26 Eylül 2015 Cumartesi

Ford F Serisi Super Duty


Kuzey Amerika pazarının favori seçeneklerinden olan pick up modellerin gelişimi hız kesmiyor. Piyasanın lider markalarından Ford, F-150'nin ardından daha çetin şartlarda çalışmak için tasarlanan F Serisi Super Duty modellerini de yenilediğini açıkladı.


Bu tip araçlarda son yıllarda görmeye alışık olduğumuz şekilde güçlü bir duruş sergileyen Super Duty'nin köşeli tasarıma sahip gövdesi artık alüminyumdan üretiliyor. Bu sayede 160 kg'a varan ağırlık tasarrufu sağlanırken alçaltılmış kaput ve ön panjur, yeni LED far ve stoplar, arkalarına hava çıkışları eklenen ön çamurluklar, yeni jant seçenekleri ve daha işlevsel yan basamaklar gibi detaylar da gözden kaçmıyor.


Dış mekanda F-150 ile arada olan benzerlik içeride kopyalamaya dönmüş. Yeni gösterge paneli ve direksiyon simidi bu modelden alınırken dik yerleşimli havalandırma ızgaraları, SYNC 3 arayüzüne sahip bilgi/eğlence sistemi ve iş eldivenleriyle de kullanılabilen büyük kumanda elemanları standart donanımda yer alıyor.

Arka koltuğu altında büyük bir göz sunan pick up opsiyonel olarak 7 adet kamerayla donatılabildiği gibi treyleri de kapsayan kör nokta uyarı sistemi, adaptif cruise control, şeritte kalma uyarısı ve adaptif direksiyon sistemi donanımlar arasında bulunuyor.


Kaputu altında yer alan ünitelerin detaylarına inmeyen Ford bu motorlardan birinin Diesel, ikisinin de benzinli olacağını açıkladı. Turbo Diesel ünite 6.7 litre hacimli bir v8 olacakken benzinli seçeneklerden ilki 6.2 litre hacimli bir v8, ikincisiyse 6.8 litre hacimli v10.

Nissan Altima


Kuzey Amerika pazarında önemli bir yeri olan Altima makyajlandı. Japon üretici Nissan'ın büyük sedanı kapsamlı makyajıyla birlikte daha aerodinamik hale gelirken kaput altında bir yenilik bulunmuyor.

Daha sportif bir görünüme kavuşan otomobilde yeni LED farlar, geniş bir "V" şeklinde ön panjur, yeni tamponlar, farklı ön çamurluklar, yeni jant seçenekleri, elden geçirilen bagaj kapağı ve LED stoplar gibi farklılıklar gözlerden kaçmıyor.


İç mekanda ön koltuk tasarımlarını değiştirdiğini açıklayan Nissan gösterge panelini de rötuşlarken orta konsolda yeni havalandırma ızgaraları ve radyo kumandaları görülebiliyor. Vites konsolunun yanlarına destekler eklenirken burada bulunan bardaklıklar birbirine bağlanmış.

Kaputu altında 2.5 ve 3.5 litre hacimli benzinli motorlar barındırmaya devam eden otomobilin 185 ve 270 beygirlik güç çıkışlarında bir farklılık olmasa da aktif ön hava emiş kapakları ve yeni alt paneller sayesinde hava sürtünme katsayısı 0.26'ya inmiş.

Hartmann V250


Mercedes'in giderek şıklaşan V Serisi modelleri için geliştirilen modifikasyon kitlerine bir yenisi eklendi. Hartmann tarafından tanıtılan set içerisinde görsel bir kit de yer alıyor.


Ön tamponu altına bir splitter eklenen araçta siyah renkli süslemeler, yan etek eklentileri, çift çıkışlı egzoz sistemi ve farklı bir arka tampon alt bölümü görülebilirken siyah renkli jantlar 19 inç çaplı. 30 mm alçaltılan süspansiyon sistemine sahip olan V250'nin tavan rayları da siyah renkli.


İç mekanda logolu paspaslar, metal pedal seti ve yine metal kaplamalı basamaklar gibi farklılıklar sunan Hartmann 2.1 litre hacimli turbo Diesel motordan 224 beygir güç, 505 Nm tork alabilmiş.

Peugeot 2008 DKR16


Peugeot'nun Dakar yarışçısı yenileniyor. Fransız marka bu dayanıklılık yarışında başarılı olmaya kararlı olduğunu, 2016 yılında koşulacak olan Dakar'a geliştirilmiş bir 2008 DKR ile katılarak gösteriyor.


Tamamen yenilenen tasarımıyla daha agresif bir görünüm sunan araç 4.284 mm boya, 2.200 mm genişliğe ve 1.794 mm yüksekliğe sahipken aks mesafesi 3.000 mm'ye ulaşmış. Uzayan boy sayesinde yedek lastikler kapıların arkasına alınabilirken süspansiyon sistemi de elden geçirilmiş. 17 inç çaplı jantlarla donatılan yarış aracında 355 mm çaplı fren diskleri ve 400 litre hacimli yakıt deposu görev yapıyor.

Çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli, v6 Diesel motoru üzerinde de çalışmalar yapılan otomobil 350 beygir güç, 800 Nm tork üretebiliyor. Hala iki tekerlekten çekişli olan araç 6 ileri vitesli sıralı şanzımanıyla 200 km/s maksimum sürate ulaşabiliyor.

Volkswagen Passat


Şu sıralar TDI skandalıyla çalkalanan Volkswagen, Kuzey Amerika pazarında sattığı Passat modelini makyajladığını duyurdu. Aracın ön bölümünde yoğunlaşan kozmetik yenilikler teknik anlamda bir farklılığa dönüşmemiş.

LED gündüz aydınlatmasına sahip farlar, daha agresif görünümlü ön tampon, elden geçirilmiş ön panjur, farklı jant seçenekleri, LED stoplar ve gövde rengi koruma çıtalarına kavuşan otomobilin çift egzoz çıkışlı seçeneklerinde çıkışlar dörtgen hale gelmiş.


Avrupa pazarında olduğu gibi bir R Line seçeneğine kavuşan otomobil bu versiyonda daha da sportif görünen ön tampon, "R" logoları, genişleyen yan etekler, siyah renkli süslemeler ve 19 inç çaplı jantlar gibi farklılıklar sunuyor.

İç mekanda parça kalitesini artıran Volkswagen yeni direksiyon simidi ve gösterge panelinin yanında orta konsol için daha büyük bir ekran da sunmakta. Yeni opsiyonlar arasındaysa eller kullanılmadan açılabilen bagaj kapağı ve ısıtmalı arka koltuklar yer alıyor.


Kaput altında 1.8 litre hacimli, turbo beslemeli ve 3.6 litre hacimli atmosferik emişli benzinli üniteler yer alırken skandala karışan 2 litre hacimli turbo Diesel ünite henüz Amerikan Çevre Bakanlığı tarafından onaylanmadı.

Irmscher Insignia is3 Bandit


Bir süredir sesi çıkmayan Irmscher yeni bir araçla geri döndü. Opel'in amiral gemisi Insignia OPC Sport Tourer'ın güçlendirilmiş hali olan otomobilin görünümünde de yenilikler yapılmış.


Ön tampon altı splitter, daha geniş yan etekler, difüzör ve spoiler gibi parçalardan oluşan gövde modifikasyonları farklı renklerde grafikler ve 20 inç çaplı jantlarla tamamlanmış.

Turbo beslemeye sahip 2.8 litre hacimli v6 motoru, yapılan çalışmalar sonucunda 370 beygir güç, 600 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 5.9 saniyede ulaşabiliyor.

20 Eylül 2015 Pazar

Volkswagen Caravelle Comfortline BMT 2.0 TDI DSG


Volkswagen'in çok koltuklu insan taşıyıcıları uzun bir geçmişe sahip. Kökleri 1950 yılına kadar uzanan bu vanlar ilk üç nesilde Type 2 olarak anılmış olsalar da daha sonra bu nesillerin kodları T1, T2 ve T3 olarak anılmaya başladı. İlk nesil modeller 1967 yılına kadar üretilirken ikinci nesil 1979, üçüncü de 1992 yılına kadar üretimde kaldı.

Transporter ismiyle birlikte satışına başlanan T4'ün üretimi 2003 yılına kadar sürerken T5 ile beraberliğimiz 2015 yılına kadar sürdü. T6 olarak bilinen 6. nesil modeller 2015 yılında tanıtılırken Type 2'den beri daha konforlu binek modellere verilen Caravelle ismi de bu araçla birlikte mevcudiyetini koruyor. Testime katılan araç 8+1 koltuk dizilimine, 140 beygir güç üretebilen motora ve DSG'ye sahip bir örnek.