3 Mart 2015 Salı

Koenigsegg Regera


İsveçli süperspor otomobil üreticisi Koenigsegg şaşırtmaya devam ediyor. Kendi motorunu geliştirebilen en küçük otomobil üreticilerinden olan firma şimdi de sınırlı üretime sahip olacak hibrit bir araçla karşımızda.

Agera ailesinden daha olgun bir tasarıma sahipmiş gibi görünen otomobilde LED farlar, yuvarlak hatlar, şık görünen bir aerodinamik paket, karbon fiber jantlar, yerinden çıkarılabilen bir tavan, merkezi egzoz çıkışı, dev difüzör ve tamamen gizlenebilen büyük bir spoiler bulunuyor.

Sade görünüme sahip iç mekanın daha lüks olduğunu belirten Koenigsegg bu bölümde TFT ekrandan oluşan gösterge paneli ve dokunmatik ekrandan oluşan orta konsola yer vermiş. Önceden olduğu gibi deri döşeme ve karbon fiber kaplamalar farklı renk ve desende ısmarlanabiliyor.


Sadece 80 örneği üretileceği açıklanan otomobilin kaputu altındaysa bir canavar gizli. 5 litre hacimli v8 motoru çift turbo besleme yardımıyla 1.100 beygir güç, 1.250 Nm tork üretebilen Regera'nın üç elektrik motoruysa 700 beygir güç, 900 Nm tork üretebiliyor.

1.420 kg boş ağırlığa sahip olan aracın performans verileri göz kamaştırıcı. Dişlilerden oluşan konvansiyonel bir şanzımana sahip olmayan Regera 0'dan 100 km/s sürate 2.8 saniyede ulaşabilirken 150-250 km/s ara hızlanması sadece 3.2 saniye sürüyor. Otomobilin 0'dan 200 km/s'e ulaşması 6.6, 300 km/s'e ulaşması 10.9, 400 km/s sürate ulaşmasıysa sadece 20 saniye sürüyor.

14 yorum:

  1. Yorumun bittiği son nokta!?

    YanıtlaSil
  2. Christian von Koenigsegg Shmee ile yaptığı röportajda arkadaki egzoz görünümlü parçanın aslında bataryalardan gelen sıcak havanın tahliyesi olarak kullanıldığı, asıl egzoz gazının ise difizörlerin içinde gizlenmiş titanyum susturucu uçlarından tahliye edildiğini söyledi. Fakat vitessiz bir araçta neden direksiyon arkası kulakçıklar var onu merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elektrik egzozu yapmışlar. O da güzel. Difüzöre çıkış vermeyi Veyron da yapmıştı. Hatta iki sene önce Formula 1'de de yapmıştı çakal mühendisler. Downforce'u artırıyor.

      Sil
  3. shmeeye bak sen, bizim sarıbaş gitmiş koenigseegg kelbaşıyla röportaj yapmış demek. kulakçıklara gelirsek, o kulakçıklara artık herkes alıştı gibi spor araba kullanan kesimde. kaldırmamaları güzel olmuş. el altında olması gereken fonsiyonlar falan atanabiliyorsa yada hali hazırda o tarz bir fonksiyonu kumanda ediyorsa güzel.

    YanıtlaSil
  4. arka tarafı ana form olarak spyker c8'i andırmıyor değil hani. stoplar vs. farklı da o yuvarlaklığı direk spyker'ı getirdi aklıma. kötü olmamış tabi yakışmış, farklı bir aracım dedirtiyor tasarım. o direksiyondaki kulakçıkları da sormuş bizim sarıbaş koenigseegg kelbaşına videosu varmış. kulakların birini çekip gaza basarsan şöyle ikisini birden çekersen böyle vs. park modu, otobanda tor tor gidiyorum birisi beni geçti nasıl geçer beni hemen kulağı 5 saniye çekeyim bıraktığımda araba fişek gibi gitsin hızlı şarj modundan gibisinden bi dünya bişey dedi kafam karıştı 5-6 tane kombinasyon sayıverdi kelbaş orda ayaküstü. özetle bir nevi kısayol tuşu tadında kullanmışlar kulakları.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de tahminim o şekilde olurdu. Büyük ihtimalle farklı fonksiyonların atanabileceği bir şey yapılmıştır diyecektim. Seviyorum Christian Von Koenigsegg'in düşünme tarzını.

      Sil
  5. Bu araçta kullanılan şanzımanın özelliği ne?
    Yani ne farkı var?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şöyle: Aktarma sırası batarya ,elektrik motoru, benzinli motor, hidrolik kavrama ve iki elektrik motoru şeklinde. Öncelikle bataryadan güç alan tekli ev motor benz. motoru çalıştırıyor marş motoru gibi, ardından araç ikili ev motorlarla harekete geçiyor, belli bir hıza kadar ev motorlarla yükselen araç yaklaşık 1000 devir civarında benz. motoru tekerlere güç veriyor hidrolik kavrama sağlanarak. bundan sonra maksimum devire kadar benz. motor bağlantıdan kesilmeden maksimum sürate ulaşıyor. gerekli durumlarda tekli ev motor kranktan benz. motora destek güç vererek performansı arttırıyor.

      Sil
  6. Şunu da eklemek lazım: Kabindeki ekranın dokunmatik sistemi de farklı, telefonlardaki gibi algılaması için ten teması yani sıcaklık gerektirmiyor, dolayısı ile multimedya sistemine daha akıcı bir hakimiyet sağlanmış oluyor. Bu büyük firmaların göz önüne almasının gerektiği bir husus.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. telefonların dokunmatik ekranı sıcaklık algılayarak çalışmıyor, öyle bir dünya yok. Bu hayal alemini derhal terketmenizi ve gerçek dünyaya dönmenizi temenni ediyorum.
      ---Kapasitif Dokunmatik Panel----

      Çalışma prensibinde ekranın 4 tarafından da gerilim uygulanır ve ekran yüzeyinde elektrostatik alan oluşturulur.
      Ekrana yük depolayabilen bir iletken temas ettirildiğinde bu elektrostatik alanda oluşan değişimi algılayan bir osilatör vardır. Osilatörlerden toplanan veriler işlem birimine gönderilir. Buradan koordinat verisi haline çevrilerek sisteme aktarılır.

      Sil
    2. Haklısınız yanlış biliyormuşum lakin bu hayal aleminde olduğum anlamına gelmez. Her zaman tutarlı mantıklı açıklamalara açık birisiyim, doğru bilginin arkasından koşarım.

      Konuya dönecek olursak kapasitif ekran mevcut en hassas teknolojilerden biri, fakat çalışmak için bahsettiğiniz gibi iletken cisimlere ihtiyaç duyar. Dolayısı ile kalem, eldiven gibi cisimler ile çalışmaz. Ayrıca ıslak ortamlarda da verimli değildir. Öte yandan rezistif ekranlar kaplama ve ekran arasında bulunan hava aracılığı ile çalışır. Her türlü sert cismin teması ile çalışabilir ama performansı düşüktür (eski dokunmatik telefonlardaki gibi).

      Şimdi siz Regera'daki sistemi inceleyip burada açıklarsanız müteşekkir olurum. Daha yukarıdaki yorumumda bahsettiğim röportaj videosunda biraz açıklama mevcut.

      Sil
    3. sevgili kelbaş mr. koenigsegg'in videolarını izliyorum zaten. ben sadece telefonların ''ay bana dokunuyorlar sıcak sıcak bu ne böyle'' diyerek çalıştığı gibi bir algıya kapıldığınız için sivrildim biraz. kapasitif ekranlar için de özel kalemler, eldivener mevcut efendim. rezistif ekranlar yani halk arasındaki adıyla bastırmatik ekranlar seri ve hassas bir kullanım sunamaz yapısı gereği, boşuna bastırmatik demiyor sayın halkımız. bu araç bir arazi aracı olsa ki bir arazi aracında dokunmatik ekranın gerekliliği tartışılır ama günümüzde var malesef, arazi aracıyla araziye çıkma ihtimali üst başın çamur su olma, soğuktan parmakların küt kesilmesi vs. olabiliyor bu durumda rezistif ekran avantajlı olabilir ama bu tarz bir spor kullanım odaklı araçta ne gereği var rezistif gibi bastırmatik bir ekrana? bu bastırmalı dürtmeli ekranı neden bu kadar seviyorsunuz anlayamadım açıkcası. saygılar.

      Sil
  7. Açıkçası şurada birkaç satır okuduğunuz yorumlarla insanlara nasıl bu kadar ithamlarda bulunabiliyorsunuz anlayamıyorum. Benim dokunmatik ekranları savunduğumu gösteren bir cümle yok yorumda, sadece var olan dokunmatik ekran sistemlerinin bu yönde geliştirilmesinin daha verimli olacağı düşüncesinde olduğumu belirttim. Yani otomobilde dikkat seviyesini düşüren bir öge olarak bende hoşlanmıyorum bu ekranlardan tıpkı Onur bey gibi.
    Yorumdaki son cümlemi ise dikkatli okumamışsınız sanırım: Cümlede sistem olarak ifade etmemin sebebi zaten rezistif ekran olmadığını bildiğim ve sizin bu yeni teknoloji hakkında bilginiz olup olmadığını öğrenmek içindi. Fakat sorularıma doğrudan net cevaplar verme yerine dolaylı yoldan saldırgan, ithamcı, aşağılayıcı... kısacası laf sokma eğiliminde olmanız sebebinini anlayamadığım bir kompleksli ruh halinizi ortaya çıkarıyor. Bloğun seviyesini düşürmemek adına konu dışına cevap yazarsanız cevap vermeyi düşünmüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunalımlı bir dönemden geçiyorum diyelim. mezuniyetin devamında gelen bir işsizlik, arkadaşların memlekete askere vs. gitmesi böyle yaptı beni biraz. hastalık çıktı bir de başıma iyice çekilmez bir hal aldım. yazılı mecralarda böyle anlaşmazlıklar yaşanabiliyor malesef.

      Sil