19 Kasım 2012 Pazartesi

Volkswagen Golf 1.6 TDI Comfortline DSG


Üretim rakamı 30 milyona ulaşan Volkswagen Golf'ün 7. nesil modelleri geçtiğimiz Eylül ayında tanıtılmıştı. İlk etapta Türkiye de dahil toplam 6 ülkede satışına başlanan otomobil eskiden olduğu gibi çok dikkat çekmeyen bir tasarıma sahip. İlk etapta satışa sunulan motor seçenekleri de tanıdık olan otomobilin Türkiye basın lansmanı Antalya'da yapıldı.

Bu tip organizasyonlarda genelde araç hakkında yeterli veri toplanamıyor olsa da bu sefer sürüşü - biraz da rotadan çıkarak - uzun tutabildiğimden alıştığımız lansmanlardan daha bol izlenim iletebileceğim.

4.255 mm boy, 1.799 mm genişlik ve 1.452 mm yükseklikle eskisinden az da olsa daha büyük bir otomobil olan 7. nesil Golf 2.637 mm aks mesafesiyle de arka koltuklarda sunduğu diz mesafesini artırmış. Bu arada otomobilin bagaj hacmi de 350'den 380 litreye ulaşmış.

Önceki nesilden daha köşeli hatlara sahip olan yeni model tipik Golf çizgilerinin yanında bazı yenilikler de sunuyor. Kalın C sütunuyla kolayca tanınabilen otomobilin yan aynalarının önünde küçük kelebek camları bulunuyor.


Audi A3 ile paylaştığı MQB platformu sayesinde ağırlığı aşağıya çekilebilen otomobilin 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor ve DSG'ye sahip modelleri 1.312 kg ağırlığında. Comfortline donanımında sunulan 16 inç çaplı jantlar ve 205/55 ölçüsüne sahip lastikler araca biraz küçük gelmiş gibi görünseler de Highline donanımında sunulan 225/45 ölçüsü sunan lastikler ve 17 inç çaplı jantlar gerçekten şık bir görünüme sahip.

İç mekanı oldukça şık bir görünüm sunan yeni Golf'te alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, piyano siyahı konsol kaplamaları ve beyaz renkli iç mekan aydınlatması dikkat çeken detaylar arasında bulunuyor. Comfortline'dan itibaren sunulan ambiyans ışıklandırması şık bir dokunuşken ortası Alcantara kaplı sportif yan desteklere sahip ön koltuklar virajlarda görevlerini başarılı bir şekilde yapıyor.

Yeni nesil aracın olumlu yönlerinden bir diğeri de iç mekanda sunulan irili ufaklı gözler. Orta konsolun alt kısmında sunulan kapaklı göz oldukça derinken vites konsolunda bulunan ve bardaklık olarak da kullanılabilen kısım şık bir stora sahip. Bu bölümün yanında da kapaksız küçük bir göz bulunurken ön koltuklar arasında bulunan kol dayanağının hem ileri geri hem de yükseklik ayarlı olması çok olumlu. Eşyalarını gözlerden daha da uzak tutmak isteyenler için ön koltuklar altında sunulan gözlerse iyi düşünülmüş.


Kapı içi gözler konusunda da cömert davranan Volkswagen arka koltuklarda da yüksek konfor seviyesi sunabiliyor. Bu kısım için havalandırma kanalları sunulurken üç kişi için kafalık ve 3 noktalı emniyet kemerleri de hazır bulunuyor. Segmentte bazı araçlarda lüks donanım olarak algılanan katlanabilir kol dayanağı iç kısmında bulunan bardaklıklarla işlevselliği maksimize ederken aynı yerde bagaja kolay ulaşım için kilitlenebilir bir kapak olması da yüzleri güldürüyor. Bu arada arka koltukların katlanabildiğini söylememe sanırsam gerek yok.

Hazır konu iç mekandayken gösterge tablosunun diğer Volkswagen modellerini tanıyanlara yabancı gelmeyeceğini de belirteyim. Şoför kapısında yer alan elektrikli cam, ayna ve merkezi kilitleme düğmeleri de tanıdık tasarımlarıyla yabancılık çektirmezken dokunmatik ekrana sahip ses sistemi ve dijital gösterge sunan çift bölgeli klima kumandaları şık bir duruşa sahip. Güzel görünen vites kolunun yanında da şık bir platform sunan Volkswagen bu bölgeye elektromekanik park freni ve hill holder düğmelerini yerleştirmiş.

Test sürüşünün ilk kısmında çok yüksek olmayan süratlerde sakin bir şekilde kullandığım Golf'te bulunan süspansiyon sistemi orta-sert ayarlı. Geniş yanaklı lastiklerin de yardımıyla sunduğu konforda bir eksiklik bulunmayan sistem 17 inç çaplı jantlarla daha da eğlenceli bir hale getirilebilir. Araç çizgiden kopmaya başladığında kendisini çok da belli etmeden devreye giren ESP beğenimi kazanırken geniş yollarda çok da sportif kullanılamayacağı izlenimini veren araç yollar daralıp sürücü de ralli pilotu havasına girdiğinde bu tempoya ayak uydurarak beni şaşırttı.


1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru geçen Golf neslinden de tanıdık olan araç 105 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla donatılan test aracı daha önce testini paylaştığım Polo TDI Comfortline DSG'de üzerinde durduğum bütün olumsuzlukları bertaraf etmiş. D konumunda ayak frenden çekildiği anda tam otomatik şanzımanlarda olduğu gibi ilerlemeye başlayan otomobil bu sayede ilk hareketteki gecikmenin önüne geçmiş.

Vites D konumundayken aşağıya doğru hafifçe çekildiğinde sportif sürüşler için S konumuna geçen şanzıman ister vites kolundan ister direksiyon simidine eklenmiş kulakçıklardan kumanda edilebiliyor. Start-Stop sistemiyle de uyumlu çalışan DSG'nin vites geçişleriyse çok başarılı. Standart donanıma alınan yokuş kalkış desteğiyle de yüzleri güldüren şanzıman bu sefer beğenimi kazandı.

Maksimum sürati 192 km/s olarak açıklanan otomobil 0'dan 100 km/s sürate çıkarken ortalama yakıt tüketim değeri 3.9 litre/100 km olarak açıklanıyor ki bu sefer tüketimin, en azından resmi dokümanlarda manuel şanzımanda daha düşük olması ilginç. Yer yer tek şeride düşen bölünmüş yollarda, arada ağır vasıta sollayıp boş düzlüklerde yüksek süratlere de ulaşarak elde ettiğim 6.5 litre/100 km seviyesindeki tüketim değeriyse aracın aşırı zorlanmadığı otoyol sürüşlerinde rahatlıkla 6 litrenin altına inecektir.

Geçmişte Golf'ün en büyük sorunlarından olan fiyat-donanım oranıysa bu nesilde müşterileri daha çok mutlu edecek gibi görünüyor. Yeni nesil Volkswagen Golf'ün 105 beygir güç üretebilen 1.2 litre hacimli TSI motoru ve Midline Plus donanımıyla başlangıç fiyatı 42.900 TL olarak belirlenmiş. 1.6 TDI Comfortline modelleri 57.600 TL'den başlayan fiyatlarla satışa sunulurken Highline DSG'de fiyat 68.900 TL'yi buluyor.


Test sırasında kullandığım 64.600 TL değerindeki Comfortline DSG'de fren enerjisi geri kazanım sistemi, start/stop, çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi, CD, MP3 ve WMA çalabilen, AUX ve SD card destekleyen 8 hoparlörlü ve dokunmatik ekranlı ses sistemi, bagajda 12 Volt soket, piyano siyahı konsol kaplaması, ortası Alcantara kaplı sportif koltuklar, seviye ayarlı ön kol dayanağı, 16 inç çaplı jantlar, çift bölgeli otomatik klima, hill holder, yol bilgisayarı, far yükseklik ayarı, lastik basınç göstergesi, elektrikli cam ve aynalar, elektronik dinamik diferansiyel kilidi, iki boyutlu ekrana sahip yol bilgisayarı, ön, yan, perde ve sürücü diz hava yastığı, yorgunluk tespit sistemi ve lastik basınç sensörü gibi zengin bir standart donanım listesi bulunuyor. Aracın iki opsiyonel donanımından ilki 950 TL değerinde metalik boyayken ikincisi, boyutları büyüyen ve 2.700 TL'ye sunulan elektrikli sunroof.

Bu arada aynı aracın Highline donanım paketinde, bütün bu donanımlara ek olarak, LED gündüz farları, 17 inç çaplı jantlar, ön ve arka mesafe kontrol sensörleri, daha büyük bir dokunmatik ekrana sahip ses sistemi, koyulaştırılmış arka camlar, üç boyutlu renkli ekrana sahip yol bilgisayarı, hız sabitleme sistemi, follow me home özellikli farlar, yağmur sensörü, otomatik yanan farlar ve orijinal ebatta alüminyum alaşımlı janta sahip stepne bulunuyor.

Volkswagen yetkilileri segment farklılığını gerekçe göstererek Golf'ün premium C araçlardan müşteri çalmayacağını düşünse de fiyat/donanım oranı ve sunulan motor seçenekleri bu konunun hala tartışılabilir olmasını sağlıyor.

Lansman sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

66 yorum:

  1. ya usta incelemen gene çok başarılı da bu volkswagenler 68 milyar vermek büyük günah ya bu distribütör türkiyeyi ölümüne kazıklıyor işin kötüsü millette 3 ay bekleyip almak istiyor.kuş kadar aklın varsa git o paraya lancia delta dizel al konfor kalite olarak ezer geçer.yol tutuşta da muhtemelen ezer.bu alman fetişliği çok can sıkıcı alman olan ve adını ününü hakeden sadece mercedes var.

    YanıtlaSil
  2. Mercedes benz ve bmw var

    YanıtlaSil
  3. Golf 6'da kullanılan bağımsız süspansiyon yerine kullanılan torsiyon çubuğu hakkında ne düşünüyorsunuz? Konfor yol tutuş ve sürüş zevki konularında Golf 7 selefine oranla ne durumda?

    YanıtlaSil
  4. Volkswagen'in fiyatlandırmasını genel olarak pek beğenmesem de Golf'ün fiyatları çok yüksek değil. Diesel otomobillerin Türkiye'de aşırı şişirilmesinin sonucunu zaten bütün markalarda görebiliyoruz. Bunun yanında test aracının Almanya fiyatının da 24.500 Euro'dan başladığını belirtmek gerek. Almanya'nın KDV'si (%19) neredeyse bizimkine eşit. Bizdeyse üzerine bir de %40 ÖTV var ki bu düşünüldüğünde ucuza bile geliyor araçlar.

    Golf 6 kullanmadığım için karşılaştıramam iki aracı fakat özellikle sert frenlemede arka tarafın normalde olduğundan daha huzursuz olduğunu fark ettim. Bunun yanında ESP'nin zamanında ve aşırıya kaçmayan müdahaleleri bu huzuruzluğu giderebiliyor. Performanslı sürüşlerdeyse daha çok önden kaymaya meyilli bir otomobil olduğundan arka akstan şikayet gelmiyor.

    YanıtlaSil
  5. vw nin belli bir kalitesi oldugu ortada ama turkiye'de yasayan orta halli bir vatandas icin ya en bos paketini alip birakacaksin ya da hic bulasmayacaksin cunku soyguna giriyor. bos paketini de almak yerine hyundai i30 gibi arabalarin daha dolusunu almaya yanasiyor millet. hak da vermiyorum degil hani hyundai kia da eski kola kutusu gibi araba ureten firma olmaktan ciktilar. bugun kac kisi goruyorum i30 icin ceed icin gun sayan. vw ise sadik musterisine guvenerek biz buyuz cizgimiz bu diyip fiyatlarla oynamiyorlar. yoksa ben de isterdim koreleri/fransiz yerine alman dusunuyum ama butce sikinti cikariyor iste.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Donanım farklılıkları var fakat bir Golfü Hyundai i20 ile karşılaştıramazsınız... İç kısımda kalite algısı çok farklı, konfor çok farklı... Donanımla bunları kapatamazsınız. Ben V40 Volvo kullanıcısıyım ama bir Golfte ki konforu aracımda bulamıyorum...

      Sil
    2. i30 ile karşılaştırmış zaten ki bence karşılaştırılabilir. 1.6 Diesel klasmanında performans konusunda fark atıyor i30. Aynı segmentte her aracın birbirine karşı artı ve eksileri var sonuçta.

      Sil
  6. Vw yetkililerince Golf’ün premium C sınıfı araçlardan biri olmadığına dair vurgu yapılıyor. Bunun sebebi bana göre A3 ile ortak platformu paylaşan Golf’ü, A3’ten ayırma isteği. A3 ile Golf’ün birbirine benzemesi iki aracın da başına gelebilecek en kötü şey.

    YanıtlaSil
  7. Şu anda Higline donanımda Led Gündüz farları ve renkli/3 boyutlu yol bilgisayarı standart olarak bulunmuyor.

    U-Led Bi-Xenon far: 3000 küsür TL. Bu opsiyonda uzun far asistanı da mevcut bildiğim kadarıyla.

    Sadece Bi-Xenon far: 1300 TL civarında.

    Renkli yol bilgisayarının fiyatını bilmiyorum ama opsiyonel olduğu kesin.

    YanıtlaSil
  8. Aynı şeyi beş kişiden duydum ama lansmanda verilen bilgi bu değildi malesef. İlk partide bayilerin bütün bu özellikleri standart olarak sunduğunu öğrendim sonradan.

    YanıtlaSil
  9. Bu arada A3 ve Golf'ü ayırmaya çalıştıkları doğru ki fiyatlandırmadan da bu anlaşılabiliyor. Bunun yanında platform, motor ve şanzımanı aynı olan bir Golf 10.000 TL gibi bir fiyat avantajına sahipken insanları düşündürebilir.

    YanıtlaSil
  10. Umarım aynı fark leon'la da olur; Leon alırız. Autoshow'da incelediğim kadarı ile Leon hepsinden güzel.

    YanıtlaSil
  11. İç mekandaki golf 3 gönderme ve dönüş beni baya şaşırtı. Ama önceki kasadaki ciddiyet ve sıkıcılığın arttırılması gerçekten biraz rahatsız edici boyutlara ulaşmış.. sadece VW kalitesi ve TSI motorlar için bu segmentte bukadarına katlanmak pek mantıklı değil aslında...Opsiyon fiyatlarıda facia olmaya devam ediyor

    YanıtlaSil
  12. Bu Golf'lere çok gülüyorum yahu...

    YanıtlaSil
  13. Yine Auto Show ekolünden bir test yazısı, yine ölümüne sıkıcı bir Golf. Şu sıkıcı şeyin uzaktan akrabasının Aventador olduğunu düşünmek üzüyor beni. Allahtan çok uzak bir akrabası. Ve yine Allahtan motorsiklet diye bir şey var paranın karşılığını gerçekten alabildiğin. Ölürsen de sıkıntıdan ölmediğin.

    YanıtlaSil
  14. motosikletten korkan ve kullanamayan biriyim 4 tekerden sasmam ama vw de omur boyunca tek bir kurus kazanamaz. vw grubuna ait araba almam asla. bu kadar musteriyi angut yerine koyan bir firma/yonetim anlayisi baska yerde yoktur. tum firmalar tabi ki satmayi kar etmeyi amacliyor ama vw grubuna lanet gelsin yani bu kadar olur. fransiz japon alirim amerikan asilli alman opel ford alirim yine de vw almam. golf'u de ve fiyat politikalari da yerin dibine girsin

    YanıtlaSil
  15. Auto Show sıkıcılığı diyorsunuz sayın adsız da sizin yorumunuz da tam anlamıyla donanım haber sıkıcılığında ford sponsorluğunda gerçekleşen bir yorum olmuş. Evvela merak ederim hep. Astra'yı geçememiş Focus'u senelerdir Golf'le bir tutmanın mantığı nedir acaba? Tamam bir BMW 1 serisi veya Audi A3 değil Golf lakin megane'dı focus'tu i30'du Astra'ydı bunlardan da iyi yahu :)

    YanıtlaSil
  16. Agamemnon'un testine gelince. Emeğine sağlık öncelikle. Çok titiz bir test yorumu olmuş. Arabada piyano kaplaması + elektronik park freni + bol eşya gözleri + alkantra koltuklar bayıldığım detaylar olmuş. Simetrik yerine sürücüye dönük konsolu da çok beğendim :) Golf'e 4. nesilden beri hayranlık var artık 7. nesli alırım diye ümit ediyorum.

    YanıtlaSil
  17. Arkadaş Highline 1.4 140 PS olanını aldı.Aracı alalı 2 gün oldu olmadı aracı soydular.Ön konsol darmadağın olmuş.(demek ki o kadar kaliteli değilmiş)Dardanel'in kapağını açınca kapak bükülür ya,işte aynen öyle olmuş.Radyoyu da çalmışlar.Pes yani.

    YanıtlaSil
  18. ötv yüzünden olsa da golf fiyat olarak lükse yakın şahsen o kadar para verecek olsam a3 alırdım ve imajının nimetinden de yararlanırdım hatta mb a-sınıfı bile tercih edilebilir biraz daha para dökülerek

    YanıtlaSil
  19. Türkiye'de değil heralde olay zira Doğuş bize lansmanda 140 beygirlik modelin Ocak'tan önce gelmeyeceğini söylemişti. Hırsızların dağıttığı bir konsolun kalitesinin dağılma durumundan anlaşılabilmesi biraz zor. Ne tür bir güç uyguladıkları belirsiz sonuçta. Levyeyi sokup Rolls-Royce Phantom'un ahşap konsolunu da incecik ahşap çıta gibi kırabiliriz sonuçta.

    YanıtlaSil
  20. İşte bu seçim insanların beklentilerinde bitiyor. Şu anda en pahalı Golf en ucuz A3 fiyatına satılıyor neredeyse ki A3 çok daha küçük hacim sunuyor Sportback gelene kadar. Diğer markalarda da durum bu şekilde. C Segmentinde bulunan en donanımlı aracını D'de bulunan giriş modelinin fiyatına yakınlaştırır genelde üreticiler. Veya aynı temeli paylaşan araçlardan premium olanının başlangıç fiyatını standart olanın en donanımlısının fiyatıyla eşitliyorlar ki imaj arayana daha fazla para ödetmeyi becerebilsin.

    Özellikle Türkiye'de insanlara daha fazla para harcatmanın en akıllıca yolu bu. Aynı platform, motor, şanzıman ve donanıma sahip Volkswagen, Audi'deki ikizinden 10.000 TL daha ucuz ama insanlar aradaki farkı verilebilir buluyorlar. Bu araçların servisleri de çok komik. Üzerinde Seat, Skoda, VW ve Audi logosu olan ortak parçaların fiyatları inanılmaz değişim gösteriyor.

    YanıtlaSil
  21. Otomatik sayfa yenilemeyi kaldırmanızı rica ediyorum.

    YanıtlaSil
  22. Sadece giriş sayfasının yenilenebilmesi için bir kod yazabilen varsa yorum girilebilen sayfalardan tamamen kaldıracağım. Var mıdır böyle bir yiğit?

    YanıtlaSil
  23. yani vw grup sistemi oturtmuş diyorsunuz skoda<seat<vw<audi<benley diye bi silsile (fiyat olarak)

    YanıtlaSil
  24. Fotograflardan gördüğüm ve forumlardan okuduğum kadarıyla malzeme kalitesinde biraz tasarrufa gidilmiş. benim bildiklerim gaz pedalının eski modellerdeki gibi yerden değil de yukarıdan bağlantılı olması (bilmiyorum belki bunun başka bir nedeni de vardı ama güzel bir ayrıntıydı) arka kapı malzemelerin sert plastikten olması ve 1.2 tsi ve !.6 tdi modellerde arkada salıncaklı sistemin kullanılması. Sizin gözünüze çarpan bunların dışında bir şey oldu mu??

    YanıtlaSil
  25. Sn Hasan Rüstemoğlu. Ford'un motorsiklet ürettiğini de sizden öğrenmiş oluyoruz. Bu kadar alakasız bir cevap için sizi tebrik ederim. Bu kadar alakasız...

    YanıtlaSil
  26. Arka kapı içinin dışında ön kapı içlerinin alt kısmında da sert plastik kullanılmış. Bir de orta konsolun üst kısmında kullanılan yumuşak plastik aşağıda biraz erken bitiyor. Vites konsolunun tamamı sert plastikten.

    Bunlar dışında gözüme çarpan tek sorun havalandırma kumandalarında bulunan çevirmeli kontrollerin yerlerine tam oturmamış gibi oynamasıydı.

    YanıtlaSil
  27. Yeni Mercedes A serisi dizelin üst donanım paketi bile 74.000 tl. Yazınız güzel ama köydeki ahmet amcaya bile gidip mercedesmi golf mü desen aklını mı yedin der. Yine bir alfa giulietta motor, yol tutuş, tasarım konularında golften çok üstünken 65.000'e full paket alabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  28. Köydeki Ahmet amcaya bi kaç önerim olacak. 74.000 tl'lik üst donanım olarak iddia edilen a serisine 62.000 tl'lik golf 1.6 tdi highline'daki donanımları ekleyince fiyatı kaç paraya çıkıyor bir baksın öncelikle. orta donanımlı versiyonu ile full versiyonu arasında bile 12.000 tl fiyat farkı olan araclar nasıl kıyaslanır bir de anlatsın ahmet amca da dinleyelim. kıyaslanacaksa Audi A3 ile kıyaslanması gerekir ki malzeme kalitesi açısından a3 iki gömlek üstündür A serisinden. Ha inanmayan varsa aşağıdaki testleri gidip en yakın audi ve mercedes bayilerine kendileri de deneyebilirler.

    http://www.youtube.com/...og0&feature=player_embedded
    http://www.youtube.com/...?v=xlkchtveqfw&feature=plcp
    http://www.youtube.com/...?v=jlxzq-gbxre&feature=plcp
    http://www.youtube.com/...?v=g8pgzgq-xwm&feature=plcp

    YanıtlaSil
  29. beyler mercedes her türlü vw grubunun hepsini toplasan gene ezer.mercedes tek kaliteli alman firmasıdır. ama bu sınıftaki fiyat performans taki en iyi araç alfa romeo giulettadır.tüm vw nin bu sınıftaki araçlarını yol tutuş ve motorda döver.ama benim milletim dandik vw e 10 bin fazla verince üstün alman ırkından olacagını sanıyor. sn. şahenkte gelen topa saglam bir şekilde vuruyor.

    YanıtlaSil
  30. 2009'dan itibaren Volkswagen Grubu'nun Mercedes'ten daha kaliteli araç ürettiğini kabullenebildiğimiz an bir yerlere gelebileceğiz. Volkswagen Grubu o kadar büyük ve zengin bir firma ki sadece Audi'ye ayırdığı senelik Ar-Ge bütçesini duysanız dudaklarınız uçuklar. Mercedes ve BMW firmaları Avrupa'daki ekonomik daralma nedeniyle bütçelerinde ciddi kısıntıya gitmek zorunda kaldılar. Bu durum da ister istemez araçlara yansıyor. Bentley, Porsche, Lamborghini, Bugatti, Audi'yi geçtim Neoplan'ı bile bünyesine kattı Volkswagen. Bundan sonra çıkacak Neoplan modelleri artık kalite çıtasını belirleme görevini Setra'dan devralacak. İlk cümlede belirttiğim konunun bazı istisnaları var (SL, CL, CLS gibi modeller) fakat istisnalar kaideyi bozmuyor.

    YanıtlaSil
  31. Giulietta konusuna gelecek olursak; italyan arabalarının tazları bazı insanların çok hoşuna gidebilir ama iç malzeme kalitesi olarak hep sınıfta kaldıkları çok iyi bilinir(iç tasarım dilinden bahsetmiyorum, materyal kalitesinden bahsediyorum) Giulietta'nın silecek kolunun bile garip çalıştığını kullananlar bilir. Ayrıca Fiat Grubu arabalarında garip garip korozyon problemleri sıkça rastlanan şeyler (Alfa Romeo, Lancia, Maserati ve Ferrari Fiat Grubu araçlarıdır). Onur Abi'nin de hak vereceği üzere motor karşılaştırması yaparken sadece maksimum beygir gücüne bakmak çok yanlış. Esas olan motor kalitesidir. Yani tork ve beygir dağılımı homojen bir motor 10 beygir daha güçlü sıradan bir motordan çok daha fazla sürüş keyfi, konfor ve ekonomi sunar. VW grubu araçlarını kullananlar motorlarının ne kadar kaliteli olduğunu bilirler. Ayrıca herhangi bir VW Grubu aracına sahip değilim, edindiğim tecrübe ve teknik bilgi ışığında yorum yapıyorum.

    YanıtlaSil
  32. arkadaşım ben otomotiv mühendisliği son sınıfta okuyorum ve almanyada audi de ve mercedeste de staj yapmış biriyim mercedeste lieferanten management audi de motorenprüfungs ta staj yaptım. asla vw grubu mercedes olamaz.kalite açısından bir kere mercedes her sınıfta vw grubunu ezer.audi a3 dediğimiz aracı neckarsulm de sürmüş biri olarak kesinlikle kötü bir araç değil ama türkiyedeki fiyat etiketi audi a3 olsun vw golf olsun çok çok fazla ayrıca araçların çarpışma testlerini incelersen alfa romeo güvenlikte bu sınıftaki en iyi araç ayrıca motorteknolojisi olarak mercedes küçük motorlarını renault dan alıyor vw kendi üretiyor.ancak vw grubun tfsi motorlarında genel olarak çift kavramalı şanzımanla uyumsuzluk ve genel olarak pek başarılı durmuyor.ama almanyada çok başarılı satış stratejisiyle girdiklerinden ve almanyada yıllık 5 milyon araç satıldıgından mütevellit çok ucuza satıp piyasayı ele geçiriyorlar.fiat grubunun twinair ve multijet dizel motorları kesinlikle vw grubunu ezer geçer.twinair motorun prensibini de istersen anlatabilirim.korozyon sorunu demişsin ama 2008 ten itibaren ben bu konuda çalışma yaptıklarını ve geliştirme yaptıklarını biliyorum.iç mekan kalitesi dersen genel olarak vw grubu ses yalıtımı konusuna malzeme seçiminedoğru gerçekten önem veriyor.ama kesinlikle bu sınıfta vw grubunun tüm araçları türkiye koşullarında fiyat performans açısından alfayı yakalayamaz.

    YanıtlaSil
  33. orta ve üst segmentte audi de çalışanların bile yüzde 90 ı aynı paradaki bir mercedesi audiye tercih eder.sonuçta audi de test ettigimiz motorlardan en başarılısı diyebilecegimiz 4.2 tfsi motorun ve aynı muadildeki bir mercedes motorunu kıyasladıgımızda mercedesin daha dayanıklı ve ateşleme verimliliğinin daha yüksek oldugu ve sıkıştırma oranının yaklaşık aynı adui biraz daha iyi ama şasiye burkulma hissini daha az hissettirdiğini görebilirsin audi de genel olarak temel amaç kalite açısından daha başarılı vw yapmaktır.sonuç olarak artık nerdeyse tüm vw grubu araçları ortak şasiye geçeceginden skoda süperb i audi a4 tercih etmen çok daha mantıklı olur bu kadar alman hayranıysan bmw 320 d bence audi a4 ten daha başarılı bir araçtır.ama türkiye fiyatları nerelerde olur bilinmez.sonuçta türkiyede vw grubu almak mantıksızlıktır.

    YanıtlaSil
  34. bir otomobilin motorunun iyi olması onu kaliteli yapmaz. bkz.subaru. kaldı ki motor teknolojisinde artık bmw de mercedes de audi de hatırı sayılır teknolojiye sahipler ve birbirlerine karşı bariz bir üstünlükleri olduğunu da düşünmüyorum. mercedesin kalitesinde 2008'den sonra bariz bir düşüş olduğu da aşikar. 80 lerin 90 ların tank gibi mercedesleri gerilerde kaldı artık tabi bunun en büyük nedeni rekabetin giderecek acımasızlaşması (ki bunu mercedesin önden çekiş ve renault motoru kullanmasından anlayabiliriz) ve otomobil firmalarının ürün gamlarını çeşitlendirmeleri. elbette mercedes hala kaliteli otomobiller üretiyor cls, cl, sl, s gibi. ama burada konumuz a serisi ve bu araçta kullanılan malzemeler bizim alıştığımız mercedeslere göre kalitesiz. yani bunu bu kadar kabullenememenin mantığı nedir? malzeme kalitesi diyoruz 4.2 TFSI motordan bahsediliyor. ne alaka?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en iyi motorunun bile mercedesten iyi olmadıgına örnek olarak verdim. audi asla bir mercedes değil.sadece daha kaliteli bir vw dir.

      Sil
  35. Merhaba bana göre Audi A8 Long, Mercedes S ve BMW 7'den daha kaliteli ve karizmatik bir araç. Tabi katılmayanlar olabilir, teknik bilgim doğrultusunda kişisel görüşüm benim. Audi'nin Neckarsulm fabrikasının nasıl katı kalite disiplinlerine sahip olduğununu otomotiv dünyasındaki pek çok insan bilir. Hatta A8 ve A7'nin yanında R8 de bu tesiste üretilir ve birçok pist pilotu R8'i satın alabileceğiniz seri üretim en iyi spor otomobil olarak adlandırırlar. R8 Ferrari gibi çok yüksek performans ve hız amacıyla üretilmemiştir. Sürüş dinamikleri, denge, sağlamlık, hafiflik ve performansın yanında lüks sürüş konforunu da sunmak için yapılmıştır. Yani kullanım kolay olduğu kadar keyiflidir de (arkadaşımda olduğu için biliyorum). Yani ekmek almaya bile rahatlıkla gidebileceğiniz bir spor otomobil. Uzun süre manuel şanzımanlı Porsche 911 kullanan biri olarak Ferrarilerin çoğunun şehir içi kullanımda sürücüyü nasıl kastığını çok iyi bilirim. Iron Man filminin çekim arkasını izlerseniz Audi'nin nasıl otomobiller ürettiğini anlayabilirsiniz. 16:40 kusura bakmayın konuyu yine Premium C segmenti dışına çektim :) Bu segment için hala Mercedes en iyisidir yorumları yapan arkadaşlar için şu linki veriyorum: http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/golf-v40-1er-a3-und-a-klasse-faehrt-der-neue-golf-allen-davon-5997733.html?show=2

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorun yok yiğidi öldürüp hakkını verdiğin sürece:) benim anlatmak istediğim bir otomobilin sadece motorla kıyaslanamayacağı ve sadece motordan ibaret olmadığı. kaldıki bununla bile kıyaslasan major farklılıkları audi motoru ile mercedes motoru arasında bulamazsın. yani biri yontma taş devrinde diğeri cilalı taş devrinde motorlar üretmiyorlar. çok teknik yazmıyorum çünkü bazı arkadaşlar gibi otomotiv mühendisi değilim auidede ve mercedesde de staj yapmadım:)) ama golf kendi sınıfında liderliği yıllardır kaptırmıyorsa eleştirirken de biraz düşünmek lazım. ben fransa'nın güneyinde yaşıyorum ve burada alman otomobilleri içinde en çok gördüğüm araçlar audi ve volkswagen modelleri. yani herkes mi yanılıyor mercedes almayarak??

      Sil
    2. insanların neyi tercih ettiği onun en iyi oldugunu göstermez.ben zaten yukarda da bahsettim vw grubunun satış stratejilerinin çok sağlam ve başarılı oldugunu araçlarının o kadar başarılı olmadıgı overrated oldugunu söylüyorum.ayrıca benim bahsettigimi sen anlamamak için zorluyorsun ben vw grubunun da başarılı oldugu alanları söyledim türkiye de de dağıtıcı firmanın vw leri halka çok fahiş fiyatlara sattıgını ve o paraya bir alfa romeo almanın çok daha mantıklı oldugunu söylüyorum ve senin anlaman açısından mercedesin de genel olarak almanyanın en iyisi oldugunu söylüyorum.tamam fark uçurum değil ama mercedes hala vw grubunun toplamından daha başarılı araçlar üretir.evet istesem seni şurda teknik bilgiye bogadabilirdim.haddini bil.

      Sil
    3. Lütfen tansiyonu düşürelim :) Biz burada tartışırken otomobil üreticileri kasalarını doldurmaya devam ediyor. Biz birbirimizi kırdığımızla kalıyoruz. Eğer yorumlarımda saygısızlık içeren veya aşırıya kaçan birşeyler olduysa affola :)

      Sil
  36. Ayrıca 1 Aralık 15:43 ve 15.55 yorumları bana ait. yukarıda verdiğim linkte Almanya'nın en önemli otomobil dergilerinden birinin yaptığı testte Golf 7'nin Premium C segmenti araçlardan bile oldukça yüksek puan aldığı görülüyor. Normalde bu tip karşılaştırmalarda puan farkı çok az olur ama bu karşılaştırmada ciddi puan farkı var. Burada Onur Abi'nin haklı çıktığını görüyoruz. VW kurmayları Golf'ün premium segmentten müşteri çalmayacağını dile getirmişlerdi fakat o kadar başarılı bir otomobil yapmışlar ki kendi tezlerini çürüttüklerini geçtim diğer Premium araçları da ezmişler. Ayrıca A3'ün Mercedes ve BMW'yi yine ciddi bir puanla geride bıraktığı da gözden kaçmasın.

    YanıtlaSil
  37. Bu da aynı derginin Standart C Segmenti karşılaştırması:

    http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/kompaktklasse-focus-hyundai-i30-civic-astra-peugeot-308-gegen-vw-golf-6085986.html?show=2

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. auto motor und sport'a göre tanrı bile vw'den iyi araç yapamaz. o derginin objektif olduğuna inanmıyorum abi b, c, d, suv her segmentteki karşılaşmalarda bi de birinciliğe yerleştirmesinler ya.

      Sil
    2. :) ben de biraz farkettim açıkçası ama hala referans kabul ediyorlar. Acaba VW satın mı aldı dergiyi :)

      Sil
    3. Almanya'da öyle bir şey olacağını zannetmiyorum en azından derginin bir kenarına VW amblemi falan koymaları gerekir ya da bilgi olarak vermeleri gerekir. TR'da olsa haklısın ama:))

      Sil
    4. Almanların testlerinde Alman otomobillerinin birinci gelmesi normal. Adamlar otomobilleri zaten kendi kriterleri doğrultusunda üretiyorlar. Yüksek sürat stabilitesi kötü olan Alman otomobili yok resmen.

      Aynı şey Fransız dergilerinde de var. Onlar da sürekli kendi araçlarını öne çıkarıyorlar. Testlerde konfor ön planda tutulduğundan daha yumuşak süspansiyon sistemine sahip Fransız araçları öne çıkıyor doğal olarak.

      Sil
  38. Vay be neler olmuş buralarda :)

    Bence çok mantıklı bir tartışma değil bu. Daha iyi otomobil kavramı değişiklik gösteren kriterlere sahip. Özellikle de C segmenti gibi satışları 10 milyonları bulan bir segmentte bir yığın otomobil olması ve bunların hepsinin de iyi satış rakamı yakalayabilmesi de bunu kanıtlar gibi.

    Ben kendimi bile örnek gösterebilirim. Örneğin BMW 1 Serisi gerek sürüş gerek motor gerekse iç mekan kalitesi olarak çok başarılı ama o tiple benim almayı düşünmeyeceğim bir otomobil. Tamamen sübjektif bir bakış açısı ama durumu özetliyor kısaca.

    YanıtlaSil
  39. Alfa Romeo Gulietta da bana göre alınası bir otomobil değil. Tasarımı VW Golf değil ancak Nissan Micra ile kapışır. Ayrıca bu blogun had bildirme yeri olduğunu düşünmüyorum. Mikroekonomik teoride Müşteri Önceliği diye bir nokta vardır ki talebi belirler. İnsanların tercihleriyle alay edilmemeli. Son olarak Mercedes A Serisi gerçekten Premium C sınıfta mı ya? BMW 1 serisi ve Audi A3 varken ona para vermek? İşte tamamen tüketici tercihi dedikleri durum :) Saygı duyarım ancak ben de kati surette Mercedes A serisine para vermem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen katılıyorum. tercihini farklı yönde kullanan insanlarla 30 Kasım 2012 19:09'daki yazıyı yazıp dalga geçtikten sonra kendi tiye alınınca haddini bil dememeli...

      Sil
    2. Kesinlikle katılıyorum. Zaten gulietta da dizel otomatik seçenegi yok birkere hemde şehir içi yakıt tüketiminde aralarında 1 litre gibi bir fark var. En önemlisi fiyat farkı vw golf, alfa romeo guliettadan daha ucuz.

      Sil
  40. Mercedes A Serisi yeni tanıtım videosu internete düştüğünde 2005 ile 2011 arasındaki seriyi gösterip forget this bull shit thing ifadesinin kibarını söylemişti tanıtımı yapan adam. Kaldı ki ilk nesil kaza makinesi A Serisi (geyik testlerindeki devrilme başarıları) ile 7 nesil geride bırakmış 38 yıllık mazisi olan bir aracı da ben kıyaslamam şahsen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son olarak adsızlar birer takma ad alsalar daha iyi olacak kim ne demiş birbirine karışıyor çünkü okurken

      Sil
    2. adsızlar saldırgan cengaverlerdir gruptan ayrılan affedilmez

      Sil
  41. Birazcık (!) maddi olarak sıkıntıya girmeyi göze alıp Golf 7 Highline almak ister deli gönlüm. Ama nerde bizde öyle para. Golf'ün Highline paketi çok çok güzel. Comfortline'ın fiyatına satılsa keşke :)))

    YanıtlaSil
  42. bi de avrupadaki highlinelar gibi 8" ekranla satılsa tabii. haa bu arada yilbasinda 2000-3000 tl arası zam da yolda:))

    YanıtlaSil
  43. Doğuştan gelen haberlere göre KDV %20'ye çıkabilirmiş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En son 19 deniyordu onun da ucunu kaçırdılar. Acaba otomotiv firmaları ne zaman baş kaldıracak bu duruma çok merak ediyorum. Kişi/Araç oranında Avrupa sonuncusuyuz ve Avrupa'nın en kalabalık ikinci ülkesiyiz. İnanılmaz bir otomobil pazarı var aslında. Vergiler indirilse sırf sürümden iki katı vergi geliri olacak ama kimsenin umurunda değil.

      Sil
    2. Daha fazla otomobil daha fazla motorlu taşıtlar vergisi geliri de sağlar. Ama göz ardı edilmemesi gereken şöyle bir konu var; otomobiller yüksek değerlere sahipler ve ithalat kaleminde büyük yer kaplıyorlar. Bu da cari dengeyi tutturmak konusunda sıkıntı yaratıyor. Yani bizim yaptığımız hesapları ekonomi kurmayları da yapıyordur ama ödemeler dengesi vergi gelirinden daha hayati bir konu olduğu için "ülkeye ne kadar az otomobil girerse o kadar iyidir" hesabı ağır basıyor. Yani az satılsın ama biz adet başına daha fazla vergi alalım diyorlar. Her vergi artışı ile satış oranlarını kontrol altında tutuyorlar. Biz ne zaman hacimli olarak katma değeri yüksek mal/hizmet üretip ihraç ederiz, o zaman sıkıntı ortadan kalkar. Öyle ucuz malları üretip ihraç etmekle olmuyor. Sadece otomobil üretme ile de çözülecek bir sorun değil bu. Birçok ürünü çok pahalıya satın almak durumunda kalıyoruz bu yüzden. En basitinden bir fotoğraf makinesini bile 2 kat fiyatla kullanıyoruz. (Nikon D5100 almam gerekiyor da ondan yakınıyorum :) . Büyük ihtimalle Amazon.com'dan alıp bir tanıdığa getirteceğim Amerika'dan)

      Sil
    3. Samanı bile yurt dışından getiren bir ülke bence otomobillere bu kadar yüklenmemeli. Madem o kadar cari açık yaratıyor neden girildi gümrük birliğine? Eskiden yerli üretim otomobilin bir özelliği vardı. Daha az vergi binerdi üstüne. Şimdi o da kalktı. Ekonomi kurmayları düzgün hesap yapabiliyor olsalardı cari açık tahminlerinden %65 sapmazdı. %65 ne demek yahu?! Özel sektörde tek haneli sapmalar olduğunda CEO kelleleri havada uçuşuyor.

      Bizim adam gibi mal üretebilmemiz için -ki buna otomobil de dahil- önce pazarın bunları almaya hazır hale gelmesi gerekiyor gerekiyor ki yüz yıllık firmalar bu işi sadeleştirmişken sıfırdan çıkıp bir ürün üretmek, daha sonra da bunu %65-160 arası vergiyle satmaya çalışmak hayal.

      Sil
    4. Yani yukarıda o kadar farklı şeyler yazmama rağmen söylediklerinizde sonuna kadar haklısınız demeden edemiyorum. Fazla iyimser yorum yaptım herhalde yukarıda :) Akaryakıt konusunda da dedikleriniz geçerli. 2 kaleme yoğunlaşmışlar, kolay vergi toplamaktan başka birşey yapmıyorlar.

      Sil
  44. Sanıyorum VW grubunu Türkiye'de tutan güç araç kiralama şirketleri ve fiyat performans nedir bilmeyen Golf fanatikleri. Bunun dışında aklı başında, şirket arabası kullanmayan ve emeği ile para kazanan hiçbir insan VW seçmemeli bence. 68.000TL'lik dizel modele eklenenlerle fiyatı iyice ucuyor. Autoshow'da Golf'ün başına en uygun mankeni koymuşlardı, aracın fiyatı 78.000+ TL derken hiç utanıp sıkılmıyordu.

    YanıtlaSil
  45. Manken işini yapıyor parasını alıyor neden utansın sıkılsın ya?

    YanıtlaSil
  46. agamemnon'un dediği gibi tamamen bakış açısı bu tartışmalar.şimdi bu aracı 4 aylık bir kullanıcı olarak ekonomi-kalite-tasarım üçgeninde değerlendircem ve karar vermeden önce çok araca bakmış olduğum için de kıyaslama yapıcam.kalite olarak gerçekten çok üstün bir araç.premiumlar dışında kendisinden daha kaliteli bir araç yok.tasarım dersek de sınıfının en ortasında gibi.ne astra,giulietta kadar müthiş bir tasarımı var,ne de megane,c4 kadar kötü.bu araç hakkında en çok konuşacağım şey ekonomisi.yol bilgisayarı her ne kadar aşırı sabırlı sürüşler haricinde 5.5 litrenin altında göstermese de yakıt hesaplandığında gerçekten inanılmaz ekonomik olduğu görülüyor.daha bugün istanbul-bakırköyden zonguldak'a gidip geldim ve şöyle anlatıyım, istanbuldan çıkana kadar aşırı yoğun trafik,giderken 150 üstü hız,dönüşte sakin kullanım ve köprü trafiğiyle yarım depodan biraz daha az benzin yaktı ki söz konusu kullanımla yaklaşık 130-140 liraya 600 km üstünde yol gitmek anlamına geliyor bu.şehir içinde yoğun trafikte de yol bilgisayarı 7 litrenin üstünü kolay kolay göstermiyor,çok yoğun trafikte 8 litreyi ancak buluyor.baktığınız zaman fransız ve italyanlar dışında daha ekonomik bir araç yok diyebiliriz ki o araçlar da kalite olarak golf'le kıyaslanamaz bile.ama diğer yandan da bu aracı 67 bin tl'ye(comfortline) almış olmak da (hatta şu an 71.500) kafaları karıştırıyor.yani fiyatı vergilere rağmen yüksek ve donanım eksikliği insanın canını sıkabiliyor zaman zaman.ama yine de dizel ve otomatik şanzımanlı bir araç baktığınız zaman en yakın rakipleri (astra,focus) bu kombinasyonu sunmuyorken ve aynı kombinasyonu sunan araçlar da kalite olarak çok gerideyken bu aracı böyle yerden yere vurmak haksızlık olur.

    YanıtlaSil
  47. Çocukluğumdan beri aynı olan tasarımıyla, 105 bg cansız motoruyla, kötü şöhretli DSG siyle ve dudak uçuklatan fiyatlarıyla (highline dsg 90 bin lira) bu "halk arabası'nı hala övenlere şaşmamak elde değil. yeryüzündeki tek C hb golf değil arkadaşlar; artık 1970 lerde değiliz; 136 bg Astra, 128 bg i30, 308, Guiletta, Mazda 3... hepsi bundan iyi, ama daha iyi olduklarını anlayabilmek için önce önyargılarınızı yıkabilmelisiniz!)

    YanıtlaSil
  48. vw fanboy tanıma rehberi:
    1) O paraya daima temiz, ikinci el bir VW alınır.2) VW beygirleri halis muhlis Alman beygiridir. Diğer markaların beygiri ise sütçü beygiri 3) DSG bozulmaz, bozulursa da kullanıcı hatası yüzünden bozulur. 4) “Jetta’dan aldığım dadı hiçbişiden alamadım. 5) Bir otomobil VW’dan ucuz ise kalitesiz, pahalı ise gereksizdir. 6) Abi Alman yaaa...(Halbuki bilmiyor keko, taptığı Almanın gerçek Almanları alamayanlar için üretildiğini…)
    7) Anlayamazsınız! (İşlerin koptuğu nokta tam burasıdır.Neden seviyorsun Volkswagen’ı?” diye sorarsanız davaro fanboy’larımıza bu "anlamlı" cevabı alırsınız.

    YanıtlaSil