20 Ocak 2018 Cumartesi

Mercedes-Benz AMG 53


Mercedes'in yeni modellerinin ardı arkası kesilmiyor. Kısa süre önce yeni nesil CLS Serisi'ni bizlerle buluşturan Alman üretici şimdi de bu araçla birlikte iki kapılı E Serisi'ne yeni AMG seçenekleri ekledi.


E Serisi Coupé ve Cabriolet ikilisine de eklenen yeni versiyonlarda daha geniş hava girişlerine sahip ön tamponlar, yeni jantlar, dörtlü egzoz çıkışı, difüzör, ince yapılı spoiler ve daha sportif görünümlü arka tamponlar standart olarak sunulıyor.

İç mekanında da bol bol AMG logosu bulunan araçların donanımında metal pedallar, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve karbon fiber trim parçaları dikkat çekiyor.


Asıl farkını kaput altında belli eden modellerin çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli motorları 435 beygir güç, 520 Nm tork üretebilirken 48 Volt sistemden beslenen ek ünite 22 beygir güç, 250 Nm'lik hafif hibrit katkısı yapabiliyor.

Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 9 ileri vitesli, çoklu kavramalı otomatik şanzımanla donatılan araçların performansları da dikkat çekici. Örneğin CLS 53 AMG, 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati de opsiyonel olarak 270 km/s'te sınırlandırılabiliyor.

6 yorum:

  1. Onur bey çoklu kavrama sistemini mümkünse açıklayabilirmisiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tork konvertörü yerine birden fazla balataya sahip bir sistem geçiyor. Üstüste yerleştirilen bu parçaların yaptığı iş aslında aynı ama gaz pedalına cevaqp verme hızı daha iyi. Bir de yüksek torka uygunlar. O nedenle kamyonlarda da kullanılıyorlar.

      Sil
    2. Bu bahsettiğiniz balatalar çift kavramalarda ki gibi kullanıma bağlı kalibrasyona ihtiyaç duyulan bir sistem mi? ve zamanla değişim durumu nedir? ( bu teknolojiyi bilmediğimden soruyorum)

      Sil
    3. Bildiğim kadarıyla otomobillerdeki ilk uygulama Mercedes modelleri ile gerçekleşti. O nedenle ne kadar uzun servis ömrü var göreceğiz. Fakat yapı gereği çift kavramalılardan daha uzun ömürlü balatalara sahip olsa da tam otomatik şanzımanların yağ değişimleri gibi 100.000 km'de bir ayar veya değişim gerekebilir diye tahmin ediyorum.

      Sil
  2. 53 ile 63'ün farkı nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E53 ve E63'ü karşılaştıracak olursak 63'ün görünümü daha agresif. Ama asıl fark mekanikte. 53'ün dört tekerlekten çekiş sistemini sadece arkadan itiş yapamıyorsunuz mesela. E63'te öyle bir opsiyon var. Bir de tabi 53 Serisinde sıralı 6 silindirli motor artı elektrik motoru yaklaşık 450 beygir güç üretebilirken E63'te 4 litre hacimli V8 var, 612 beygir gücünde.

      Sil