15 Kasım 2014 Cumartesi

Audi A1


Audi'nin yeni yüzüne kavuşan modeller arasına markanın en küçük hatchback aracı A1 de katıldı. Tahmin edilebileceği gibi görünüm çok değişmezken kaputun altına yeni motor seçenekleri eklendi.

Yeni farlarında opsiyonel olarak full LED teknolojisi kullanılan otomobilin ön panjur ve tamponu da yeniden şekillendirilirken sis farları artık dört köşeli. Farklı jant ve gövde rengi seçenekleri de donanımlar arasında yerini alırken stopların da iç tasarımı yenilenmiş.


Değişiklikler sonrasında 2 cm uzayan otomobilin donanımına  Wi-Fi hotspot fonksiyonlu MMI eklenirken iç mekan kişiselleştirme seçenekleri de zenginleştirilmiş.

Temellerini Volkswagen Polo ile paylaşan otomobilin motorları da bu araçtan alınıyor. 3 silindirli ünitelerden benzinli olanı 1 litre hacimle 95 beygir güç üretebilirken 1.4 litre hacimli Diesel motor 90 beygir gücünde.

1.4 litre hacimli benzinli motorun 125 ve 150 beygir güç üretebilen iki versiyonu bulunurken Polo GTI'ın 1.8 litre hacimli motoru A1'de de 190 beygir gücünde. S1'de kullanılan, 231 beygir gücündeki 2 litre hacimli motordaysa değişiklik yok.

14 Kasım 2014 Cuma

Hyundai i20 1.2 Elite


Hyundai'nin B segmentinde yer alan hatchback modeli i20 yeni nesil versiyonuna kavuştu. 2008 yılında ilk nesil örnekleri yollara çıkan otomobil 2014 yılında çok daha farklı tasarıma sahip modelleriyle otomobilseverlerin karşısında. Güney Kore merkezli markanın Türkiye'de ürettiği araçlar arasında yer alan i20'nin basın lansmanı Kasım ayı başında Balıkesir'de yapıldı.

Özel uçakta başlayan tanıtım havaalanında uçağın hemen yanına park edilmiş 40 test aracıyla devam etti. İlk etapta üç motor, donanım ve şanzıman seçeneğiyle sunulacak olan otomobilin tanıtımı sırasında ünlü yarış pilotu ve sunucu Tiff Needell'in de bulunmasıysa büyük bir sürprizdi. Organizasyon sırasında sürme şansı bulduğum araç, giriş motor seçeneği ve en zengin donanıma sahip olan 1.2 Elite oldu.

13 Kasım 2014 Perşembe

Ford Everest


Ford'un orta büyüklükteki SUV modellerinden Everest yenilendi. Pick up kardeşi Ranger'ın temelleri üzerine geliştirilen araçta geniş bir iç mekan, daha güçlü görünen bir dış görünüm ve farklı motor seçenekleri sunulmakta.

Üç parçadan oluşan ön panjur, geniş çamurluklar, kapıların altına eklenen basamaklar, büyük jantlar, ön ve arka tamponların altına yerleştirilmiş korumalar, LED gündüz farları ve stoplar gibi detaylarla dikkat çeken aracın ön çamurlukları arkasında Ranger'da olduğu gibi model logolu parçalar bulunuyor.


Çok sofistike olmayan bir iç mekana sahip olduğu görülebilen yeni nesil Everest'te dört kollu ve çok fonksiyonlu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, dik yerleştirilmiş ön konsol havalandırma ızgaraları, büyük bir dokunmatik bilgi ekranı ve düğme sayısı azaltılmış orta konsol dikkat çekerken üst bölümü deri kaplı ön konsol, SD, Aux ve çift USB girişi, üç adet 12 Volt ve bir adet 230 Volt soketi diğer aksesuarlar arasında sayılabilir.


Üç koltuk sırasına sahip olan otomobilin arka koltuklarına özel havalandırma sistemi tavana yerleştirilen çıkışlar sayesinde iç mekan sıcaklığını daha çabuk bir şekilde istenilen seviyeye getirirken LED iç aydınlatma ve panoramik cam tavan yaşam alanını daha da ferahlatmış.

Yerden yüksekliği 225 mm olan Everest'in su geçiş yüksekliğiyse 800 mm olarak açıklandı. 29 derece yaklaşma, 25 derece uzaklaşma açıları sunulurken yükleme kapasitesi 750 kg olarak açıklandı. Tek koltuk sırasıyla 2.010 litre bagaj hacmine sahip olan aracın çekme kapasitesi de 3 tona ulaşmış.


Kaputu altında turbo beslemeye sahip üç farklı motor seçeneği sunacak olan Everest'in 2 litre hacimli benzinli ünitesi Mondeo ve Kuga'da da kullanılırken 2.2 ve 3.2 litre hacimli turbo Diesel üniteler Transit ve Ranger modellerinde görev yapıyor. Motor seçeneğine göre 6 ileri vitesli manuel ve otomatik şanzıman seçenekleri de sunulmakta.

12 Kasım 2014 Çarşamba

Scion iM Concept


Toyota'nın yan markalarndan birisi olan Scion ailesi genişliyor. Daha Avrupai modellerle Kuzey Amerika pazarını canlandıran Scion'un konsept olarak tanıttığı iM bizim Toyota Auris olarak tanıdığımız otomobilin ta kendisi.

Genişletilmiş çamurlukların içerisine yerleştirilen 19 inç çaplı jantlarıyla dikkat çeken otomobilde büyük hava girişleri ve dik konumlu sis farlarına sahip ön tampon, farklı tasarıma sahip bir kaput, geniş yan etekler, daraltılmış yan aynalar, daha büyük bir spoiler, iddialı bir tasarıma sahip arka tampon ve merkezi çıkışa sahip egzoz sistemi de bulunuyor. Yükseklik ayarlı süspansiyon sistemiyle donatılan aracın frenleri de güçlendirilmiş.

11 Kasım 2014 Salı

Volkswagen


Volkswagen cephesinden güzel haberler geliyor. 2 litre hacimli turbo Diesel motorunu tanıtan Alman üretici aynı zamanda uzun süredir beklenen şanzımanı hakkında da bilgi verdi.

Yeni nesil Passat'ın kaputu altında yer alan ve en güçlü versiyonu 240 beygir güç üretebilen 2 litre hacimli turbo Diesel motora elektrikli turbo beslemeler ekleyen Volkswagen bu sayede üniteden 272 beygir güç almayı başarmış.

Maksimum tork değeri henüz açıklanmayan motor büyük ihtimalle 500 ile 550 Nm arasında tork sunabilecek zira markanın DQ551 isimli yeni şanzımanı 550 Nm torka dayanabilecek şekilde geliştirilmiş. 6 ileri vitesli DSG'nin geliştirilmiş bir hali olan ünite 10 ileri vitesli.

Fiat Bravo


Fiat'ın C segmentinde yer alan hatchback modeli Bravo'nun İtalya'daki üretimi bir süre önce durdurulmuş olsa da Brezilya'da üretim devam ediyor. Büyük bir yatırımla 2016 yılından itibaren Türkiye'de üretilecek olan yeni modele kadar araç makyajlı haliyle satılacak.


Görünümünde büyük farklılıklar olmayan otomobilin tamponları yeniden şekillendirilirken ön panjur da elden geçirilmiş. Yeni jant seçeneklerine de sahip olan araçta siyah çerçeveli stoplar da kullanılmaya başlamış.

İç mekanında sunulan farklılıkların sayısı daha da az olan Bravo'nun orta konsolunun üst bölümüne dokunmatik ekrana sahip ses ve navigasyon sistemi eklenmiş.