


Kaputu altında turbo beslemeye sahip 1.4 litre hacimli bir motor bulunan ADAM S 150 beygir güç, 220 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla aracın maksimum sürati 220 km/s.

Maserati Alfieri


Bu yıl Cenevre'ye konseptle gelen üreticiler arasında son yıllarda çıkışta olan Maserati de bulunuyor. İtalyan üreticinin tanıttığı otomobil gelecekte üretilme ihtimali olan çok şık bir coupé.

24 cm kısaltılmış aks mesafesine sahip bir GranTurismo MC Stradale temeli kullanan konsept 4.590 mm boya, 1.930 mm genişliğe ve 1.280 mm yüksekliğiyle temellerini kullandığı araçtan küçük bir yapıya sahip. Yuvarlak hatlarıyla dikkat çeken konseptte LED aydınlatma grubu ve büyük bir ön panjur kullanılmış.


İnce yapılı yan aynalar, kalın yan etekler, çerçevesiz kapı camları, şişkin çamurluklar, tavandan geriye uzanan kambur, difüzör ve çift egzoz çıkışıyla sportif görünümü pekişen otomobilde 20 ve 21 inç çaplı jantlarla mavi renkli fren kaliperleri bulunuyor.

2+2 oturma düzenine sahip olan coupé minimalist bir iç mekan tasarımına sahip. Gösterge paneli ve orta konsol büyük birer ekrandan oluşurken vites konsoluna oval tasarımlı analog saat eklenmiş.

Kaputu altında tanıdık 4.7 litre hacimli v8 motora yer verilen otomobil 460 beygir güç, 520 Nm tork üretebiliyor. Arkadan itişli konseptin şanzımanı da 6 ileri vitesli yarı otomatik bir ünite.

6 Mart 2014 Perşembe

Ford F Serisi Super Duty


Amerikalı üreticilerin güç savaşı bitmiyor. Özellikle büyük pick up pazarında yaşanan rekabet bu araçların güçlerini yılda birden çok kere artırır oldu.

Son olarak Ford'un F Serisi Super Duty modelleri modifiye edilirken araçların çekme kabiliyetleri de artmış. Büyük pick up modellerinde kullanılan 6.7 litre hacimli v8 turbo Diesel motorun gücü 440 beygire çıkarken üretilen tork 1.165 Nm.

F-350'nin maksimum çekme kapasitesini 12 tonun üzerine taşıyan üretici F-450'nin aynı özelliğini neredeyse 3 ton artışla 14 tonun üzerine ulaştırmış.

Audi TT


Audi'nin dikkat çeken iki kapılı modellerinden TT yeni nesil versiyonuna Cenevre'de kavuştu. Volkswagen ailesinin MQB platformu üzerine geliştirilen otomobil artık daha hafif.

İlk bakışta yeni nesilden çok kapsamlı bir makyaj görmüş gibi duran otomobilin bombeli tavan çizgisi korunurken LED farlar, altıgen ızgara ve tamamen farklılaşan tamponda daha köşeli çizgiler dikkat çekiyor. Yandan önceki nesil modelleri andıran yeni otomobilin arkasına geçildiğinde de ilk nesil TT'de olduğu gibi birbirine yaklaştırılmış egzoz çıkışları dikkat çekiyor. Araçta sunulan jantların çapları 17 ile 20 inç arasında değişiyor.

Genelde yeni nesille birlikte otomobiller büyüme trendinde olsa da TT'ye bu haber gitmemiş. İkinci nesil modellerden 20 mm daha kısa olan aracın genişliği de 8 mm azaltılırken aks mesafesinde 37 mm uzama var. Modeline göre ağırlığı 1.230 kg'a kadar çekilebilmiş otomobilin yüksekliğiyse değişmemiş.


Daha önce fotoğrafları paylaşılan iç mekanda değişim daha kapsamlı. Alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve Porsche modellerini hatırlatan yüksek vites konolunun yanında tamamen dijital olan gösterge paneli ve içlerinde havalandırmayla koltuk ısıtma kumanda düğmelerini barındıran dairesel havalandırma ızgaraları dikkat çekici yenilikler. Bu arada 2+2 coupé artık 305 litre bagaj hacmi sunuyor.

İlk etapta 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip benzinli ve Diesel üitelerle satılacak olan otomobilin önden çekiş sistemi ve manuel şanzımanla alınabilen Diesel versiyonu 184 beygir güç, 380 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 7.2 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 235 km/s, ortalama yakıt tüketimiyse 4.2 litre/100 km.


Benzinli motoru 230 beygir güç, 370 Nm tork üretebilen TT önden çekiş sistemi ve manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 6 saniyede ulaşabilirken 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman, dört tekerlekten çekiş sistemi ve kalkış kontrolüyle bu süre 5.3 saniyeye geriliyor. Her iki durumda da otomobilin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlı.


TT ile birlikte ailenin daha sportif versiyonu TTS'i de tanıtan Audi bu modelde daha agresif görünümlü tamponlar, bol kromajlı ön panjur, metalik renkli yan aynalar, daha geniş yan etekler, farklı jantlar, 10 mm alçaltılmış süspansiyon sistemi, difüzör ve dört çıkışlı egzoz sistemi gibi farklılıklar sunuyor.

Yine 2 litre hacimli bir motorla donatılan otomobil 310 beygir güç, 380 Nm tork üretebiliyor. Standart olarak dört tekerlekten çekiş sistemi ve manuel şanzımanla donatılan otomobil yarı otomatik üniteyle 0'dan 100 km/s sürate hızlanmasını 4.7 saniyede gerçekleştiriyor.