3 Temmuz 2015 Cuma

Fiat 500


Fiat'ın efsaneleşen modellerinden 500, yeni neslinin tanıtılmasının ardından geçen 8 yıllık aralıkta başarılı satış rakamlarına ulaşırken genç kalmayı bildi. Bu kadar zaman sonra gelen makyaj operasyonu bile, değişen 1.800 parçaya rağmen zor fark edilen tarzda.


Genel hatları değişmeyen küçük hatchback önden bakıldığında kromajlı aydınlatma grubu, ek hava girişine sahip tampon, alt hava girişi ızgarası ve çevresine yayılmış krom süslemelerle fark yaratırken yanda değişim yeni jant seçenekleriyle sınırlı. Tavanda yer alan anten daha kısa bir yapıya kavuşurken LED teknolojisi kullanan stopların ortası boşaltılmış. Sis farı ve geri vites aydınlatması tampona alınırken bu bölümde kullanılan krom çıta inceltilmiş.


Araca geçtiğimiz yıl eklenen dijital gösterge paneli korunurken direksiyon simidinin tasarımı değişmiş. Orta konsolda artık renkli bir bilgi ekranı bulunurken havalandırma ızgaraları da bu bölümün yanlarına taşınnmış. İç mekanda döşeme renk kombinasyonları da elden geçirilen 500, daha bol kullanılan izolasyon malzemesi sayesinde artık daha sessiz.


Kaputu altında Euro6 emisyon normlarına uygun motorlar barındıran aracın 1.2 litre hacimli benzinli ünitesi 69 beygir güç üretebilirken 0.9 litre hacimli turbo beslemeli ünitenin 85 ve 105 beygir güç üretebilen iki seçeneği sunuluyor. İlerleyen günlerde bu motorlara 1.25 litre hacimli turbo Diesel de eklenecek.

Abt QS7


Audi Q7'nin yeni nesil modelleri geçtiğimiz yıl tanıtıldığında genel olarak olumlu bir tepki almamış olsa da durumu düzeltmeye çalışan firmalar da yok değil. Markanın modifikasyon işleri hakkında konuşulduğunda aklımıza gelen ilk firmalar arasında olan Abt buişe ilk soyunan olmuş.


Daha agresif görünüme sahip hava girişleriyle donatılan ön tamponun altına farklı bir koruma ekleyen firma aracın genişliğini artırırken ön çamurluklar arkasına havalandırma delikleri eklemiş. Farklı tasarıma sahip yan eteklerin üzerinde siyah korumalar görülebilirken 22 inç çaplı jantlar, yenilenen spoiler, değişen tasarımıyla arka tampon ve dörtlü egzoz çıkışları dikkat çekiyor.

1 Temmuz 2015 Çarşamba

FAB McLaren 650S


Bir süredir blogda yer bulmayan modifikasyon firmalarından FAB Design McLaren 650S temelli çalışmasıyla geri döndü. Aracın görünüşünü çok daha agresif hale getiren firma gücü de artırmış.

Genişletilmiş çamurluklara sahip olan otomobilin tavanı dahil hemen her bölümüne hava giriş ve çıkışları eklenirken ön tampon altında yerleştirilen splitter büyümüş. Ön cam altına bir spoiler eklenen araçta 20 inç çaplı jantlar kullanılmış. Yan etekler ve difüzör büyürken arka bölüme çift parçalı spoiler eklenmiş.


İki adet yuvarlak çıkışa sahip yeni egzoz sistemi de donanıma eklenirken çift turbo beslemeye sahip, 3.8 litre hacimli v8 motorun gücü 700 beygire, torkuysa 722 Nm'ye yükselmiş. 0'dan 100 km/s sürate 2.8 saniyede ulaşabilen aracın 200 km/s sürate ulaşmasıysa 7.7 saniye sürüyor.

30 Haziran 2015 Salı

Subaru BRZ tS STI


Subaru'nun küçük coupé modeli BRZ yeni bir sınırlı üretim versiyona kavuştu. Japonya pazarı için geliştirilen otomobilin gücü artmazken üretim adedi 300 olarak açıklandı.

Yenilenen ön tamponla birlikte ince yapılı bir splitter ile donatılan araçta siyah renkli ve 18 inç çaplı jantlar kullanılmış. Anten, yan aynalar ve ön çamurluk arkasında yer alan süslemeler siyaha boyanırken fren ve süspansiyon sistemleri elden geçirilmiş.


İç mekana geçildiğinde yan destekleri yükseltilen Recaro koltuklar dikkat çekerken direksiyon simidi, vites topuzu, gösterge tablosu, metal pedal seti ve motor çalıştırma düğmesi STI imzalı.

Kaputu altında yenilik sunulmayan otomobilde kullanılan 2 litre hacimli Boxer motor 200 beygir güç, 205 Nm tork üretmeye devam ediyor.

Bentley Continental GT Speed Breitling Jet Team Series


Bentley Continental ailesi yeni özel serisine kavuştu. Markanın partnerleri arasında yer alan Breitling'in imzası bulunan araçlar, ilham aldıkları uçakların karakterini yansıtan bir şekilde hazırlanmış.


Breitling'in 7 adet L-39 Albatros'tan oluşan gösteri takımını yollara taşıyan otomobillerden de 7 adet üretilecek. Araçların tamamında lacivert-gri gövde rengi, sarı renkli süslemeler, koyu renkli jantlar ve arka çamurluklar önüne eklenen Breitling yazıları bulunuyor.


İç mekanda karbon fiber yüzeye işlenmiş gösteri jeti logoları, sarı renkli süslemeler, sınırlı üretim plakaları, özel kapı eşik kaplamaları ve yine sarı renkli dikiş iplikleri görülebilirken otomobillerin sahiplerine nasıl teslim edileceği de açıklandı. Buna göre A.B.D.'de yapılacak teslimat sırasında araç sahipleri anahtarlarını, otomobilin ilham aldığı uçağın pilotundan alacak. Bu uçakla atılacak bir tur da fiyata dahil.


Kaputu altında bir yenilik barındırmayan araçlarda çift turbo beslemeye sahip, 6 litre hacimli w12 motor 626 beygir güç, 820 Nm tork üretebiliyor.

29 Haziran 2015 Pazartesi

Hyundai Creta


Hyundai'den bir sürpriz daha geldi. Geçtiğimiz yıl prototip halini tanıtıp sadece Çin pazarı için üretileceği söylenen ix25 Hindistan'da da üretilmeye başladı. Aracın görünümü değişmezken ismi farklı.


Markanın yeni SUV modelinin global bir araç olması yolunda bu şekilde engel kalmazken Çin'de kullanılan 2 litre hacimli benzinli motor yerine daha küçük hacimli üniteler kaput altında yer alacak. 1.4 litre hacimli turbo Diesel ünitesi 90 beygir güç üretebilen Creta'nın 1.6 litre hacimli Diesel motoru 128 beygir gücünde. Aynı hacimli benzinli motorsa 123 beygir gücünde. En güçlü motorda 6 ileri vitesli otomatik şanzıman opsiyonu bulunurken diğer seçeneklerde 6 ileri vitesli manuel ünite görev yapıyor.

Audi A4


Audi'nin premium D segmentinde yer alan modeli A4 yenilendi. Görünümünde büyük yenilikler sunulmuyor olsa da otomobilin ağırlığı ciddi şekilde aşağıya çekilmiş. Ayrıca donanım ve motor seçeneklerinde de güncellemeler bulunuyor.

Ana hatlarıyla yerine geldiği araçtan çok da farklı durmayan A4'ün çizgilerinde, son zamanlarda tanıtılan diğer Audi modellerinde olduğu gibi daha köşeli bir tasarım dikkat çekiyor. LED farlar opsiyonel donanıma eklenirken yan aynalar camların alt kısmına sabitlenmiş. LED stoplar iç kısımda daha da ince bir yapıya kavuşurken arka tampon altında bir çift reflektör bulunuyor.


Daha büyük boyutlu olsa da 120 kg'a kadar hafifleyen otomobil 4.73 metre boya, 1.84 metre genişliğe ve 2.82 metre aks mesafesine sahip. Hava sürtünme katsayısı 0.23'e indirilen A4'ün arka koltuklarında sunulan diz mesafesiyse 23 mm artırılmış.


İç mekanı daha büyük bir değişime sahne olan yeni nesil A4'ün gösterge tablosu opsiyonel olarak tamamen TFT ekrandan oluşabilirken orta konsol üzerinde yer alan ekranın boyutları büyümüş. Havalandırma ızgaraları daha ince bir yapıya sahipken küçük bir vites koluna sahip vites konsolunda bir çok kumanda elemanı yer alıyor. Araçta kullanılan ambiyans ışıklandırması da 30 farklı renge sahip.


Kaput altında Volkwagen grubunun diğer araçlarından da tanıdığımız üniteler yer alıyor. Tamamı turbo beslemeye sahip motorlardan 1.4 litre hacimli benzinli olanı 150 beygir güç, 250 Nm tork üretebilirken 2 litre hacimli ünitenin 190 beygir güç, 320 Nm tork ve 252 beygir güç, 370 Nm tork üretebilen versiyonları sunuluyor.


Diesel motorların 2 litre hacimli olanları 150 ve 190 beygir güç, 320 ve 400 Nm tork üretebilirken 3 litre hacimliler 218 ve 272 beygir güç, 400 ve 600 Nm tork sunabiliyor. Çoğu motor seçeneği yeni geliştirilen 6 ileri vitesli manuel veya 7 iler vitesli çift kavramalı S Tronic şanzımanla alınabilirken en güçlü TDI motorda 8 ileri vitesli tam otomatik şanzıman kullanılmış.

A4 Avant g-tron'da kullanılan 2 litre hacimli benzinli motorsa 170 beygir güç, 270 Nm tork üretebiliyor ve sıkıştırılmış doğalgazla çalışabiliyor. Benzinli olarak da kullanılabilen otomobilin menziliyse 950 km.

28 Haziran 2015 Pazar

Mercedes-Benz C200 BlueTEC Avantgarde


Premium markalar gün geçtikçe daha büyük kitlelere hitap etmeye başlıyor. Geçtiğimiz yıl test etme şansı bulduğum yeni nesil Mercedes C180 gibi küçük hacimli bir motorla donatılıp piyasaya sürülen araçlar özellikle Türkiye gibi motor hacminden vergi alan ülkelerde satışları artırmakta öncü oluyor. Avrupa'nın genel olarak bir Diesel pazarı olduğunun bilincinde olan üreticilerin bu tür motorları giderek küçülen hacimlerle araçlarında kullanmalarıysa dikkatleri bir kere daha premium segmente kaydırmış durumda.

İlk olarak 1993 yılında, 190 ailesinin yerine piyasaya çıkan C Serisi dört yıl boyunca Mercedes'in en küçük modeli oldu. 2000 yılında yerini ikinci nesil örneklere bırakan ailenin üçüncü nesli 2007 yılında yollara çıkarken W205 kodlu 4. nesil 2014 yılından bu yana bizlerle. Türkiye'de en çok satan seçeneği 1.6 litre hacimli benzinli motorla donatılan otomobile şimdi de aynı hacimli bir Diesel motor eklendi.