27 Mart 2015 Cuma

Hyundai i20 1.4 CRDI Style+


2014 yılı sonuna doğru yapılan basın lansmanıyla birlikte Türkiye piyasasına sürülen Hyundai i20 aradan geçen aylarla birlikte yakaladığı başarılı satış rakamlarını sürdürmekte kararlı. İlk olarak en küçük hacimli benzinli versiyonuyla testime konuk olan hatchback şimdiyse pazarın favorisi olan Diesel motorla karşınızda.

Güney Kore merkezli üreticiyi B segmentinde temsil eden i20'nin ilk nesil modelleri 2008 yılında yollara çıkarken bu otomobillerin makyajlı hali 2012 model yılıyla birlikte ortaya çıktı. Geçtiğimiz yıl ikinci nesil modelleri tanıtılan hatchback daha da dinamik görünüme sahip olan üç kapılı gövde seçeneğine de yakında kavuşacak.

26 Mart 2015 Perşembe

BRABUS C Serisi Estate


Alman modifikasyon firması BRABUS geçtiğimiz yıl tanıttığı Mercedes C Serisi modifikasyonunu aracın station wagon versiyonuna da uyguladı. Görsel değişikliklerin yanında motor bölümünde de güçlendirme işlemi yapılmış.

Ön tampon altına eklenen splitter, 20 inç çaplı jantlar, daha geniş yan etekler ve arka tampon altına yerleştirilen difüzör gibi farklılıklara sahip olan otomobilin süspansiyon sistemi 30 mm alçaltılmış. İç mekanda yeni gösterge tablosu, metal kapı kilidi pimleri, yeni paspaslar ve kaplamalar yer alırken isteyen müşteriler metal pedal seti ve farklı deri döşemelere sahip bir otomobil ısmarlayabiliyor.


C180 modelinde sunulan 1.6 litre hacimli motor 177 beygir güç, 300 Nm tork üretebilecek şekilde güçlendirilirken C200'ün 2 litre hacimli ünitesi 225 beygir güç, 330 Nm tork üretebiliyor. Aynı motora sahip C250'yse 245 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor.

2.1 litre hacimli turbo Diesel motora sahip araçlardan C220 BlueTEC 205 beygir güç, 450 Nm tork üretebilirken C250 BlueTEC 235 beygir güç, 550 Nm tork üretebiliyor.

Mercedes-Benz GLE Serisi


Mercedes'in yeni model isimleri yavaş yavaş hayata geçiyor. ML Serisi'nin yeni adı olan GLE Serisi makyaj operasyonuyla birlikte ilk olarak New York otomobil fuarında otomobilseverlerle buluşacak.

Markanın diğer güncel modellerinde de kullandığı tasarım diline sadık kalınarak makyajlanan araçta farklı bir kaput, yeni farlar, daha yuvarlak hatlı ön panjur ve tampon dikkat çekerken gövde rengi ve jant seçeneklerinde farklılıklar mevcut. Daha tutucu bir hava sezilen arka bölümde yeni stop tasarımı, farklı tampon ve egzoz çıkışları gözden kaçmıyor.


İç mekanı da ana hatlarıyla değişmeyen GLE'nin daha yuvarlak hatlara sahip üç kollu direksiyon simidi ürün gamının birçok modelinde de görev yaparken orta konsol üzerinde bulunan büyük bilgi ekranı da bu bölümden ayrıymış gibi görünen bir tasarıma kavuşmuş.

Ön koltuklar arasına yeni mouse ve kumanda paneli eklenirken bu bölümde yer alan düğmeler de farklı şekillerde yerleştirilmiş. Otomobilin döşeme ve kaplama seçeneklerinde de zenginleştirmeye gidilmiş.


Kaputu altında markanın diğer modellerinde de kullandığı motorlar görülebiliyor. Çift turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli benzinli v6 ünite 333 beygir güç, 480 Nm tork üretebilirken yine çift turbolu, 4.7 litre hacimli v8 kardeşi 435 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. 2.1 litre hacimli turbo Diesel seçenek 204 beygir güç, 480 Nm tork üretebilirken 3 litre hacimli v6 turbo Diesel 258 beygir güç, 620 Nm tork üretebiliyor.


AMG tarafından hazırlanan versiyonlarda performans artışı sunan Mercedes, AMG GLE 63'te görev yapan çift turbo beslemeli, 5.5 litre hacimli v8 motorun gücünü 557 beygire ulaştırırken tork değeri 700 Nm'de kalmış. AMG GLE S modelde aynı motorun 585 beygir güç, 760 Nm tork üretebilen versiyonunu kullanan Mercedes her iki modelin maksimum süratini de 250 km/s'te sınırlarken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süreleri sırasıyla 4.3 ve 4.2 saniyeye inmiş.


Hibrit sevenleri de unutmayan Alman üretici GLE 500 e 4MATIC modelinde 3 litre hacimli benzinli motorunu bir elektrik motoruyla eşleştirmiş. Karma kullanımda 442 beygir güç, 650 Nm tork üretebilen aracın ortalama yakıt tüketim değeri 3.3 litre/100 km olarak açıklanırken sadece elektrik enerjisiyle ulaşılabilen menzil 30 km olarak açıklanıyor. Bu durumda aracın 130 km/s sürati aşmaması gerekiyor.

24 Mart 2015 Salı

Caterham Seven


İngiltere'nin ünlü klasiklerinden olan Caterham Seven gelişmeye devam ediyor. Firmanın S ve R isimli iki farklı donanım ailesi tanıtmasıyla birlikte aksesuarlar paket altında toplanırken motor seçenekleri de zenginleşti.

Seven 165'in hemen üzerinde konumlandırılan 270'de kullanılan 1.6 litre hacimli ünite 135 beygir güç üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 5 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 196 km/s. 2 litre hacimli motoru 180 beygir gücünde olan Seven 360 0'dan 100 km/s sürate 4.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 210 km/s. Aynı motorun 210 beygir güç üretebilen versiyonuna sahip olan Seven 420'nin 100 km/s sürate ulaşması 4 saniye sürerken maksimum sürati 220 km/s.

Saleen S302 Black Label


Teknik olarak batmış olsa da yeni araçlar tanıtmaya devam eden Saleen bu güne kadar ürettiği Ford Mustang temelli en güçlü otomobilini Los Angeles'ta sergiledi.

Agresif görünümlü bir gövde kitine sahip olan aracın kaputuna ek hava girişleri açılırken ön bölüm tamamen farklı. Farların etrafı siyaha boyanırken ön panjur ince yapılı ızgaralara sahip. Tampon üzerinde yer alan hava girişleri de büyürken altta bir splitter dikkat çekiyor.


20 inç çaplı jantları da yeni yan etekleri gibi siyaha boyanan aracın ön çamurluğu üzerine özel grafikler uygulanırken daha agresif bir görünüme sahip olan arka tamponda ince hava çıkışları, difüzör ve merkezi sis farı görülebiliyor. Bagaj kapağı üzerine eklenen spoiler aracın görünümünü tamamlıyor.


İç mekanında büyük bir değişiklik sunmayan aracın gösterge tablosu farklı grafiklere kavuşurken direksiyon simidinde, koltuklarda olduğu gibi deri ve Alcantara döşemeler görülüyor. Orta konsol üzerinde ek göstergeler dikkat çekerken sınırlı üretim plakaları ve özel vites topuzu yeniliklerin geri kalanını oluşturmakta.

5 litre hacimli v8 motora bir kompresör besleme ekleyen Saleen üniteden 730 beygir güç, 812 Nm tork alabilmiş.

Ford Ranger


Ford'un Avrupa pazarında da sattığı pick up modeli Ranger makyajlandı. Motor seçeneklerinde bazı geliştirmeler yapılan aracın iç mekanındaysa büyük güncellemeler var.

Ön bölümde yoğunlaşan makyaj sonunda aracın kavuştuğu yeni ön panjur A.B.D. üretimi F Serisi pick up modellerini hatırlatırken farlar daha ince bir yapıya kavuşmuş. Ön tampon ve kaputu da tamamen yenilenen Ranger'da yeni gövde renkleri ve jant seçenekleri de sunuluyor.


Değişik biçime sahip yan basamaklarla ulaşılabilen iç mekanda hemen hemen her şey yenilenmiş. Farklı bir direksiyon simidi ve büyük bölümü dijital olan göstergelerin yanında tamamen yeniden tasarlanan orta konsola eklenen dokunmatik SYNC ekranı gözlerden kaçmıyor.

2.2 litre hacimli turbo Diesel motorun yakıt tüketim değeri aşağıya çekilirken gücü 160 beygire, torkuysa 385 Nm'ye ulaşmış. 2.5 litre hacimli benzinli motor seçeneği 166 beygir güç, 225 Nm tork üretebilirken yine tüketim değerleri düşürülen 3.2 litre hacimli Diesel ünite 200 beygir güç, 470 Nm tork üretmeye devam ediyor.

22 Mart 2015 Pazar

Mercedes-Benz Vito Tourer Base Plus 111 CDI


Gördüğünüz gibi bu sefer çok farklı bir testle karşınızdayım. Mercedes'in ticari araçları arasında farklı bir yere sahip olan Vito sunduğu binek versiyon Tourer ile çok bir geniş iç hacim arayan otomobil müşterilerine de göz kırpan bir model durumunda. Yeni nesilde sunulmaya başlanan 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor da aracın popülaritesini artıracak gibi.

İlk olarak 1996 yılında ortaya çıkan Vito ailesi ilk nesilde V Serisi isimli daha lüks bir seçeneğe sahipti. 2003 yılında ikinci nesil versiyonlarına kavuşan araçta V Serisi yerini Viano'ya bırakırken sunulan farklı gövde uzunluğu ve zengin kabin konfigürasyonları modeli daha da popüler bir hale getirdi. 2010 yılında gördüğü makyajla daha köşeli bir ön tasarıma kavuşan Vito üçüncü nesline 2014 yılında kavuştu. V Serisi'nin de dönüşüne sahne olan yeni nesilde testime konuk olan 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor da görev yapıyor.

Audi R18 e-tron Quattro


Alman üretici Audi dayanıklılık yarışlarını kazanmaya devam etmek için gereken geliştirmeleri bu yıl da geçiktirmedi. Markanın başarılı pist yarışçısı R18 artık hem daha güçlü hem de daha ekonomik.

Genel hatları değişmese de daha aerodinamik bir hale getirilen aracın ön bölümünde Laser Matrix LED farlar ve bu kısmın hemen altında görülebilen hava girişleri dikkat çekiyor. R18'in geri kazanabildiği enerji miktarı artarken sürücü yanında depolanabilen enerji miktarında da %17'lik bir artış yaşanmış.

Elektrik motorunun gücü 272 beygir üzerine çıkarken 4 litre hacimli v6 turbo Diesel motorun gücü 558 beygir olarak açıklandı. Bütün bu geliştirmelere rağmen otomobilin ağırlığı 870 kg'da tutulabilmiş.