5 Ekim 2009 Pazartesi

Renault Laguna Coupé 2.0t


Uzun süredir sayfama taşımak istediğim şeylerden birisi durumunda olan otomobil testlerine Renault Laguna Coupé 2.0t ile başlıyorum. Renault'nun Blog sahiplerine bir jesti olarak özel test imkanı sunduğu bu otomobille dolu dolu bir gün geçirme şansım oldu.

Teste başlar başlamaz otomobilin sıkışık trafikte büyük rahatlık yaşatan 6 ileri vitesli otomatik şanzımanını bolca test etme imkanım oldu. Genel karakter olarak uzun süredir kullandığım 2003 model Opel Vectra 2.2'nin otomatik şanzımanını andıran ünite sorunsuz ve sarsıntısız vites geçişleriyle benden olumlu puanlar aldı. Yalnız hazır konu şanzımandan açılmışken şunu da belirteyim; araç genel olarak sportiflik için ayarlanmadığından vites geçişleri manüel modda biraz yavaş gerçekleşmekte. Ayrıca yine manüel moddayken vitesler, devir saati kırmızı bölgeye dokunduğu an değişmekte. Otomobili sürekli yüksek devirde kullanmaya alışık kişilerin bu özelliği akılda tutmalarında yarar var. Şanzımanın alışılması gereken tek yanıysa aslında motorun karakteristik özelliğiyle alakalı. Sıkışık trafikte 1. vitesten 2'ye geçerken turbo beslemeye sahip motorun ideal rejiminin altında kalmaması için 1. vites devir bandını alışılmışın dışında uzun kullanan şanzıman 2. vitesin başında sizi ekstra bir ivmeyle karşılıyor ki buna hazırlıklı değilseniz öndeki araca aşırı derecede yaklaşıp ani fren yapmak zorunda kalabiliyorsunuz.

Test sırasında Şile'nin virajlı yollarında test etme imkanım olan yol tutuş konusundaysa Renault'nun işini başarılı bir şekilde yaptığını söyleyebilirim. Tipik Fransız ekolünün üyesi olan süspansiyon sistemi, 45 yanaklı lastiklere rağmen yoldaki bozuklukları 4 kapılı bir Vectra'dan çok daha iyi emerken yol tutuştan da ödün vermiyor. Otomobilin yolu kavrama isteği o kadar iyi ki standart donanımda sunulan ESP'yi kuru yolda devreye sokmak için çok çalışmanız gerekiyor. Otomobilin direksiyon sistemi bir Coupé için biraz hissiz kalsa da otomobilin "Rahat" havasına gayet uyumlu ve özellikle şehir trafiğinde kullanımı oldukça rahat. Bütün bunlar bir yana Renault'nun Avrupa pazarında satılan Laguna ve Laguna Coupé modellerinde opsiyonel olarak sunduğu 4Control adlı direksiyonel arka tekerlekleri de ülkemizde görmek beni daha da mutlu ederdi. Bu sistem sadece dönüş çapını azaltmakla kalmıyor, viraj alınırken aracın izinden sapmamasını da sağlıyor.

Gelelim otomobilimizin performansına. Test ettiğim araç Renault'nun düşük basınçlı turbo besleme uyguladığı 2 litre hacimli benzinli motora sahip. Türkiye'de satılan en güçlü model olsa da Avrupa'da satılan en güçsüz benzinli motorlu Laguna Coupé olma özelliği taşıyan otomobilin motoru 170 beygir güç, 270 Nm tork üretebiliyor. Fabrika verilerine göre 0'dan 100 km/s sürate 9.2 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 220 km/s. Otomobilin pek aceleci olmamasının bir nedeni şanzıman olsa da asıl büyük neden 1555 kg'lık boş ağırlığı.

4.6 metreyi aşan boyu ile büyük şehirler için uygun bir otomobil gibi görünmese de görüş açılarının birçok Coupé aracınkinden iyi olması bu otomobili daha da kullanılır kılıyor. Arkada bulunan park yardımcı sistemi yüksek bagaj kapağının neden olduğu görüş problemini giderse de bombeli motor kaputunun aracın burnunu görünmez kılması üzerinde pek durulmamış. Bu problemin çözülmesi için Avrupa'da opsiyonel olarak sunulan ön park yardımcı sisteminin kullanılması yerinde olur düşüncesindeyim.

Aracın çerçevesiz camlara sahip kapılarından içeriye girdiğinizde büyük bir sürprizle karşılaşmıyorsunuz. Hatchback Laguna modelinden tanıdığımız orta konsol ve göstergeler Coupé modelinde de aynen yerini korumuş. Objektiflikten uzak bir yorum olacak ama bence bu iç mekan Coupé modele Hatchback modelinkinden daha çok yakışmış. Rahat ve yeterli yan destek sunan koltukların beğenmediğim iki yanı var; Öncelikle koltuklar biraz daha geniş oturma alanı sunabilirdi. Yan desteklerin vücudunuzu kavradığını hissetmek güzel fakat bu desteklerin arasına sığmak için ideal oturma pozisyonunun dışına çıkmak rahatsız edici olabilir. İkinci eksikse koltukların tamamen manüel ayarlı olması ki bu fiyat klasmanında bir otomobilin en azından birkaç fonksiyonu elektrikle kumanda edilebilen koltuklara sahip olmasını beklerdim. Arka koltuklara geçiş ve bu alanda sunulan diz ve baş mesafeleri aracın bir Coupé olduğu düşünüldüğünde rahatsızlık vermiyor. İki kişi için tasarlanan arka koltuklarda omuz mesafesi genişken burada oturan yolcular için yerleştirilmiş havalandırma ızgaraları gerekli bir donanım. 423 litre hacim sunan bagaj sınıfına oranla başarılı olarak nitelendirilebilir. Direksiyon arkasındaki koldan kumanda edilebilen ses sistemi 140 Watt çıkış ile birlikte 4 hoparlör ve 4 tweeter sunuyor. MP3 çalabilen CD değiştiricisine sahip sistemin performansı başarılı.

Otomobilde sunulan donanımlardan bir diğeri olan elektronik park freninin, motor stop ettiğinde devreye otomatik olarak girip, motor çalıştığında manüel olarak devre dışı bırakılmasıysa bana gereksiz gibi geldi. Özellikle otomatik şanzımana ve dolayısıyla şanzımanda "Park" moduna sahip önden çekişli bir araç için fuzuli bir uygulama gibi görünüyor. Olası bir araç çekme anında dört tekerleğin birden frenlenmiş olması istenmeyen hasarlara sebebiyet verebilecek bir durum.

Bol elektronik oyuncakla donatılan Laguna Coupé, Renault'nun kartlı giriş sistemiyle donattığı bir model. Aracın kartı yanınızdaysa cebinizden çıkarmanıza gerek kalmadan otomobile binip motoru çalıştırabiliyorsunuz. Aynı şekilde araçtan ayrıldığınızda kart cebinizdeyse aracın kapıları kilitleniyor ve aynaları otomatik olarak katlanıyor.

Daha önce de belirttiğim gibi 170 beygir güç üretebilen motor Laguna Coupé ailesinin "Güçlü" kategorisinde yer almıyor. Bu nedenle performanslı kullanımlarda yüksek devirler seçmek gerektiğinden aracın yakıt tüketimi de artıyor. Gerçi pek sağlıklı bir veri olmayacak ama test sırasında kullandığım araç 100 km mesafede ortalama 13.5 litre benzin yaktı. İnişli çıkışlı yollar ve performanslı kullanımla beraber şehiriçini de kapsayan güzergah nedeniyle tüketim değerinin bu seviyede olması normal. Uzun yolda, sağ ayağınıza söz geçirebilirseniz aynı mesafede 8 litrenin altına inmeniz mümkün. Aracın performans odaklı olmadığını hatchback modelininkiyle aynı olan egzoz sesinden de anlamak mümkün.

Test yazımı sonlandırmadan önce Renault ve Renault-Mais'e birkaç önerim olacak; Birincisi, hatchback Laguna modelinde bile opsiyonel olarak sunulan sunroof ve panoramik tavan gibi bir opsiyonun bu araçta da olması gerekliliği. Sadece güzel görünüm için değil Coupé stilinin iç mekana zorunlu olarak ilettiği basıklık hissini alması için de bu iki opsiyondan en az birinin gerekli olduğunu düşünüyorum. İkinci önerimse doğrudan Renault-Mais'e olacak; Bildiğiniz üzere ülkemizde otomatik şanzımanlı spor otomobiller yaygın değil. Bunun nedenlerinden birisi de hala otomatik şanzımanla sportif kavramlarının uyuşmadığını düşünen halkımız. Ayrıca Renault'nun sadece en güçsüz ve en güçlü modellerinde bu şanzıman çeşidini sunması arada kalan versiyonların hitap edeceği kesimin tam da Türkiye sınırları içerisinde yaşayan insanlar olmasını beraberinde getiriyor. Şu anda Renault, Laguna Coupé'nin 2 motor seçeneğini Türk tüketicisine sunuyor. İlk versiyon test ettiğim benzinli modelken ikincisi 2 litre hacimli, 150 beygir güç, 340 Nm tork üretebilen bir motora sahip Diesel versiyon. Her iki modelde de standart olarak 6 ileri vitesli otomatik şanzıman sunulurken manüel şanzıman opsiyonu bile bulunmuyor. Avrupa pazarına baktığımızdaysa ülkemizde başarılı satış rakamlarına ulaşabilecek versiyonları görebiliyoruz. Örneğin 2 litre hacimli benzinli motorun yüksek basınçlı turbo beslemeye sahip versiyonu. 205 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen motor 6 ileri vitesli manüel şanzımanla eşleştirilirken GT paketiyle araca daha sportif bir hava verilmiş. Aynı şeyi 2 litre hacimli turbo Diesel motorun 180 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen versiyonu için de söylemek mümkün. Her iki motorun da vergi dilimi değişmediğinden 3 litre dCi veya 3.5 litre hacimli v6 motorlar gibi aşırı vergi yükü altında ezilmeden ülkemizde satılabilirler. Ayrıca her ikisinde de kullanılan manüel şanzıman ve daha sportif aksam performans odaklı müşterilerin dikkatini Laguna Coupé'ye çekebilir. Avrupa ile karşılaştırıldığında bu model için fiyat politikasını başarılı bulduğum Renault-Mais, her iki versiyonu da otomatik şanzımana sahip daha güçsüz kardeşleriyle benzer fiyatla piyasaya sürebilir. Bu arada 40000 Euro seviyesinde gezinen fiyatı yüksek bulan okurlarıma Renault-Mais'in bu konuda daha fazla inisyatifinin bulunmadığını söylemek isterim zira Laguna Coupé'nin Türkiye pazarı fiyatları Fransa pazarındakinden yaklaşık (ve sadece) %10 daha pahalı.

Test günü ile ilgili daha detaylı fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

3 yorum:

  1. İlk test için gayet başarılı bir çalışma olmuş.Tebrikler, umarım devamı da gelir.
    Özellikle bu otomobilin sportif coupe meraklıları tarafından talep görecek yüksek motor gücüne sahip versiyonlarının getirilmesi konusuna bende katılıyorum.Bu çapta bir otomobilden muhakkak daha fazlasını isteyecek kullanıcılar olacaktır.Bu istekte olanlarında gidip v6 ya para yatırmayacakları ortada.Daha küçük hacimle pekala bu kullanıcılarda memnun edilebilir.

    YanıtlaSil
  2. araç maalesef bu motorla çok yüksek bir yakıt tüketimine sahip. 100 bin lira verilip alınan arabaların 2. elinin 50 bin gibi değerlere düşmesinin sebebi de bu.

    YanıtlaSil
  3. Bu sayede ikinci el alınması çok makul bir araç oluyor. Daha iki yaşına yeni girmiş 20.000 km bile yapmamış örnekleri 0 Mégane fiyatına alınabiliyor.

    YanıtlaSil