4 Mart 2016 Cuma

Apollo Arrow


Ürettiği süperspor otomobillerle ünlenen Gumpert artık eski modellerinden birisinin ismi olan Apollo'yu  marka olarak kullanacak. Yeni markanın işe başlarken yaptığı ilk şeyse pistlere uygun olarak geliştirilmiş bir konsepti tanıtmak olacak.


Birçok üretici gibi bu iş için Cenevre'yi seçen Apollo'nun Arrow isimli otomobili dikkat çekici bir görünüm sunuyor. Büyük hava girişleri ve aynı büyüklükte bir splitter ile donatılan ön tampon, gövdeden ayrıymış gibi görünen aerodinamik parçalar, 20 ve 21 inç çaplı jantlar, geniş yan etekler, yukarıya doğru açılan kapılar, ince yapılı yan aynalar, büyük hava girişleri ve arkada görülen dev spoilerle difüzör aracın performansını işaret ediyor.


Henüz teknik verileri kesinleşmese de yaklaşık 1.000 beygir güç ve 1.000 Nm tork üretebilecek, çift turbo beslemeye sahip 4 litre hacimli bir v8 motorla donatılması düşünülen otomobil yaklaşık 1.400 kg ağırlığında olacak.7 ileri vitesli, sıralı şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 2.9, 200 km/s sürateyse 8.8 saniyede ulaşması planlanan Arrow'un maksimum sürati 360 km/s olarak öngörülmüş.

Mercedes-Benz C Serisi Cabriolet


Mercedes'in bu yıl Cenevre'deki en büyük yeniliği şüphesiz C Serisi'nin üzeri açılabilen seçeneği oldu. C Serisi ilk defa cabriolet seçeneğe kavuşurken bu şekilde ezeli rakipler Audi ve BMW'nin D segmentinde yer alan modellerine de yeni bir rakip gelmiş oldu.

C Serisi Coupé temelleri üzerine geliştirilen otomobilin dış tasarımı da bu araçtan alınmış. Standart olarak AMG görünüm paketiyle sunulan aracın en küçük jant çapı seçeneği de 18 inç olarak belirlenmiş. Tasarımdaki en büyük farklılık olan açılır kumaş tavansa farklı renklerde alınabiliyor.


İç mekanını da sabit tavanlı kardeşiyle paylaşan otomobilde tavanı açıp kapatmaya yarayan ek düğmeler kullanılırken koltukların boyun bölümünden sıcak hava üfleyen Airscarf standart donanımda. Reflektif arka koltuk döşemelerini opsiyon donanıma ekleyen Mercedes tavanın 20 saniyede açılıp kapanabildiğini ve bu işin 50 km/s sürate kadar yapılabildiğini belirtiyor.

Kaputu altında da sürpriz bulunmayan otomobil 1.6, 2 ve 3 litre hacimli benzinli ve 2.2 litre hacimli Diesel motorlarla alınabiliyor. Benzinli seçeneklerin güçleri 156 ile 367 beygir arasında değişirken Diesel üniteler 170 ve 204 beygir güç üretebiliyor.

Hyundai Tucson


Hyundai'den, Avrupa için iyi, Türkiye içinse kötü bir haber geldi. Güney Kore merkezli üreticinin başarılı SUV modeli Tucson artık daha küçük hacimli bir turbo Diesel motorla da alınabilecek.

Kaputu altına 1.7 litre hacimli motor eklenen araç 141 beygir güç, 340 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla eşleştirilen üniteyle Tucson 0'dan 100 km/s sürate 11.5 saniyede ulaşabilirken ortalama yakıt tüketimi 4.9 litre/100 km olarak açıklanıyor.

Audi SQ7 TDI


Bu yıl Cenevre'de sessiz sakin prömiyeri yapılan araçlar arasında bir de büyük Audi bulunuyor. Alman markanın SUV modellerinden Q7, en güçlü Diesel versiyonuna bu organizasyonda kavuştu.

Dış görünümü standart modellerle neredeyse aynı olan araçta alt bölümü gümüş renkli ön panjur, daha koyu renkli logolar, mat metal renkli yan ayna kaplamaları, dörtlü egzoz çıkışı ve 20 inç çaplı jantlar bulunurken ek ücret karşılığında jant çapları 22 inç oluyor.


İç mekanda da büyük değişiklikler yok. Sportif yan destekler sunan ön koltuklar, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, metal pedal seti, Alcantara döşemeler ve SQ7 logoları farklılıkları oluşturuyor.

Asıl yeniliği kaputu altında bulunan SQ7 TDI'ın yeni geliştirilen 4 litre hacimli v8 motoru bir çift turbo beslemeye sahip olsa da asıl farklılık e-turbo olarak adlandırılan elektrikli kompresör beslemede. Bu sayede turbo boşluğuna son verdiğini belirten Audi düşük devirlerde daha atak bir motor yaratmış.


Seri üretim Diesel SUV modelleri arasında en güçlü seçenek olan motor 435 beygir güç, 900 Nm tork üretebiliyor. Maksimum torkunu 1.000 devirde üretmeye başlayan araçta dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart donanımda sunuluyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşmak 4.8 saniye sürerken maksimum sürat 250 km/s'te sınırlandırılmış. Ortalama yakıt tüketimiyse 7.4 litre/100 km olarak açıklanıyor.

Renault Scénic


Renault'nun bu yıl Cenevre'de tanıttığı en büyük yenilik Mégane Estate değil. Fransız üretici kompakt MPV modeli Scénic'in yeni nesil modellerini sergilemek için de bu organizasyonu seçti. Yeni aracın görünümü kadar donanımı da konuşulacak gibi görünüyor.

İlk bakışta Captur ile olan benzerliği gözlerden kaçmayan otomobilde kısa bir kaput, LED farlar, bombeli bir ön cam, büyük ön kelebek camları, 20 inç çaplı jantlar, opsiyonel olarak alınabilen kotrast renkli tavan ve  direkler, karakter çizgilerini takip eden yan cam alt sınırları, küçük bir spoiler ve yatık konumlu LED stoplar kullanılırken gövdenin alt bölümü siyah renkli koruma parçalarına sahip.


Eskisinden 40 mm daha uzun ve 20 mm daha geniş olan otomobilin bagaj hacmi 572 litreye ulaşırken iç mekanda sunulan çeşitli göz ve çekmeceler 63 litre ek hacim sunuyor. Bu bölümde diğer yeni nesil Renault modellerini örnek alan Scénic'te dijital gösterge paneli, büyük bir dokunmatik ekrana sahip orta konsol ve deri döşemeli ön panel gibi donanımlar bulunurken ayrı ayrı hareket ettirilebilen arka koltukarın kafalıkları geniş tutulmuş. Arka taraf için USB girişleri ve katlanabilir tepsiler de unutulmamış.


Kaputu altında 1.2 litre hacimli benzinliyle 1.5 ve 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorlar görev yapan otomobilin benzinli seçeneğinden 115 ve 130 beygir güç çıkışı alınabilirken Diesel motorların gücü 90 ile 160 beygir arasında değişiyor.


4CONTROL isimli direksiyonel arka aks ve MULTI-SENSE isimli sürüş modu seçimi de donanıma eklenirken gelecek aylar içerisinde Hybrid Assist sistemi de kullanıma geçecek. Bu teknoloji, 110 beygir güç üretebilen turbo Diesel motor ve manuel şanzımanla birlikte sunulan 48 Volt akü ve küçük bir elektrik motorundan oluşuyor.

3 Mart 2016 Perşembe

Subaru XV Concept


Bu yıl Cenevre otomobil fuarında konsept araç sergileyen firmalar arasında Subaru da bulunuyor. Japon üreticinin yükseltilmiş hatchback prototipi, isminden de anlaşılacağı gibi XV'nin yakın gelecekte alacağı hali gösteriyor.

Köşeli hatları bir sürpriz olmayan otomobilin altıgen ön panjuru ve agresif görünümlü LED farları da diğer Subaru konseptlerine göndermeler yapıyor. Dik yerleşime sahip sis farları ve metal tampon korumasıyla ön bölüm tamamlanırken profile bakıldığında ince yapılı aynalar, siyah çamurluk korumaları, şişirilmiş çamurluklar, alt kısmı turuncuya boyanmış tavan rayları ve 19 inç çaplı jantlar gibi detaylar göze çarpıyor.


Arka bölümü de sportif görünmeyi başarabilen otomobilin LED stopları parantez şekilli. Bagaj kapağı camının etrafı deflektörler ve spoiler ile kaplanan konseptin bu kısmında da dik yerleşime sahip sis farları ve metal tampon koruması bulunuyor.

SsangYong Tivoli XLV


SsangYong'un kompakt SUV modeli Tivoli artık daha büyük bagaj kapasitesi sunan XLV versiyonuna sahip. Güney Kore merkezli firma bu şekilde ulaşabildiği müşteri kitlesini büyütmeyi amaçlıyor.


Görünüm olarak kısa versiyonundan büyük bir fark sunmayan aracın 2.600 mm'lik aks mesafesi değişmezken 238 mm'lik uzama C sütunu arkasında gerçekleşmiş. İç mekan tasarımında da değişiklik sunmayan Tivoli XLV'nin arka koltuk sırtlıklarına biraz daha açı verilerek konfor artırılırken bagaj hacmi 720 litreyi bulmuş.


Kaput altında 1.6 litre hacimli benzinli ve turbo Diesel motor seçenekleri bulunuyor. Benzinli ünite 128 beygir güç, 160 Nm tork üretebilirken geçen yaz tanıtılan Diesel motor 115 beygir güç, 300 Nm tork üretebilmekte. Araçlar 6 ileri vitese sahip manuel veya otomatik şanzımanlarla donatılabilirken dört tekerlekten çekiş sistemi de opsiyonel olarak alınabiliyor.

Alfa Romeo Giulia


Geçtiğimiz yıl Quadrifoglio Verde versiyonuyla dikkatleri üzerine çeken Alfa Romeo Giulia'nın daha düşük performansa sahip versiyonları da sonunda tanıtıldı. Dinamik görünümünden çok şey kaybetmeyen araçlarda ilk etapta iki motor seçeneği sunulacak.


Aslında tahmin edilebilecek değişikliklere uğrayan otomobilin jant çapları 16 inçe kadar düşerken ince yapılı farlar ve büyük ön panjur korunmuş. Tamponda yer alan hava girişleri daha küçük olsa da sportif görünüm sunmaya devam etmiş. Hava çıkışları bulunmayan yan yüzeyde daha dar etekler görev yaparken arkaya geçildiğinde, ucu spoiler şekli alan bagaj kapağı, şık LED stoplar ve tamponun alt bölümünden kendisini gösteren çift egzoz çıkışı dikkat çekiyor.


İç mekanda da devam eden şıklık alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, 0 pozisyonu aşağıyı gösteren göstergeler, metal pedal seti, büyük bir dokunmatik ekran, geniş vites konsolu üzerine eklenmiş kumanda elemanları ve hem kenarlarda hem de arka koltuklarda sunulan yuvarlak havalandırma ızgaraları gibi detaylara sahip.


Kaput altında 2.9 litre hacimli canavardan daha az etkileyici üniteler barındıracak olan standart Giulia modellerinde kullanılan turbo beslemeli motorlardan benzinli olanı 2, Diesel olanıysa 2.2 litre hacimli. Bilgiler kesin olmasa da benzinli seçeneğin 330, Diesel'inse 210 beygire kadar çıkan güçlere sahip birkaç versiyonu bulunacak.

Volkswagen T-Cross Breeze


Volkswagen'in Cenevre otomobil fuarı yenilikleri arasında bir de küçük crossover konsepti bulunuyor. T-Cross Breeze isimli araçta farklı bir motor kullanmayan Alman üretici asıl farklılığı modelin üzerini açarak gerçekleştirmiş.

Boyu 4.133 mm, eni 1.798 mm ve yüksekliği 1.563 mm olan otomobilin aks mesafesi 2.565 mm olarak açıklanıyor. Tasarım özellikleri markanın yeni konseptlerini andıran T-Cross Breeze'in ince uzun ön panjuru LED farlarla birleşirken metal alt korumaya sahip tamponda büyük LED sis farları dikkat çekiyor.


Şişkin çamurluk ve kapı alt bölümleriyle 19 inç çaplı jantların birleşimi güçlü bir görünüm oluştururken bütün gövde altı korumaları siyah plastik üzerine metal plakalara sahip. Audi modellerini andıran LED stoplar kullanan T-Cross Breeze'in küçük bagaj kapağının ardında yaklaşık 300 litrelik hacim bulunuyor.

B sütunu bulunmayan cabriolet gövdesiyle yaşam alanına giriş ve çıkışlar rahatça yapılırken bu bölümde de sade bir tasarım ön planda. Alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, dijital gösterge tablosu, metal pedal seti, gövde renginde süslemeler, dokunmatik bilgi ve kumanda ekranlarıyla havada duruyormuş gibi görünen ara konsol dikkat çeken detaylar arasında.


Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 1 litre hacimli benzinli motor bulunan konsept 110 beygir güç, 175 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla güç ön aksa aktarılırken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 10.3 saniye olarak açıklanıyor. Ağırlığı 1.250 kg olarak açıklanan T-Cross Breeze'in maksimum sürati 188 km/s.

2 Mart 2016 Çarşamba

Abarth 124 Spider


Fiat'ın şık roadster modeli 124'ün tanıtılmasının ardından beklenen oldu ve otomobilin Abarth tarafından hazırlanmış versiyonu yüzünü Cenevre otomobil fuarında gösterdi.

Tasarım değişiklikleri Abarth logolarıyla başlayan otomobilde daha agresif görünüme sahip bir ön tampon kullanılırken siyah-beyaz gövde rengine bir de kırmızı renkli parçalar eklenmesi hoş olmuş. 17 inç çaplı jantlar, ek yan etekler, hava çıkışlarına sahip arka tampon ve dörtlü egzoz çıkışının haricinde Brembo markası taşıyan fren sisteminin kırmızı kaliperleri de sportif bir görünüm sunmuş.


İç mekanda çift renkli deri döşemenin yanında Alcantara döşemeler de dikkat çekerken kırmızı renkli devir göstergesi, metal pedal seti, farklı bir vites topuzu ve düz konumu gösteren direksiyon simidi donanıma eklenmiş.

Kaput altında görev yapan 1.4 litre hacimli motor turbo besleme yardımıyla 170 beygir güç, 250 beygir güç üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel veya yarı otomatik şanzımanlarla donatılabilen 1.060 kg ağırlığındaki aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 6.8 saniye sürerken maksimum sürati 230 km/s.

Renault Mégane Estate


Renault Mégane ailesi genişliyor. Fransız üretici, 2016 Cenevre otomobil fuarında bu modelinin station wagon gövde seçeneğini sergiledi. Boyutları büyüyen aracın tasarımındaysa büyük bir sürpriz yaşanmamış.

Tahmin edileceği gibi B sütununa kadar tasarım özellikleri hatchback kardeşininkiyle aynı olan otomobilin arka bölümünde cam yüzeylerin daralması önceki nesil modeli hatırlatıyor. Clio ST'de olduğu gibi arka çamurlukları şişkin tasarlanan otomobilde bagaj kapağı camının yatık tasarlandığı görülebilirken stoplar neredeyse marka logosuna kadar uzanıyor.


İç mekanı da hatchback kardeşinden alınan Estate'in bagaj hacmi 580 litre olarak açıklanırken iki farklı yükseklikte ayarlanabilen bagaj zemini sayesinde arka koltuklar yatırıldığında düz bir zemin elde edilebiliyor. Ön yolcu koltuğunun da yatırılabilmesi sayesinde boyu 2.77 metreye varan yükler taşınabiliyor.

Lamborghini Centenario


Lamborghini şaşırtmaya devam ediyor. Bu yıl Cenevre'de kurucusu Ferruccio Lamborghini'nin 100. doğum gününü kutlayacağını açıklayan İtalyan firma bu kutlamayı sınırlı üretim bir modelle hayata geçiriyor.


Aventador temelleri üzerine geliştirilen Centenario isimli otomobil karbon fiber gövdesiyle 1.520 kg ağırlığında. Ön tamponunda agresif görünümlü hava girişleri bulunan araçta büyük splitter kullanılırken beş kollu jantlar, önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı. Kapıların alt kısımlarında büyük deflektörler bulunurken yan hava girişleri de çok daha büyük tasarıma sahip.

Arka bölümü daha da agresif görünen araçta kullanılan dev difüzör, tamponun yerini almış. LED stoplar ve çift parçalı cama sahip kaput haricinde seviye ayarlı spoiler de donanımda. Otomobilin üçlü egzoz sistemi ortaya yerleştirilmiş.


İç mekanı genel anlamda Avantador'dan alınan Centenario'da bulunan bir çift kamerayla elde edilen görüntüler telemetri portundan bilgisayara aktarılabilirken bagajda iki kask için özel bir bölme yer alıyor. Karbon fiber ve Alcantara ile süslenmiş kabinde dijital gösterge paneli ve dokunmatik bir ekrana sahip orta konsol dikkat çekiyor.


6.5 litre hacimli v12 motoru 770 beygir güç üretebilen otomobil direksiyonel arka aksa da sahip. 0'dan 100 m/s sürate 2.8 saniyede ulaşabilen Centenario'nun 300 km/s sürate ulaşması 23.5 saniye alıyor. Maksimum sürati 350 km/s'in üzerinde olan araçtan toplam 40 adet üretilecek. Otomobillerin yarısı coupé diğer yarısıysa roadster olacak.

Porsche 911R


Porsche özüne geri dönüyor. Giderek daha çok modelinde lüks donanım, turbo besleme ve otomatik şanzıman kullanımına yönelen Alman üretici sınırlı üretim adedine sahip olacak 911R ile bu trendi değiştirmek istemiş.

911 GT3 RS temelleri üzerine geliştirilmiş olsa da çok daha sade bir görünüm sunan otomobilde hafifletilmiş gövde parçalarının yanında polikarbonat camlar da görev yapıyor. Küçük bir splitter sahibi ön tampon ve siyah renkli zemine sahip farların yanında standart olarak sunulan fakat iptal edilebilen grafik paketi de görünümü farklılaştırmış.


Tek bijona sahip 20 inç çaplı jantlar, difüzör ve hava çıkışlarına sahip arka tampon, koyu renkli LED stoplar ve siyah renkli gizlenebilir spoiler otomobilin diğer tasarım detayları arasında sayılabilir.

Önde 401, arkadaysa  391 mm çaplı karbon seramik fren diskleriyle donatılan araçta geliştirilmiş bir direksiyonel arka aks ve mekanik diferansiyel kilidi standart olarak sunuluyor.


İç mekana geçildiğinde kapı eşiklerinden yolcu konsoluna kadar birçok noktada 911R armaları görülebilirken retro döşemelere sahip karbon fiber koltuklar ve modele özel küçük çaplı direksiyon simidi en çok dikkat çeken detaylar. Ağırlığı 1.370 kg'a indirilen otomobilde bunu yapmak için arka koltuklar iptal edilirken klima ve ses sistemi opsiyon donanımlar arasına alınmış. Ayrıca kapı kolları yerine de kayışlar kullanılmış.

Kaputu altında atmosferik emişli, 4 litre hacimli Boxer motor bulunan 911R, 500 beygir güç, 460 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 323 km/s.

Fiat Tipo


Bu yıl Cenevre otomobil fuarının sürprizlerinden ikisi de Türkiye'de Fiat Egea ismiyle satılan modelin hatchback ve station wagon seçenekleri oldu. Avrupa'da bütün seri Tipo olarak adlandırılırken ikilinin arka bölümleri benzerlik göstermiş.


Büyük bir sürpriz yaşatmayan ikili B sütununa kadar Egea ile aynı detaylara sahipken özellikle hatchback modelin cam çizgisinin, bu noktadan sonra aşağıya doğru indiği görülebiliyor. Stopları Egea'nınkilerden daha sade bir görünüm sunan otomobillerde küçük birer spoiler de görev yapıyor. İkilinin bagaj hacimleriyse 440 ve 550 litre.

1 Mart 2016 Salı

Aston Martin DB11


Otomobil dünyasında sık sık başa gelmeyen olaylardan birisi de süperspor otomobillerin yenilenmesi. Konu, tutucu tasarım anlayışıyla bilinen Aston Martin gibi bir firma olunca bu durum daha da şaşırtıcı oluyor.

Uzun zamandır geleceği bilinen DB11 sonunda Cenevre otomobil fuarında tanıtıldı. Büyük bir sürprize neden olmasa da dikkat çeken bir görünüm sunan aracın ön bölümünde yer alan tipik Aston Martin panjuru ileriye doğru uzatılmış. Tampon altına bir splitter eklenirken ek hava çıkışlarına sahip kaput ve LED farlar sportif görünüme katkıda bulunuyor.


Ön çamurluk arkasına büyük bir hava yarığı eklenen otomobilde 20 inç çaplı jantlar kullanılmış. İnce bağlantı kollarına sahip yan aynalar ve çıkıntı yapan yan eteklerle birlikte sütunlar arasında, tavandan geçen bir kuşak sunulması yan görünümü farklılaştırmış. DB9 ile karşılaştırıldığında daha uzun bir bagaj kapağına sahip olduğu söylenebilen otomobilde LED stoplar, otomatik olarak yükselen spoiler ve çift egzoz çıkışı da standart olarak sunulmakta.


İç mekanı da çok daha modern bir tasarım sunan otomobilde daha yuvarlak hatlar kullanılırken çok daha kaliteli görünen butonlar, dijital gösterge paneli, alt ve üstü düzleştirilmiş direksiyon simidi, Mercedes modellerini hatırlatan joystick şekilli bilgisayar kumandası ve opsiyonel olarak sunulan 1.000 Watt çıkış gücüne sahip Bang & Olufsen ses sistemi dikkatlerden kaçmıyor. Bu arada bagaj hacmi de %20 büyüyerek 270 litreye ulaşmış.


Kaputunun altında da büyük bir yenilik sunan DB11'in çift turbo beslemeye sahip, 5.2 litre hacimli v12 motoru 600 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. 1.770 kg boş ağırlığa sahip olan araç 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla bu gücü arka aksa aktaracak. %51-%49 gibi bir ağırlık dağılımına sahip olan DB11 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 322 km/s olarak açıklanıyor.

Audi Q2


Audi'nin yeni model atağı devam ediyor. Cenevre otomobil fuarının beklenen prömiyerlerinden olan küçük SUV modeli Q2'yi uzun zamandır saklayan Alman üretici sonunda aracın üzerindeki sır perdesini kaldırdı.

Her yeni modelle birlikte tasarım dili daha da köşeli bir hale gelen Audi, bu aracında büyük ve dik bir ön panjur, opsiyonel olarak sunulan LED farlar, sportif görünüme sahip ön tampon, donanım seçeneğine göre gövde rengi veya siyah olan gövde altı korumaları, kalın C sütunu, ince spoiler, Mercedes A Serisi'ni andıran LED stoplar, genişletilmiş çamurluklar ve motor seçeneğine göre alınabilen çift çıkışlı egzoz sistemi kullanmış.


4.191 mm boya, 1.794 mm genişliğe ve 1.508 mm yüksekliğe sahip olan Q2'nin aks mesafesi 2.595 mm olarak açıklanıyor. 405 litre hacimli bagajsa 40:20:40 veya 60:40 oranında yatırılabilen arka koltuklar sayesinde 1.050 litre hacim sunabiliyor.


İç mekanı Audi'den beklendiği gibi sade olan otomobilin üst donanım seçeneklerinde dijital gösterge paneli, göbeği küçük üç kollu direksiyon simidi, büyük bilgi ekranı ve el yazısı destekli MMI kumanda birimi kullanılıyor. Yuvarlak havalandırma çıkışları ve farklı renklerde ısmarlanabilen konsol süslemeleri yaşam alanına farklı bir hava katmış.


Kaputu altında görev yapan motorların hacmi 1 litreden başlayan Q2'nin diğer benzinli üniteleri 1.4 ve 2 litre hacimliyken Diesel seçenekler 1.6 ve 2 litre hacimli. Araçların tamamında 6 ileri vitesli manuel ve 7 ileri vitesli DSG seçimi yapılabilirken 2 litre hacimli motorla donatılan Q2 örnekleri dört tekerlekten çekişli olarak alınabilecek.