23 Ekim 2015 Cuma

MINI Convertible


MINI ailesi yenilenmeye devam ediyor. İki yıl önce yeni nesil örnekleri tanıtılan otomobilin şimdi de üzeri açılabilen seçenekleri piyasada. Alışıldık özellikler sunan otomobilin pratikliğindeyse gelişme yaşanmış.

Tasarım anlamında bir sürpriz sunmayan MINI Convertible ailesi yan ayna seviyesine kadar sabit tavanlı kardeşle aynı görünüme sahip. Bez tavanı 18 saniyede açılıp kapanabilen otomobil bu işi 30 km/s sürate kadar yapabilme özelliğine de sahip. Siyah renkli tavanın üst bölümüne opsiyonel olarak bir Union Jack yerleştirilebiliyor.


Boyu 3.821 mm, genişliği 1.727 mm, yüksekliğiyse 1.415 mm olan aracın aks mesafesi de yerini aldığı aracınkinden 28 mm uzun. İç mekanda sunulan hacim bu sayede genişlerken bagaj hacminde de %25'lik bir artış yaşanmış. Tavan kapalıyken 215 litre hacim sunan bagaj tavan açıldığında 160 litre hacimli oluyor. Bagaj ağzı 8 mm genişlerken arka koltuklar yatırılabiliyor.

İç mekan tasarımı gibi motorları da üç kapılı modelden alınan otomobilin Cooper versiyonlarında turbo beslemeye sahip 1.5 litre hacimli, 3 silindirli motorun 136 beygir güç, 230 Nm tork üretebilen seçenekleri kullanılacak. Cooper D'nin Diesel motoru 116 beygir güç, 300 Nm tork üretebilirken Cooper S 192 beygir güç, 300 Nm tork üretebiliyor.

22 Ekim 2015 Perşembe

Renault Coupé Corbusier


Fransız üreticilerin dikkat çekici konseptlerine alışık olan otomobil dünyasında her geçen gün yeni bir sürprizle karşılaşılabiliyor. Renault'nun tanıttığı coupé prototipi şu sıralar fuarlarda sergilenen uçuk tasarımları bile geride bırakan bir çerpıcılığa sahip.


Daha çok takma adı olan Le Corbusier olarak tanınan İsviçre asıllı Fransız mimar Charles-Édouard Jeanneret-Gris'nin 50. ölüm yıldönümü anısına hazırlanan otomobil basık, geniş ve uzun yapısıyla ilk bakışta dikkatleri üzerine çekebiliyor. Öne doğru uzanmış büyük bir ön panjura sahip olan aracın LED farları, kullanılmadığında kapaklar altında gizleniyor.


Mimaride modernizmin temsilcilerinden olan Le Corbusier'nin çizgilerinden esinlenen aracın tavanı ve bagaj kapağı camdan üretilirken menteşeleri arkaya yerleştirilen kapılar yukarıya doğru açılıyor. Dev jantlara sahip olan konseptin ön çamurlukları arkasında yer alan panellerin altında küçük bagaj bölümü bulunurken arka tasarımda ince LED stoplar dikkat çekiyor.

Audi RS6 Avant ve RS7 Sportback Performance


Son zamanlarda özellikle Alman markalarında, araçların yüksek performanslı seçeneklerini yeterince güçlü bulmama alışkanlığı oluşmaya başladı. Bu nedenle en güçlü seçeneklerde bile ek paketler sunmaya başlayan firmalar arasına Audi de katıldı.

Ingolstadt merkezli üretici RS6 Avant ve RS7 Sportback modellerinde sunmaya başladığı Performance seçeneğiyle giderek güçlenen rekabete de cevap vermiş oluyor. Piyano siyahına boyanmış parçalar ve koyu renkli stoplar gibi ufak tefek görünüm farklılıklara sahip olan ikilinin 21 inç çaplı jantları da modellere özel.


Kaput altında görev yapan çift turbo beslemeye sahip 4 litre hacimli v8 motorun gücü 605 beygire yükselirken maksimum tork, overboost fonksiyonuyla 750 Nm'ye ulaşıyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan ikili 0'dan 100 km/s sürate 3.7 saniyede ulaşabilirken 200 km/s'e ulaşmak 12.1 saniye sürüyor.

Maksimum süratler 250 km/s'te sınırlı olsa da Dynamic paketle 280 km/s, Dynamic Plus paketiyle de 305 km/s sürate ulaşmak mümkün. Adaptif pnömatik süspansiyon sistemi ve karbon seramik fren diskleri opsiyonel olarak sunulurken silindir sırası deaktivasyonu standart.

Performmaster C63 S Estate


Modifikasyon firmalarının üzerinde çalışmaktan zevk aldıkları motorlar arasında ilk sıralara oynayan Mercedes-AMG v8 ünitesi bu sefer de Alman firma Performmaster'ın radarına girdi.

Otomobilin görünümünde yapılan değişiklikler grafiklerle sınırlı kalsa da çift turbo beslemeye sahip 4 litre hacimli v8 motorun gücü 612 beygire, torkuysa 840 Nm'ye ulaşmış. 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilen otomobilin 200 km/s sürate ulaşması için 11.4 saniye gerekiyor. Güçlendirme işlemi sonucunda maksimum sürat 310 km/s'e ulaşmış.

21 Ekim 2015 Çarşamba

Volvo


İsveç merkezli üretici Volvo'da şu sıralar yeni model tanıtımı gerçekleşmiyor olsa da yeni model yılına farklı özelliklerle girecek birçok araç bulunuyor. Bu özellikler iç donanımdan yeni motora kadar uzanmakta.


Markanın Sensus arayüzünde yeni bir navigasyon sistemi kullanmaya başlayan Volvo artık bedava harita güncellemesi ve canlı trafik verileri de sunuyor.


S60 ve V60 modellerinde artık yeni T2 motor sunulurken bu ünite 1.5 litre hacimden 122 beygir güç, 220 Nm tork alabilmiş. Turbo beslemeli motor Euro 6 egzoz normlarını karşılıyor. Euro 3 pazarlarda satılan S60 ve XC60'ta sunulan turbo Diesel D4 motor 190 beygir güç, 400 Nm tork üretebilirken T6 motor için de yenilik mevcut. 306 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen 2 litre hacimli benzinli ünite dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte S60, V60, XC60 ve XC90'da kullanılacak.

TopCar Vantage Turbo Gold Edition


Makyajlı Porsche Cayenne'i güçlendirme yarışı son sürat devam ediyor. Aracı modifiye edenler listesine bu sefer de Rusya'dan TopCar katıldı. Daha önce de farklı Cayenne versiyonlarıyla karşımıza çıkan firma görünüm konusunda yine iddialı.


Genişletilen gövdesi üzerinde birçok karbon fiber parça kullanılan aracın kaputunda ek hava çıkışları bulunurken ön tampon altına bir splitter eklenmiş. Çamurlukların arkalarına da hava çıkışları ekleyen TopCar 22 inç çaplı jantlar, daha büyük bir spoiler, stoplar arasına eklenen ikinci bir spoiler, difüzör ve farklı bir egzoz sistemiyle aracın dış görünümünü daha dikkat çekici hale getirmiş.

Kaput altında da çalışmalar yapan firma çift turbo beslemeye sahip, 4.8 litre hacimli v8 motordan 600 beygir güç alabilmeyi başarmış.

VÄTH GLA V45RS


Mercedes ve AMG'nin ortak çalışması sonucunda ortaya çıkan crossover modellerinden en küçük olanı GLA 45 AMG bir üretici tarafından daha modifiye edildi. İki etapta güçlendirilen otomobilde küçük görsel farklılıklar da sunulmuş.


Karbon fiber paketinde ön tampon altına eklenen splitter, kapı altı korumaları, spoiler ve difüzör bulunan araç 30 mm alçaltılırken jant çapları da 20 inçe yükselmiş. İç mekanda da metal pedal seti, özel paspaslar, karbon fiber veya ahşap kaplamalar sunulmakta.

Kaput altında görev yapan turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motor ilk etapta 395 beygir güç, 485 Nm tork üretebilirken ikinci etap modifikasyon çalışmasında 445 beygir güç, 540 Nm tork alınmış.

20 Ekim 2015 Salı

O.CT Porsche 911 Turbo S Cabriolet


Porsche 911 ailesi içerisinde yeri ayrı olan seçeneklerden Turbo'nun daha da yüksek performans sunan Turbo S versiyonu modifikasyon firmalarının gözdelerinden. Bu aracın üzeri açılan versiyonunu güçlendiren O.CT Tuning, işini, görünümü değiştirmeden tamamlamış.

Dış görünümü aynı kalan otomobilde kullanılan çift turbo beslemeye sahip 3.8 litre hacimli Boxer motor 670 beygir güç, 880 Nm tork üretebilirken performans verileri dudak uçuklatıcı hale gelmiş. Sport Chrono paketiyle donatılmış halde 0'dan 100 km/s sürate 2.77 saniyede ulaşabilen aracın 200 km/s sürate ulaşmasıysa 9.32 saniye sürüyor. Maksimum süratse 335 km/s olarak açıklanıyor.