4 Ekim 2014 Cumartesi

Venturi America


Dört yıl önce Paris otomobil fuarında sergilenen elektrik motorlu buggy konsepti Venturi America dört yılın ardından çok daha güçlü olarak yine aynı organizasyonda boy gösterdi.

Görünümünde bir farklılık bulunmayan aracın iç mekanında da dijital gösterge paneli, metal pedal seti, ince yapılı yarış koltukları, dokunmatik ekrana sahip orta konsol ve iki koltuk arasında yer alan yüksek panel korunmuş.


4.125 mm boya, 2.060 mm genişliğe ve 1.450 mm yüksekliğe sahip olan aracın geçiş yüksekliğiyse 280 mm. 1.525 kg ağırlığa sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.670 mm uzunluğa sahipken jant çapları 20 inç.

Elektrik motoru artık 400 beygir güç, 480 Nm tork üretebilen America 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilirken 200 km/s'e ulaşmak 14 saniye sürüyor. Maksimum sürati 220 km/s olan otomobil 250 km menzile sahipken pillerin şarj süresi 3.5 saat.

Ford Edge


Ford'un yaz başında A.B.D.'de tanıttığı yeni Egde modeli 2014 Paris otomobil fuarında Avrupa pazarı için hazırlanmış versiyonlarıyla boy gösterdi. Aracın en önemli farklılığı kaputu altında yatıyor.

Görünüm konusunda büyük bir değişiklik yaşamayan otomobilin 2 litre hacimli yeni turbo Diesel motoru 180 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen giriş versiyonunda 6 ileri vitesli manuel şanzıman kullanılırken 210 beygir güç, 450 Nm tork üretebilen versiyon 6 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip.

3 Ekim 2014 Cuma

Mazda5 1.6 Sport


Blogda bu sefer farklı bir araç inceleyeceğim. Japon üretici Mazda'nın küçük MPV modeli Mazda5 bu segmentte akla ilk gelen araçlar arasında bulunmasa da sunduğu özelliklerle iddialı olma şansına sahip. Premacy ismiyle 1999 yılında karşımıza çıkan araç 2005 model yılında kayar arka kapılar ve Mazda5 ismiyle satılmaya başladı.

Üçüncü nesline 2010 yılında kavuşan otomobilin yumuşak hatlara sahip organik tasarımı da Mazda3 ve Mazda6 gibi modellerde kullanılandan farklı. Daha çok benzinli motor seçenekleri ve otomatik şanzımanıyla tercih edilen otomobilin 1.6 litre hacim klasmanında benzinli ünitesi olmadığından Türkiye'de turbo Diesel motor ve manuel şanzımanla satılıyor.

SsangYong XIV-Air


Bu yıl Paris'te konsept model sergileyen üreticiler arasına SsangYong da katıldı. Markadan alıştığımız üzere tanıtılan araç bir SUV olsa da bu sefer otomobilin bir farklılığı mevcut.

Agresif görünümlü bir ön tampona sahip olan araçta LED farlar kullanılırken jantlar dahil bütün yan görünüm seri üretime hazırmış gibi duruyor. Stopları da LED teknolojisine sahip olan konseptin arka tamponu öndekinin kopyası gibi duruyor.


Konseptin en çok dikkat çeken yanıysa tavanı. Çift parçalı olarak açılabilen targa tavana sahip olan aracın B sütunu bulunmazken kapı camları çerçevesiz tasarlanmış. Targa tavan parçalarının arasına da birleştirici bir kemer eklenmiş.

İç mekanda çift renkli deri döşeme, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve büyük dokunmatik ekrandan oluşan bir orta konsol görülebilirken kaput altında 1.6 litre hacimli benzinli ve Diesel motorların kullanılacağı açıklandı. Önden veya dört tekerlekten çekişli olarak hazılanabilen araçta 6 ileri vitesli manuel veya otomatik şanzımanlar tercih edilebiliyor.

2 Ekim 2014 Perşembe

Renault Espace


Fuarın yeri Paris olunca Fransız üreticilerden de dikkat çekici yenilikler beklemek yanlış olmaz. Bunun bilincinde olan Renault, Avrupa'nın ilk MPV modeli olan Espace'ı tamamen yenileyerek yeni bir çağa adım attı.

Daha önce Avantime ile deneyip pek başarılı olamadığı mpv-crossover segmentinde bir kere daha şansını denemeye karar veren üretici bu sefer başarı için yeterli silaha sahipmiş gibi görünüyor. Standart olarak sunulan LED farlar, çapları 17 ile 20 inç arasında değişen jant seçenekleri, şişkin çamurluklar, yüksek burun kısmı, farklı görünen LED stoplar ve kısa bırakılmış arka tamponla farklı bir görünüm yakalayan otomobil oldukça dikkat çekici.


Hem 5 hem de 7 koltuklu seçeneği için aynı gövdeyi kullanacak olan yeni nesil Espace 4.85 metre boya, 1.87 metre genişliğe ve 1.68 metre yüksekliğe sahip. 2.88 metre aks mesafesi sunan aracın hava sürtünme katsayısıysa 0.30 olarak açıklandı. Ortalama ağırlığı yaklaşık 250 kg azaltılan Espace'ın dış görünümü geçtiğimiz yıl tanıtılan Initial Paris konseptinden kopyalanmış gibi.


İç mekanı da çok modern görünen aracın gösterge tablosunun tamamı dijitalken orta konsol da dokunmatik bir ekrandan oluşuyor. Farklı renklerde seçilebilen ambiyans ışıklandırması, şık bir tasarıma sahip otomatik vites kolu, panoramik cam tavan ve bir çekmece gibi açılabilen torpido gözünün yanında üç sıra koltuklu modellerde elektrikli olarak katlanabilen 3. koltuk sırası sunulacak.

Direksiyonel arka aks gibi bir donanım da sunan Espace'ın asıl dikkat çekici özellikleriyse kaput altında saklı. Geçmişte hacmi 3.5 litreye ulaşmış v6 motorlarla donatılan Espace ailesinin yeni motorlarının tamamı bu ünitenin yarısından küçük.


Tek benzinli motoru Clio RS'ten alınan ve 200 beygir güç, 260 Nm tork üretebilen 1.6 litre hacimli ünite olan Espace'ın Diesel motorları da aynı hacme sahip. 130 beygir güç, 320 Nm tork üretebilen tanıdık motorun yanında ünitenin çift turbo beslemeye sahip versiyonu da 160 beygir güç, 380 Nm tork üretebiliyor. Bu şekilde Honda'nın çıkışına cevap veren Renault yenilediği ve 6 ilerinin yanında 7 ileri vitesli versiyonunu da sunmaya başlayacağı çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla da dikkat çekecek.

Volkswagen Golf Alltrack


2014 Paris otomobil fuarının yeniliklerinden birisi de Volkswagen Golf Alltrack oldu. Yükseltilmiş bir Golf Variant temelli araç daha önce tanıtılan Seat León X-PERIENCE'ın da teknik ikizi.

Petek şekilli ön ızgaralar, kromajlı süslemelere sahip ön tampon, farklı sis farları, gövdenin alt kısmını çevreleyen siyah renkli plastik ve metal kaplamalarla aynı malzemeden üretilmiş yan aynalar ve 17 inç çaplı jantlar otomobilin farklı tasarım detayları.


İç mekanda, sürüş modu seçimine olanak tanıyan bir yazılımla donatılan orta konsol ekranı haricinde bir farklılık sunmayan aracın yüksekliği Golf Variant'a göre 20 mm yükseltilirken dört tekerlekten çekiş sistemi standart hale getirilmiş.

Kaputu altında tanıdık motorlar kullanılan aracın tek benzinli seçeneği 180 beygir güç, 280 Nm tork üretebilen 1.8 litre hacimli TSI üniteyken turbo Diesel seçenekler 110 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen 1.6 litre hacimli motorla başlıyor. 2 litre hacimli ünitenin ilk seçeneği 150 beygir güç, 320 Nm tork üretebilirken 184 beygir güç, 380 Nm tork üretebilen ikinci seçenek en güçlü versiyona işaret ediyor.

Nissan Pulsar NISMO


Nissan'ın motor sporları departmanı yol araçlarında sunacağı çeşitliliği artıracağını duyurduğunda otomobilseverlerden olumlu geri dönüşler almıştı. Son zamanlarda bu amaç doğrultusunda modeller tanıtan departman Mayıs ayında görücüye çıkan Pulsar'ın da sportif model konseptini Paris'te sergiledi.


Agresif görünümlü ön tamponunda LED aydınlatmalar, geniş hava girişleri ve çift parçalı splitter bulunan otomobilin NISMO logolu ön panjuru siyaha boyanırken yan etekler de genişlemiş. Birçok parça üzerinde dikkat çeken kırmızı renk yan aynalar ve fren kaliperlerinde de görülebilirken 19 inç çaplı jantların içi siyaha boyanmış.

Arka bölümünde büyük bir spoilere ev sahipliği yapan konseptin arka tamponunda da hava çıkışlarıyla birlikte büyük bir difüzör ve merkezi yerleşime sahip, iç kısmı kırmızı renkli, büyük ve çiftli egzoz çıkışları dikkat çekiyor.


İç mekanda da süren sportif görünüm Alcantara döşemeler, kırmızı renkli devir göstergesi, üç kollu direksiyon simidi, metal pedal seti, Recaro imzalı koltuklar, karbon fiber görünümlü kaplamalar ve koyu renkli metal parçalarla pekiştirilmiş.

Motoru hakkında henüz bir bilgi verilmeyen aracın 250 beygir üzerinde güç üretebilen 1.8 litre hacimli bir üniteyle donatılacağı söyleniyor.

Fiat 500X


Fiat 500 ailesi genişlemeye devam ediyor. 500L modellerinin sonrasında şimdi de sıra uzun zamandır beklenen 500X'te. Birkaç yıldır A.B.D.'de sahip olduğu markalar için yeni modeller geliştirirken Avrupa'yı unuttuğu düşünülen Fiat bu sayede dikkat çekici bir modelle pazara son sürat giriyor.


500X'in ana hatlarına bakıldığında 500 ailesinin yumuşak çizgileri görülebilirken arazi şartlarına uyum için alt bölümde siyah plastik kullanılmış. Geniş çamurluklar ve büyük jantlarla güçlü bir görünüm sunan otomobilin üst modellerinde LED gündüz aydınlatmasına sahip xenon farlar görev yapıyor.

Arka kısımda kullanılan spoiler ve ek korumaya sahip tampon da dinamik bir duruş sergilerken genişleyen stoplar diğer 500 modellerinden çok yeni nesil Mini'yi andırıyor. 4.25 metre boya, 1.8 metre genişliğe ve 1.61 metre yüksekliğe sahip olan otomobilde 16, 17 ve 18 inç çaplı jantlar sunulmakta.


İç mekanı da ailenin diğer üyelerine göndermeler yapan 500X'te üç daireden oluşan gösterge paneli, birçok kumanda elemanına sahip, alt bölümü düzleştirilmiş direksiyon simidi, konsolun soluna alınmış far kumandaları, dokunmatik ekranlı bilgi sistemi ve vites konsoluna yerleştirilmiş çekiş kumanda sistemi dikkat çekiyor.

Kardeşi Renegade gibi kaput altında da birçok farklı seçenek sunacak olan 500X'in ilk etapta sunulacak olan 1.4 litre hacimli benzinli motoru 140 beygir güç üretecek. Önden çekişli olacak araçta 6 ileri vitesli manuel veya yine 6 ileri vitesli çift kavramalı yarı otomatik şanzıman kullanılacak. 120 beygir gücündeki 1.6 litre hacimli turbo Diesel ünite de manuel şanzıman ve önden çekiş sistemiyle alınabilecekken 140 beygir gücündeki 2 litre hacimli turbo Diesel ünite 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle gelecek.


İlerleyen tarihlerde 95 beygir güç üretebilen 1.25 litre hacimli turbo Diesel motor 6 ileri vitesli manuel şanzıman ve önden çekişli olarak alınabilecekken Türkiye pazarı için en dikkat çekici modellerden olan 170 beygir gücündeki 1.4 litre hacimli benzinli motor 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle sunulacak.

Avrupa pazarında da 2.4 litre hacimli benzinli motoru sunacak olan Fiat 184 beygir güç üretebilen bu ünite de 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle satılacak.

GME Camaro SS


Son zamanlarda amerikan otomobillerinin modifikasyon işleriyle uğraşan firmalar arasına bir yenisi katıldı. Alman merkezli firma güçlendirdiği Chevrolet Camaro SS ile dikkatleri üzerine çekmeye başlamış bile.

Görünümünde büyük bir değişiklik yaşanmayan araçta 20 inç çaplı jantlar kullanılırken yeni süspansiyon sistemi parçaları yüksekliği 30 mm azaltmış. Sertliği de ayarlanabilir sistemin yanında yeni egzoz sistemi ve önde 8, arkada 4 pistona sahip fren sistemi dikkat çeken detaylar arasında.

6.2 litre hacimli v8 motoruna kompresör besleme uygulanan otomobil 619 beygir güç, 692 Nm tork üretebiliyor. Maksimum sürati 300 km/s'te sınırlandırılan model 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabilirken 200 km/s sürate ulaşmak. 11.8 saniye alıyor.

Hennessey HPE700 Mustang


Yeni nesil Mustang temelli modifikasyon çalışmaları ortaya çıkmaya başladı. Hennessey Performance tarafından tanıtılan ilk araç Mustang GT temelleri üzerine geliştirilmiş.

Karbon fiberden üretilmiş aerodinamik paketinde büyük bir splitter, geniş yan etekler, difüzör ve ince bir spoiler bulunan otomobilin jantları 20 inç çaplı. Güçlendirilen fren sistemi önde 383 mm çaplı diskler görev yaparken süspansiyon ve egzoz da yenilenmiş.

Aracın 5 litre hacimli v8 motoruna bir kompresör besleme ekleyen Hennessey 717 beygir güç, 856 Nm tork elde etmeyi başarmış. Bu sayede otomobilin 0-96 km/s hızlanması 3.6 saniyede tamamlanıyor.

Volkswagen XL Sport


Volkswagen'in düşük tüketim değeriyle parıldayan modellerinden XL1 bu yıl Paris'te başka bir kılığa büründü. Ducati'den alınan motoruyla tam bir sporcuya dönüşen otomobilin dış görünümü de performansı destekliyor.

LED farlarıyla XL1 ile arasındaki bağ belli olan otomobil kardeşinden daha uzun, daha geniş ve daha alçak. 4.291 mm boya, 1.847 mm genişliğe ve 1.152 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi de 2.424 mm'ye uzamış. Hava sürtünme katsayısı 0.258 olarak açıklanan konseptte karbon seramik fren diskleri bulunuyor.


Genişleyen çamurluklarının içerisinde magnezyumdan üretilmiş, 18 inç çaplı jantlar görev yaparken bu bölgelerde hava giriş ve çıkışları görülebiliyor. Farklı bir ön tamponla donatılan XL Sport'un arkasında büyük bir difüzör, otomatik seviye ayarlı spoiler ve farklı tasarıma sahip LED stoplar bulunuyor.

Yukarıya doğru açılan kapılardan ulaşılan iç mekanda deri ve Alcantara döşemelerin yanında karbon fiber kaplamalar da bulunuyor. Dijital bir gösterge paneline sahip olan konseptin ön çamurluklarına yerleştirilen kameralar görüntüyü kapı içlerine aktararak yan ayna görevi görüyor. Yaşam alanında en farklı duran aksesuarsa metal ve ahşaptan üretilmiş vites topuzu.


Kaputu altında, Ducati 1199 Superleggera'dan alınan 1.2 litre hacimli v2 motora görev veren XL Sport 200 beygir güç, 134 Nm tork üretebiliyor. 11.000 devir çevirebilen motorun düşük tork değeri 890 kg'lık kasayı hareket etmekte pek zorlanmıyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 5.7 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 270 km/s.

1 Ekim 2014 Çarşamba

Lamborghini Asterion LPI 910-4


2014 Paris otomobil fuarında fütüristik konsept sergileyen markalar arasına Lamborghini de katıldı. Son yılların popüler özelliği olan hibrit motor teknolojisine sahip olan araç yüksek performansı düşük tüketimle birlikte sunabiliyor.

İlk bakışta az da olsa Miura'yı hatırlatan otomobilin ön bölümünde LED farlar, geniş hava girşlerine sahip tampon ve ince bir splitter dikkat çekerken yan bölümde 20 ve 21 inç çaplı jantlar, hem kapı hem de camların arkasına yerleştirilen hava girişleri ve ince yapılı aynalar görülebiliyor.


Arkadan bakıldığında da sportif duruşunu koruyan konseptin arka camı üç parçalı olarak tasarlanırken ince yapılı LED stoplar, aydınlatılmış Lamborghini arması, altıgen şekilli dört egzoz çıkışı ve tampon altına eklenen difüzör dikkat çekiyor.

Aston Martin modellerini hatırlatan bir şekilde hafifçe yukarıya doğru açılan kapılardan geçilen iç mekanda büyük sürprizler sunmayan Lamborghini alt kısmı düzleştirilmiş çok fonksiyonlu direksiyon simidi, altıgen kapı kolları ve havalandırma ızgaraları, dokunmatik bir ekrandan oluşan orta konsol ve düğmeler yerine tercih edilen şalterler kullanmış.


Kaputu altında Huracán'da da  görev yapan 5.2 litre hacimli v10 motor görülürken 610 beygir gücündeki bu üniteye toplam güçleri 300 beygir olan üç elektrik motoru eşlik ediyor. 0'dan 100 km/s sürate 3 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 320 km/s. Ortalama tüketim değeri 4.2 litre/100 km'de tutulabilen konseptin sadece elektrik motorlarıyla ulaşabildiği maksimum sürat 125 km/s. Bu durumda elde edilen menzil de 50 km.

Audi TT Sportback


Audi, geçtiğimiz aylarda TT ailesini genişleteceğini duyurmuştu. Sözünü tutacakmış gibi görünen firma Paris'e ailenin Sportback konseptini getirerek bu uzantıyı taşıyan model sayısını da artırabileceğini gösterdi.

LED farlar ve dev ön panjuru daha önceki konseptler ve seri üretim araçla paylaşan aracın ön tamponu sportif bir tasarıma sahip. 21 inç çaplı jantlarla donatılan otomobil bombeli tavan ve dört kapısıyla dikkat çekiyor.


Metal depo kapağına sahip olan aracın arka bölümünde büyük bagaj kapağı, ince yapılı LED stoplar üç boyutlu görünüme sahip marka logosu, dinamik bir görünüm sunan arka tampon ve tampon içerisinden çıkan çift egzoz çıkışı performansın ipuçlarını veriyor. Coupé kardeşinden daha uzun, daha geniş ve daha alçak olan otomobilin boyu 4.47 metre, genişliği 1.89 metre ve yüksekliği 1.38 metre olarak açıklanırken 12 cm uzayan aks mesafesi 2.63 metreye ulaşmış.

İç mekanı seri üretim modellerden alınan konsptte alt bölümü düzleştirilmiş direksiyon simidi, ortasına dijital ekranlar yerleştirilmiş yuvarlak havalandırma ızgaraları, metal pedal seti ve büyük bir ekrandan oluşan gösterge paneli görülebilirken arka bölümde iki adet tekli koltuk ve ortaya yerleştirilmiş konsol dikkat çekiyor.


Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli bir motor görev yapan otomobil 400 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla donatılan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.9 saniye sürerken ortalama tüketim değeri 7 litre/100 km olarak açıklanıyor.

Infiniti Q80 Inspiration


Infiniti'nin 2014 Paris otomobil fuarında sergileyeceğini açıkladığı lüks otomobil konsepti sonunda tanıtıldı. Hibrit bir güç ünitesine sahip olan araçta firmanın son yıllarda izlediği tasarım anlayışının devam ettirildiği görülebiliyor.

Organik bir tasarım sunan otomobilde yumuşatılmış köşeler, büyük ön panjur, LED aydınlatma grubu, kaslı bir yan çizgi, büyük jantlar, gizli kapı kolları, kromajlı çerçevelere sahip egzoz çıkışları, cam tavan, V şekilli arka cam, şişkin çamurluklar dikkat çekerken yan aynalar iptal edilmiş.


İç mekanda da devam eden tasarım anlayışı sade bir görünüm sunmuş. B sütunu bulunmayan otomobilin arka kapıları geriye doğru açılırken yaşam alanında dört adet tekli koltuk yer alıyor. Bol bol deri ve Alcantara döşemeye sahip olan konsepte ilginç görünümlü bir direksiyon simidi kullanılmış.

Metal pedal seti, dijital gösterge paneli, dokunmatik bir ekrandan meydana gelen orta konsol kumandaları, kapı içlerinde açıkta bırakılan hoparlörler ve arka bölüme kadar uzayan vites konsolu dikkatlerden kaçmazken ön bölümün siyah, arkanınsa beyaz renkli deri döşemeye sahip olduğu görülebiliyor.


5.052 mm boya, 2.027 mm genişliğe ve 1.350 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 3.103 mm olarak açıklandı. Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli benzinli bir v6 motor kullanan araç gücünü arka aksa iletirken elektrik motoru gücü ön aksa aktarıyor. Karma kullanımda elde edilen güçse 550 beygir.

Jaguar XE


Jaguar'ın küçük sedan modeli XE'nin tanıtımı geçtiğimiz ay yapılmıştı. XE S versiyonunu detaylandırmış olan otomobilin diğer seçenekleri üzerindeki perde de kalktı.

3 litre hacimli motorunun ardından 2 litre hacimli üniteleri de detaylandırılan otomobilin benzinli motorları 200 ve 240 beygir güç üretebilen seçeneklere sahip. Bu motorlar sırasıyla 280 ve 340 Nm tork üretebiliyor.


Yine 2 litre hacimli turbo Diesel üniteleri 163 ve 180 beygir güç üretebilen otomobilin bu motorlarında da sırasıyla 380 ve 430 Nm tork sunuluyor. Diesel motorlar 6 ileri vitesli manuel veya 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabilirken benzinli üniteler sadece otomatik şanzımanla sunulacak.

Honda CR-V


Honda cephesinde değişim başlıyor. Günler önce A.B.D.'de satılacak olan modelleri tanıtılan CR-V'nin şimdi de Avrupa pazarına sunulan modelleri görücüye çıktı. Görünümde büyük bir farklılık sunulmasa da kaput altında önemli yenilikler var.

Yeni ön panjur, LED gündüz aydınlatmalarına sahip farlar, daha sportif görünen ön tampon ve dörtgen sis farlarına sahip otomobilde farklı jant seçenekleri de sunulmakta. Stopların şekli değişmese de iç tasarımları farklı. Bu ikiliyi birbirine bağlayan bölüm de artık kromajlıyken arka tampon da yeni.


İç mekanda değişim daha az dikkat çekici olmuş. Havalandırma ızgaraları ve vites topuzu gibi yerlerde kromajlı çerçeveler görülebilirken orta konsolda yer alan ekran farklı. Elektronik el frenine de kavuşan modelin ön kol dayanağı ilerisinde kalan bölümü de yeniden şekillendirilmiş.

Kaputunun altında görev yapan 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor 120 beygir güç üretmeye devam eden araçta bu ünite sadece 6 ileri vitesli manuel şanzıman ve önden çekiş sistemiyle birlikte sunuluyor. Asıl yenilikse aynı ünitenin 160 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen versiyonu. Daha önce sunulan 2.2 litre hacimli motorun yerini alan ünite 6 ileri vitesli manuel veya 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabilirken çekiş sistemi sadece dört tekerlekten olabiliyor.