16 Ağustos 2014 Cumartesi

Volkswagen Tiguan 1.4 TSI BMT DSG CUP


Kompakt SUV ve Crossover pazarı son yılların en hareketli günlerini yaşıyor. Hemen hemen her segmentte bir ürün sunabilen nadir firmalardan olan Volkswagen'in de ilgi duyduğu bu araçların arasında yeri sağlam olan Tiguan 2007 yılından beri bizlerle. 2011 yılında makyajlanan crossover birkaç motor seçeneğine sahip olsa da yüksek vergiler nedeniyle Türkiye'de en çok ilgi gören versiyon 1.4 litre hacimli benzinli üniteyle donatılmış olanı.

2013 yılına kadar 122 ve 150 beygir güç üretebilen iki versiyona sahip olan 1.4 litre hacimli TSI motorun daha yüksek güç sunan versiyonu geçtiğimiz yıl modifiye edilerek önden çekişli versiyonlarda da 160 beygir güç üretmeye başladı. Firmanın çift kavramalı yarı otomatik şanzımanı DSG ile de donatılan otomobil bu sayede şehir içi kullanımı için de daha çekici hale gelmiş.Bakalım daha önce platform kardeşi Škoda Yeti'yi test ettiğim Tiguan kardeşini geride bırakabilecek mi.

McLaren P1 GTR


Geçtiğimiz günlerde 650S'in ikinci yarış versiyonunu tanıtan McLaren bu sefer de büyük kardeş P1'i pistlere sürüyor. Henüz konsept aşamasında olan P1 GTR'ın fiyatı vergiler hariç 1.98 milyon Sterlin olacak.

Yeni ön tamponun üzerinde daha geniş hava girişleri ve altında büyük bir splitter bulunurken hafifletilen tek bijonlu jantların çapı 19 inç. Deflektörlere sahip yan etekler genişletilirken tavandaki hava girişinin şekli elden geçirilmiş.


Arka bölümde dev bir spoiler ile donatıldığı görülen otomobilin büyük difüzörü değişmezken tamponun bir kısmı araçtan alınmış. Aerodinamik yapının iyileşmesi için arka gövde panelleri yeniden şekillendirilirken yeni egzoz sisteminde iki büyük çıkış bulunuyor.

Ön iz açıklığı 80 mm artırılan otomobilin çift turbo beslemeye sahip 3.8 litre hacimli v8 motoru elektrik motoruyla birlikte artık 916 değil 1.000 beygir güç üretiyor.

Lamborghini Huracán LP 620-2 Super Trofeo


Lamborghini tarihinin en çok satılan modeli olan Gallardo'nun yerine piyasaya çıkan Huracán'ın yarış versiyonu da tanıtıldı. Gallardo Super Trofeo'da olduğu gibi tek marka yarışlarında boy gösterecek olan otomobil az da olsa güçlendirilmiş.

Yenilenen ön tamponuna dev bir hava girişi ve büyük bir splitter eklenen otomobilin bagaj kapağında da hava çıkışları açılmış. Ön çamurluklar üzerinde de hava çıkışları bulunan Super Trofeo'da kullanılan jantlar hafifletilmiş.


Karbon fiber deflektörler ve genişletilmiş yan eteklerle birlikte dev arka spoiler de aynı malzemeden üretilerek ağırlık, standart modele göre 151 kg aşağıya çekilmiş. Arka tamponu dev bir difüzöre çevrilen otomobilin egzoz çıkışları da yukarıya alınmış.

Seri üretim modellerinde aksine arkadan itiş sistemiyle donatılan Super Trofeo'nun 5.2 litre hacimli v10 motoru 620 beygir güç üretebiliyor.

Renovo Coupe


2010 yılında kurulan Renovo Motors'un ilk aracı Renovo Coupe 2014 yılında Pebble Beach'te tanıtıldı. Görünümü tanıdık olan otomobilin kaputu altındaysa tam bir sürpriz gizli.

Gövde ve şasi temini konusunda Shelby'ye başvuran Renovo, otomobilin görünümünü tamamen Shelby Daytona'dan almış. Yeni nesil jantlarla donatılan aracın en büyük farklılığıysa yan eteklerin altında bulunması gereken egzoz düzeneğinin olmaması.


Otomobilin en farklı özelliğiyse kaputu altında gizli. 500 beygir üzerinde güç üretebilen bir elektrik motoruyla donatılan Coupe 1.355 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 96 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 195 km/s'in üzerinde.

Ağırlığı 1.5 tonun altında tutulabilen aracın bu özelliği 30 kWh kapasiteli pillerle mümkün olmuş. Menzili 160 km civarına çeken piller normal durumda 5 saatte dolarken hızlı şarjla bu süre 30 dakikaya iniyor.

15 Ağustos 2014 Cuma

Seat León Cupra 280 Sub8


Önden çekişli araçlar Nürburgring tur rekoru Renault Mégane RS 275 Trophy tarafından elinden alınan Seat León Cupra'nın bu rekoru tekrar elde etmeye çalışacağı daha önce açıklanmıştı. Denemeyi gerçekleştirmeden önce müşterilere bir performans paketi sunmaya karar veren firma bu sayede aradan geçen zamanı iyi değerlendiriyormuş gibi görünüyor.


Nürburgring turunu 8 dakika altında tamamlayan ilk seri üretim önden çekişli araç olması sayesinde ismi Sub8 olan paket dahilinde siyah veya turuncu renkli alınabilen 19 inç çaplı jantlar, Brembo imzası taşıyan frenler 370 mm çaplı ön fren diskleri ve daha sportif görünen yan etekler sunuluyor.

Ek ücretle sunulan donanımlar arasında Michelin Pilot Sport Cup 2lastik seti bulunan otomobilde yine opsiyonel olarak ısıtmalı, Alcantara döşemeli, Cupra logolu ve sabit kafalıklı ön koltuklar yer alıyor.

14 Ağustos 2014 Perşembe

Toyota FT-1 Vision GT


Gran Turismo 6'nın piyasaya çıkmasıyla birlikte markaların bu oyun için tasarladığı araç sayısında da inanılmaz bir artış yaşandı. Sadece 2014 yılında Volkswagen'den Aston Martin'e, Mitsubishi'den Nissan'a kadar birçok üretici dijital araçlarını tanıtırken Toyota da FT-1 konseptinin yarış versiyonunu oyuna uyarlamış.


Ocak ayında tanıtılan FT-1 konseptinin farklı bir gözde rengine sahip versiyonunu da sergileyen Toyota bu aracın iç mekanında da farklı döşeme ve malzemeler kullanmış.


Aracı pistlere uyarlarken farklı jantlar, genişletilmiş çamurluk ve yan etekler, ek havalandırma ızgaraları, büyük bir splitter, ön tampona eklenen geniş hava girişleri, deflektörler, dev bir spoiler, yükseltilmiş egzoz çıkışları ve geniş bir difüzör kullanan Toyota aracın ön ve arkasına acil durum çeki halkaları da eklemiş.

Dodge Charger SRT Hellcat


Fiat grubunun Avrupa ayağında yer alan markalar eski modellerle hayatlarına devam ederken Amerika ayağı heyecan verici araçlarla tanışmaya devam ediyor. Bu otomobillerden birisi de makyajlı Dodge Charger'ın en sportif modeli olan SRT Hellcat.


Gezegen üzerindeki en güçlü seri üretim sedan olan araç daha önce Challenger'da sunulan Hellcat amblemine sahip. Daha geniş hava girişlerine sahip ön tampon, ek hava giriş ve çıkışlarıyla donatılan kaput, genişletilmiş yan etekler, 20 inç çaplı jantlar, yan bölümlerine hava çıkışları eklenmiş arka tampon, bagaj kapağı üzerinde spoiler ve geniş egzoz çıkışları dış mekanda dikkat çeken farklılıklar.

Üç kademeli olarak ayarlanabilen süspansiyon sisteminin yanında Brembo imzalı fren sistemi de modifiye edilen otomobilin ön aksında 6 pistonlu kaliperler ve 391 mm çaplı diskler görev yapıyor.


Çift renkli deri ve Alcantara döşemelere sahip olan iç mekanda alt kısmı düzleştirilmiş, SRT logolu direksiyon simidi, yüksek yan desteklere sahip, ısıtma ve havalandırma sistemli ön koltuklar ve araca özel grafiklere sahip ekranlar görülebiliyor.

Kaputu altında yer alan 6.2 litre hacimli v8 motoru kompresör besleme yardımıyla 707 beygir güç, 880 Nm tork üretebilen otomobilde 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor. Çeyrek mili 11 saniyede tamamlayabilen SRT Hellcat'in maksimum süratiyse 327 km/s.

12 Ağustos 2014 Salı

McLaren 650S Sprint


McLaren'in MP4-12C yerine geçirdiği otomobili 650S'e yeni versiyonlar eklenmeye devam ediyor. Daha önce GT3 modeliyle pistlere inen araç şimdi de Sprint isimli yarış versiyonuna kavuştu.

GT3'e oranla standart modellere daha yakın özellikler sunan yeni aracın yenilenen ön tamponunda farklı bir splitter sunulurken daha büyük difüzör ve spoiler donanıma eklenmiş. Hafifletilmiş tek bijonlu jantları 19 inç çaplı olan 650S Sprint'e donanıma entegre pnömatik lift eklenerek lastik değiştirme süresi minimuma indirilmiş.


İç mekana geçildiğinde Alcantara döşemeler, sabit yapılı karbon fiber yarış koltukları, altı noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, neredeyse her yüzeyde göze çarpan karbon fiber, hava yastığı alınmış direksiyon simidi, ve takla kafesi dikkat çekiyor.


Çift turbo beslemeye sahip 3.8 litre hacimli v8 motoru üzerinde büyük modifikasyon çalışmaları yapılmayan aracın bu ünitesi ve şanzımanı pist kullanımı için yeniden kalibre edilirken fren ve süspansiyon sistemleri de elden geçirilmiş.

11 Ağustos 2014 Pazartesi

Range Rover Sport SVR


Bir süredir Nürburgring'de yapılan yol testleri sırasında kameralara yakalanan Range Rover Sport versiyonu sonunda tanıtıldı. Günümüze kadar tanıtılan en yüksek performanslı Range Rover olma özelliğine sahip olan aracın görünümünde de farklılıklar var.

Farklı tasarıma sahip ön tamponunda daha büyük hava girişleri bulunan SUV 21 inç çaplı jantlarla donatılmış. Arka bölümde büyük sayılabilecek bir spoiler yer alırken tamponun altında küçük bir difüzör görülebiliyor. Otomobilin ön panjuru ve marka logolarıyla birlikte kromajlı olan bütün parçaları siyaha boyanmış.


Brembo imzalı fren sistemine sahip olan Range Rover Sport SVR'ın süspansiyon ve çekiş sistemi de daha sportif özelliklere sahip olacak şekilde modifiye edilmiş. Aracın elektronik yardımcıları da dinamik sürüşe imkan tanıyacak şekilde yeniden programlanırken egzoz sistemi dört çıkışlı.

İç mekana geçildiğinde ön panelde büyük bir farklılık görülmese de alüminyum veya karbon fiber olarak ısmarlanabilen kaplamalar şık görünüyor. Dijital gösterge paneli de farklı renklere sahip olan SVR'da sabit kafalık ve geniş yan desteklere sahip sportif ön koltuklar dikkat çekiyor.


Çift renkli deri döşemenin yanında reflektif süslemelere de sahip olan koltuklarda SVR logoları yer alıyor. Bu arada aracın sportif yapısı arkada da devam ediyor. Arka bölümde de sabit kafalığa sahip çift koltuk sunan otomobilin orta bölümüyse daha çok kol dayanağı olarak kullanılmaya uygun.

Kaputu altında kompresör beslemeye sahip 5 litre hacimli v8 motora görev veren SVR 550 beygir güç, 680 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri otomatik şanzımanı standart olarak sunan Range Rover maksimum sürati 260 km/s'te sınırlarken 0'dan 96 km/s sürate ulaşma süresini 4.5 saniye olarak açıkladı.

Kia Sorento


Ağustos ayında iddialı araç tanıtımları yapan Kore firmaları arasına Kia da katıldı. Kardeş markanın kompakt hatchback modeli i20'den sonra Kia'dan da SUV modellerinden Sorento'nun yenilendiği haberi geldi,.

Biraz daha yuvarlak hatlara sahip olsa da eskisinden daha heybetli bir duruşa sahip olan yeni nesil Sorento'nun ön bölümünde Volvo modellerinden detaylar görmek mümkün. Geniş bir ön panjura sahip olan otomobilin yan cam alanları daralırken ön tamponu daha sportif bir görünüme kavuşmuş.


4.780 mm boya ve 1.685 mm yüksekliğe sahip olan yeni nesil Sorento'nun aks mesafesi 80 mm uzayarak 2.780 mm'ye ulaşmış. Arka bölümde LED farlar dikkat çekerken bagaj kapağı üzerinde spoiler de unutulmamış.

İç mekan fotoğrafları henüz paylaşılmayan Sorento'nun motor seçenekleri hakkında da kesin bir bilgi bulunmuyor.

Hyundai i20


Üretimi Türkiye'de yapılan Hyundai modellerinden i20 ikinci nesil modelleriyle karşımızda. İzmit fabrikasında basın mensuplarıyla buluşturulan otomobilin dış mekan fotoğrafları eşzamanlı olarak dünya ile paylaşıldı.

Tasarım anlayışı gelişmeye devam eden Güney Kore merkezli üretici yeni nesil i20'yi farklılaştırmayı başarmış gibi görünüyor. Ön panjura doğru uzayan LED gündüz aydınlatmalarına sahip farlar, öne doğru çıkık ön hava girişi, sportif görünümlü ön tampon, şık jant seçenekleri, siyaha boyanmış C sütunu ve LED stoplarıyla ilginç bir görünüm sunan otomobilin donanımı da zenginleştirilmiş.


4.035 mm boya sahip olan otomobilin 2.570 mm'lik aks mesafesi eskisinden 45 mm daha uzunken bagaj hacmi de 320 litreye ulaşmış. Yeni i20'nin iç mekanı da eskisinden daha köşeli fakat derli toplu bir görünüm hakim. Diğer Hyundai modellerinde de görev yapan direksiyon simidi ve göstege paneli gibi parçalar şık bir görünüm sunarken panoramik cam tavan ve geri görüş kamerası donanıma eklenmiş.


Avrupa pazarında 1.25 ve 1.4 litre hacimli iki benzinliyle 1.1 ve 1.4 litre hacimli iki turbo Diesel motor seçeneğine sahip olacak otomobilin küçük hacimli benzinli ünitesi 75 ve 84 beygir güç üretebilen iki versiyona sahip. Sadece 5 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulacak olan ikilinin yanında 100 beygir güç üretebilen 1.4 litre hacimli motor 6 ileri vitesli manuel veya 4 ileri vitesli otomatik şanzımanlarla alınabilecek.

1.1 litre hacimli turbo Diesel motoru 75 beygir güç üretebilen otomobilin 1.4 litre hacimli ünitesi 90 beygir gücünde. Her iki motor da 6 ileri vitesli manuel şanzımana sahip. Bu arada 2015 yılında tanıtılacak olan turbo beslemeye sahip 1 litre hacimli benzinli motor 120 beygir güç, 172 Nm tork üretebilecek.

10 Ağustos 2014 Pazar

GAD A45 AMG


GAD Motors tarafından modifiye edilen Mercedes modellerinin arasına AMG'nin küçük sporcusu A45 AMG de katıldı. Görünümü çok farklı olmayan otomobilin performans artışıysa yüz güldürüyor.

Gövdesine uygulanan grafikler haricinde 19 inç çaplı, hafifletilmiş jantlar ve alçaltılmış süspansiyon sistemiyle farklı bir duruşa kavuşmuş olan otomobilin turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru 430 beygir güç, 550 Nm tork üretebiliyor.

Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4.1 saniyede ulaşabilen aracın durağan halden 200 km/s sürate ulaşmasıysa 14.3 saniye sürüyor.