3 Haziran 2015 Çarşamba

BMW X1


BMW'nin kompakt crossover modeli X1 ikinci nesil örneklerine kavuşuyor. Büyük kardeşlerine benzeyen bir dış mekan tasarımına kavuşan otomobilin kaputu altında da yenilikler bulunuyor.


Daha köşeli bir gövde tasarımına sahip olan yeni nesil modellerde kullanılan daha sportif görünümlü ön tamponda yuvarlak sis farları yine yukarıya yerleştirilirken büyük böbreklerden oluşan ön panjur da korunmuş. Gövdeden daha az çıkıntı yapan çamurluklarının altında yeni jant seçenekleri sunan aracın arka bölümünde daha dik bir bagaj kapağı camı ve ince uzun stoplar dikkat çekiyor.


Arka tamponunun büyük bölümü siyah plastikten üretilmeye devam eden X1'in bagaj kapağında yer alan spoiler de son zamanlarda birçok markanın uyguladığı gibi D sütunu gerisine eklenen deflektörlere sahip.

Eskiden olduğu gibi sade bir iç mekana sahip olan X1'in bu bölümde sunduğu görünüm diğer BMW modellerini andırıyor. Kalın kollara sahip üç kollu direksiyon simidi yeni bir detayken çift yuvarlak göstergeden oluşan gösterge tablosu tanıdık. Orta konsolu da sade çizgilere sahip olan araçta renkli bilgi ekranı ve eskisinden çok daha büyük saklama gözlerine sahip vites konsolu da bulunuyor.


Genişleyen vites konsolunda göze çarpan bir başka yenilikse vites kolunun artık bir joystick şeklinde olmaması. Arka koltukları 13 cm ileri geri kaydırılabilen aracın bagaj hacmi de 505 litreye ulaşmış. Elektronik yardımcıların da sayısını artıran BMW adaptif cruise control, head-up display, şeritte kalma asistanı, trafik asistanı ve kaza ön uyarısı gibi donanımlar sunuyor.


Kaput altında ilk etapta 2 litre hacimli motorları göreceğimiz X1'in turbo Diesel üniteleri 150, 190 ve 231 beygir güç, 330, 400 ve 450 Nm tork üretebilen versiyonlara sahip. Benzinli motorlarsa 192 ve 231 beygir güç, 280 ve 350 Nm tork üretebilmekte. İlerleyen aylarda sDrive versiyonlarını 1.5 litre hacimli motorlarla tanıtacak olan BMW bu araçlarda önden çekiş sistemine geçmiş. Küçük hacimli Diesel motor 116, benzinli üniteyse 136 beygir gücünde olacak.

12 yorum:

  1. önden çekişse beş para etmez opelden citroenden farkı kalmamış fakir işi olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O en azından xDrive alınıp çözülebilecek bir problem. Asıl kayıp 6 silindirli motor oldu bence.

      Sil
  2. Ben aracı Temmuz ayında aldım, Ford c-max 1.6 dizel den bu araca geçiş yaptım, acikcasi almadan once yakıt konusunda cok tereddütler yasamıştım . Ama simdi iyiki almisim diyorum , arac daha 0 iken uzun yola ciktim ve buna rağmen 4 kişilik bir aile ve klima açık 110 sabit hızda 6,9 ortalama elde ettim. Su an sehir icinde eşim kullanmakta, o kullanırken 8,5-8,8 arası değişiyor ben bulanırken 7,8-8,0 arasına düşüyor . Ben Konya da yaşıyorum , istanbul kadar yogun bir trafik yok, buraya istanbuldan geldim biliyorum. Ama yinede cok fark yok , cunku ışık ve dur kalk burda da war, ve trafik hızlı akmıyor istanbulda ki gibi...
    Benim burdaki arkadaslara bir sorum , DVD arac hareket halindeyken aktif konuma getirmek icin ne yapmamız gerekiyor, ebay da ingiltereden birisi, bu özelliği acarım artı olarak navigasyon iptal seçeneğini acarım ve turkiye 2014 haritasını yüklerim , 135 GBP YE mal olur dedi. Bunuda aracı kablo ile bilgisayara bağlayacağım ve bu arkadas uzaktan bilgisayara ve araca bağlanarak bu özellikleri aktif hale getirecek. Cok alengirli gibi gözüktü bana , bu işlemleri yaptıran arkadas war mı turkiye de?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul trafiğinde 8 yakalanırsa 20d xDrive ile çok iyi demektir. Uzun yolda ise 6 civarı gezersiniz.
      Bu yaz 36 derece hava, gündüz, klimalı, 3 kişi ile 400 km yol yaptık, yarısı otoban 130, geri kalan 110 şehirlerarası hızıyla, 6.1 yaktı.
      Bahar havasında Klimasız bir seyahatte ise 5.6-5.7 falan gittik ama dikkatli kullanım bayağı.
      Minimum katalog verisi 177 motor için 5.3 zaten.

      İzmir'de 8'i bulmuyoruz genel ortalamada, bayağı bir kısa mesafe kullanımına rağmen. Tabii kullanım tarzıyla da alakalı.
      Patinaj falan da olmadığı için durur pozisyondan itibaren ne kadar basarsanız alıyor götürüyor araç.
      Kendinizi kaptırırsanız 10 litre de yakarsınız.
      Araç ağır, otomobile göre daha yüksek ve 4 çeker, dizel de olsa çok az yakmasını beklememek lazım.

      Sil
    2. bakalım yenisi nasıl olacak, onur bey ne zaman test araçları gelir?

      Sil
    3. Ben de 184 beygir motorla ilk nesil testinde 7.5 litre/100 km test ortalamasına ulaşmıştım kışın.

      Yeni yıldan önce el sürebileceğimi sanmıyorum yeni nesil modellere.

      Sil
    4. ah konyam ah şimdi burda adam haklı bizim konya'da istanbul sürücüleri araba sürsün 0 trafik olur hiç korna bile basılmaz tamam konya kilis bayburt değil iyi kötü var biraz nüfus ama bi tramvay çalışması oldu durduk yere istanbul trafiği çilesi çektik. trafik levhalarının altında türkçesi yazar konyada yinede kimse uymaz bunu niye burda dile getirdim bilmiyorum ama beni dinlediğiniz için teşekkür ederim yinede hayırlı günler efendim

      Sil
  3. o değil de Türkiyede sorsanız BMW şöyle sağlam böyle premium, ABD IIHS'de crash testlerden leş gibi skor alan bir marka. Bir tane top safety ödülü yok. Demek ki Alman Fanboy olmamak lazımmış. Güvenlik konusunda sınıfta kalmışlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. IIHSin detroit propagandası bunlar, IIHSin kim olduğunu iyi biliriz

      Sil
    2. eeeeeeyyyyy IIHSSS

      Sil
  4. 1.5 dizeli neden türkiyeye gelmedi henüz bir bilginiz var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz otomatik şanzımanla sunulmadığı için büyük ihtimalle.

      Sil