24 Şubat 2017 Cuma

Ford Fiesta ST


B segmentinde yer alan hatchback modeli Fiesta'yı geçtiğimiz yılın sonunda yenileyen Ford, performans meraklılarını çok bekletmeden otomobilin ST seçeneğini de tanıttı. Üstelik küçülen motora rağmen artan gücüyle.

Görünümünde eskiden olduğu gibi büyük değişiklikler olmasa da Fiesta'nın en güçlü seçeneği kolayca tanınabiliyor. ST logolu ön panjurda altıgen desenli ızgara kullanılırken ön tampon daha agresif bir duruşa kavuşmuş. Kalınlaşan yan etekler ve koyu renkli, 18 inç çaplı jantlar yan görünümü farklılaştırırken arkada küçük difüzör, çift çıkışlı egzoz ve spoiler gözden kaçmıyor.


Hem üç hem de beş kapılı gövde seçenekleriyle sunulacak olan otomobilin iç mekanında Recaro imzalı sportif yan destekli koltuklar, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, metal pedal seti ve ortasında büyük bir ekran yer alan gösterge paneli bulunuyor.


Asıl yenilikse kaput altında. Motorlar genel olarak küçülme trendinde olsa da B segmentinin sportif modellerinde son zamanlarda hacim artışı dikkat çekiyordu. Fiesta ise bu işi tersine çevirerek turbo beslemeli motoru 1.5 litre hacimle sunmaya başlamış. 3 silindirli ünitenin bir silindirini kapatma özelliği de bulunuyor.

200 beygir güç, 290 Nm tork üretebilen ünite 6 ileri vitesli manuel şanzımanla eşleştirilmiş. Üç faklı sürüş moduna sahip olan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 6.7 saniye olarak açıklanıyor. Bu değerlerin tamamı önceki nesil Fiesta ST 200'ünkilerle aynı.

4 yorum:

  1. o jantları seçen tasarımcının zevkine... zaten iyice büyüdü mk1 focusdan hallice artık, bari biraz estetiğe önem verseler.

    Makyaja kadar otosan getirmese de olur

    YanıtlaSil
  2. Corsa ile birlikte sınıfının en çirkini.

    YanıtlaSil
  3. Downsizing olayı, hedeflenen emisyon değerleri yüzünden artık yavaştan terkedilmeye başlandı. Kaldı ki, Paris Otomobil Fuarı'nda Alain Raposo (Renault grubunun CEOsu) bu açıklamaya ek olarak hybrid-elektrikli araçlara para ayırmanın daha tercih edilebilir bir yol olduğunu söylemişti. VW'nin 1.4TSI'yı terk eyleyip 1.5TSI'ya geçmesinde de bunun etkili olduğu söyleniyor.

    Sözün özü, Ford'un da benzeri biçimde hacmi artırma seçeneğini yadırgamamak gerek Onur abim, saygılarımla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hacim artsa yadırgamazdım zaten. 1.6 idi önceden 1.5 oldu. Bir de silindir azaldı üstelik.

      Sil