21 Şubat 2016 Pazar

Ford Focus 1.5 TDCI Powershift Titanium


Son zamanlarda elime geçen araçlar C segmentinde olunca ben de testleri büyük bir karşılaştırma havasında yapmaya başladım. Bu sefer testime konuk olan otomobil de gördüğünüz gibi kategorisinin ağır toplarından birisi.

1998 yılında efsanevi isim Escort yerine piyasaya çıkan Focus, ilk nesilde 3 ve 5 kapılı hatchback, sedan ve station wagon gövde seçeneklerine sahipti. 2004 yılında üretime alınan ikinci nesil örneklere bir de metal tavanlı cabriolet eklenirken 2010 yılında üretime giren üçüncü nesil modellerde 2 ve 3 kapılı gövde seçenekleri iptal edildi.

Özellikle üçüncü nesilde sportif tasarımıyla dikkat çeken otomobil 2014 yılında gördüğü makyajla daha taze bir yüze kavuştu. Testime konuk olan sedan modelde yeni nesil turbo Diesel motor ve Türkiye pazarında yükselişte olan otomatik şanzıman bulunuyor.


Dış Mekan


Makyajla birlikte dinamik duruşundan bir şey kaybetmediğini sevinerek söyleyebileceğim Focus'ta daha ince yapılı farlar kullanılırken kromajlı süslemelere sahip ön panjur büyütülerek daha aşağıya alınmış. Marka logosu panjur üzerine alınmış ve ön hava girişi daraltılmış. Tampon altında yer alan splitter benzeri bölüm artık siyah renkte sunulurken ön bölümlerinde kromajlı süslemeler görülen sis farları da artık dörtgen.

Profilden bakıldığında jant tasarımlarının değiştiği görülse de hala 16 inç çapında sunulmaları bu boyutlarda ve donanımda bir otomobil için garip. Aynı şekilde tavanda görülen uzun anten de biraz demode duruyor.

Arka bölümde stop desenlerinin farklılaşması gözlerden kaçmazken ucu spoiler şekilli kısa yapılı bagaj kapağı, yatık arka cam ve alt bölümü siyah plastikten oluşan arka tampon aynen korunmuş.

4.535 mm boya sahip olan Focus Sedan, 1.823 mm genişlik, 1.469 mm yükseklik ve 2.648 mm aks mesafesi sunuyor. Boy dışında kalan veriler 5 kapılı hatchback kardeşininkilerle aynı.


İç Mekan


Focus'un iç mekanına göz atıldığında ana hatların değişmediği fark edilse de detaylarda oynamalar yapılmış. Köşeli tasarıma sahip ön kapı içlerinde ortalama büyüklükte cepler sunmaya devam eden Ford, mat metal kapı kolları kullanmayı sürdürmüş. Elektrikli cam ve ayna kumandalarının ergonomik yerleşimi de korunurken merkezi kilik düğmesi artık sürücü kapısında.

Daha sportif bir görünüm sunan üç kollu, çok fonksiyonlu direksiyon simidi kullanmaya başlayan Focus dik yerleşime sahip havalandırma ızgaralarını da korumuş. Sürücünün sol tarafında aydınlatma kumandalarıyla birlikte büyük bir kapaklı göz bulunurken derine yerleştirilen dört göstergeye sahip olan panelde yapılan en büyük değişiklik büyük renkli bilgisayar ekranı olmuş.

Orta konsolun üzerine eklenen büyük dokunmatik ekran sayesinde daha altta yer alan düğmelerin sayısı azalmış. Çift bölgeli havalandırma sisteminin kumanda paneli ve içerisinde USB bağlantısı yer alan boşluk yeni tasarımlarıyla dikkat çekerken görünümü değişmeyen şık vites kolunun yanına park sensörü, otomatik park yardımcısı ve start/stop düğmeleriyle çakmak eklenmiş.

El freni kolu da şık bir tasarıma sahip olan Focus'un ileri geri hareket edebilen kol dayanağının içerisinde çıkartılabilen bir tepsi yer alıyor. Tepsinin altındaysa 12 Volt soketle SD kart yuvası, USB port ve Aux girişleri bulunuyor. Kayar kapaklı bardaklıkların da genişliğini ayarlanabilir yapan Ford bu bölümde yüksek bardaklar için bir de derinlik ayarlı bölüm sunmuş.

Arka kapılarda küçük cepler sunan Ford, bunun acısını, koltuk kenarlarına eklediği tepsi ve bardaklıkla çıkarırken sırtlıkta yer alan katlanabilir kol dayanağının önünde iki bardaklık daha yer alıyor. Arka koltuk yolcuları için havalandırma ızgaraları sunulmazken bunlar yerine orta bölüme ince bir cep eklenmiş.

421 litre hacim sunan bir bagaja sahip olan Focus sedanın sunduğu bu hacim, asimetrik olarak katlana arka koltuk sırtlıkları sayesinde artırılabiliyor.


Konfor


Daha önce test ettiğim makyaj öncesi Focus sedanın beğendiğim özelliklerinden birisi de konforu artırılmış süspansiyon sistemiydi. Aynı sistemin sedan modelde de başarıyla görev yaptığını görmek güzel oldu. Önceki nesilden biraz daha yumuşak bir süspansiyon ayarına sahip olan aracın geniş yanaklı lastiklerle birlikte darbe emişi gerçekten çok başarılı.

Makyajla birlikte inanılmaz değişikliğe uğrayan noktalardan bazıları da izolasyonla ilgili. Rüzgar ve yol gürültüsü izolasyonu, geçtiğimiz hafta test ettiğim Opel Astra gibi çok başarılı olan Focus'un iç mekandan duyulan motor gürültüsü de segmentin en düşüklerinden.

Arka koltuklarda omuz ve diz mesafeleri segmenti ortalamalarında olan Focus'un baş mesafesi, arkaya doğru alçalan tavan yapısına rağmen dar değil. Hem ön hem de arkada sunulan kol dayanakları da konforu olumlu şekilde etkilemiş.

Donanım olarak da başarılı olan otomobilde elektrikli cam ve yan yanalar, yol bilgisayarı, far ve yağmur sensörleri, dokunmatik ekranlı bilgi ve eğlence sistemi, navigasyon, çift bölgeli havalandırma sistemi,bel destekli ön koltuklar, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon simidi, anahtarsız çalıştırma, elektrokrom iç ayna, otomatik uzun farlar, önde kayar kol dayanağı, Bluetooth bağlantısı, ön ve arka park sensörleri, geri görüş kamerası, bi-xenon farlar ve far yıkama sistemi, dinamik ön farlar, otomatik park yardımcısı, cruise control, hız sınırlandırıcı, yokuş kalkış desteği ve Ford MyKey isimli programlanabilir anahtarlık bulunuyordu.

İlginç şekilde anahtarsız giriş sunmayan test aracının konfor odaklı donanımlarından en büyüğüyse 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanı. Benzinli kardeşinde olduğu gibi çabuk ve sarsıntısız vites değişimlerine sahip olan ünite şehir kullanımında gaz pedalına çabuk cevap vererek gereksiz beklemelerin önüne geçebiliyor.


Sürüş


Süspansiyon sisteminin başarılı ayarı sayesinde konforlu yolculuklar sırasında gerektiğinde dinamik de olunabiliyor. Aracı istenmeyen dikey salınımlara sokmayan sistemin hem darbe emişi hem de ağırlık değişimlerine verdiği tepkiler sınıfının en iyisi. Bunun yanında daha sportif zevkler alınması için Ford'un derhal -En azından en üst donanım paketlerinde- 205/55-16 ölçülerindeki lastiklerden kurtulması gerekiyor.

Sert virajlar hızlı alınırken, otomobilin şasisi ne kadar başarılı olursa olsun geniş yanaklı lastikler üzerinde bir miktar salınım yaşanıyor. Bunun önüne geçmek için rakiplerin tamamında 17 ve 18 inç çaplı jantlar sunulurken dinamik karakteriyle bilinen Ford'un opsiyon listesinde bile bu jantları görememek üzücü.

Genel olarak canlı bir karaktere sahip olan test aracımın Powershift şanzımanı çabuk ve sarsıntısız değişimleriyle sportif kullanıma olanak sağlıyor. Daha önce vites kolunda bir düğme yardımıyla manuel olarak kumanda edilebilen viteslerin artık direksiyon arkasından kontrol edilmesi çok daha ergonomik. Ayrıca şanzımanın bu düğmelerin hareketine verdiği cevaplar da yeterince hızlı.

1.364 kg boş ağırlığa sahip olan Focus 1.5 TDCI Powershift'in 1.5 litre hacmli turbo Diesel motoru 120 beygir güç, 300 Nm tork üretiyor. 0'dan 100 km/s sürate 10.9 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 193 km/s olarak açıklanmış.

Yakıt tüketimi konusunda da segmentinin beklentilerini karşılayabilen otomobil, otoyolda düşük ve sabit süratli kullanımda 5 litre/100 km civarında bir ortalama yakalayabilirken test ortalamam 6.5 litre/100 km oldu.


Fiyat/Donanım


Türkiye'de dört farklı motorun beş değişik güç seviyesinde seçenekleri sunulan Ford Focus'un üç farklı gövde ve yine üç şanzıman seçeneği bulunuyor. Test aracım 2015 model olduğundan bu yılın fiyat listesine bakıldığında fiyatların, manuel şanzımanlı ve benzinli modellerde 56.495 TL seviyesinden başladığı görülürken aynı aracın Titanium paket için 69.960 TL isteniyor.

1.5 TDCI motor ve Powershift şanzımanla fiyatları 82.480 TL'den başlayan Focus'un bu halini Titanium donanımla 89.840 TL'ye alabilirsiniz.

Standart donanımında elektrikli cam ve yan yanalar, yol bilgisayarı, far ve yağmur sensörleri, dokunmatik ekranlı bilgi ve eğlence sistemi, çift bölgeli havalandırma sistemi,bel destekli ön koltuklar, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon simidi, anahtarsız çalıştırma, elektrokrom iç ayna, önde kayar kol dayanağı, Bluetooth bağlantısı, ön ve arka park sensörleri, otomatik park yardımcısı, cruise control, hız sınırlandırıcı, ön, yan ve perde hava yastıkları, yokuş kalkış desteği ve Ford MyKey isimli programlanabilir anahtarlık bulunan araçta opsiyonel donanımlar da mevcut.

Metalik boya için 1.770 TL isteyen Ford, SD kart yuvası ve geri görüş kameralı navigasyon sistemi için 1.775 TL talep ediyor. Şerit takip sistemi, şeritte kalma yardımcısı, sürücü dikkat takip sistemi, otomatik uzun far, aktif Sehir içi güvenklik sistemi, kör nokta uyarı sistemi ve çapraz trafik uyarı sisteminden oluşan Tekno paket 5.380 TL'ye alınabilirken dinamik bi-xenon farlar ve far yıkama sistemi 4.335 TL değerinde bir opsiyon.


Sonuç


Makyajlı Ford Focus bir taraftan şaşırtırken diğer taraftan sürpriz yaşatmadığı için sevindiriyor. Görünümü hala sportif olan otomobilin sürüş dinamikleri, kendisinden beklendiği gibi çok başarılı. Markanın zayıf yanlarından olan ses izolasyonu konusunda çok yol alan Focus'un yaşam alanı genel olarak içerisinde bulunması zevk veren bir yer.

Sonunda Diesel motor ve otomatik şanzıman ikilisiyle de donatıldığından başarı şansı katlanan Ford Focus'un ufak tefek donanım eksikleri olsa da düşük yakıt tüketimine Powershift şanzıman konforuyla ulaşabilmek bu eksiklerin önüne geçebilecek gibi görünüyor.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

15 yorum:

  1. Metalik boyasız, yüzgeç şeklinde anteni bile koymaktan aciz, 16 inch janta sahip Focus; sadece dizel otomatik kombinasyonu yüzünden 90.000. Elini korkak alıştırmadan tüm paketleri şunları bunları alsan belki 100-105. Ekonomi iyiye gidiyor elhamdülillah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onuda bırak 100 -105 ( full opsiyon ) vericeksin yetmiyecek güzide ülkemin trafik şartlarında cortlayan ! şanzımanıyla uğraşacaksın üstünede ford satış sonrası hizmetlerinin lakayıtlığını ve umursamaz tavrını çekiceksin yetmezmiş ( doğuştan pek bir farkı yok ) gibi her ne olursa olsun " o garanti kapsamına girmez , bu girmez , yok bu kullanıcı hatası " olucak paranla rezil olucaksın ya bırakn bu işleri süper spor arabalar dışında çift kavramalı şanzıman gereksiz bir kalem hele ki ülkemin şartlarında ! yapmayın etmeyin çift kavrama pişmanlıktır ha tamam süper spora binersin ayda yılda bir kullanırsın performans önceliğindir bir şey diyemem alt tarafı evden işe , işten eve gidilecek bir araba için gereksiz bir sistem sanki 1,5 dizel ferrariye biniyoruz üstelik istenilen fiyat da az değil nufusun %43 asgari ücretle çalışıyor millet bu araçlar için borçlanacaklar ne için ?

      Sil
  2. vay be c segmenti araç için 80.000 - 90.000 ₺ isteniyor artık amerikada eskiden ceptelefonu zenginlik simgesiydi bizdede premium olmayan markalar artık zenginlik simgesi olmuş istikrar süppper !

    YanıtlaSil
  3. Bunda benzinli tam otomatik şanzıman neden yok? CMax 'te bile var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mondeo satışlarını kesmemesi için büyük ihtimalle. Avrupa'da satılıyor sonuçta.

      Sil
    2. Onur Bey güzel yazı için teşekkürler fakat bir şey sormak istiyorum. Tam otomatik şanzımanlar, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanlaredan daha mı iyidir. Mondeonun satışlarının kesilmemesi için demişsinizde merak ettim.

      Sil
    3. Bu ikilinin satışlarında şanzıman farklılığı etkileyici faktör olmayacaktır zira ikisinin de 1.5 EcoBoost seçeneğinde aynı tam otomatik ünite kullanılıyor.

      Burada olay, daha düşük fiyata 182 beygir gücünde Focus dururken daha çok yakıt tüketen, daha ağır ve 160 beygir gücünde Mondeo'yu kimin alacağı.

      Sil
    4. Tekrar merhaba
      Mondeo'nun güncel fabrika verilerini Türkiye web sitesinden kontrol ettiğimde biraz düşmüş gördüm. Bu Euro 6'y uyum için mi sence? ve tüketim nasıl düşmüş olabilir? Şanzıman mı farklı?

      Sil
    5. Ne zamanki verilere göre düştü onu bilemedim. İki sene önceyse o zamanlar 1.6 litre hacimli motoru kullanıyorlardı. Yeni motor daha küçük ve daha hafif.

      Sil
  4. Ford'a bir sempati duyduğunuzu biliyoruz ama gerçekten söyleyin yeni Astra mı bu mu? Sürüş, donanım, fiyat, performans vs tamamını göz önünde bulundurursanız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Performans öncelikli benim için. Ayrıca tam otomatik şanzımanlar da uzun vadede avantajlı. Bir de 17 inç çaplı jantlar ve daha düşük yakıt tüketimini düşünecek olursak arkada kol dayanağı sunmamasını görmezden gelebilirim Astra'nın

      Sil
  5. Yalıtım olarak octavia ile karşılaştırırmısınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Focus daha iyi. Hatta Astra ile birlikte tepedeler bu segmentte şu anda.

      Sil
  6. Onur abi fotoğraflardan inceledim de bunun esp'si de fiestalardaki gibi menüden kapatılıyor. merak ettiğim konu esp tamamen kapatılabiliyor mu? yoksa sadece karlı yollarda ilerleyebilmesi için yarı aktif hale mi geliyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci seçenek. Bu tür araçların çoğunda giriyor devreye sonradan. Hatta Jaguar XE de bile giriyordu çok zorlanınca.

      Sil