7 Mart 2015 Cumartesi

Volvo XC70 D4 Advance


Volvo'nun XC90 ile yeni nesil tasarım anlayışını ürün gamına yaydığı şu günlerde markanın üç farklı yüzü satışta. V40 ve S60 gibi daha yuvarlak hatlı örneklerin yanında eskilere dayanan bir görünüme sahip daha köşeli hatlarıyla S80 ve XC70 gibi araçları da bulmak mümkün.

İlk olarak 1997 yılında, Volvo 850 Station Wagon versiyonlarının yenilenmiş hali olarak karşımıza çıkan V70'in arazi kullanımına uygun hale getirilen versiyonu V70 XC ismini almıştı. İkinci nesil modellerle birlikte 2002 yılında ismi XC70 olan otomobil üçünci nesil örneklerine 2007 yılında kavuştu. Platformunu Ford Mondeo ile paylaşan aracın 2013 yılında gördüğü güncelleme operasyonuyla birlikte motor ve şanzıman seçenekleri de yenilendi.

6 Mart 2015 Cuma

nanoFlowcell QUANTiNO


Bu yılın sürprizlerinden biri olarak dikkat çeken nanoFlowcell QUANT F bu üretici tarafından sergilenen tek konsept değil. Lüks aracın ardından bir de sportif hatchback tanıtan firma bu aracın ar-ge sürecinde biraz daha geride.

Ön görünümü büyük kardeşini andıran QUANTiNO'da agresif görünümlü tampon, ince yapılı LED farlar, şişkin çamurluklar, 22 inç çalı jantlar, geriye doğru alçalan bir tavan yapısı, arka çamurlukların üzerinden başlayan stoplar, çift bombeli bir spoiler ve difüzör bulunuyor.

3.91 metre boya sahip olan kompakt hatchback 2+2 oturma düzenine sahip. Her tekerlek için bir elektrik motoruna sahip olan konsept 136 beygir güç üretebiliyor.

Suzuki iM-4 ve iK-2


2015 Cenevre otomobil fuarının bir başka sürprizi de Suzuki'nin standında görülebilir. Japon üretici model gamında yer alan araçları küçültme yoluna giderken bu amaçla iki ayrı hatchback modeli satışa sunacak.

Minik bir SUV olarak tanımlanabilecek olan iM-4 dış tasarımında genel olarak yumuşak hatlara sahip. LED farları ön panjur üzerinde de devam eden otomobilin kromajlı çerçevelere sahip sis farları tamponun köşelerine yerleştirilmiş. Kapılarda köşeli hatlar dikkat çekerken C sütunu kalın tutulmuş.


Arka bölümde yer alan spoiler alt kısmında büyük 3. stop lambasını gizlerken büyük LED stoplar ve tampona alınmış ince yapılı sis farları dikkatlerden kaçmıyor. 3.693 mm boya, 1.709 mm genişliğe ve 1.566 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.438 mm olarak açıklanırken jant çapları 18 inç.

Modaya uyup hibrit bir sistemle donatılan otomobilde kullanılan benzinli motor 1.2 litre hacimli. Konseptte ayrı dört tekerlekten çekiş sistemi bulunuyor.


Suzuki'nin fuarda sergilediği ikinci konseptse 2016 yılında seri üretime alınacak olan iK-2. LED farlar ve dar bir ön panjura sahip olan aracın tamponu agresif bir görünüm sunarken 18 inç çaplı jantlar, şişkin çamurluklar, genişletilmiş kapı alt bölümleri, bagaj camının üst ve altına eklenen birer spoiler LED stoplar ve ön tamponu andıran görünümüyle agresif arka tampon diğer detaylar arasında sayılabilir.


4.023 mm boya, aynalarla birlikte 1.920 mm genişliğe, 1.450 mm yüksekliğe ve 2.520 mm aks mesafesine sahip olan otomobil yeni bir platform kullanırken kaputu altında turbo beslemeye sahip 1 litre hacimli motor görev yapıyor.

Italdesign Giugiaro GEA


Lüks elektrikli otomobil pazarı önümüzdeki yıllarda birçok seçeneğe sahip olacakmış gibi görünüyor. Bu yıl Cenevre'de tanıtılan konseptlerin büyük bölümünde bu motorlar görev yaparken Italdesign Giugiaro gibi bazı üreticiler de işin içerisine performansı da katmayı uygun bulmuş.

nanoFlowcell QUANT F tarzı lüks bir otomobil olan GEA genel olarak yuvarlak hatlara sahip. İnce yapılı aydınlatma grubu hem ön hem de arkada Laser menzil belirlemeye sahipken düz tutulan burun yapısı heybetli bir görünüm sağlamış.


Yandan bakıldığında şişkin çamurluklar çerçevesiz camlar ve siyaha boyanmış tavan sayesinde bir kubbe gibi görünen üst bölüm dikkat çekerken 26 inç çaplı dev jantlar 60 adet kola sahip. 5.37 metre boya, 1.98 metre genişliğe ve 1.46 metre yüksekliğe sahip olan otomobil 3.33 metre gibi uzun bir aks mesafesi sunuyor.

Geriye doğru açılan arka kapılar ve iptal edilen B sütunu sayesinde giriş çıkışı rahat olan iç mekanda dört adet tekli koltuk yer alıyor. Fütüristik çizgilerin hakim olduğu ön panelde sürücü, ilginç formlu direksiyon simidi nedeniyle bir uçak kullanıyormuş gibi görünürken gösterge paneli ve diğer kumandaların dijital olması sürpriz değil.

Ağırlığı 2 tonun biraz üzerinde olan otomobilde görev yapan dört elektrik motoru 775 beygir güç üretebilirken dört tekerlekten çekişli araç 250 km/s maksimum sürate sahip.

nanoFlowcell QUANT F


2015 Cenevre otomobil fuarının sürpriz konseptlerinden birisi de nanoFlowcell'den geliyor. Fütüristik tasarıma sahip lüks ve sportif bir araç olan QUANT F aynı zamanda elektrikle çalışıyor.

5.25 metre boyu ve 2.300 kg ağırlığıyla ağır siklet bir otomobil olan QUANT F yuvarlak hatları sayesinde olduğundan küçükmüş gibi görünüyor. Şık ön panjur, büyük jantlar ve şişkin çamurluklarla birlikte yukarıyla doğru açılan kapılarla da donatıldığı görülen otomobilin kısa tutulan arka bölümünde yükseğe yerleştirilmiş şık stoplar, şık bir merkezi sis farı ve difüzör dikkat çekiyor.


İç mekanda dört adet tekli koltuğa sahip olan aracın üç kollu direksiyon simidinin hem üst hem de alt bölümü düzleştirilmiş. Şık ahşap kaplama ve deri döşemeyle donatılan aracın yaşam alanında dijital gösterge paneliyle birlikte neredeyse bütün kumandaları dokunmatik ekranlardan oluşan aksesuarlar dikkat çekiyor.

Her tekerlek için bir elektrik motoruna sahip olan konsept ürettiği 1.090 beygir güç sayesinde 0'dan 100 km/s sürate 2.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati de 300 km/s'in üzerinde. Otomobilin ulaşabildiği menzilse 800 km'yi buluyor.

5 Mart 2015 Perşembe

Touring Superleggera Berlinetta Lusso


Cenevre'de sergilenen Ferrari modelleri arasında markası Ferrari olmayan bir araç dikkat çekiyor. Touring Superleggera logosu taşıyan otomobil F12berlinetta temelleri üzerine geliştirilmiş.

Genel hatları çok daha yuvarlaklaşan otomobilin ön bölümünde kromajlı panjur ve köşeli hatlarını kaybeden tampon dikkat çekerken çift bombeye sahip kaputa iki de hava çıkışı eklenmiş. Ön çamurluklardan başlayan yan çizgi şişkin arka çamurluklara kadar devam ederken kapı altına da hava çıkışlarının devamı niteliğinde olan şeritler eklenmiş.


Farklı jantlara sahip olan otomobilin uzatılan bagaj bölümü aşağıya doğru açı alırken stoplar birbirine yaklaşmış. Arka tamponu da tamamen farklı bir görünüme bürünen Berlinetta Lusso'nun egzoz çıkışları ve difüzörü de elden geçirilmiş.


İç mekanda özel Berlinetta Lusso ve Touring logoları görülebilirken F12berlinetta'nın standart parçaları gövde rengine boyanmış.

Koenigsegg Agera RS


Regera ile Cenevre'ye etkileyici bir giriş yapan İsveç merkezli firma Koenigsegg'in bu yıl sunacağı tek yenilik bu araç değil. Agera ailesinin pist ağırlıklı sürüşler için tasarlanan modeli RS de fuarın gözdeleri arasında.

Görsel yeniliklerinin neredeyse tamamı fonksiyonel olan otomobilin ön tamponunda daha büyük bir splitter ve deflektörler kullanılırken yan bölümde de deflektörler dikkat çekiyor. Yan aynaları daha aerodinamik hale getirilen araç karbon fiber jantlarla donatılırken ön çamurluklar arkasında açılan havalandırma yarıkları büyümüş. Arka tampon üzerinde yer alan hava çıkışları şekil değiştiren Agera RS'te kullanılan spoiler de büyümüş.


Büyük bir değişiklik sunmayan iç mekan önceden de olduğu gibi birçok farklı şekilde kişiselleştirilebiliyor. Bu bölümde en çok dikkat çeken farklılıklarsa yenilenen sabit kafalıklı koltuklar ve daha zengin telemetri verisi gösterebilen yol bilgisayarı olarak sayılabilir.


Kaputu altında tanıdık 5 litre hacimli v8 motor görev yapan Agera RS çift turbo besleme yardımıyla 1.160 beygir güç üretebiliyor. One:1 modelinden esinlenen aerodinamik paketi gövde altında da kendisini gösteren araçtan toplam 25 adet üretilecek.

Lexus LF-SA


Lexus gözünü büyük şehirlere dikti. Cenevre'de minik bir şehir aracı konsepti sergileyen Japon üretici bu otomobilin alacağı olumlu tepkinin miktarına göre gelecekte bir seri üretim versiyonu düşünebilir.


Bu yılın favorisi olan köşeli hatlar LF-SA'nın da görünümüne damga vurmuş. Yeni nesil Lexus modellerinde görülen büyük ön panjur ve şişkin çamurluklar otomobili agresif bir görünüme kavuştururken yüksek kaput, ince yapılı LED farlar, yerlerini kameralara bırakan yan aynalar, yüksek arka tampon, tavanın devamı gibi görünen spoiler, büyük jantlar, çift açılı arka cam ve yine LED teknolojisi kullanan stoplar diğer detaylar arasında. 3.400 mm boya ve 1.700 mm genişliğe sahip olan ara. 1.430 mm yüksek sunuyor.


İç mekanda da devam eden köşeli çizgiler dört kollu direksiyon simidinde zirveye ulaşmış gibi görünüyor. Hologramlı gösterge paneline sahip olan otomobilin orta konsoluyla vites konsolu tek parça olarak tasarlanırken burada yer alan dokunmatik kumandalar konseptin çoğu özelliğini kontrol ediyor. 2+2 oturma düzenine sahip olan LF-SA'nın ön yolcu koltuğu ileriye kayarken dönerek arkaya geçişi kolaylaştırıyor.

Nissan Sway


Nissan geleceğin B segmenti hatchback modelini yeniden şekillendiriyor. Sway konseptiyle bu segmentte farklı bir hava estirecek gibi duran Japon üretici seri üretimde çok değişim yaşanmazsa bunu başarabilecek potansiyele sahip.

Köşeli hatlara sahip olan otomobilin ön camla aynı eğime sahip kaputu, agresif görünümlü ön tamponu ve ince yapılı LED farları dinamik bir duruş sağlarken ön panjur diğer Nissan modellerinde de kullanılıyor. Şık görünen jantlar, yerine kamera yerleştirilen yan aynalar, çerçevesiz kapı camları ve şişkin çamurluklar otomobilin diğer detaylarından bazıları.


4.010 mm boya, 1.780 mm genişliğe ve 1.385 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi de 2.570 mm olarak açıklandı.

Ön kapıya gizlenen tek kapı açma koluna sahip olan konseptin arka kapıları geriye doğru açılıyor. B sütunu bulunmayan otomobilin arkasında spoiler, ince yapılı bagaj kapağı camı, LED stoplar, küçük bir difüzör ve yükseğe alınmış çift egzoz çıkışı gözden kaçmıyor.

İç mekanda da devam eden köşeli hatlar bu bölümü olduğundan daha kalabalık göstermiş. Alt bölümü düzleştirilmiş direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, metal pedallar, yükseğe yerleştirilmiş vites konsolu ve orta konsola yerleştirilmiş büyük ekran yaşam alanında sunulan detaylar.

Morgan Aero 8


Bu yıl Cenevre'nin sakinlerinden birisi de Morgan. İngiliz üretici Aero 8 modelinin yeni halini sergilerken klasik tasarımı bir kenara bırakmadığını da gösterdi.

Otomobilin MINI'den alınan farlarını koruyan Morgan bu parçaların yerlerini değiştirirken tamponda da küçük değişiklikler yapmış. Çok daha büyük değişiklik sunan arka bölümde yükseltilen bagaj kapağı geriye doğru açılırken çift egzoz çıkışının da arkaya alındığı görülüyor.


İç mekana geçildiğinde de klasik görünümün korunduğu görülüyor. Alt bölümü düzleştirilmiş direksiyon simidi ve BMW'den alınan kollar modern dokunuşları oluştururken bol bol deri döşeme ve ahşap kaplama kabin içini doldurmuş. Orta konsola eklenen şalterler de bu modelin yenilikleri arasında.

Kaputu altında BMW raflarından alınan 4.8 litre hacimli v8 motoru bulundurmaya devam eden otomobil 367 beygir güç üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulan araç opsiyonel olarak otomatik şanzımanla da alınabiliyor.

4 Mart 2015 Çarşamba

Seat 20V20


Görünen o ki gelecekte bizi çok daha geniş bir SUV pazarı bekliyor. İspanyol üretici Seat'ın da segmente giriş yapması kesinleştikten sonra markanın konsepti Cenevre'de sergilendi.


Seat ailesinin güncel modellerinde de göze çarpan köşeli hatlarıyla dikkat çeken otomobilde LED aydınlatma grubu, geniş hava girişine sahip ön tampon, trendin aksine tamamen siyah renkte üretilmiş gövde alt korumaları, 20 inç çaplı jantlar, şişirilmiş kapı alt bölümleri, kapılara gömülmüş açma kolları, şişkin çamurluklar, büyük sayılabilecek spoiler, yatık bagaj kapağı camı, yüksek yapılı arka tampon ve köşelere entegre edilmiş egzoz çıkışları gibi detaylar gözden kaçmıyor.

4.66 metre boya sahip olan aracın aks mesafesi 2.79 metre olarak açıklanırken yerden yükseklik 228 mm.


Ön panelin büyük bölümü dijital göstergeler ve dokunmatik kumandalarla kaplı olsa da panel çerçevesi güncel Seat modellerine göndermeler yapıyor. Havada asılı duruyormuş gibi görünen vites konsolu,üç boyutlu efekt sunan kapı içi döşemeleri ve birçok saklama bölümü bulunan bagaj bölmesi konseptin dikkat çeken diğer noktaları.

Seri üretime geçtiğinde Volkswagen ailesinde kullanılan TDI ve TSI motorlarla donatılacak olan araç motor ve şanzıman seçeneğine göre önden veya dört tekerlekten çekişli olarak ısmarlanabilecek.

Audi Q7 e-tron 3.0 TDI Quattro


Audi'nin geçtiğimiz yıl yenilediği Q7 şimdi de hibrit modeliyle bizlerle. Modelin en düşük tüketim değeri sunan versiyonu tasarım olarak çok farklı olmasa da performans olarak geride kalmıyor.

Ön panjur ve hava girişleri hafifçe makyajlanan otomobilin arka tampon alt bölümü de yeniden şekillendirilirken 19 inç çaplı jantlar daha aerodinamik bir tasarıma kavuşmuş.


İç mekanda tasarım değişmezken dijital gösterge paneli ve bilgi ekranına hibrit sistemin çalışma ve şarj durumlarını gösteren arayüzler eklenmiş.

Kaputu altında 258 beygir güç, 600 Nm tork üretebilen 3 litre hacimli turbo Diesel motorla birlikte 128 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen elektrik motoru bulunan araç karma kullanımda 373 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 6 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 225 km/s. Sadece elektrik motoru kullanımdayken 56 km menzile sahip olan otomobilin ortalama tüketim değeriyse 1.7 litre/100 km olarak açıklandı.

Infiniti QX30


Japon üretici Infiniti de Cenevre'ya konsept araçla gelen firmalar arasında yer alıyor. Markayı 2016 yılından itibaren kompakt SUV segmentinde temsil edecek olan modelin neye benzeyeceği de bu şekilde belli olmuş oldu.

Firmanın son yıllarda benzimsediği akıcı çizgiler ve özellikle yan yüzeyde görülen dalgalar bu otomobilde de önümüze çıkıyor. Düşük burun tasarımı, ince yapılı farlar, agresif görünümlü ön tampon ve 21 inç çaplı jantlar sayesinde sportif bir görünüm sunan aracın geniş yan etekleri ve ok ucu biçimli C sütunu da dinamik bir görünüm sunuyor. Arka bölümde yer alan ve C sütununun uzantısı gibi duran spoiler, yatık bagaj camı, LED farlar, metalik tampon koruması ve tampona gizlenen çift egzoz çıkışı diğer detaylar arasında sayılabilir.


İç mekanda sade çizgiler sunan konseptin direksiyon simidinin altı düzleştirilirken gösterge panelinde klasik bir tasarım benimsenmiş. Çift renkli deri döşeme yaşam alanına seçkin bir hava katarken metal havalandırma ızgaraları ve piyano siyahı panele gizlenen müzik ve havalandırma sistemi kumandaları göz yormuyor.


Kaputu altında turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli bir motor görev yapan aracın teknik verileri açıklanmasa da Mercedes'in MFA platformu üzerine inşa edileceği düşünüldüğünde motor seçeneklerinin de A Serisi ve GLA gibi araçlarla paylaşılacağı söylenebilir. 7 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan QX30'un önden ve dört tekerlekten çekişli versiyonları bulunacak.

Toyota Avensis


Toyota'nın yeni yüzü Cenevre'de yavaş yavaş kendisini gösteriyor. Auris ile başlayan makyaj işlemini şimdi de büyük kardeş Avensis ile devam ettiren Japon üretici bu modelin iç mekanında daha büyük değişikliğe gitmiş.

Auris'te olduğu gibi daha yumuşak hatlara kavuşan ön bölümde inceltilmiş panjur, yeni farlar, bombeli kaput ve daha agresif görünüme sahip tampon dikkat çekerken 17 ve 18 inç çaplı jantlar yeni tasarımlar sunuyor. Yan etekleri de hafifçe elden geçirilen Avensis'in arkasında daha sade bir görünüm sunan tampon, yeni bagaj kapağı tasarımı ve LED stoplar dikkat çekiyor.


İç mekanında da kapsamlı bir değişim görülen otomobilin kapı içlerinde dik yerleştirilmiş tutamaklara yer verilirken direksiyon simidi ve gösterge tablosu yenilenmiş. Bütün havalandırma ızgaraları inceltilen aracın orta konsolunda daha büyük bir dokunmatik ekran ve mavi ışıklandırmalı havalandırma sistemi kumandaları görev yaparken vites kolu da yenilenmiş.

Ses izolasyonu artırılan otomobilin güvenlik donanımına kaza öngörü sistemi, yol işareti tanıma, şeritte kalma asistanı ve otomatik uzun far yardımcısı eklenmiş. Koltuklar da yenilenerek daha yüksek sırtlıklara kavuşturulmuş.


Sırasıyla 130, 145 ve 150 beygir güç üretebilen 1.6, 1.8 ve 2 litre hacimli benzinli motor seçenekleri daha az yakıt tüketecek şekilde elden geçirilirken Diesel motorlarda daha büyük farklılıklar bulunuyor. 2 litre hacimli motor yerini 110 beygir güç, 270 Nm tork üretebilen 1.6 litre hacimli üniteye bırakırken 2.2 litre hacimli ünitenin yerine geçen 2 litre hacimli D-4D motor 141 beygir güç, 320 Nm tork üretebiliyor. Otomatik şanzıman sadece 1.8 ve 2 litre hacimli benzinli ünitelerle birlikte sunulmakta.

Mercedes-Benz Concept V-ision e


Geçtiğimiz ay, Cenevre'de V Serisi temelli bir konsept sergileyeceğini açıklayan Mercedes sözünü tuttu. V-ision e, markanın bu araca plug-in hibrit uygulaması yaptığında elde edilen otomobili gözler önüne seriyor.


Sportif hava girişlerine sahip ön tampon, daha geniş yan etekler, bagaj kapağı üzerine eklenen spoiler ve 20 inç çaplı jantlar gibi detaylarla sportif yüzünü gösteren otomobilin iç mekanındaysa lüks hakim. Beyaz renkli deri döşemeler, ahşap taban kaplaması ve alüminyum kaplamalar şık görünürken arkada sunulan iki koltuğun da öndekiler gibi elektrikli olarak kumanda edilebilmesi konfor seviyesini artırmış.

Panoramik cam tavana sahip olan konseptin ön koltukları arkasında büyük tepsiler yer alırken yaşam alanında görülebilen en büyük sportif dokunuş metal pedal seti olmuş.


Geçtiğimiz aylarda konsept hali tanıtılan C350 e'nin hibrit motor grubuna sahip olan aracın turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli motoru 211 beygir güç, 350 Nm tork üretebilirken elektrik motoru 122 beygir güç, 340 Nm tork üretebiliyor. Karma çalışmada 333 beygir güç, 600 Nm tork alınabilirken ortalama yakıt tüketim değeri 3 litre/100 km olarak açıklanmış.

Sadece elektrik motorunu kullanarak 80 km/s süratin altında kalmak şartıyla 50 km yol yapabilen konsept 0'dan 100 km/s sürate 6.1 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 206 km/s olarak açıklanıyor.

3 Mart 2015 Salı

Volkswagen Sport Coupé Concept GTE


Volkswagen'in Cenevre yenilikleri arasında bir de dört kapılı coupé konsepti bulunuyor. CC'nin yeni nesil örneklerinin bir ön gösterimi niteliğinde olan araç hibrit bir güç ünitesine sahip.

Genel olarak köşeli hatlara sahip olduğu fark edilen konseptin alçak tutulan burun kısmında büyük bir panjur, LED farlar ve agresif bir tampon dikkat çekiyor. 21 inç çaplı jantlar, şık yan aynalar, gizlenmiş kapı kolları ve kaputun üzerine eklenen hava çıkışları sportif görünümü desteklerken arkada LED stoplar, tampona entegre edilmiş egzoz çıkışları ve spoiler şeklinde tasarlanmış bagaj kapağı görülebiliyor. 4.869 mm boya sahip olan aracın genişliği 1.864, yüksekliğiyse 1.407 mm olarak açıklandı.


İç mekanında da devam eden köşeli hatlar sade bir görünüm oluşturmuş. Güncel Passat'ın dijital gösterge panelini alt bölümü düzleştirilmiş direksiyon simidiyle birleştiren GTE'nin orta konsolu dokunmatik bir ekrandan oluşuyor. Vites konsolunda da az sayıda dokunmatik düğme yer alan otomobilin iki koltuk sunan arka bölümünde de dokunmatik kumandalara sahip eğlence sistemi bulunuyor.


Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 6 silindirli bir benzinli motor sunan otomobilin iki elektrik motoruyla karma kullanımda 380 beygir güç sunması başarılı performans verileri anlamına geliyor. 0'dan 100 km/s sürate 5.2 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış. Sadece elektrikle kullanıldığında 50 km menzile ulaşabilen aracın hibrit sürüşte ortalama yakıt tüketimi 2 litre/100 km olarak açıklandı.