7 Nisan 2015 Salı

Ultima Evolution


Zamanlarının büyük bir kısmını pistte geçirmek üzere tasarladığı otomobillerle tanınan Ultima, GTR ve Can-Am modellerinin yerine geçecek olan aracını tanıttı.

Coupé ve roadster gövde seçeneklerine sahip olan otomobilde yukarıya doğru açılan küçük kapılar, geniş yan hava girişleri, karbon fiber splitter, açısı ayarlanabilen büyük spoiler, LED aydınlatma grubu ve 18 inç çaplı jantlar bulunuyor. 4 metre boya sahip olan araçlar 1.850 mm genişliğindeyken süspansiyon sistemi sertlik haricinde yükseklik ayarına da sahip.


İç mekanında bir yarış aracı havası esen Evolution'da yere sabitlenen metal pedal seti ve vites kolu, tam boy takla kafesi, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, sabit yarış koltukları ve Momo marka, Alcantara kaplı direksiyon simidi yer alıyor.

Yaşam alanı tamamen deri kaplanabilen otomobilde klima, navigasyon sistemi, deri çanta seti ve telemetri verileri sunabilen direksiyon eklentisi opsiyonel olarak alınabilmekte.


Kaputu altında Chevrolet'den alınan ve hacimleri 6.2 ile 7 litre arasında değişen v8 motorlar bulunan otomobilin en güçlü versiyonunda kompresör beslemeye sahip 6.8 litre hacimli bir ünite görev yapıyor. 1.020 beygir güç, 1.245 Nm tork üretebilen ünitenin 950 kg ağırlığa sahip otomobilde harikalar yaratmasıysa sürpriz değil.

0'dan 96 km/s sürate 2.3 saniyede ulaşabilen aracın 160 km/s'e ulaşması 4.9 saniye sürüyor. 240 km/s sürate 8.9 saniyede ulaşabilen en güçlü modelin 0-160-0 km/s süresi 8.8 saniye olarak açıklanırken maksimum sürat 385 km/s'in üzerinde.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder